Autor: 45 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Swēsaz Ambos

YNKLEUDHERHENAVOGYON / ALBIONIC HERMETICISM - Swēsaz Ambos

Splitko, které slibovalo atmosférickou seanci vyšších kvalit.

Ynkleudherhenavogyon i Albionic Hermeticism jsme tu už nedávno měli, a tak už nezbývá než si představit split obou výše zmiňovaných formací. Každý z umělců na splitku představuje dvě rozsáhlejší skladby, v případě Ynkeudherhenavogyon jedna z nich atakuje hranici dvaceti minut. To je věru slušný náklad a naladěn dvěma dříve recenzovanými deskami, těšil jsem se na atmosférickou seanci vyšších kvalit.

Jako první odehraje svůj part Albionic Hermeticism a první skladba je - podobně jako jejich deska Ytenic Blód - ritualizující black metal s jen malounko syrovějším zvukem. Leitmotivem druhé kompozice Oh Asclepios Guide Me je však orientální stupnice, která působí hodně lacině. Už při třetím poslechu mě začala vysloveně srát, takže o nějaké stoupající kvalitě materiálu nemůže být řeči. Přesto si ještě umím představit, že bych se k části Albionic Hermeticism mohl občas vrátit. Proplétání jednotlivých prvků je konec konců uděláno dost zajímavě na to, aby občasné protočení bylo odměněno objevením silnější pasáže.

Ynkeudherhenavogyon na to jde na tomhle splitku bohužel ještě o dost hůř. I když podle data vyšlo Swezas Ambos později než dlouhohrající Arvor Mysteri, vsadil bych se, že materiál byl nahraný dříve. Postrádá veškeré filigránské finesy, které se mi tak líbily, a v zásadě jde jen o jednoduchý hoblík, který sem tam prokládají ambientní plochy. Triviálnost materiálu je ještě umocněna naprosto neadekvátní délkou. Prostředky k navození atmosféry jsou na můj vkus až moc minimalistické a všechno, co se tu odehrává, jsme už v mnoha variacích slyšeli, a to daleko lépe provedeno. Bohužel, strana Ynkeudherhenavogyon nenabízí skoro nic zajímavého a tady musí jít paleček opravdu dolů.

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze