Nemůžu začít jinak než přiznáním, že jsem se na pražský koncert strašně těšil. Semínko pochybnosti nad úspěchem klánovické akce hlodaly jen vzpomínky nad návštěvností ne zrovna reprezentativně podpořenou akci deeds.of.flesh, DISGORGE... Nejen slabá návštěvnost, chladnější ohlas a laxní ug nezainteresovanost děcek v kulturních mekách typu Berlín ve mě rozdmýchaly ug patriotství/loajalitu se silnou domácí scénou. Bary začínají žít v solidním předstihu před avizovaným začátkem a tak se s každým dalším pivem i vlakem přivážejícím do Klánovic metly kroutí moje huba v úsměv.
Na otvírák sarcom je v sále silná stovka a odezva po každém štychu spontánnější než na závěr monstrosity ve většině západoevropských měst, nevídaný úkaz. sarcom totiž hrál hodně dobře. Kluky sice nikdo přes prázdniny do jejich školní zkušebny nepustí, ale znát to na hře nebylo. Kanibal až za hrob, ale se svěžími, svými nápady. Chytlaví až za hrob, ale stále brutální a intenzivní. Snad jen vokálu bych přidal trochu basy nebo dokonce zvolil horší studio pro zprasenější vyznění. Já takovýdle sarcom tuším nepamatuju, a to jsem si je užil vždy. Včera to tam prostě bylo, každá pasáž narvaná přesně jak bylo myšleno… houpačky houpaly, sypačky drtily atd. a děcka v sále to ocenila. Nebyl bych proti, kdyby se kluci víc odvázali, ale nikomu nemůžeme vyčítat, že na to nejde přes evillish ego jako Střap.Největším zklamáním pro mě bylo mé zaspání začátku setu slovenských synthetically.revived, protože to, co jsem viděl/slyšel, o tom můžu mluvit jen v superlativech, osobní objev roku domácí scény. Kdo je znáte z promáče věřte, že na živo to tam dokážou narvat taky. Šlo z nich zlo. Tentokrát (samozřejmě) Disgorge až za hrob, ale takovým způsobem... promiň kámo. Jestli mě třeba craniotomy na živo nedostali způsobem jako z CD, tak u S.R. to tam prostě je. Brutalita je zákon, který je S.R. svatý a pro mě byli toho večera přes nulovou originalitu nejstylovější mrdkou. Jestliže o sarcom básním a říkám, že vědí, co chtějí hrát a taky to hrajou, tak o S.R. to platí neméně, avšak 5x zbrutalizovaně, takže houpačky (dost ostrý, rychlejší..) houpaly, sypačky.. atd. Tahle kapela se kurva musí tlačit. Žádný Slovensko (nic ve zlym... ívuliiiššhh), natož Olomóc, ale Amerika. Po setu jsem za těmi skromnými hochy hned běžel a začal jsem jim lízat prdele tak intenzivně, až se mě zalekli a chtěli ode mě utéct, ale promáč mám (chichacho...).
houwitser jsem si ujít nenechal, protože jsem tak činil po celých 14 dnů tour s i.b., fakt jsem za ty dva tejdny od nich neviděl nic, ale v obraze jsem byl... Hned sem hodíme, že jsou to velcí sympaťáci a pohodáři, ale ta muzika nestojí téměř za nic. Zpěvák se od Střapa během tour naučil jen to "o.k" mezi songy. Kluci sjížděj alte schule (i když minimálně Aad má přehled i o současném nejhlubším ug a je to prostě zažranec) a ten jejich detík je takovej nešťavnatej, vybledlej. Sází se tu spíš na sílu jednodušších natrešlých drsňáren, monotónní vokál... Ta image (naštěstí je zakuklen už jen vokalista) k tomu sedí, je to prostě jednoduchá silácká pitomina. Ale lidi byli ten večer vděční.
O monstrosity tu probíhaly nějaké zvěsti, a tak pár lidí mohlo pochybovat a obávat se, jakže tento kult zaboduje.. a snad i právem, ale ne ten večer. Jasně, kytarista (taky decentní silák..) není nejlepší a vokalista to nejspíš hned po tour zabalí, vždyť tam taky stál/recitoval jak před metalovou tabulí... myslím, že ten monstrosity nemá moc hluboko v srdci. Na dřívějších akcích jsem byl často zklamán, že hned od prvních tónů mě to nenutí vstát ze židle jak se při hymně sluší, že tam není ta rychlost a profesorskost známá z desek, ta monstróznost, ale při síle historicky/notoricky známých zažitých songů jim člověk mnoho odpustí. V Praze tomu, ale myslím, bylo jinak a uproura nechápal, že jsem se o nich vůbec mohl někdy vyjádřit jinak než jako o vynikající kapele. Leemu už určitě potáhne na dvacítku strávenou na bubenické stoličce a je to vyhranost sama - síla, technika, talent.. s laxním přístupem. Stíhá při hře kontrolovat, kdo ho kde fotí, aby se stačil zakřenit a myslím, že až ho uvidíme příště, tak už se při hře naučí i nandavat brýle pro kvalitu výsledného fota. Basáka si našel moc slušnýho, i když včera nebyl slyšet. Takže jim odpustíme ty maličký mouchy (kdyby druhá kytara...) a zavzpomínáme na všechny ty mocný temný skladby, které jsme si mohli konečně nechat narvat do palic.
To o fetusu jsem rozhodně nepochyboval, to je kapela, která je prostě v kurzu, která neskutečně šlape a která se dokáže přesně trefit do rytmu třepajícího sálu. Snad bych jim až vytknul tu stále větší přístupnost nových skladeb, kterých se hrálo dost, ale o nějakém vyměknutí se nedá mluvit. Sype se kurva dál!! A co by vlastně mělo dnešní děcka vzít víc než namakanej pořízek, kterej tý svý american killing machine asi fakt věří a kterej to do nás/mikrofonu hustí jak sakra nasranej z lidu. Kytary, který jsou tak chytlavé, že tě chytí za pačesy a na, zametej podlahu. Zdá se to být jednoduché až lopaťácké, ale zahraný s vražednou energií. Jakoby v těch nových věcech bylo víc všeho - těžkotonáže, melodických sypanic, tupaček, houpaček... vše ještě jasnější a nakoplejší...
A pak nebuď BlackPse ztracen... kapely sem přece jen ještě budou nějaký čas jezdit rády. V čem trochu pokulháváme, ale jako češi vůbec, ne jako metly, to je ten jazyk, ta angličtina. V Německu ten pořízek zavelí "kill your mother…" a i když je tam slabá stovka a jen 10 typů paří, tak 30lidí poslušně odpoví "...rape your dog", ale kapele to nemohlo být líto, pařilo se z vostra. fetus je mašina, která si vzala, co jí patřilo. A i já děkuju, byli ste dobrý, děcka...
Vložit komentář