Fekal Party 2002

report

První prázdninový extrémní festival přilákal spoustu “fekálníků”.. Není se čemu divit při sestavě kapel, která se na tomto ročníku sešla. Já jsem tento festiválek navštívil poprvé a nestačil jsem se divit… každopádně příští rok je pro mě povinný!

Hodinu před plánovaným začátkem festivalu nám počasí vůbec nepřálo, vytrvale pršelo a byla zima, na což jsem naneštěstí nebyl vybaven. V jednu hodinu, kdy pořadatelé začali pouštět, už jsem to viděl celkem tragicky - ještě že nad parketem byla natažena plachta, která nás chránila před případnými výpady deště…
Asi s půlhodinovým skluzem vše odstartovala první kapela, místní kvarteto inflammatory. Živě jsem je viděl poprvé a oproti studiové prezentaci nebyli ani zdaleka tak přesvědčiví. První, co mě nepříjemně překvapilo, byla bubeníkova hra, zněla nepřesně, jednoduše a odfláknutě… Kytary byly oproti bicím v pohodě, basa (i když ne nijak promakaná) taky. Co se týče samotné hudby, tak ta vzdáleně připomíná nedotknutelné DEATH, vůbec mě nenudila, respektive se mi dokonce líbila až na bicí a ne zrovna dokonalou sehranost… Zpívající sólový kytarista zvládal všechny činnosti, které na něm ležely s přehledem a baskytarista jej doplňoval sípotem.
bZZ - tak jestli někomu inflammatory připomněli Death, stavte se tu u mě a já vám dám pořádně přes držku. Možná tak Death ranných dob, a to bylo třeba zmínit!
Druzí v pořadí, brňané mincing.fury.and.guttural.clamour.of.queer.decay ukázali všem, zač je toho extrém! Jejich produkce obhrublého gore-grind/noisu, nechala návštěvníky v úžasu, co se dá na pódiu předvést… Hned od prvních tónů mi připomněli holandské INHUME v grind-noisovějším kabátku. Dva chrliči, Reef a zaskakující Roark (oba Antitrend ´zine) předváděli ultrabrutální unisono ryk, jako žádná jiná kapela na tomto pódiu… Hudební produkce byla extrémně rychlá, kytary spíše zahuhlané, ale hlavní roli zde s jistotou hrály oba něžné hlásky.
bZZ - Kejta zapomněl říct, že hudebně to bylo i trošičku, do Šimečkova hrníčku...
struktura.vlády, pro mě neznámá kapela, která vsadila na punk/crustovou jednoduchost, což byl pro mě signál začít bumbat :o) Jednoduchá až primitivní hudba, amatérské instrumentální výkony + nelahodný zpěv = pro mě nudný kolovrátek. Nevím, co víc bych zde měl psát, když mě tato hudba neoslovuje…
bZZ - impuls začít bumbat a konzumovat byl už jen příchod na tuto akci!!!
Zato poté následovala první hvězda” tohoto ročníku - Pražané intervalle.bizzare, vymknutý to brutální technicko-death metalový válec… Playlist byl stejný jako vždy, tzn. glimpses.into.the.fleshsoul; blood.psalm; abortion.by.the.muriatic.acid; disfigured.sculpture a cover Terrorizer. Předvedli výkon, hodný tahounů Fekal Party, soustředěný a sehraný včetně vychytaného zpěvu. Chrlič Střapák hýřil siláckými pózami a výroky (včetně 1 poznámky na mou osobu), které jsou však spíš k smíchu… Každopádně pro nepražáka je vždy svátek vidět IB!
bZZ - myslim, a nebudu určitě sám, kdo si myslí, že Bond má své moves [pohybové kreace by mu určitě záviděl i Geňa, když ještě působil v Unu :)] dokonale vychytané a tentokrát jeho pivem načichlá tlamička kurewski hýřila vtipem. Střap je prostě TRUE METAL! Mě osobně IB přišli oproti standartu mírně rozhozeni.
Následovali čeští Cryptopsy - alienation.mental, kteří taktéž předvedli 100 % výkon. Na živo jsem je viděl poprvé a naprosto by mě “rozsypali” nebýt toho, že už to nebylo možné po Intervalle Bizzare… Kytaristé hoblovali, basák drhnul, bicmen sypal a zpěvák simuloval odtok vody do kanálu :o) Vystoupení další české kapely, která by byla podobným způsobem “nasypaná” a kořenila svou produkci takřka Heavy Metalovými sóly, jsem zatím ještě neviděl a myslím, že asi ještě dlouho neuvidím…
bZZ - Mentálové určitě vybojovali post jedné ze dvou nej kapel FEstivKÁLu. To, co předvedli, byl masomlejn a navíc skákající Beherit, ech!!!
Stálice patologického grindu z Českých Budějovic, bizarre.embalming, taktéž nemusím představovat. Představili nám svůj poslední zářez necrosadistic.surgery ve vynikající formě… Šlapalo jim to náramně, ale většina návštěvníků šetřila síly na následující Ahumado Granujo a Cerebral Turbulency.
bZZ - bohužel jsem je příliš nesledoval, ale vim, že za bicími seděl Zíška...:)
S odstupem času se hvězdou nevětší z největších jednoznačně ukázali ahumado.granujo. Během skladeb se zaplnil parket a začalo se tančit, poté si Šotouš začal dohadovat záchranu pro svůj stage dive. Skočil a hned se toho chytli i ostatní… padalo to z pódia jako brambory :o) Hudebně jsou AG supr-tanečním grindem s ultra-hlubokým/kanálním “zpěvem”. Skladby hrané s patřičným nadhledem skvěle šlapaly, lidé skákali, tančili a všichni byli šťastní :o) Úvahy o tom, která že je nejtanečnější česká kapela jsou bezpředmětné…
bZZ - uffff...... kill, kill, kill!!! Petras hrál jak ďábel, v životní formě! Tuc, tuc, tuc...
Hornický grind/HC ostraváků cerebral.turbulency je také již dávno prověřený… já však musím zmínit, že ani toto vystoupení nemělo na (pro mě) legendární koncert na Insane Society Fest 2001 v Pardubicích. Ano, hráli opravdu dobře, energie v tom byla, ale pořád tomu něco chybělo… Nedokážu to definovat, možná že zpěv byl málo nahlas či Robinek poněkud nezvládal… show byla v pořádku, mj. basista předvedl číslo s odhozením svého nástroje za zády. Ale důležité je, že se všichni dobře bavili!
bZZ - já se bavil náramně a cejtil jsem právě opak!
Pro spoustu lidí ne-moc-známé bratrské duo !t.o.o.h.!, tak jako vždy nutilo přihlížející k údivu… vyšinutý technický grind se zvrácenými texty inspirovanými životem, nehraje jen tak nějaká kapela na počkání! Kytarista a zpěvák Humanoid mučil svůj nástroj řadou technických fines a dlouhých nemocných sól a taktéž srozumitelně kázal svým nakřáplým hrdlem v rychlém sledu ze zadu podporován mnoho-rytmickým, pneumatickým kladivem Schizoidem, který také občas něco “z hloubi” zařval… Zazněly hitovky z debutu z.vyšší.vůle v čele s pošťákem a také několik zbrusu nových. Několik jedinců, včetně mě, se marně dovolávalo přestupu.z.a.na.b z dema sen.to.není,nesmí.
bZZ - ááárrrgghhh... neuróza stanovena: konec básníků v čechách i na morávje a slézsku!
Poté nastoupili pražští.hip-hopáci, kteří mě nepřímo donutili dokonat dílo zkázy, nalít se jako žok… :o))) Ani nevím, jak se přesně jmenovali, ale to co jsem slyšel bylo opravdu ubohé… před cca. 5-ti lety jsem byl na koncertě Chaozz, kteří byli proti tomuhle “teátru” opravdu vynikající… :o) Víc k této squadře nemám co říci poněvadž nejsem kompetentní (jako ostatně k psaní celého reportu z Fekal Párty, to jen tak na okraj :o))).
bZZ - K8 má pravdu, akorát neni kompetentní z toho důvodu, že pražští.hip-hopáci nejsou zachyceni na žádné kompil... ehm... no nic ;)))
Předposlední kapelou byli (jestli se nemýlím) grindoví fyzici negligent.collateral.collapse, nová to akvizice ze stáje “Obscéního Čurbyho”, představující nové CD reprocess.segment.database.extender. V této době jsem na tom byl nejhůř, za což se klukům z N.C.C. předem omlouvám! Jejich produkce mi zněla velmi monotónně a nudně… snad si opravím svůj dojem na Obscene Extreme Festu 2002.
bZZ - nemohu souditi neb jsem nesoudil, ale posuzoval, a to výkvěty naší fauny..., i když jsem na n.c.c byl věru zvědav.
Když vystoupili na jeviště sázavští agressive.tyrants, právě jsem dopil flašku s vínem… a začal jsem na tom být zase lépe! Dokonce jsem si trochu zapařil při AT sranda grindu. Trio hraje hudbu již opravdu dlouho a je to na nich znát, protože jako kapela jsou dobře sehraní a dalo by se říci (v jejich stylu) i “vyhraní”… V půli setu zazněl i největší love song ko.ko.ko.ko.ko.ko-dák v řádně protažené verzi, aby si všichni (nalití) přani pořádně zablbli.
bZZ - mě však již nic neříkající "reunion?". příliš sterilní a v jednom rytmu se nesoucí.
Ještě jsem málem zapomněl, že mezi kapelami hrál svůj extrémní mix dj.braindead [bZZ - Vejška ruleZZ!!!]. Tato akce byla opravdu řádně “Fekální” protože až na výjimky zde byli ke konci všichni v nalitém či zhuleném [nebo kombinace obojího - že biZZi!; bZZ - bzzbzz bz zzz zz z... .. .] stavu… Pařba se opravdu povedla, jediné co mě naštvalo byla všechna individua, která s sebou měla psy [byli tam 3, možná i víc], protože pes má, jak známo, mnohem lepší sluch než člověk a tak to pro ně byla zcela jistě dost nepříjemná tortura… Na takové lidi - Tyč a mlátit!!! Howgh! [bZZ - Kejturo prober se! Ti hafani sou daleko víc zvyklí než ty, navíc to milujou ;) a kdyby je to sralo, tak na to hoděj architekturu hnědých hran]. bZZ – nutno ještě zmínit, že všechny avizované kapely nevystoupily, např. pražská podegra, která při dopravě havarovala a FParty ztrávila v hospitalizaci. Přejeme brzské uzdravení... papááá, next #!!!

Vložit komentář

Disease - 28.10.02 16:19:35
Ale IMHO to neni Hip-hop. :-) Jinak souhlas
Henjo - 14.10.02 15:20:04
jasne - ale stejne sou 2Unlimited sracka :-))
pcx - 14.10.02 12:55:36
Ale šlo mi víc o princip, že je nesmysl poměřovat jeden žžánr měřítky druhého.
pcx - 14.10.02 12:55:10
no, to sem práveě mal na mysli - už vidím, jak ortodoxní new jazzmani křepčí na OPETH, MESHUGGAH nebo ALCHEMIST...
Henjo - 12.10.02 21:12:12
pro mě jsou nejprogresivnější skupinou Opeth
Disease - 10.10.02 20:57:35
DEBIL a KYTA: Zalezi, co se rozumi pod pojmem "nejprogresivnejsi metal" :-)))
Kýta - 10.10.02 15:47:19
Jo :o)))
Debil - 10.10.02 13:33:07
z pohledu moderního Jazzu nemůže být nejprogresivnější metal odpad - pokavaď uvažuješ rozumně.....
pcx - 10.10.02 11:58:59
no, snažil jsem se poukázal na to, že heldět na žánr A měřítky žánru B je debilita, což někteří, viĎ Henjo, nepochopili.... Když budu tvrdit, ež z pohledu moderního jazzu jsou i ty nejprogresiovnějši metalové kapely jendoduchý odpad, nikdo mi to nebude moct vyvrátit. Došlo? Stejná pitomost je blekotat ěnco o hip hopu, že je takový a makovýá, protože v metlau je to tak a tak...
Henjo - 09.10.02 22:51:00
no jo ale v metalu se čas od času mění rytmus a zpívá se že??? už v tomhle má metálek navrch....
pcx - 09.10.02 15:37:26
No a hip-hoper řekne to samé o metalu. je to jednoduše o tom, jak moc pod povrch se tomu kterému stylu dostaneš, abys o něm mohl zasvěceně referovat...
pcx - 09.10.02 15:36:30
to je špatná otázka, spíš bych se ptal, co se mu kdy na nich líbilo.
Henjo - 09.10.02 08:10:15
co se ti na nich nelíbí?? :-O
Kýta - 08.10.02 17:33:49
Necetl jsem znovu po sobe co jsem napsal, ale myslel jsem to tak, ze Hip-Hop 100%ne neni o hudbe, mozna o textech... Zkratka z hudebniho hlediska je 1 HH stejny jako 2 HH... Ale to vam stejne stacit nebude :-( Kazda metalova kapela ktera nekoho vylozene nekopiruje, je originalnejsi nez jakykoli Hip-Hop (zas z hudebniho hlediska...) To je to co jsem chtel rict, a apc mam malo casu, tak je to takove "ne-ceske"... :o))) PS: Ze Sabathory jsem vystrizlivel = Uz se mi nelibi...!
Henjo - 01.10.02 07:57:15
Kejte nebuď svině :-)) PZZ - myslíš že se bez toho opravdu obejdeš??? :-O
PZX - 30.09.02 13:09:09
no a k8 asi taky čeká... na to, e na tu blbost zapomenu...
Disease - 27.09.02 22:37:19
Kejte , tak mu aspon vysvetli, co noveho prinaseji Sabathory do stylu ala M.Angel a Death :-))))))
Henjo - 24.09.02 20:57:56
kejte, on čeká.....
PZX - 24.09.02 14:14:21
kejte, já čekám...
henjo - 02.09.02 19:31:29
no jo, pravda - už před čtyřiadvaceti lety ;)
bizzi - 02.09.02 16:12:51
uz se stalo...
Henjo - 02.09.02 16:06:11
ale honem - jinak se mu asi něco stane.....
PZX - 02.09.02 15:44:06
Sieg Hilfe! Kejte, mohl bys vysvětlit, proč v hiphopu nepujde vymyslet nic novyho? V kterym stylu podle tebe jde vymyslet neco novyho? Plís, plís.
chucky - 28.08.02 16:20:05
si fakt idiot
bizzi - 26.08.02 19:19:50
ty Kejte, asi si nikdy nemel psa vid? a k tomu hip-hopu se radsi nevyjadruj!!! jinak te budu muset usmrtit!
Fast as a Henjo - 22.08.02 11:28:48
okraj už máme - teď zbývá to jádro :)))
Kýta - 21.08.02 10:47:53
Hip hop jako styl je uplne o nicem... Uz v nem nemuze vzniknout nic novyho, mlaceni suchy slamy... Chaozz byl proti tomu cool, za tim si stojim!!! Add pes - Stejne je to tyrani zvirat, at si kazdy kdo chce co chce rika! (A to nejsem nejakej blaznivej ochrance zvirat a jejich prav) - To jen tak na okraj...
Henjo - 16.08.02 12:12:41
but I speak English ( bad) - so I can´t die :)
goRRRe abRRRo - 11.08.02 17:45:45
henjo, die die die
Henjo - 06.08.02 22:08:12
Chucky, to je ten co to pořádal?
chucky / narcopolo - 06.08.02 14:31:06
sorry, ale jestli srovnavas lhs a chaozz, taxi asi kreten a zavolej si nekam na informace a neser se do myho psa, protoze kdyby ho to tam sralo, tak zdrhne, jo a podegra je z tachova
subzero - 03.08.02 11:09:34
když jeden panda strčí famflínka druhému pandovi do ucha, tak jsem velice smutný panda...
BANAL - 02.08.02 14:20:31
jo ... do ucha - a s rozbehem
Henjo - 01.08.02 09:50:29
kecáš - mě prcaj všichni do toho samýho místa!!! ;o)
gorrre abrrro - 01.08.02 08:35:23
henjo nebrec, tebe vsichni prcali jinde...
Henjo - 31.07.02 14:50:06
to jako že mu všichni prcaj ten jeho článek.....
Henjo - 31.07.02 14:47:44
chudák kejt....
Henjo - 31.07.02 14:47:10
pohlavně?
bizzi - 30.07.02 15:29:24
ja se taky s Chuliem nikdo moc nestykal
BANAL - 30.07.02 15:13:27
hehe rosto rastamane ti prazsky hiphoperi byli vozralej petras a este eden vozralej clovicek ale poslouchat ty petrasovy covery v mp3 je dost sranda
goRRRe abRRRo - 30.07.02 07:33:51
kejte, kejte... asi si myslis, ze sem na tebe alergickej, ale radsi uz toho moc nepis
Disease - 29.07.02 22:42:41
No ja jen aby rec nestala, ze :-)
paaya - 29.07.02 19:03:39
Přebyval na Strahove, ale vice nez rok tomu, bizzi, bizzi:-)
bizzi - 29.07.02 09:27:55
ja myslel, ze je Chulio z Prahy, dyz prebyval v Brevnove, sorry no.
bizzi - 29.07.02 09:00:23
ja vim, nevedel sem kdo je kdo
Disease - 28.07.02 23:50:15
Kua, tak Podegra se prestehovala do Prahy???? Tak to budu muset s Chuliem chodit na pivo castejc :-))))
Martin - 28.07.02 20:58:19
Na mne je to trochu dlouhe a roznimrane, a to uz je co rict, kdyz si taky potrpim na dlouhe a roznimrane clanky... Nicmene stacilo by udelat clanek jen z tech BZZ vsuvek a hned by to melo svih...:-)
rastaman - 28.07.02 11:17:38
by me zajimali ti hip hoperi....bizzi, no tak, kdo to byl???
radala - 27.07.02 11:46:07
inflammatory podobní na death??? a A. Mental čeští Cryptopsy??? no no no

Zkus tohle