IMMOLATION

rozhovor

Dnešní rozhovůrek jsem spáchal s Thomasem z kapely Immolation. Doufám, že se v něm dozvíte aspoň něco co jste nevěděli (třeba o balonovém létání).

Čau Bobe, tu vanena z MJC, tady jsou ty otázky.

Čau chlape, per to do mě.

Vaše první album se fakt těžko shání, apsoň tady v Evropě. Kolik kusů ho vyšlo? Neplánujete nějakou reedici?

Fakt nevím, kolik kusů vyšlo, ale řekl bych že ještě v některých kšeftech je k mání. V každém případě až budeme schopní tuhle desku sami znova vydat, uděláme to, pracuje se na tom. Už brzo by měla být k dostání taky na naší webové adrese www.immolationDirect.com

Mezi vydáním Here In After a Failures for Gods byla čtyřletá pauza, stejně jako mezi prvními alby. Zato vaše poslední deska - Close to a world below vyšla už rok po té předchozí. A po mém soudu to už taky není takový pokrok. Myslíš že to může být tím, že jste ji vydali poměrně rychle po poslední nahrávce?

Řeknu to tvrdě, ale seš úplně vedle! Ha ha. Close To A World Below je pravděpodobně jedna z nejprogresivnějších a nevíc novátorských věcí na téhle scéně. Je to rozhodně naše nejlepší album a nechává za sebou daleko cokoliv, co jsme dělali před ním. To je jasný. Doba, která mezi jednotlivými nahráváními uběhla nemá co dělat s kvalitou muziky. Hudbu jsme totiž nedělali celé ty dlouhé roky, protože jsme každý měli milion různých starostí. Prostě zo z nás vyletělo těsně předtím, než jsme šli do studia. Tak dřív naše alba vznikala. V případě Close jsme ale pracovali o poznání víc a taky dýl, a výsledek je vzhledem k tomu taky daleko lepší. To co jsme nahráli je vynikající. Takže když to shrnu - mýlíš se v odsudku naší poslední desky. Close To A World Below je výborné album, jako žádné jiné, myslím, že by sis ho měl rozhodně ještě poslechnou a přehodnotit svůj názor.
(no tak sebevědomí teda Immolation rozhodně nechybí)

Stejně si myslím, že Close je to, čemu se říká "album první ligy death metalu", ale né něco zvláštního, jako byla předchozí alba, obzvlášť Here In After. V těch časech jste byli něco jako "elita" death metalu…chápeš…něco jen pro pár vyvolených. Chaotická struktura vašich songů dělala z vaší hudby skutečně ojedinělý zážitek a vyčleňovala vás z tehdejší podzemní tvorby. V té době byla taková něpřístupnost hudby opravdu velmi vzácná a v ug málo populární. Co si o tom myslíš?

Ha ha! Tak tos mě dostal! No tak v té době určitě nezněla žádná kapela jako my. Ale musím s tebou znovu nesouhlasit v otázce Close. To album je daleko vyzrálejší, má v sobě kurevskou sílu, je pocitové, temnější a tvrdší, má v sobě mnohem větší hloubku a mnoho dimenzí! Je sice snazší na naposlouchání, ale je stejně komplexní, ne-li víc než předchozí věci. Je fakt, že teď když jsme na špici v téhle muzice, jde se nám kupředu dost těžko a jde to jen po malých krůčcích. Kapela existuje už fakt dlouho, a delší dobu jsme už taky docela populární. A pořád přicházet s něčím novým a originálním, i když to třeba nejsou takové skoky, to je podle mě od nás fakt výkon, jestli k tomu mám co říct. Haha.

Na Failures byl pravděpodobně váš největší "hit" - No Jesus No Beast. Opravdu vynikající vál, něco unikátního, jako Hammer Smashed Face pro CC. Myslíš, že ještě složíte něco tak "hitového"?

Tak hit říkáš? No nesjou všechny naše písničky hitovky?!! Haha, řekl bych, že jsi ještě neslyšel "Father, You're Not Father" z nové desky. Ten tě dostane. Snažíme se skládat dobrou muziku, a co z toho nakonec leze, to je Immolation, nejde nám o to složit tu nebo tu písničku jako vysloveně hitovou. Trvá nám dlouho, než napíšeme hudbu a najdeme k ní slova, která sedí. Do každé skladby vkládáme hodně energie a dřiny, a teprve pak se ukáže, co je to úplně nej... Každá naše písnička musí mít feeling, musí mít vlastní základ, musí něco vyjadřovat.

Vaše obaly sou fakt parádní! Nehodláte náhodou vydat nějakou raritní edici alb na vynilu? Ty obrázky by si to zasloužily…a muzika samozřejmě též! Neumím si po pravdě řečeno představit alba Immolation bez obrazů A Marshalla. Fakt si nemůžu vaši vkusnou grafiku vynachválit, ze všech těch kozlů a obrácených křížů by jeden blil.

Jo, obal je hodně důležitá věc. My vždycky navrhneme koncept a Andreas tomu dá život. Je skutečně vynikající malíř. Společně děláme také booklet, snažíme se, aby to byla pastva pro oči, když uši zahltíš muzikou. He he.

Vaše logo a název jsou registrované obchodní značky. To asi není pro metalovou kapelu zrovna běžné…?

Zaregistrování názvu je jeden z kroků, kterými se snažíme jít k větší profesionalizaci naší tvorby. Je pak taky snazší uzavírání smluv a tak. Je to vlastně něco na způsob společnosti. Až nám kapela začne pořádně sypat, mohli bychom ji v nějakou akciovku přeměnit ha ha. Zatím je to ale především kvůli zabezpečení názvu…

Slyšel sem, že váš koncert v Praze nebyl nijak moc úspěšný. Je to pravda? Nebyl jsem tam, ale prý se sešlo jen něco přes sto lidí. Nebyli jste tím trochu zklamaní? (Jako americké superhvězdy haha)

Zklamaní? 110 fanoušků je dost! Děláš si srandu? Byl to skvělej koncert!! Zeptej se lidí co tam byli, zdálo se mi, že si parádně užívají, stejně jako jsme si to užili my. Schválně se optej větších a slavnějších kapel, než jsme my a potvrdí ti, že ne na každém koncertě na každé tour se sejde 500 a víc fanoušků. Tak to prostě je. Záleži i na vzdálenostech koncertů a taky dnu, kdy se ten který koncert koná. Nepotřebuješ masy fanoušků, aby koncert byl dobrý. A pražský koncert byl perfektní, stejně jako bylo úspěšné celé tour. Jo jo. A děkuju všem, kteří se na nás přišli mrknout. Dík za vaši podporu lidi, bylo to úžasný!!! A to s těma "superstars" - ha ha ha, to je dobrý. Seš docela zábavnej chlape!

Máte mezi koncerty na tour volnou chvíli? Mám tím na myslí - máte čas mrknout se po místech kde hrajete? Vzpomeneš si na nějaký srandovní věci, nebo divný zvyky v různejch zemích, kde ste hráli?

No tak trochu času vždycky máme, takže se mrknem aspoň trochu po okolí. Paříž byla opravdu fantstická, vylezli sme si na špičku Eiffelovky, byla to paráda. A ve Vídni sme jezdili na nějakejch motorovejch člunech. Snažíme se v každé zemi navštívit tolik míst, kolik nám čas dovolí. Díky kapele tak poznávám různý země světa, je to fajn!

Řekl bych, že až vyjde vaše nový album, hodně lidí si řekne - "nový immolation, dobrý, ale není to jako dřív". Nbojíš se toho? Myslím, že to je problém všech těch legendárních kapel ze začátku 90. let, které se ještě nerozpadly. Vaše výhoda byla asi v tom, že jste vydávali opravdu dost řídce.

Ne, já myslím, že naše výhoda je to, že děláme dobrou hudbu. Dlouhá prodleva mezi alby rozhodně není dobrá věc. Ale když děláš každou věc novátorskou, zvláštní, zajímavou - jedině tohle tě udrží na vrcholu, a pořád patříš k výborným skupinám a fanouškům se nezprotivíš a tvá hudba se neohraje. O nový materiál opravdu strach nemám, každé naše album je a bude lepší a lepší, než to předchozí.

Teď pár otázek ohledně náboženství. Pokusím se nebýt moc nudný, protože tyhle dotazy asi dostáváte v každém rozhovoru.

No, to je fakt.

Jste hodně protikřesťanská kapela. To je náboženství v USA takový problém? Tady v ČR v současné době naštěstí moc neserou (no, vlastně teď rozjíždí nějakou homofobní sračku, ale nic neobvyklýho, jen tradiční klerikální svinstvo…)

Je to opravdu problém, a i když my osobně s tím nemáme moc co dělat, je to pořád všude kolem nás. Řekl bych, že náboženství může být i pozitivní věc, ale všude je plno lidí, kteří náboženství zneužívají pro vlastní prospěch a manipulaci s ostatními.

Takže myslíš že je možný věřit v nějakýho "osobního boha" bez toho abys byl utlačován autoritami? Já bych řekl, že pokud věříš v boha, stane se beztak pro tebe nejvyší nepřirozenou autoritou.

Hele, můj názor je - věř jen v sebe. Ty jediný můžeš ovládat svou cestu životem.

Myslíš že existuje nějaká Indická death/black kapela, která útočí na hinduismus? Vishnu vzhůru nohama na obale…

He he, kdo ví?

Upřímě řečeno nechápu, proč nenávidíš náboženství víc než jiné nepřirozené autority a instituce (policii, armádu, politiky, média). Pověz -proč je váš primární cíl právě církev? Proč nábožentsví, když jsou tu lidé jako G.W.Bush, kteří prodávají naši planetu svým naftařským kamarádíčkům?

Rád bych zdůraznil, že pokud se do našich textů trochu víc začteš, pochopíš, že mnohdy nemají s náboženstvím a s církví vůbec co dělat, je to mnohem hlubší, mnohem osobnjší sdělení, než jen nenávist vůči církvi. Větší reakci a pochopení vyvoláme odmítáním krista, než odmítáním policie. A vůbec, myslím, že společnost bez policie je nemyslitelná. Bez Ježíše bych si společnost rád někdy zažil.

Hmmm, to mě vede k otázce - Zajímáš se vůbec o politiku? Eh, jestli jsi volil George Bushe tak mi předem proimiň

Awwweight!

Váš prezident je v Evropě docela populární komik díky svým bonmotům jako "Drazí Arménci…". Co si o něm myslíš? Je opravdu tak blbej, jak to vypadá ze zámoří? A co soudíš o jeho ekologické (anti-ekologické, nebo spíš anti-logické) politice?

Neřekl bych, že je blbej, ani s tvým hodnocením jeho politiky nesouhlasím.

V poslední době jsem překládal nějaké rozhovory z Hlasů Americké Levice, kde se hodně mluvilo o novém americkém levicovém hnutí. Psali tam, že je hodně velké. Řekni - je to skutečně něco většího, buduje se u vás už konečně levicová platforma?

Hele, tenhle rozhovor je o metalu, ne o politice, teď už se hodně vzdaluješ od tématu.

Ok, tak konec keců o politice. Co vy a ženský? Ste ženáči? Máte děcka? Počítám, že jako mladí krásní populární umělci máte hromady fanynek, jejichž jediným snem je vaše pozornost…

Jo, zrovna teď mi buší do dveří. A tady valí další, sakra, je jich tolik!!!! Ha ha.

A ještě jedna otázka z rodiného života - Představ si, že by tvůj synek byl věřící. Co bys dělal? Představuju si, jak stojí uprostřed kostela v tričku kapely svého tatínka - Immolation. Ha ha ha. Dobrý ne?

Jo, ha ha, to je opravdu docela dobrá představa. Nepřemýšlel sem, co bych dělal, protože něco takového se snad nestane.

Jak se změnili vztahy v kapele, přece jen jste spolu už od roku 86. Je kapela pro tvůj život důležitá?

Je to náš život a tvrdě na tom všichni pracujeme. Pořád je před námi nějaká práce. Opravdu zbožňujem hraní a ježdění koncertů všude možně po světě a všechno co s tím souvisí. Je to velká zábava a je to moc zajímavý. Vycházíme spolu výborně, jsme opravdu velmi dobří přátelé.

Nejsi už někdy otrávenej ze všech těch kůží a černé barvy? Je image důležitá? Nebo je to spíš nutné zlo pro metalovou kapelu.

No tak o image se zrovna moc nestaráme. Jen tak vlazem na pódium a metalová muzika už obstará zbytek. Vždycky se prostě snažíš udělat tu nejlepší show a tomu podřizuješ své vystupování, abys přenesl ten pocit co nejlíp z pódia na lidi v sále. Na našich koncertech vídám mimochodem taky spoustu nemetalistů. Sakra, vlastně jedině na koncertech vypadám metalově, jinak ne.

Lidi, kteří hrají v úspěšných metalových kapelách často už metal neposlouchají, protože už ho mají plný zuby z tour, kde ho musí poslouchat hrozný kvanta furt dokola (například to říkal Karl z NILE). Když jsi zpátky z tour, raději si poslechneš nový Vader, nebo remixy Madonny?

No, nový CD Madonny jsme poslouchali už na cestě, na tour. Ha ha. Nejčastěji jsme na cestách poslouchali tyhle dvě CD - nový Sade a Dido. Máme rádi všechny druhy muziky, posloucháme na turné i po turné všechno možný, je toho prostě nepřeberná spousta.

Která skupina, ať už metalová nebo ne tě inspiruje, nebo o kterou se zajímáš?

No, jak říkám, je toho tolik, že namá cenu je jmenovat.

Zkus si zahrát na proroka, kam myslíš, že to s Immolation dotáhnete třeba v roce 2010?

Ty jo, já si ztěží umím představit, co budu dělat za týden, natož abych předvídal, co bude s naší kapelou za deset let. No v každým případě doufám, že to bude pořád dobrý, snad ještě lepší, ne-li nejlepší!

No a poslední otázka - už jsi někdy letěl balonem?

Ne, to ani náhodou.

Bob & Immolation

Vložit komentář

annal - 26.12.10 13:03:31
Tahle mluvit o Close to a World Bellow to je nesvatokrádež!
Black_Hand - 22.12.10 16:25:12
vanena mel koukam misty dobry dotazy, ale mnohdy mlel kardinalni kraviny.
pf - 22.12.10 16:20:19
i
bizz - 22.12.10 16:16:22
y
pf - 22.12.10 15:49:52
my chlastame separe v dejvicich, ja sotous, dalas, paaya a asi i chymus
abro666 - 22.12.10 15:23:09
jj, ne pac je streda, ale kvuli kecum na close... zabit, pochcat, zakopat:) dneska asi zavitam do zlejch cca kolem 20h?
pf - 22.12.10 09:58:12
zabit vanenu, protoze je streda
abro666 - 22.12.10 08:48:13
zabit vanenu za to, jak picuje do close to a world below:))) u harnessing bych to i bral, u close nikoliv!
bros - 10.09.10 19:46:10
to je strašně vtipnej rozhovor :D
  • Zkus tohle