Autor: 100 Uživatelé: 78 Tvé hodnocení: hodnoť
Adon Nin Edeleth Ador Dorath

ADOR DORATH - Adon Nin Edeleth Ador Dorath

Hrát v dnešní době něco originálního je hodně těžké. Vždycky to někomu něco připomíná. Ale můžu říct, že kapela Ador Dorath má velice osobitý styl, nic mi nepřipomíná a nic takového jsem ještě neslyšel (samozřejmě, kolik jsem toho slyšel, že?). Sami sebe charakterizují jako „skrytá okultní psychotická mystéria“. A mají pravdu. Ze škatulky black metalu otevírají dveře do jiných dimenzí. Není to čistý syrový black stylu Dark Throne, není to ani vyumělkovaný sladký blek COF, ani jejich míchanice. Anorexia Nervosa sice překvapila novým kabátkem svého stylu, ale proti Ador Dorath je to pořád ještě „stará škola“. Toto CD je doslova nabušeno napětím (, které nestřídá žádné uvolnění), melodické linky se plynule přelévají jako krokodýli v bahnité vodě, občas se některý zakousne a ne a ne se pustit (pak se pořád dokola točí v podvědomí). Mužský jekot a ženský soprán spolu celou dobu laškují, někdy se přetahují o melodii, jindy spojí své síly v úderné duo. Klávesy se málokdy vyšvihnou do čela, spíš nenápadně s klidem a chladem ledovce proplouvají celým albem. Pozornému posluchači neujde přítomnost violoncella, které je do atmosféry opravdu mistrně zakomponované. Temnota se zahušťuje. Kytary staví neproniknutelnou hradbu z ostrých hran. V rytmice soutěží s bicími a ve zběsilém tempu rozkmitají ušní bubínky až do epileptického záchvatu. Basa (mimochodem v dívčích rukách) si se svým stoickým klidem brumlá pod vší tou hudbou, občas se nechá unést a vypíchne si nějaké to sólíčko.
Dohromady to je ..., je to ..., no prostě si tohle CD vychutnávám, při každém dalším poslechu objevuji nová zákoutí psychotických mystérií a otevírám svou černou duši ďábelským tónům této smečky. Opravdu výjimečný zážitek. Přeji příjemný poslech a pěknou cestu do temných hlubin metalistovy duše.
P.S.: Mimochodem – černobílý booklet podtrhuje temnotu alba. Graphics & alphabets má na svědomí sama zpěvačka, která má mou poklonu. A dokonce i kotouč je černý!
P.P.S.: Když jsem recenzi tvořil, poslouchal jsem toto CD a měl jsem neustále dojem, že to, co píšu, vůbec není pravda. Inu okultní záležitosti nemají jednu jedinou tvář.

35:00