Autor: 87.5 Uživatelé: 86 Tvé hodnocení: hodnoť
Hell is Empty and All the Devils are Here

ANAAL NATHRAKH - Hell is Empty and All the Devils are Here

Na to, že už tento spolek funguje skoro 10 let, nějak se mi poštěstilo ho úspěšně míjet. Možná to je zapříčiněné tím, že black metal není zrovinka mé hobby. Ovšem ono tu tak úplně o černý kov, jak se většinově chápe, nejde. O koho tedy jde? Řeč je o Birminghamských Anaal Nathrakh a jejich novém albu.
Čtvrtá deska Hell is Empty and All the Devils are Here není rozhodně čistokrevný black metal. Za pomoci hostujících Josama Bin Horvartha (Circle Of Dead Children) a Shana Emburyho (Napalm Death) se totiž dochucuje prvky deathu, grindu, atmosferické hudby. Výsledek je nadmíru povedený. Nejen, že po sobě jdoucí death/grind pasáž následovaná black sypačkou a temnou melo pasáží sedí přesně dohromady, ale má i nepředstíraný drive. Oproti starším věcem Codex Necro (2001, Mordgrimm), Total Fucking Necro (2002, Rage of Achilles), When Fire Rains Down from the Sky, Mankind Will Reap as It Has

review_930_px2

Sown (2003, Mordgrimm), Domine Non Es Dignus (2004, Seasons of Mist) a Eschaton (2006, Seasons of Mist), hudba více vykrystalizovala do originálního obrazu pohledem Micka “Irrumatora” Kenneyho a Davea “V.I.T.R.I.O.La” Hunta. První jmenovaný stojí kompletně za skladatelským pultíkem a hudbou, Dave má opět na svědomí veškeré vokály. Obojí na vysoké úrovni. Na každém prstu kytarový nápad, který umí zaujmout a má i potřebnou dávku melodiky. Zpěvy a řevy nepřeberných stylů jsou umně navrstveny. Sbory, křik, murmur, mručení, kvílení…jak je libo! Dave si nezadá ani s takovými pány jako je blázen Atilla z Mayhem. Co od desky lze očekávat? Předně moderní našlápnutou a

review_930_px3

sypající nakládačku, kvalitně zahranou, obalenou výborným zvukem a jak je u Anaal Nathrakh zvykem, prosycenou výbornými (pekelnými) vokály. Album neztrácí na intenzitě ani s přibývajícími minutami. Velkým plusem nahrávky je přirozeně nenucené prolínání stylů. Black se zakusuje do grindu tak, že si člověk chvílemi neuvědomuje ani samotný přechod a rozdíl mezi oběma žánry. Výsledný Armageddon ve chvílích, kdy je to potřeba, doplňují podkladové klávesy. Nikdy však nemají hlavní slovo. Anaal Nathrakh sází na jiné kvality. Produkce alba je skutečně velice povedená.
Samotní tvůrci vydávají Anaal Nathrakh za soundtrack ke konci světa. Plný zla, násilí a nenávisti. Pokud by to mělo být odcházení z tohoto světa doprovázeno za dozvuků Hell is Empty and All the Devils are Here, máme se na co těšit!

Anaal Nathrakh