Autor: 100 Uživatelé: 86 Tvé hodnocení: hodnoť
Dead Lover's Guide

BRUTALLY DECEASED - Dead Lover's Guide

Chcete-li výlet do minulého století a patříte mezi ty, kteří vyrostli na filmech pro pamětníky od pánů režisérů jako Cederlund, Anderson, Lindgren, Kärki, Blomqvist nebo Sandström, pak je tahle deska, jejíž hlavní síla tkví v tom, že si na nic nehraje, přesně pro vás. Old school švedský death metal s feelingem.

Brutally Deceased - Tomáš Halama

Paráda a klídek. Brutally Deceased jsou kapela tvořená bandičkou známejch ksichtů. Principál Tomáš Halama (Heaving Earth) si stvořil kapelu pro radost a z vášně pro prastarej old school death metal. Zatlačil slzu, kam se ten zvuk od Skogsberga poděl, a počal svou výpravu do minulého století. A hle! Načtená historie švedskýho death metalu a do puntíku naposlouchána. Složeno s feelingem...

Brutally Deceased není kapela pro chlapce v košilkách, ale pro ty, co vyrostli na filmech pro pamětníky od pánů režisérů jako Cederlund, Anderson, Lindgren, Kärki, Blomqvist nebo Sandström. Trošku nestandardně se možná zdá brutalní vokill Michala Štěpánka, který je, řekl bych o něco surovější, než bývá zvykem, ale muzice kurva sluší. Bicí artilerie pana Štefiho je seštelovaná přesně tak, aby to nesmrdělo přílišným perfekcionismem, ale mělo to správnou známku punku. Kytarově je vše uhněteno Stockholmem, jak by si švédský král Carl XVI. Gustaf přál. Ostatně Brutally Deceasedsi moc dobře pamatuju, jak babička sháněla kosu ze Švédska kvůli kvalitě ocelového průmyslu. A jak tak BD poslouchám, Tomáš Halama, řečený Zmetek, má na švédský kosy asi sklad. Vylezla z toho upřímná muzika, která za pomoci agilního vydavatelství Lavadome Productions jistého Boubín-bra dostává i nějakej ten úspěch v UG. Toliko k třaskavině Dead Lover's Guide, která má devítikulkovou náplň s povinným coverem Kärkiho Rozčtvrcenců.

Chcete-li výlet do minulého století, pak je tohle deska přesně pro Vás. Já si zatím skočím pro džísku a jdu se pitvořit před zrcadlo. Skvělá deska, která má hlavní sílu v tom, že si na nic nehraje a kope jak má. Aby ne, natočila se za víkend s veškerou pohřební rozčtvrcenou špínou.

Jo, a mimoto, deska se klidně mohla jmenovat „You’ll Never Hear“. Moc pěkný!

v.o.h., brutally deceased, death metal, swedish death metal, heaving earth, swedish