ABOMINABLE PUTRIDITY - In the End of Human Existence

recenze
Sud
Hodnocení:
9

Vydání u Lacerated Enemy z r. 2007 ZDE

Slušelo by se napsat, že je toto z velké části reakce na tříprocentní review na Archivech a že první byla psaná ta Eng, tudíž ta česká, může působit trochu kostrbatě.

Tohle je nejtěžší, nejnekompromisnější a nejultimátnější guttural slam, co jsem kdy slyšel, a to prosím navíc v precizní zvukové kvalitě! Tady jsem objevil novou úroveň těžkoprdelnosti.
Kytary podladěné, převážně pomalá a střední tempa, breakdowny, velice hutné, těžké ale kompaktní rify. Basa povětšinu času kopíruje linku kytar, ale je silně

review_1240_px2

cítit. Tady jsme ve slamu, co jinýho taky čekáte? Žádný technický finesy, ale surová sekačka, která rozdrtí všechno před touhle nezastavitelnou ruskou mašinou. Jasně, tímhle stylem to může sypat kde jakej balík, takže co je to, co dělá tuhle těžkou mašinu nezastavitelnou? Jednoznačně vokkil a bicí.

Bicí: spousta zdvojených a ztrojených úderů, profesionální zvuk, přítomnost síly člověk cítí všude tak jako Darth Vader.. Když přijde na sypací část, člověk si až říká, jestli to náhodou nehraje stroj, ale nehraje, což je hodně plusových bodů pro tuhle bandu.

Vox je pravděpodobně ta nejspornější část, protože zpěvák Vladimir jede dvacet minut growl na stejný hloubce bez změny, tak jako strýček Will v Mortician. Je teda plochej, jenže v absolutně úžasný hloubce fekál -jateční stoky, přesně o něčem takovým jsem dlouho snil, sladký bublání pro moje uši. Tady bude ten spor, protože dle mýho kombinace neměnný vokální linky, slamových rifů, silných bicích a perfektního zvuku umožňuje týhle mašině přejet přes cokoliv. Cokoliv před ni položíme, bude rozdrceno na prach, jen se jí trochu zakouří z výfuku a bude dál pokračovat nezměněnou pomalou rychlostí vpřed. Nová úroveň těžkoprdelnosti. Jenže spousta fanoušků ostatních stylů to nechápe a odsuzuje Abominable Putridity pro neoriginalitu a tupou slamovou průměrnost bez myšlenky, která vás buď začne srát nebo vás uspí, jak se můžete dočíst v jediném review na metal-archives.

To ovšem není pravda; možná zde není žádnej novej nápad, ale buďte si kurevsky jistí, že tohle je na hony vzdáleno tupé průměrnosti a že tohle je špička guturálního slamu. Pokud vám seno-sláma death nic neříká, tak tady patrně nic zajímavýho neobjevíte, ale to neznamená, že tohle album stojí za hovno.

Dalším plusem tohoto alba jsou přechody mezi songy, které jdou výborně udělány a společně s výborným zvukem a kompaktností songů dávají dohromady celek u jiných slamových band neslýchaný. Vlajkovou lodí je určitě Entrails Full of Vermin, dál doporučuju trojku Blindfold Surgery a Throat Fisting Abortion, která následuje po zvracivém intermezzu uprostřed alba.

Náměty jsou jasný z obalu a názvu songů, nějaká ta tortura, pár metráků střev a vnitřností, vše zalité krví a vkusně doplněné o lezoucí červíky, nic neobvyklého v rámci žánru. Název alba In The End of Human Existence je taktéž jasný, když ho poslouchám, tak si vybavím úvodní scénu z Terminátora, kde těžký stroje Skynetu drtí pod koly lidský lebky. Což je přesně to, jak tohle album zní.

To, čeho se bojím, je ale další směřování Abominable Putridity, protože je otázkou, jakej by mělo význam natočit další album ve stejným duchu; na druhou stranu změnou vokalisty přijdou o svůj typický rukopis. Big Chocolate kvičí v Misericordiam výborně a je považovanej za jednoho z nejlepších zpěváků v death metalu vůbec, ale Abominable Putridity nepotřebujou variabilní vokální linku, i když si to spousta lidí myslí. Právě naopak, vokál dodával bandě těžkou plechovou prdel a nekompromisnost. Se změnou vokalisty ovšem přišla i změna labelu a od tuzemských Lacerated Enemy přešli moskevští drtiči k Brutal Bands, kde podepsali kontrakt ne na jedno, ale na více alb, takže nějaké nápady asi pánové v záloze mají. Změn doznalo i logo kapely a coverart (nově Jon

review_1240_px3

Zig) desky, která vyšla už pod Brutal Bands v reedici na konci února.

Dalším sporným bodem jsou intra, která jsou zde potřebná, protože při jejich absenci by hrozila mírná stereotypnost. Spousta lidí ovšem intra odmítá úplně a považuje je za přežitek, kterej by neměl bejt nikde. Patrně jsem poslední mohykán, kterej má intra rád, minimálně v případech, kdy zapadají do konceptu alba, což se v tomto případě rozhodně děje. A také nám krásně korespondují s artworkem, minimálně co se týče prvního vydání, které se mi líbí víc.

Nicméně přecejenom je tady něco špatně. Délka 26 minut včetně tří intro-songů, to není moc a bylo by třeba aspoň dalších deset minut. Dávám 9.

Vložit komentář

bros - 11.01.11 12:55:56
anti: sudovi lze tak leda doporučit, aby se začal učit
antihumanoid - 11.01.11 11:29:53
v tom případě přihazuju Orchidectomy. Sude, tobě zvlášť doporučuju, jestli neznáš - i demo i desku.
Sud - 11.01.11 09:59:34
na dohled jen defeated sanity, akorat z druhy strany.)
antihumanoid - 11.01.11 08:48:03
Disgorge ať už s mattim nebo aj nebo levim jsou pro mě špička v tomhle stylu, pak dlouho nic.
Sud - 10.01.11 21:33:14
cetl jsem v nejaky diskuzi, ze letos maj bejt novy Cinerary, ale nikde na ofiko webech ani zminka. ale ma teda taky moc nesejmuli
annal - 10.01.11 19:42:36
Taky mam dojem, ze si je Antihumanoid splet s Liturgy, pac ty maj k Brodequin hudebne/zvukove bliz. V Cinerary byl basak z Brodequin, kytarista z Inscestuous a Ricky Myers z Disgorge. Me teda Rituals of Desecration bavi mozna vic nez stary Disgorge a Matti tam vali.
Martin - 10.01.11 17:14:24
Oddychovka Brodequin = Liturgy.
antihumanoid - 10.01.11 13:35:10
annal: znám, ale vedle disgorge to se mnou nezamávalo. Pokud se nemýlím tak tam hraje někdo z Brodequin na kytaru nebo basu, ne? A tim je myslim vyřešeno proč se mi to nelíbí :)
annal - 10.01.11 13:04:15
antihumanoid: A co CINERARY???
antihumanoid - 10.01.11 13:00:27
Matti je v mým osobním topu, ale bohužel od dob She lay gutted se nepodílel na ničem co by mě uzemnilo. Tohle se ovšem jeví zajímavě. Navíc se mi zdálo že je už tak trošku Přečokoládováno.
bizz - 09.01.11 06:12:59
nikdy never americky cokolade :)
Sud - 09.01.11 05:35:20
takze ameron kecal.. tak trochu all star game. jsme zvedavej
annal - 09.01.11 01:28:22
Novy album nakonec nablinkal Matti Way Backing vox: A.J.Magana, Corey Athos, Angel Ochoa.
Sud - 27.10.09 12:23:29
ja. sem si rikal, ze neodpovidas na mejly..
bizz - 25.10.09 13:29:40
ja na ta inties mrknu zitra, ja?
Sud - 25.10.09 13:02:08
ok, pockam az prijdou odpovedi od GTboye a pak bych neco napsal.)
bizz - 25.10.09 12:43:25
Infertile mam (pro tebe?) origos
Sud - 25.10.09 04:44:58
teda začínají mě bavit i ti Cephalo a Infertile..
Sud - 19.09.09 23:57:59
Ten jeho ytb kanal :D
Sud - 19.09.09 23:47:42
Tak už vim o čem Pepek mluvil :D http://www.youtube.com/watch?v=DB_8sxghxis
tono - 13.09.09 15:16:30
výborný album, souhlas s recenzí, tohle se poslouchá moc dobře
antihumanoid - 09.09.09 09:56:29
ajo ty pičo... suD už linkoval...
antihumanoid - 09.09.09 09:50:42
na youtubu je k vidění live abominable putridity s Cameronem. Prodávají to dobře. Narazil jsem dokonce i na něco, co je údajně znovunahranej song ze studia. Zatim jsem neměl moc času k tomu pořádně sednout. Co vy na to, suDe a spol?
Sud - 08.09.09 17:57:28
ti nedavaji dohromady kompaktni celek, na desce je devet samostatnejch flaku, vicemene nejsou prechody mezi songama, maj horsi vox, zvuk a bici me bavi o dost min
celkor - 08.09.09 12:26:37
kazdej umastenej progresivni metalista vi ze nejlepsi slam sou cephalo...
bizz - 07.09.09 15:43:20
nový suDí ;-)
brutusáčik - 07.09.09 14:29:07
kdo je SUd?
bizz - 06.09.09 21:20:24
Devo i Infertile picoviny, tohle aspon valcuje
Sud - 05.09.09 13:53:33
asi mam omezeni vnimani, ale nevidim to tam
antihumanoid - 04.09.09 12:13:00
btw Big Cameron je i bezkonkurenční komik... což jde tak nějak vidět i z tý fotky.
schizmo - 04.09.09 00:43:51
ABO jsou pro mě jednoznačně nejlepší slam a i když tento styl v podstatě žádnou progresi nabídnout nemůže, bubeník tlačí hodně zajímavý rytmy, což kapelu dost odlišuje od zbytku stylově spřízěných. Krom hustého zvuku (že by se dal řezat) mě baví neuvěřitelná hitovost a maximální důmyslnost využitá z minimálních možností... Kam se hrabe Devourment...
Sud - 03.09.09 18:49:01
Jak je hrozně vidět, kdo jedinej tam není Rusák :D http://userserve-ak.last.fm/serve/500/31627459/Abominable+Putridity.jpg
DR - 03.09.09 14:55:49
ENG hotovo!
DR - 03.09.09 12:57:36
Soudku, jukni na mejl.
annal - 01.09.09 21:41:00
Jeste jsou DEVAST z Alzirska. Loni vydali debut "Art of Extermination"
Sud - 01.09.09 17:16:54
teda se přiznám, že sem to neznal. no je to rychlejší a syrovější, ale AP to u mě nepřekonává. spíš čučím na to, že je ot asi první africká kapela, co znám...výjima jedněch Egypťanů, jejich jméno jsem, kokot, zapomněl
antihumanoid - 01.09.09 15:31:04
Baví mě i Infertile Surogacy - kratší stopáž, horší vokál, syrovější zvuk, gravity blasty, víc změn.... +/- o kousek víc než Abo....
bizz - 01.09.09 14:17:18
Sef vas vidi ;-) nicmene nazivo meli byt na L.Enemy festu, ale nejak nedojeli vseci, vizum bubenika myslim..
Sud - 01.09.09 02:04:15
To jsou právě ty špičky, Devourment, Abominable Putridity..o třídu lepší než zbytek
bros - 31.08.09 23:29:10
Tohle je oproti většině slamovaček ještě tak nějak brutálnější, o něčem inovativním není řeč:)
Filipismo - 31.08.09 23:24:40
Ono je bohužel skoro všechno průměrnej slamm...v tom je ten problém. Ale zájem o ně částečně naznačuje, že jsou přece jen o kousíček dál...
Sud - 31.08.09 23:19:59
DR taky se můžem bavit o tom, že AC/DC udělali na třech akordech 14 desek žejo, ale prostě tohle má koule a je tohodně jinde než průměrnej slam
Filipismo - 31.08.09 23:16:11
Jasný DR, je to o pár akordech. Tenhle styl muziky se strašně rychle vyčerpá, ale pořád jsou AP dál, než většina ostatních. Spíš je to o stylu jako takovém...moc kapel, moc desek a žádná vlastně není víc, než zmiňovaní Devo.
Sud - 31.08.09 22:23:16
Chozé: vim, je to prasarna, Bizz odjizdel a ja tu ceskou verzi smolil dost narychlo..klidne je vytkni a pranýřuj mě
antihumanoid - 31.08.09 21:46:36
khámo, máš tam pár nepřesností. jinak souhlas... s bodama. svýho času mě to taky dostalo.
Sud - 31.08.09 21:44:55
Teď čumim, že byla celkem chyba si po sobě tu českou verzi ani pořádně nepřečíst, protože něco tak kostrbatýho sem už dlouho nečet a ty chyby tam..le fu~
Sud - 31.08.09 21:35:16
Co sem viděl videa na youtube, tak to naživo hrozně vraždí, taky bych to chtěl vidět. A nemůžu pořád poslouchat Cynic a Faceless, občas je potřeba protřepat a vymejt hlavu
DR - 31.08.09 16:59:26
Fil: Jasně, že nejsem fandou slamming deathu, proč bych měl poslouchat půl hodiny 4 akordy? Všechno bylo řečený na jedný jediný desce - debutu Devourment. Čus.
Satan.rap - 31.08.09 16:16:10
souhlas s DR.
bros - 31.08.09 15:57:10
souhlas s reckou, je to vražda
Filipismo - 31.08.09 11:33:40
Ve svém ranku docela ,,hustá" deska. Já bych to neviděl DR jako takovou kravinu...spíš každý nejede v takovém chlívu :-)) Spíš bych chtěl vidět ty kluky LIVE...tam by se ukázalo.
DR - 31.08.09 00:42:56
AP pěkná kravina a to jsem slušnej. Sude, pusť si radši první Suffo. PS: asi bych měl ten tučnej text změnit na normální, co? (místo bizze) Nebo to bylo tak zamýšleno?

Zkus tohle