BURZUM - Belus

recenze
Lunaris
Hodnocení:
9

Druhý syn Odinův zove se Baldur a nelze o něm mluvit jinak než v dobrém. Je výjimečný a všichni naň pějí chválu, je překrásný na pohled a tak jasný, že září mocným světlem. Jistá rostlinka je tak bílá, že dostala název podle Baldurova obočí (Baldrs brár). Ze všech bylin je ta nejbělejší a podle ní můžete posoudit Baldurovu poctivost ducha i těla. Je nejmoudřejší z Ásů, nejlaskavější a nikdy nelže, nikdo se tudíž neodváží zpochybňovat jeho slova. Pobývá v místě zvaném Breidablik v Ásgardu, kde nesmí být nic nečistého.

Zhruba takto nějak líčí Baldura mytologická Mladší Edda, což je soubor islandských skaldských písní ze 13. století sepsaný Snorrim Sturlusonem. V pohanských legendách jiných národů najdeme podle Varga Vikernese množství dalších inkarnací bílého boha, často považovaného i za boha světla a slunce – Apolón, Bělbog, Belenus či Belus.

A Belus je i název alba, které Varg Vikernes prezentuje zástupům svých fans po mnohaletém nuceném pobytu v chládku. Ať už je váš pohled na tohoto Nora jakýkoliv, nelze zastřít skutečnost, že se jedná zřejmě o jednu z nejdůležitějších postav black metalu, postavu, která spoluvytvořila mýtus a hraje v něm jednu z ústředních rolí. Jinými slovy, historie black metalu by bez Varga nebyla tím, čím je, a black metal by nebyl tím, čím je. Když k tomu připočteme geniální hudbu Burzum, která potvrzuje, že hranice mezi šílenstvím a genialitou bývá často velice prolínavá, tak pochopíme, proč se k Burzum klaní tolik uctívačů.

Za sebe musím napsat, že jsem jako obvykle neměl z oznámeného comebacku této legendy moc dobrý pocit. Trochu mne uklidnily až Vargovy značně negativní názory na současnou scénu, které prezentoval např. na webu Burzum.org. Co jinému mohlo připadat jako blábolení maniaka, já bral jako důkaz, že Varg neztratil nic ze svého ostří, což je věc, bez které upřímné blackové album těžko vytvoříte. Rovněž jsem si říkal, že pokud existuje někdo, kdo je schopen nahrát návratovou desku, která by nebyla pouze směšnou karikaturou těch předešlých, tak jedině on. A po několika posleších jsem dospěl k názoru, že se mu to skutečně povedlo.

Na druhou stranu je ovšem nutné zmínit, že měl situaci oproti jiným do jisté míry ulehčenou, a to ze dvou důvodů. Jednak se rozhodl na Belus zařadit i překopávky starých skladeb, které léta vstřebávaly auru hniloby založené někde v šupleti. Třeba píseň Belus' Død známe z dřívějška jako Dauði Baldrs (název je koneckonců totožný), dále se zde podle vyjádření autora objevuje i věcička z teenagerovského projektu Uruk-Hai – skladba Sverddans – a i několik dalších starších riffů. Je to jedině logické, bereme-li v potaz, jak rychle po Vargově propuštění z basy se Belus urodilo. Druhý důvod je ten, že byl de facto nucen navázat tam, kde skončil, jelikož ve vězení neměl moc možností k poslechu nových nahrávek, a tak jimi nemohl být, byť jen podvědomě, ovlivněn. Inu, všechno zlé je pro něco dobré.

Nejspíš i proto mi nové album zní jako o trochu lépe nazvučené Filosofem, což je jen a jen dobře, protože pro navození správné atmosféry, což byl pro Burzum vždy klíčový prvek, je nutný specifický zvuk. Těžko říct, zda-li se nahrávalo skutečně v Grieghallenu, sem tam se objeví náznak domácí výbavy, ale poslouchám zatím jen asfaltovou verzi. Pro příznivce čistě ambientní tvorby bude asi mírným zklamáním, že Belus je metalově laděná deska, ačkoliv stejně jako na Hvis Lyset Tar Oss nebo Filosofem i zde najdeme kytarové pasáže, které by se s klidným svědomím daly označit za ambient (především riff v poslední skladbě Belus' Tilbakekomst). Krom produkce se na feelingu do značné míry vždy podílela i Vargova vyšinutá vokální představení, která se zde žel nekonají. Místo nich se dočkáme relativně konzervativního skřehotu a v některých skladbách i recitace (např. v Kaimadalthas' Nedstigning), jež se mi pro změnu ale moc zamlouvají.

Co se týče textové stránky alba Belus, tak tu jsem už lehce poodhalil v úvodním odstavci této recenze, jedná se o legendu o Baldurovi popisující jeho smrt, která vedla k Ragnaroku, a následně i jeho návrat na nově vytvořenou zemi. Do jisté míry jde tedy o koncepční album.

Milovníkům starých časů a skutečného blackového soundu se do rukou prostřednictvím Belus dostalo dílo, které, třebaže neobstojí při srovnání s Hvis Lyset Tar Oss a Filosofem (ve srovnání s těmi neobstojí nic), by jim mělo vydržet v přehrávačích velmi dlouho - stačí překonat první poslechy, než se naladí na správnou vlnu. Ostatní… budou mlít o politice, Umbro teplákovce a podobných věcech.

Vložit komentář

vanena - 27.09.24 15:29:38
Tyhle old school recenze (a debaty) zrajou jako víno. Belus je vynikající deska, zub času nenahlodal, naopak potvrdil. A baldurs gate 3 jako návratovka taky potvrdila kvalitu :)
CrusT - 24.02.11 16:52:50
Corn: jo, tak to rozhodně souhlas :) ne že bych nějak rozumněl bubnům, ale vžycky se mi líbil zvuk tlustých virblů typu 14x8
Corn - 24.02.11 10:23:19
Včera jsme si v domácím studiu dotočili bubny na jedno demo. Zjistil jsem, že Grieghallenovská "jeskyňnost" jde opravdu udělat bez velké místnosti, nicméně potvrdila se mi hypotéza o nenahraditelnosti velkých bubnů (24" kopáky, tomy 12+13+14+15, kotel 18"´, snare 14x8), dodatečný hally z toho pak dostanou úplně něco jinýho, než z (byť podladěných) standardních bubnů.
Corn - 18.02.11 11:39:25
Střap: koukal :-))))) Bizz: Belus byl právě takovej "malej chemik" - ýádná dynamika, ješ digišum. Tohle mi právě připomíná zvukem famózní Forgotten Woods - The Curse Of Mankind. I když přiznávám, že teď tejden v kuse "kroužkuju vagóny" a nic víc nestíhám .-)))))
bizz - 18.02.11 11:19:34
Belus mel aspon atmosku, tohle je jen zvukove lepsi (ne klad), ale sterilnejsi kopie s mnoukanim z lesu :)
Střap - 18.02.11 11:18:03
Corn koukal si na merchan? Burzum v ringu by byl vtipnej.
Corn - 18.02.11 10:54:18
Bizz: ale prd :-)
bizz - 18.02.11 01:53:31
novinka teda nuda
Black_Hand - 10.02.11 14:14:02
nebyt ty slecny (moc pekna, ale pripomina mi nekoho, koho znam, ale uz nevim kterou), tak...jim to patri.
abro666 - 10.02.11 14:05:40
od vraha k pohodovymu vyhulenci? asi vychovnej aparat v norkym kriminale funguje))
CrusT - 01.02.11 22:28:30
Je to trochu organičtější, čitelnější a líp nahranej krákor, ale upřímně, to info o 26" Ludwig kopáku, 6505 nebo o mixu á la vážná hudba mohlo zůstat světu klidně skryto, protože se to tam nijak extra neprojevuje. Jinak hudebně je to fajn.
Tomáš Corn - 01.02.11 15:31:15
Tak jsem dososal tu novou desku, zrovna to oslouchám. Zvukově velmi vydařené, i když nijak revoluční. Nicméně ne home-chemie jako Belus. Více "prostorné" a perfektně čitelné. Obsese jedním crashe mu zůstala :-), zpěvy excelentní. Nejlepší skladba je u mě Vanvidd.
dreckus - 22.01.11 12:45:26
tak.
bizz - 21.01.11 10:43:45
"a i tak by byl v mixu jen jako doplněk protože chceš přece v nahrávce zaznamenat hlavně to kombo, ne odrazy zvuku z 5m vzdálenýho zdroje" - tohle samozrejme ale sedi hodne na metal. nicmene pokud chces nahravat analogove a dosahnout nejakyho prirozenyho prostoru, a ne to mit jen samy 1 a 0, tak ten mikrak dal dat musis, to je jasny. no asi tak ale nebudou nahravat Necro, ale treba nejaky doomovky jo
bizz - 21.01.11 10:41:26
tak treba s GT jsme prave meli u bedny mikraky dva ruzny a dalsi jeste v povzdali, pak se samozrejme nastavovaly pomery. primarne zalezi, co od zvuku chces a kdyz chces neco konkretniho, da se i bez sileny techniky, mas-li znalosti a vis jak na to, suprove nahrat. primarne musis ale ovsem umet zahrat :) samozrejme, ze dnes se tohle v metalu moc nedela pri ty vsi atletice v nem, cim dal vic je to neziva digitalni onanie. a bubnech to ani nema smysl zminovat, tam je to silena alchymie, dosahnout kyzenyho vysledku
Tomáš Corn - 20.01.11 20:32:32
No, není to moc typický v metalu, jinde ale docela jo.
CrusT - 20.01.11 18:57:36
to jsi asi četl o nahrávání nějaký obskurnosti...neříkám že to tak nejde udělat, mám pocit, že to je ale hodně ojedinělá praxe - ten kondenzátor by tam byl jen kvůli tý místnosti a jejím vlastnostem, kvůli kterým si jí člověk vybral. a i tak by byl v mixu jen jako doplněk protože chceš přece v nahrávce zaznamenat hlavně to kombo, ne odrazy zvuku z 5m vzdálenýho zdroje
dreckus - 20.01.11 17:57:02
"navíc vůbec nevím o tom, že by se bedna snímala ještě dalším mikrofonem třeba 5m od bedny" no co já vim (jakože o nahrávání mám velmi omezené vdomosti), tak třeba kombo se často nahrává dynamickým mikrofonem (má omezený snímací prostorový rozsah, ten se používá na snímání hned zblízka) a kondenzátorovým mikrofonem (kterej snímá citlivě zvuk z celého okolí) - ten se dává daleko od komba a právě pojímá zvuk prostoru - výsledek pak záleží na mixu
CrusT - 20.01.11 17:43:03
jasně bubny jsou něco jinýho
CrusT - 20.01.11 17:42:24
primárně bere prostě tu bednu, změnu zvuku tam tvoří spíš postavení mikrofonu vůči repro, než to, že máš na druhým konci místnosti oblouk nebo roh...navíc vůbec nevím o tom, že by se bedna snímala ještě dalším mikrofonem třeba 5m od bedny, v tomhle případě to prostě nehraje takovou roli
Tomáš Corn - 20.01.11 17:32:42
Já to považuji za nejzásadnější u bubnů.
bizz - 20.01.11 17:27:33
mikrofon nesnima ale primo to, co leze z bedny, bedna je v prostoru a mikrofon bere i to okoli, preslechy, dalsi mikrofon postavenej uplne jinde... to ti tvori zvuk
CrusT - 20.01.11 17:24:21
pro celkový vyznění hrající kapely jo, tam taky logicky rozhoduje i kam si stoupneš. pro sejmutí třeba kytarový bedny mikrofonem myslím že zas tak moc ne
bizz - 20.01.11 17:01:11
CrusT, omyl, prostor docela zasadnim zpusobem zvuk meni. vem si jen koncerty nebo si vzpomen na par zkuseben, ve kterych jsi byl, pokud mas takovyhle zkusenosti :)
Tomáš Corn - 20.01.11 16:32:57
...ale v lese na skále není dostatečná jeskyňnost :-))))
CrusT - 20.01.11 16:28:46
já myslím, že to jak Grieghallen vypadá ani co je tam za prostory nemusí mít až tak zásadní efekt na tom specifickým zvuku, koneckonců Quorthon taky nahrál Hammerheart u sebe v garáži a zní to jakoby stál s kytarou někde v lesích na skále :)
Tomáš Corn - 20.01.11 16:02:10
Řekl bych, že sice bude početní nepoměr mezi uctívači "D/G ze Štěrboholské" a obdivovateli Pyttenovo black produkce, ale chápu, co myslíš. Samozřejmě jsem si teď pustil ty dvě kapely, cos jmenoval. To jde úplně mimo mě :-)
pf - 20.01.11 15:51:58
pokud nejseš pohlcenej tou mytologií, tak ti to přijde oybčjený studio a pokud seš, tak je to rpostě asi jako kdyby maíci, co srali z CZ D/G přijeli k šikýřovi. jako v bergenu je daleko zajímavější jeden barák an nábřeží, kde je sedm pater (!!!) nahrávacích studií, kde vnziká třeba polovina veškerejch norskejch nahrávek, začínali tam royksopp, kings of convenience apod.
Tomáš Corn - 20.01.11 15:28:56
BTW, tu návštěvu docela závidím :-)
Tomáš Corn - 20.01.11 15:28:00
Pytten je pro mě osobně nejlepší producent a vypadá fakt zvláštně :-) http://www.discogs.com/viewimages?artist=Pytten Převrácenej tanker sedí.
pf - 20.01.11 15:21:18
tc: ne, ptám se proto, že jsem tam před lety byl. já nevím, čtyři pět let nazad, když jsem byl v Bergenu domlouvat desku JAZKAMER. John z JAZKAMER (jezdil mj. ss ENSLAVED jako koncertní zvukař) je sám producent, teda poslední dobou dělá spíš jen mastering a přes něj a přes Davida Asheima jsem byl v G., je to ne zrovna hezká betonová ratejna, co vypadá jako převrácený tanker, jen s koncertním sálem uvnitř, desky se ale vesměs nenahrávají v něm, ale v jednom menším sále, proto ta ozvěna a ten zvuk rozházenej do prostoru… beton plus nepravidelný tvar s dost hranama. jinak Pytten je asi padesátiletej hipík a je děsně v pohodě.
Tomáš Corn - 20.01.11 15:14:48
taky to neumí přesně pojmenovat, ale "jeskyňnost" je veletrefný :-))) Já si myslím, že je to dílem přirozená ambience, dílem efekty. Težko říct, co Eirik přesně dělá. Každopádně kombinace Pytten + dobrá kapela + Grieghallen už mockrát dopadla úžasně http://en.wikipedia.org/wiki/Eirik_Hundvin a odjinud jsem obdobnej výsledek neslyšel, proto mám vysoká očekávání. Uvidíme, třeba budu zklamanej, zatím je brzy soudit.
CrusT - 20.01.11 15:08:15
nevím přesně o jakej aspekt toho zvuku ti jde, mně se vybaví určitá "jeskyňost" :) což si myslím že nebude problém dosáhnout, když člověk ví, jak na to. nebo snad nahrávali kytaru (bicí, cokoliv) tak že šoupli bednu s mikrofonem do toho velkýho sálu a použili jen přirozenej reverb tý "místnosti"? já myslím že ne
Tomáš Corn - 20.01.11 14:56:20
Kéž bys měl pravdu. Rád bych znal způsob, jak "doma" udělat zvuk typu De mysteriis dom sathanas, In the nightside eclipse, nebo třeba Vikingligr veldi.
CrusT - 20.01.11 14:50:09
já tyhle řeči beru poslední dobou dost s rezervou. podle mě by mělo stejnej efekt, kdyby si to nahrál doma a naházel na to reverby a delaye. pochybuju že i ve velkym Grieghallenu se bude chtít někdo mordovat s nějakým oldschool stylem nahrávání, když to pak ani nebude moc poznat.
Tomáš Corn - 20.01.11 14:16:13
Zvukově velikej - mám na mysli zejména proslulou Pyttenovu (nevím, bude-li to dělat on) oblibu v hallech. Ale jelikož se tam točí i klasika, možná budou mít nahrávající k dispozici i velkej sál (1500 míst). Pokud chceš sbírat ambientně bubny, velká místnost nebo sál je dobrá věc. Ty´s někdy něco nahrával?
pf - 20.01.11 12:36:20
velikej grieghallen. tome, ty´s tam byl?
Tomáš Corn - 20.01.11 11:59:38
Zas pokud se rozhodl víc pracovat s dynamikou, tak velikej Grieghallen a pořádný prověřený cajky jsou pochopitelný. Uvidíme, co z toho vyleze.
CrusT - 20.01.11 10:36:02
"pro black ne zrovna typického vintage nářadí" - tak vzhledem k tomu, že jednu z prvních desek nakrákal na headset, tak tohle bude pro něj asi zbytečnej luxus :)
bruth - 20.01.11 02:42:22
já rád ty ohníčky burzumem ovlivněný že :-)
bruth - 20.01.11 02:41:30
čim víc jsem to neslyšel tim v pohodě
Sud - 20.01.11 02:34:24
byelogott bily gut vole :D :D
bros - 31.10.10 20:10:06
cim vic to posloucham tim mi to prijde lepsi
šuch - 18.03.10 19:02:53
to je ňejaký pracovní demáč ?
pf - 17.03.10 16:29:19
jj, mě to docela začalo bavit, ale filozofem a halvně hvis lyset tarr oss mě bavěj mnohem mnohem víc
dreckus - 17.03.10 16:21:40
vynikajici deska.. libi se mi asi vic nez cokoliv co predtim vydal (i kdyz se tezko zbavim nostalgicke obliby filosofem) http://i25.photobucket.com/albums/c57/hardcore_harry/burzday.gif
VQ - 15.03.10 09:47:22
lemmy: mlask!
varg - 14.03.10 23:28:58
já sem známej liberál. A kdo řekne že ne tak je eponym.
bizz - 14.03.10 21:48:16
kdyz na to ma :)))) jj, to ma na webu tel lejbl
pf - 14.03.10 21:45:36
Varg will be donating a portion of the proceeds to benefit victims of the Haitian earthquake.
Náročný posluchač - 14.03.10 20:19:05
ha ha Mrdka všech mrdek. Kdyby neudělal co kdysi udělal, tak mrdka kerá by nikoho nezajímala.
cs lemmy - 13.03.10 15:23:47
vítku: pusu! jinak dík za recku, pěkná. uvítal bych míň šarád (slovy lou fanánka hagena) o belogodovi a rovnou heil hitler do textů.
brutusacek - 12.03.10 12:02:53
vězenský umbro ale!
varg - 12.03.10 11:51:51
no lidi musej kupovat. A v nejhoršim bych dal do dražby líčidla a umbro no.. nepraný!
Sud - 11.03.10 16:45:28
ja myslim ze si to varg osetri s penizkama tak, aby mu na ne nemohli. ale tak budou tady nejaky prava na knihu, na film atd., z toho by se to mozna i dalo zaplatit :D
bizz - 10.03.10 16:40:45
DW, chodim pravidelne, jen moc nediskustuju. a abizz nerekl, ne naposled ;)
CrusT - 10.03.10 16:14:24
Hvis teda nic moc, jsem to pro porovnani poslouchal a nevim co se vam na tom zda lepsiho...Belus se mi teda libi vic
DW - 10.03.10 15:51:15
bizz: dík že ses stavil bro :).. 1 u IK zasloužená, ale kdybys četl commenty, tak tam 1 nemělo bejt a 1 to neni :D.. Pandemie přestřelená už sem tomovi i vysvětloval proč:))
Filipismo - 10.03.10 15:44:32
Ale jo, já netvrdím, že by ta deska byla totální propadák. Jen jsem prostě čekal trochu víc...desky, o kterých se tady bavíme jsou kultovní a to není případ Belus. Ale klidně to může být Tome tím, že už mi taky není tolik, kolik v době těch ,,šlágrů"...dívám se na to dnes jinýma očima. A navíc si myslím, že Varg to umí prostě líp. Tak jako tak mu to na důchod asi stačit bude :-)
Tomáš Corn - 10.03.10 13:08:25
Já jsem rozhodně fanoušek starejch Burzum a rozhodně už taky mám nadhled, kterej jsem v osmnácti (zejména co se blacku týče) neměl. Belus (mně) umí navodit atmosféru blízkou Hvis... a Filosofem, i když ne až tak intezivně. Belus je o mnoho lepší, než jsem čekal.
pf - 10.03.10 12:35:43
střape, udělej anketu ;)
Filipismo - 10.03.10 04:55:49
S kapelou resp. interpretem vyrůstají i fanoušci. A určitě je pravda to, že pokud bude žít úplně obyčejný život, navíc zatížený dluhy, čeká nás spíš víc ,,obyčejných" desek, než nějakých uměleckých zážitků typu Filosofem :-( Prostě to tak asi má být a člověk ani nemůže očekávat víc. Střapova otázka je na místě...ale kdo ji zodpoví???
DR - 09.03.10 22:11:02
škvarg über aleš!
bizz - 09.03.10 20:26:21
tak treba ty jsi fan s velkym F, kterej je vernej a neni to pro nej jen picovstvi, aby mohl nosit nakej pentac apod., zijes tim, poslouchas pojizdny panceřáky z Ruska apod., tim jsem i myslel ty trů fans, kteri jsou stale in. ti ostatni odpadnou a zapomenou, ze kdy nakej Burzum, Cynic... cokoli, byl
lunaris - 09.03.10 20:20:23
Neřekl bych, že je Varg o tolik jinde, jak už jsem psal v recce. U fans to přirozeně nejde paušalizovat. Teď mi jen definuj fans. "The true" Mayhem naprosto neuznávám, dali si to tam až po zmrtvýchvstání... takže se jistým způsobem vlastně jedná o protimluv.
bizz - 09.03.10 20:13:35
predpokladam, ze Varg je stejnej vtipkar jako treba masturbujici howado :) Vargu, tak az vemes dovcu, stavim se ti zalejvat kytky, hej ;)
VQ - 09.03.10 20:13:32
varg :-DDD
varg - 09.03.10 20:03:29
jak jako nezjistěj? já mám dluh jako kráva a ty mi tu říkáš, že si to někdo nekoupí? Vždyť to jde na pomoc Haiti, už teda fakt nevim jak to prodat.. Hlavně že sme byli kvlt co, pak se trochu s klukama ze scény pohádáme, člověk po letech navlíkne nejlepší tepláky a ani pes po něms tejně neštěkne
bizz - 09.03.10 19:57:34
varg: mam, ale je v podsveti, neva? ;-) Fil ad navrat: s tim je to tezky. srdcari chtej dalsi porci, ti ostatni cekaj neco jinak, to pro neznale je to pecka nebo shit, co je spravne? Strap: Varg je jinde, ma haranta a farmu, kde bude co pulrok vydavat album, aby splacel to, co dluzi Norsku :) nicmene bych rekl, ze fans (jako ti, co jsou the true mayhem) se nezmenili (viz Lunaris), ti, pro ktere to byla mladicka revolta a protest, ti si uz ani nezjistej, ze Belus vyslo.. co treba takto?
varg - 09.03.10 19:35:00
co chceš voe? máš pro mě ten kostel jak sme se domlouvali?
Strap - 09.03.10 19:33:33
No me by zajimalo jestli jsou jinde fanousci drivejsich Burzum nebo je jinde Varg...To by mi mohl par lidi i zajimave odpovedet:-)
bizz - 09.03.10 19:10:45
ale na realizaci asi malo.. ja to cekal takovyhle, kdyz ne ambient
Filipismo - 09.03.10 17:04:58
Tohle je problém každýho návratu...už to prostě není tak uvěřitelný. A je jedno, jestli se jedná o návrat kvůli prachům, nebo z vězení...čekal jsem, že to bude trochu jinde...ne nové, ale jinde. Času na přípravu bylo dost :-))
bizz - 09.03.10 16:53:57
a cos cekal vlastne? pralesni mechovej blek jsi dostal, ne? :)
Filipismo - 09.03.10 16:47:22
Spíš tedy zklamání...a to jsem se hodně těšil :-(
bizz - 09.03.10 07:06:05
pistte sem Nadroma a vystrili vas, ten planoval sem tam napsat i recku naky hry ;)
VQ - 09.03.10 01:18:07
Aju, a tak, a ona opravdu kniha dle hry, nějak si to neumím představit. Stačí filmy podle her, brrrrrrrr. Spíš jsem se domníval, zda-li to není nějaká knížka, kterou zná jen Ondra, pak nejzapadlejší knihovník na nejzapadlejší filozofický fakultě a samozřejmě každý správný ns blackmetalista :-). Planescape Torment i Icewind Dale super. Tyhle RPG jsme taky miloval. Ale BG2 bude navždy nejvíc :-). Ju, Planescape Torment mám dojem není ze světa Forgotten Realms ale hledej šmudlo v názvu. A ještě takový Fallout 2, slintám :-)
DW - 08.03.10 23:41:54
dej pokoj s icewind dale už :D
Adamos - 08.03.10 23:07:42
Lunaris: na co se můžeme těšit příště?
brutusáček - 08.03.10 22:58:47
plane scape torment? teda pokud se bavíme o těch 2d rpg....
lunaris - 08.03.10 22:02:54
Baldur's Gate vyšla též knižně podle herní předlohy. V českém překladu zatím není k dispozici, ale to by neměla být nezdolatelná překážka. Osobně bych ovšem ze světa Forgotten Realms doporučil trochu něco jiného.
DW - 08.03.10 20:25:38
jak jsou všichni pseudo liberální a pak když jde o držku tak se stejně poperou do krve o kus flákoty.. divná doba..
pf - 08.03.10 19:24:45
dr: jo, různý spiknutí (židovský, homosexuální a pravicový) sou podle duška teď in....
Strap - 08.03.10 18:00:11
DR: jak vypada zkalene radio?
Lord VILE - 08.03.10 17:45:26
DR - 08.03.10 17:43:57
All: You rule! pf: Zapomněls, že jsem sudetoněmecký diverzant. S našimi bílými bratry tiše budujeme kontrarevoluční spiknutí, které ukáže sílu nezkaleného ratia!
bizz - 08.03.10 15:51:30
to je zas vtipu, Strape :)
Strap - 08.03.10 15:48:43
myslim, ze recenze nejen, ze nekorektni, ale predne nechapu Lunarise jak kapelu s tezce umelecky pochopitelnou produkci mohl poslouchat z jinych mp3 nez 256 VBR, protoze to je overkill. Jiste chapete, ze pokud Lunaris rozumi warpaintu tak ja rozumim digitalizaci Burzum.
VQ - 08.03.10 14:34:16
Ha, už jsem to asi pochopil, normálka, po přečtení jsem se parkrát praštil hlavou do zdi a monitor spálil. Takže už vlastně nevím vůbec nic :-) pf. ... . :-D
pf - 08.03.10 14:16:29
rád bych upoznoril, že DR je 1) ze severu 2) z města se silnou německou tradicí a historií, jeho příspěvky by v zájmu politické korektnosti měly být automaticky mazány, třebaže se tváří jako levičácký prodemokraticky protifašistický mílius
Tomáš Corn - 08.03.10 14:15:32
perfektní recenze, 100% souhlas (včetně bodování)
VQ - 08.03.10 13:28:13
DR: Spíš hrál Ondro, Baldur´s Gate 1 a 2 jsou počítačový hry ;-). A ono existuje něco jako Baldur´s Gate knižně nebo tak něco? Nebo jsme se jen špatně pochopili? Nebuj vlka nic, kdybych zjistil, že je některý z autorů pro mě nevhodný, tak si zakážu večerníčka a následně se dokonale upeču v sauně :-) DW: Škoda, že Morrowind vyšel, když už jsem k poč. hrám ztratil vztah, ale věřím, že to musela být paráda :-)
DW - 08.03.10 13:14:31
to já ujížděl na morrowindu svýho času.. taky slušný maso :)
DR - 08.03.10 13:14:09
VQ: Tys to četl? Tak v tom případě podporuješ severský nacionalismus! Zamysli se, člověče...
VQ - 08.03.10 12:31:38
Nu, já jako pravdoláskař, multikulti fan, pseudohumanista a jednoznačný levičák nadšený z toho nejsem, ale nějak nemá smysl tady něco znova rozjíždět. Taky si Burzum nikdy nepustím, ale aspoň jsem zavzpomínal při čtení recky na Baldur´s gate ságu, jo, jo to byly večery, noci a rána :-)
DW - 08.03.10 12:15:01
šéf: no spíš jde o to, že některý kapely vaděj a některý kapely nějak ne:D.. Ne že by mě to moc šokovalo :)
bizz - 08.03.10 11:19:49
je na te fotce namoukovanej jak Belus.. Den Hvite Guden.. The White God, ale ten pruh mi dal stejne kurva zabrat :) DW, my jsme hudebni servr , ne polytyckey ;)
DW - 08.03.10 10:59:47
Když se tu objeví NM tak mjc podporuje ns ale varg je očividně v klidu :D "ta prostredni fotka je naprosto super - fakt zlej, starej, poustevnickej viking..." - nebo spíš starej bláznivej dědek..
bizz - 08.03.10 10:38:46
Gian: jasny, jasny, ja kafe ted :) Crust: s tou fotkou jsem taky pekne natrapil :)
GIANNI - 08.03.10 09:59:06
ale to já vim :) myslel sem tenhle konkrétní případ...napsal sem to blbě...to víš po ránu bez kafe se špatně přemejšlý :)
GIANNI - 08.03.10 09:57:57
ale to já vim :) myslel sem tenhle konkrétní případ...napsal sem to blbě...to víš po ránu bez kafe se špatně přemejšlý :)
CrusT - 08.03.10 09:56:19
ta prostredni fotka je naprosto super - fakt zlej, starej, poustevnickej viking... jinak myslim, ze v tomhle pripade zalezi opravdu na pristupu a momentalni nalade, pustit si to nekde v chate uprostred lesa tak se na to clovek zacne divat hned trochu jinak...treba v praci bych si tohle nikdy nepustil
bizz - 08.03.10 09:54:08
Gianni, prece kazda bm banda neni ns, neblbni :) kazdej dm taky neni gore :)
GIANNI - 08.03.10 09:36:22
už dlouho si řikám, že bych mohl taky něco naposlouchat z blacku a dát mu trošičku šanci a když teď vyšel novej Burzum, tak se začínám přemlouvat k poslechu týhle desky...ale mám velikej problém, nemůžu přenýst přes srdce celou tu NS šarádu kolem blacku...možná že to mě odrazuje... :) :)
bizz - 08.03.10 01:13:20
Sud, to mozna, ale jistej si nejsem mne prijde vtipny, ze se jmenoval Kristian a nechal se převlčit :)
Sud - 08.03.10 01:05:17
nuda, kdyby to nenajral VV tak po tom nestekne ani pes. a viz. pf 08|03|10 [00:19] , neasi :)
bros - 08.03.10 01:00:49
číselně tak 6, některý ty kytarový vyhrávky jsou fajn ale občas mi to přijde trochu přihlouplý...
bros - 08.03.10 00:59:32
pf 08|03|10 [00:18] souhlas
brutusáček - 08.03.10 00:45:34
no.....nevim nevim tohle je dvojsečný trošku
bizz - 08.03.10 00:36:16
Kotku, nemusim nic vysvetlovat, ale to, ze v tom slysim naky kvality ci originalitu neznamena, ze me to musi bavit, ne? a kdyz se nad tim jeste navic i zamyslis, je mi vic nez tobe, takze Burzum vydavali za myho mladi, ja black poslouchal, i Burzum tedy, takze nemusim tu desku nutne poslouchat Xkrat, kdyz vim, o cem to je, kdyz vim, jak muziku dela. tohle je dost vyhraneny a ta muzika je jednoducha, ma nejak na posluchace pusobit a ne na kazdyho to musi fungovat. toliko k tomu asi :)
pf - 08.03.10 00:19:52
btw jste zlí lidé, propagující zlou hudbu od zlých fašistů... teda jako ne že bych si tohle myslel, ale nějakej moula to sem dřív nebo pozdějš napíše, tak chci bejt první
pf - 08.03.10 00:18:58
jako neskáču z týhle desky radostí, radši bych za další HLTO nebo filozofem, ale... proč ne.
msh 666 - 08.03.10 00:16:29
"Rovněž jsem si říkal, že pokud existuje někdo, kdo je schopen nahrát návratovou desku, která by nebyla pouze směšnou karikaturou těch předešlých, tak jedině on. A po několika posleších jsem dospěl k názoru, že se mu to skutečně povedlo." že by recenze byla sebenaplňujícím proroctvím?
kot - 08.03.10 00:11:07
bizzi ty davas album ktery po jednom poslechu smazes sedm. to je teda hodne benevolentni
brutusáček - 08.03.10 00:04:52
a to zasáhnutí samozřejmě myslim přítáhnutí ns do tohoto stylu...
brutusáček - 08.03.10 00:04:09
neslyšel jsem..asi nikde nebudu ale nevermind....nicméně otázkou je jak by na tom byl black kdyby varg do něj nezasáhl....možná jínde, možná líp......zůstanu si s dovolenim u svých ohníčků....
bizz - 08.03.10 00:01:47
slaby, BULZUM! :) nevim, jestli se mam priznat, ze jsem to jednom ci dvou poslesich smazal. je to vlastne v poho, ale nebavilo me to.. ale i tak bych dal asi 7?

Zkus tohle