CEPHALOTRIPSY - Uterovaginal Insertion of Extirpated Anomalies

recenze
lesik
Hodnocení:
8

Baví vás v hudbě extrémy? Kapely s logem, které se nedá přečíst? Hudbu, která si dělá srandu sama ze sebe? Pak čtěte dál. Cephalotripsy je banda, která razí žánr ne zrovna mainstreamový, nebo řekněme spíše rovnou na okraji všeho, co je považováno za poslouchatelné, ale co ještě stále spadá do definice hudby. Ve světě známe v tomto stylu kapely jako Abominable Putridity nebo Condemned, v našich končinách ještě takovou muziku – pokud vím – nikdo moc nehraje, prorazit se nicméně pokouší pražská kapela Epicardiectomy, kterou ale ještě stále, zhruba rok po založení, provázejí porodní bolesti ve formě kolísání personálního obsazení. Takže nezbývá, než jim fandit, a popřát štěstí. To v San Diegu v Californii se v lednu 2007 otevřely výpustě veřejného kanalizačního řádu a jeho obsah byl vypuštěn do světa na CD něžně nazvaném Uterovaginal Insertion of Extirpated Anomalies. Jedná se o silnou dávku moderního brutálního slam death metalu, který je notně zamračený a mrzačící vše, co mu přijde do cesty, a přitom se nikterak nesnaží o instrumentální složitost a jeho hlavní devizou je naopak absolutní přímočarost. Jednoduché riffy bez sól a jakýchkoliv skopičin, které zde nemají místo, mají skutečně něco do sebe. Řekl bych, že toto je ideální hudba pro deathmetalistu do auta, protože zachová klid a pobaví. Ano, ve finále je to muzika zábavná a i přes chirurgicko-patologické téma úsměvná.

Nepochopím, proč se i tak moderní death stále drží tematického konceptu „peklo-smrt-utrpení-masakr-vnitřnosti-apod.“, když už se to zdá být spíše na škodu. Deska má přebal, který tradičně vyobrazuje vykuchanou mrtvolu, ze které lezou střeva, má useknuté ruce a nohy, hlavu provrtanou vývrtkou vstupující skrz oko a všude teče krev a jiné tělní tekutiny. Myslím, že neutrální obal, třeba jen s nějakým artworkem, by daleko víc posílil onen novátorský dojem. Čeká nás devět pecek s pěkně vybroušeným krystalickým zvukem, jehož dominantou je podladěný kopák a virbl znějící jako maminčina kuchyňská pánvička převrácená dnem vzhůru, zvláště při všudypřítomných sypačkách. Takže Play, pojedeme, poletíme.

Excavation of Encystation nás přivítá nic neříkajícím intrem s pekelnými nářky a řinčícími řetězy, trvajícím naštěstí jen něco pod třicet sekund. I tak bych se, být autorem, od tohoto nešvaru nejraději oprostil úplně; nevěřím totiž, že existuje posluchač, který by si intro poslechl s chutí a považoval ho za přínos k celku desky, pokud se tedy nejedná o úsek nějakého rozhovoru vyříznutý z nějakého oldschool hororu a podobně. Jednoduše – Třicet vteřin se místo hučením s řetězy dá vyplnit daleko lépe, nehledě na to, že „přímý start“ by posluchače ohromil daleko více! Tím máme záporné stránky naštěstí za sebou a rozjíždí se pěkný slam s pomalu ale jistě se hrnoucí kopákovou lavinou, kytara mohutně riffuje své čtyři akordy, hluboké jako Bajkal a vokál nám připomene obsah San Diegské kanalizace, skoro je i cítit plynné emise nitrifikačního procesu. Znáte-li německou perverzní sadomasochistickou sebranku Cock And Ball Torture (CBT), stačí si představit jejich zpěváka, ještě lehce nastydlého a zároveň chrochtajícího přes plastovou trubku a máte jasnou představu, co zde předvádí Angel Ochoa. Web kapely tvrdí, že kytarista se pro změnu jmenuje Nick Ochs, příjmení je tedy nápadně podobné, těžko říci, zda je to náhoda, nebo za tím něco stojí. Cephalotripsy nás každopádně hned první skladbou pobaví a přesvědčí o svých kvalitách. Dá se říci, že ze začátku i ohromí, i když přiznejme si to – všechny písně jsou založeny na tom samém, a to je nelineární střídání rychlostí bicích a kytar. Když se totiž z klepačky přejde do ultrapomalé pasáže, kde bicí jedou stále stejnou sbíječku a kytara se zmrazí někam pod rychlost páření nosorožců, brutalita je rázem tak hustá, že by se dala krájet zrovna tak, jako mlha u rybníka Brčálníka. Skladba se dynamicky rozvíjí, přesně cítí, kdy už je daného riffu dost a přijde na jednoduchý, ale efektní break a rozjede něco jiného, ale stejně válcujícího. Druhá pecka začíná překotnou chvátající příklepovou vrtačkou z pánviček a tlakových splašků, které nikdy nedojdou, ale už v polovině písně je z toho nejpomalejší a nejbrutálnější slam, co půlí a následně čtvrtí váš mozek, i když přiznejme si - mluvit o „písni“ je v tomto případě lehce zavádějící. Naprostým majstrštykem je pro mne čtvrtá skladba Aesthetic Upholstery of Molested Dead Flesh, která zpočátku nekompromisně tasí megarychlý rozesmívací superpánvičkoidní gravity blast se zběsilým riffováním, aby mohla následně přejít v tahounský a zvukově plný drive beroucí dech. Šestka pak svižně nakopne již poněkud monotónní řeznickou seanci pěkným žabo-prasím kvikotem neseným zběsilou jízdou virblu za asistence hlubokých kytar, které nám dokazují, že když se to umí, v jednoduchosti opravdu může být síla. A ne ledajaká. Nakonec poslední skladba ukazuje vše, co tu ještě nebylo a vidíme, že i z tak jednoduché muziky se obměnou detailů dá vytřískat velmi zajímavě a důmyslně vypadající celek. Dá se říci, že je to vlastně odrhovačka jak z vesnického bálu, jen se vším převedeným k absolutně groteskní brutalitě.

Nakonec musím poznamenat, že to není v žádném případě hudba pro každého. Komu prostě nepřijde ta extrémní nadsázka vtipná, ještě před koncem první skladby si jistě pustí něco úplně jiného. Ale jako podkres k jízdě autem i jiným dopravním prostředkem, který ani nemusíte nutně řídit, je to ideální odreagovávací kúra, která vám prostě dodá dobrou náladu a úsměv na tváři, protože Cephalotripsy především pobaví. Hledáte-li ale něco, do čeho se můžete zaposlouchat a vychutnávat si instrumentální výkon, najděte si rovnou něco jiného, mohu doporučit třeba svůj jiný objev, německou kapelu Suffocate Bastard.

Vložit komentář

bizz - 23.10.09 11:40:39
vas je tady skoda, pane prdel ;-))))
annal - 23.10.09 11:23:02
Z BDM dogmatu Disgorge>Devo analogicky odvodime, ze Condemned>Cephalotripsy;-)
bros - 23.10.09 01:16:27
snad ne těch mechikánců :)
Sud - 23.10.09 01:15:58
jo jasny, vsechno je to kopirka Disgorge a Devourment..nasrat!.)
annal - 22.10.09 23:26:02
Condemned jsou nastupci Disgorge;-)
Sud - 22.10.09 23:10:05
jinak tuhle desku jsem slysel prvne kdyz byla nova a nebavila me, ale ted jsem ji zase vytah a mrd, bavi me. je to sranda, i kdyz Abo drtej vic. A Condemned lepsi nejsou
Sud - 22.10.09 23:07:54
Bros prej Celofan Triseratops :D
filipismo - 18.02.09 11:04:29
Hezká diskuze :-) Osobně si myslím, že IS nejsou zdaleka tak špatný, i když souhlasím s názorem, že je Zdena udělal i z důvodu jisté exotičnosti. Když bohužel deskám na Amputated vein docházejí nápady, v tom je problém. Viz. Malodorous, Vulvectomy atd.
bizz - 18.02.09 10:17:09
treba Devo, az na prvni album, je nuda s velkym N U D i A :) a to Kongo mi stale prijde exoticky, zadnou jinou kapelu ztama neznam :)
Zyklon - 17.02.09 23:12:39
nevim,prostě mi I.Surrogacy sedli(mimochodem z konga sice jsou ale nejsou to žádný niggaz:-))kdyby tohle hráli nějaký negři z pralesa tak by možná na tom něco exotickýho bylo,takhle je beru jako každou jinou normální kapelu.hele ,každej má jinej vkus takže si stojim za tim že sou dobrý,a určitě se mi líběj víc něž nudný,průměrný a šediví cephalotripsy.(a to jsem se fakt snažil do nich dostat)nuděj mě a condemned ještě víc.jak už jsem psal devo a Abominable Putridity-to je jiný žrádlo!!dobrý jsou ještě disconformity a car.diprosopus
Cz Skiin - 16.02.09 17:02:18
Moderní brutální slam death metal je pěkná sračka, navíc docela dlouho pasé.
bizz - 16.02.09 08:38:47
jj, u Condemned maisko skoda ten zvuk. jinak Kongáci, fakt ze jo! :), gut sound, instrumentace, ale jinak skoro jen dzn a rafky ;-) pro Paklíče Olymp ;-)
Satan.rap - 16.02.09 02:53:16
ty pico to je fakt z Konga? nebo je to prdel? Simour dava obcas moc pekny zalezitosti, ale tohle teda nevim max by chtel byt objevitel afro slamu..mimochodem Condemned podle me ok
Satan.rap - 16.02.09 02:46:34
bizzi: neblbni nebo se do souteze prihlasim:D
bizz - 16.02.09 02:36:29
ja myslim, ze jedinej duvod, proc Simour vydal ty Infantile, je jejich puvod :D nebo, Zyklone, vazne, co je na tom dobryho? tomu asi nerozumim, kdyztak muzu venovat cd, nebo o nej udelat soutez, kdo nejmegabrutalnejs vychvali ;) ebo ho dostane ten, kdo napise recenzi :-D
Zyklon - 16.02.09 02:13:07
jo a málem bych zapoměl na DISCONFORMITY-bomba!!
DR - 15.02.09 22:11:44
to všechny výše zmíněný kapely
bizz - 15.02.09 22:04:37
infertile = infantile, stupidita nejvyssiho kalibru, sorry ;-)
annal - 15.02.09 17:13:41
Infertile Surrogacy maj neco do sebe... Me naopak Condemned bavej, pac Disgo>Devo;-)
Zyklon - 15.02.09 17:09:57
v tomhle ranku mam nejradši devourment a dost mě rozsekal debut abominable putridity-to je pecka(bohužel se dost rychle oposlouchá).co se týče cephalotripsy-slyšim na ně většinou samou chválu ale mě osobně nebaví,jejich slam death mě prostě nudí(narozdíl od devo a ab.p.)na chut sem jim nepřišel .jinak sem tu četl něco o condemned,to je opravdu slabota.co doporučuju je muj novej objev-infertile surrogacy,sežente si to,je to bomba!!
Milan_Epicardiectomy - 11.12.07 22:43:57
cussss ... sem rad ze uz se tady o tom pise, a dik za zminku v recenzi. Jinak k Cephalotripsy, je to moje druha nejoblybenejsi kapela, Vubec se nasnazej kopirovat Devo. Cephalo maji uplne jiny postupy a maji ten nejnamrdovejsi zvuk co sem kdy slysel na poradnejch bednach me to rosekalo uplne nejvic. jinak souhlasim s cornym s tim ze to je cool recenze. Mila
ČORNY - 10.12.07 22:34:46
EJ...TOHLE ALBUM NIČÍ...ROZHODNĚ TO MÁ DO DEVO DOST DALEKO A CONDEMNED JE SLABŠÍ ODVAR (HROZNĚ MOC RYCHLE SE OPOSLOUCHAJ) a nový infected malignity je trochu jiná liga (možná i jinej sport) jo a TONO nemyslim že infernal revulsion jsou nějak neznámý :) jinak jsem rád, že tu je taková recka a dobře napsaná
bizz - 06.12.07 16:16:27
jsou to kluci mladi, sikovni, rychli a zbesili. tech pres 14d ni s nima stacilo :)
Tono - 06.12.07 15:36:25
zivě jsem je neviděl (Infected Malignity), ale věřím, že to bude asi nátěr
bizz - 05.12.07 16:47:20
Infected Malignity zive parada a jako Devo mi to nepripada, spis vic klasika amerika nez ultra brutal guttural mosh slamming sick infected necro gore epicardioctomy.......... death metal :))))
Tono - 05.12.07 16:38:40
Zajímalo by mě proč je tato kapela v daném žánru poměrně dost známá narozdíl třeba od japončíků Infernal Revulsion, který jsou podle mě lepší. Jinak jako úplná kopírka Devourment mi to rozhodně nepřipadá, jistě něco je podobné, ale třeba tempo je jiné, u Devourment je spousta rychlých a dynamických pasáží, zde se jen valí ve středním až pomalém tempu, vůbec je zde daleko méně změn. Ale nějakou kopírku Devourment bych uvítal:)Infected Malignity jsou v poho, ale hodně dobrý mi připadaji Inherit Disease od Unique Leader.
pepa - 29.11.07 22:12:29
v condemned i cephalotripsy zpívá stejnej týpek, jen pro pořádek....
lesiK - 29.11.07 21:31:01
infected malignity jsou desne nezazivni,prijde mi,proste bez deje..ale misericordiam je nater:) a taky - diky i za negativni ohlasy
DR - 29.11.07 21:26:21
ty vole to jsou tituly.... co třeba majestatic defecation nebo heretic blowjob????
annal - 29.11.07 21:22:34
A taky mam rad Japonskej usbdm jako Infernal Revulsion nebo starsi veci Infected Malignity (tomu jejich novymu EPku sem zatim na chut neprisel)
annal - 29.11.07 21:18:55
Cephalotripsy nejsou nic moc... Condemned sice nejsou nic objevnyho, ale aspon maj krutej zpev... Z novej brootalu me bavej treba The Partisan Turbine, Misericordiam nebo Pencil Lead Syringe...
Saint.rap - 29.11.07 19:10:18
az vyjde poradnej death metal napiste mi tohle neni dobry, ani na mikulase pro maly deti. slysel jsem 30 sekund a jediny, co mi to pripomelo bylo demo devourment, ktery pred pomalu deseti rokama pritahl lala do zkusebny. jestli nekdo nadhodi, ze si to mam poslechnout cely dekuji na to fakt nemam cas ( budete se divit, asi jsem to slysel ). o to vic zamrzi pozitivni reakce na tuhle ubohou sracku. nejvtipnejsi je myspace, ve kterym je mezi nejlepsima kamikama jen kapely co snad hrajou kavry navzajem. kíp it foking brutl
pepa - 29.11.07 17:23:32
mě to ba celkem dost. ale víc condemned
brosqa - 29.11.07 16:45:06
celkem to poslouchat muzu, pokud se na to nesoustredim...ten vokal mi prijde divnej, kanal to je ale nejak me to nechyta...AP tipuju ze bude vetsi masakr
pepa - 29.11.07 16:44:54
mě to ba celkem dost. ale víc condemned
stana - 29.11.07 16:07:26
jsem rád že tu není samá chvála, mě se to taky nelíbí ani za hoven.. a vokál mi přijde hodně slabej, čekal bych větší kanál.. do auta jo, třeba to pověsit na zrcátko nebo tak něco
bizz - 29.11.07 15:48:09
takze jako blby? kolik bys tak sam treba bodoval?
metod - 29.11.07 15:05:50
krásná píčovina tahle kapela, myslim že kdyby hráli něco "ze sebe" a nebyli jen 1000% kopírkou devourment, tak by to bylo o dost zajímavější, ale takhle je to zase slušná prdel, celou desku jsem neslyšel nikdy, radši dávám různý home party na youtube.. tahle kapela to fakt posrala
lesiK - 29.11.07 01:45:41
dmc: diky:) rozhodne doporucuju sehnat a poslechnout, je to správná pecka na dobrou náladu,takovej slam'n'roll :) hodně dělá zvuk,který je vyloženě bezchybný a i aranže,šokující a vtipné zvraty mezi riffy...jen pak už docela na jedno brdo. ALe to ani tak nevadi :) ohledně těch despondency...jo,je to pravda, žádná změna, tady je hlavní posun od předchozího matriálu v tom zvuku.ten ale v tomhle žánru dělá hrozně moc!
kremator - 28.11.07 17:57:04
óó moje velmi oblíbená záležitost :)) a parádní recka
bizz - 28.11.07 17:53:54
se priznam, ze temhle dznmoshdzn vecem moc neverim ale stahnu :))
tono - 28.11.07 17:29:38
No jo, no:) driv jsem dnes nemel cas byt na netu. Jsem samozrejme rad, ze se zde zacina psat o tomto zanru, to je skvele. Recenze je myslim vycerpavajici, na tento zanr i prekvapive dlouha a celkem s ni souhlasim. Je to dobra vec a ja to posloucham casto, proste idealni vyplach.
peca - 28.11.07 17:07:39
nůůůůdáááá
DR - 28.11.07 15:19:34
tak poslouchám nový despondency.... nic se nezměnilo to samé by se dalo říct i o tomto počinu.....(analogie)
bizz - 28.11.07 14:16:56
ja jsme myslel, ze prvni, kdo se tu ozve s oslavou, bude Tono a ono prd. starsi musi jit prikladem :-)))))
dmc - 28.11.07 14:13:42
Super recenze! Díky za ní! konečně někdo na bdm vlně:-)) Jinak desku jsem ještě neslyšel:-(, pak se kdyžtak vyjádřím...:-)

Zkus tohle