DEXTER -

recenze
baara
Hodnocení:
10

Že je tato recenze poněkud jednostranná? Máte pravdu. Jenže Dexter je seriál, po kterém si změníte wallpaper a jeho znělku si přidáte do playlistu. Je originální, zábavný i napínavý, a všechny kvality si drží od začátku do konce. Slaví úspěch všude a pokud tvůrci nezklamou, máme se v dalších sériích na co těšit.

Seznamte se s Dexterem. A vězte, že až ho poznáte blíže, na symptomatičtější jméno už nenarazíte. „I´m Dexter“ bude pro vás věta s naprosto jednoznačným obsahem. Dexter Morgan (ne že by jeho příjmení bylo důležité) je totiž velmi neobyčejný literární a seriálový hrdina. Pracuje jako analytik krevních stop miamské policie (divná profese) a ve volném čase rozporcovává zaživa vrahy a úchyly, které policie nedopadla (divný koníček). Jak je to možné? Dexter totiž nemá emoce. A ačkoli morálka říká něco jiného, vy ho budete milovat.

Dexter je seriál amerického televizního kanálu Showtime, vychází však z literární předlohy. Darkly dreaming Dexter (u nás snaživě přeloženo jako Drasticky děsivý Dexter) je román floridského spisovatele Jeffa Lindseyho a na rovinu, je to román výborný. Lindsey je skvělý, moderní vypravěč. Specifické možnosti (a samozřejmě omezení), které poskytuje vyprávění v ich-formě, využívá autor k stoprocentnímu rozpracování výjimečné osobnosti svého hrdiny, bombarduje čtenáře Dexterovými myšlenkovými pochody, plány a přesvědčeními, které však ani jedinkrát za cca 230 stran nezačnou nudit. Ještě výrazněji potvrzuje Lindseyho schopnost psát přitažlivě druhý díl románu, kde se Dexter mnohem méně věnuje svému koníčku (rozřezávání nepotrestaných zločinců) a přesto… nuda do knížky ani nenakoukne. Abychom si rozuměli, Lindsey není přitažlivý ve stylu Dana Browna! Dan Brown seká příběh do miniaturních kapitol a nakonec vždycky zasadí větu, která čtenáře naláká na další kapitolu. Lindsey dokáže udržet čtenáře napjatého skvěle rytmizovaným vyprávěním, kde akce baví stejně jako několikastránkový popis jízdy přes Miami (což je podle všeho smrtelně nebezpečná záležitost). A navíc Lindsey je vtipný! Humor pramení nejen z Dexterova charakteru (či jeho absence), který nechápe některé obyčejné věci (jako že slovo Ležák není od toho, že pivo dlouho leží na krámě :-)), ale také z kontrastu jeho vtipů a neúnosně morbidních situací. Románový Dexter je prostě lahůdka. A ačkoli se od něj seriálový Dexter hodně liší, je stejně tak skvělý.

Tvůrci seriálu si velmi prozíravě přizpůsobili nejen děj (využili motivy z obou románů o Dexterovi), ale také Dextera samotného. A nemluvíme tu o ledasjakém tvůrčím týmu. Showtime vsadil na zkušené seriálové tvůrce. Všichni scénáristé mají za sebou zkušenosti z jiných úspěšných seriálů (i jako producenti) a všichni tři muži, kteří se vystřídali na režisérském postu, už nějaké ty epizody také natočili. Michael Cuesta režíroval Michaela C. Halla v několika dílech Odpočívej v pokoji, relativně známý herec Tony Goldwin natočil pár epizod Chirurgů a Robert Lieberman se podílel mimo jiné na „kingovském“ seriálu Mrtvá zóna.

V čem se tedy seriálový Dexter liší od knižního? V knize se Dexter pohybuje (což může být v první moment docela zklamání) na hraně schizofrenie. Neslyší sice konkrétní hlasy, někde vzadu v hlavě však slýchá chichot tzv. Temného společníka, který přebírá otěže, když dojde na porcovací nůž. I proto možná v knize Dexter vraždí v masce. Až uvidíte hrát Michaela C. Halla, pochopíte, jak moc by to bylo na obrazovce kontraproduktivní. V seriálu není žádná psychická porucha ani naznačena (pomineme-li kuchání lidí zaživa), což je skvělé. Absence šílenosti Dextera ještě více ozvláštňuje a podporuje jeho výlučnost, kterou on sám divákovi často připomíná. Autoři přepracovali také iracionální souznění vědomí Dextera a vraha z chladírenského vozu. Vrah je mnohem více přítomen, Dexter je k němu přitahován více méně přímo (nikoli skrze sny) a nepochybuje o svém duševním zdraví. Identita vraha pak nepůsobí jako deus ex machina, čemuž se v závěru prvního dílu nedokázal vyhnout Jeff Lindsey.

Podstatných změn doznaly i vedlejší charaktery, které musely být oproti knize samozřejmě rozpracovány. Už jen proto, že nejsou nahlíženy pohledem Dextera. Seržant Doaks není jen nelidský policejní stroj, kapitán Laguertová není tak beznadějná husa, Dexterova sestra Debora není taková sexbomba a přítelkyně Rita je uťápnutá chudinka, která po děsivém manželství teprve hledá svou důstojnost a sebevědomí. Větší prostor dostávají také Dexterovy vzpomínky na adoptivního otce, policistu Harryho Morgana (James Remar – asi nejznámější tvář seriálu), který kdysi rozpoznal synův charakter, pomohl mu vystavět systém pravidel a usměrnit jeho potřeby směrem k trestání zločinu. Dozvíme se také mnohem víc o Dexterově původu a o tom, co ho učinilo tím, čím je. V seriálu se naopak neklade tak silný akcent na atmosféru města Miami a střetávání latinsko-americké kultury a typických (severo)Američanů. A to i přestože Morganovi jsou tradiční americká rodina. Těžko si pro člověka jako je Dexter představit obyčejnější americké příjmení než Morgan.

Samozřejmostí je vyzdvižení výkonu Michaela C. Halla. Uvědomíme-li si, že nehraje obyčejnou postavu, ale postavu, která si sama polovinu času na něco hraje, ačkoli divák ví, jaká je ve skutečnosti, pocítíme dotek dokonalosti. Jeden zahraniční recenzent dokonce napsal, že když viděl herce líbat na veřejnosti manželku, připadalo mu to úchylné. Hall již v Odpočívej v pokoji ukázal své herecké schopnosti (také „obyčejná“ role homosexuálního majitele pohřebního ústavu), ale Dexter je škatulka, ze které se bude bohužel těžko dostávat.

Seriál je také plný drobných formálních zpestření. Některé jsou lehce postřehnutelné (Dexterův kolega Vince Masuka), jiné jsou poněkud rafinovanější. Kamera například občas kopíruje Dexterovo rozpoložení anebo… no řekněte, může člověk pracující různým způsobem s krví chodit neustále v bílém? Může, pokud je perfekcionista :-) A jako každý pořádný seriál (vzpomeňme na Odpočívej v pokoji nebo Plastickou chirurgii s.r.o.) má i Dexter audio-vizuálně masakrózní znělku.

Ať vzpomínám jak vzpomínám, nenacházím na Dexterovi žádné významné vady. Když už diváka po několika dílech začíná nudit Dexterova introspekce, vyjadřovaná variantami vět: „Ostatní se své emoce snaží skrývat, já je předstírám. Jsem monstrum, prázdné uvnitř“ atd., scénáristé udělají nenápadné salto a mění nejen pozici vypravěče, ale i celkovou atmosféru seriálu. Z černé komedie se dostáváme do kriminálního žánru, kdy se celé miamské policejní oddělení začíná honit za vrahem z chladírenského vozu. Ten oběti rozřezává, avšak až potom, co z nich nechá odkapat veškerou krev. Takový smysl pro pořádek a preciznost Dexterovi samozřejmě imponuje. Nejen proto se přestává Dexter kochat sám sebou. Jeho osobností se totiž začíná zabývat i sám vrah. Nechává Dexterovi vzkazy, z nichž je zřejmé, že ho nezajímá Dexter na povrchu, ale Dexter skutečný, temný Dexter. Krimi se v závěru mění v napínavou psychologickou hru. A ačkoli se velmi brzy dozvíte, jaké je rozestavení figur na šachovnici, budete si chtít pustit další díly. Dexter vám prostě nedá spát.

Že je ta recenze poněkud jednostranná? Máte pravdu. Jenže Dexter je seriál, po kterém si změníte wallpaper a jeho znělku si přidáte do playlistu. Je originální, zábavný i napínavý, a všechny kvality si drží od začátku do konce. Slaví úspěch všude a podle stránek nakladatelství BBArt (které se doufejme brzy ujme překladu románu Dexter in the Dark, který vychází 18. září) míří i k nám. V USA se na srpen připravuje první sezóna na DVD a první díl druhé sezóny vysílá Showtime 30. září. Inu, pokud tvůrci nezklamou, máme se na co těšit.
---- --- -- - -- --- ----
USA, 2006, 12x 60 min
Režie: Michael Cuesta, Robert Lieberman, Tony Goldwyn
Hrají: Michael C. Hall, Julie Benz, Jennifer Carpenter, David Zayas, James Remar, Rudolf Martin, Christian Camargo, Brad William Henke, Margo Martindale, David Batiste

Vložit komentář

pf - 09.07.12 17:53:34
tak to mě na začátku drhý série
bizzaro - 09.07.12 14:46:03
tak jsem konecne dokoukal 6season a uz me zacal Dex pak nak srat .)
jkl - 16.12.10 09:37:58
....ten schovaný nůž, to mě málem sundalo ze židle :(
bruth - 14.12.10 01:20:42
no čekal jsem víc..ale vcelku uspokojivé... :-)
bruth - 13.12.10 22:39:43
kuwa....neser du si ty dva díly dotáhnout :-)
bizz - 13.12.10 21:18:06
dokoukano :) inu.. jedeme dal a Brutikovi se splnilo jedno prani :)
bizz - 13.12.10 12:49:46
to by pak podle me byl ale neskutecnej gulas a zmet za sebe nasazenejch scen. takhle to ma logiku, dojde i k vysvetlenim, u me proste spokojenost :) mozna je to tim, ze jsem to videl pohromade za sebou
jkl - 13.12.10 12:34:17
No to je tím, že já ho neviděl, dostanu se k tomu až během týdne dycky. Mně to roztahané přijde, dalo by se to vmáčknout do pěti dílů.
bruth - 13.12.10 11:26:15
poslední byl včera ne? pokud se drží linie 12 dílů?...jenže lumen sdílí tajemství a já nechci aby dexter měl robina..chci aby byl samotář :-)
bizz - 13.12.10 11:15:25
mne neprijde vubec roztahana, naopak mi to cely prijde dobre vymysleny, jak se kazdej stara o to svy, nejsou tam zadny velky vykyvy, dej plynule furt nekam smeruje a opet se clovek o Dexovi dozvi spoustu novych veci :) a Lumen mi je sympaticka, vic nez Rita :)
jkl - 13.12.10 11:02:37
Jo, ten konec pětky je docela hezký(po dost roztahané prostřední části), poslední díl bude zajímavý.
bruth - 13.12.10 10:20:22
no ty poslední dva večer dam..
bizz - 12.12.10 22:51:03
pratele, vsem vam vsechna cest, ale pata serka je snad uplne nejlepsi
bruth - 05.12.10 13:08:51
SPOILER ke konci 4....jo a ještě mi štve že to zabití těch dvou nevinných prošlo bez odezvy...
jkl - 02.12.10 13:06:02
Ten poslední díl je dost nuzný.
bruth - 02.12.10 11:30:25
nicméně se mi to moc nelíbí kam to směřuje...
bruth - 02.12.10 11:29:49
tak dokoukan 10 díl, zatím poslední dextra a nevim k dextrovi to docela směřuje...jak se z toho vyvleče..uvidíme
annal - 01.12.10 14:26:12
Proto me bavi The Shield. Strike team se tam z pruseru dostane vetsinou originalne a se zametanim stop maj dost prace.
jkl - 01.12.10 13:23:32
Ale v průměru je to vysoko, když vezmu Fringe (na to jsem už rezignoval, nemám sil, fakt ne) nebo deMentalistu (tam je to asi zčásti i opravdu teplým dabingem).
jkl - 01.12.10 13:21:06
Quinn vysloví přesvědčení, že ho mladý identifikoval. FBI a PČR vyslechla v případě stále hledaného masového vraha jenom jeho syna? Dexter jel s Trinitym dokonce na výlet, pracoval s ním(není určeno jak dlouho). Za KB jde možná Quinn, já říkám, že je zajímavé, že ho jediného tato postava zajímá. Ano, po Trinitym nikdo nepátrá, pro Dexterovu segru to skončilo tím, že se zastřelila ta buchta a už ji víc tenhle vrah vůbec nezajímá (docela v rozporu s tím, jak někdy přichází se svou tvrdohlavostí na skryté důkazy, viz. S5E8 tuším a s tím, případně jak hintovala svojemu starému s Trinitym). Ano, policajti jsou víceméně pitomci, ale když to má pan D. v pláně, tak hopsá jak ji napadne - vzpomeň si na situaci, když Dex potřeboval svést pčr ze stopy Trinityho a předhodil do vagonu kartáček a do skřinky dal [běžně dostupné] kladivo. Masukovi při jeho svěží inteligenci vůbec nebylo podezdřelé, že na kartáčku je stopa DNA, která se NIKDE JINDE v domácnosti nevyskytuje a byl na tom založený celý lov(který byl ok, vyšperkován těma fotkama v nákld.v.). Logické? Hloupé! Jo, scénáristi tam pracujou docela dobře, ale prostě konec té čtverky je dost uplácaný, stejně jako pětka. Z počátku se linky v příběhu docela třely, bylo to příjemné, ale od poloviny seriálu si scénář vypomáhá dost masivními brejky a začíná to být krapet nepříjemné. Dobře udělaný scénář? Luther (i když to je VB, ne US), doporučuju.
Baara - 01.12.10 12:42:17
Ehm, Jkl, syn by ho možná ani neidentifikoval, je rád, že papínek je pod drnem. Za KB jde právě Quinn (a nejde jen o tu kresbu, to spojení s Ritou je mu podezřelý...)...a celý fungování Dextera jako postavy v policejním týmu je postavený na tom, že ty policajti jsou více méně pitomci! Nikdo po Trinitym nepártá, protože to má FBI, jestli se nepletu....a Dexter nikdy nebyl obyčejná krimi, je na něm přitažlivá mj. ta omáčka okolo. Dexter neměl bejt Trinitymu takhle blízko, podle Harryho ho měl odkrouhnout rovnou, ale trestem pro něj není "odhalení" ale ztráta Rity. Viděno nekriminálním okem. A navíc i v předchozích sériích byly zdánlivé zbytečnosti nebo zbytečný postavy a pak se byly ke konci celkem slušně zasazený do kontextu. Podle mýho patří scénáristi Dexetra k těm schopnějším, i když je pravda, že na moc amerických seriálů nekoukám...
bizz - 01.12.10 11:32:02
Jkl, hele, neschces si tyhle spoilery nechat nekam jinam? :) ja mam 5. serku pred sebou..
jkl - 01.12.10 11:13:23
S tím prvním poznamenám jenom fakt, že Trinity je v rámci příběhu stále nezvěstný, tudíž se hledá! Nikomu nepřijde divné, že zmizel i jeho blízký přítel, který ho navštěvoval poslední dobou a i jeho rodinu. A on teď zmizel a nikdo po něm nepátrá, vraždou Rity získal případ status quo ´Trinity zmizel, nic není třeba řešit´, zůstává jenom obrovské množství rozehraných partií a vodítek. Kolem Dextera takové množství podezdřelých smrtí a nikdo neřeší, že masový vrah si ´uplně tak náhodou´ vybere zrovna jeho ženu.
jkl - 01.12.10 11:08:21
Vlastně zůstává jediné vodítko - kresba Dextera, po té stopě jde Quinn v páté sérii, ukáže ji synovi Trinityho, ten ho nestihne identifikovat (to dává velký smysl, ano), následovně je Quinn suspendován, Laguerta tak chrání Dextera - spíš tím chrání TEN scénář!, protože tohle už fakt nešlo utáhnout, to by musel Dexter zabít Quinna, segru, Laguertu, no všechny. Ta postava Kyla Butlera je prostě absurdní moc i na tenhle seriál, je to zametené pod koberec, naráz takový případ nikoho nezajímá, nikdo už tu postavu neřeší atd., to je fakt obtěžující, když v jiných fázích seriálu se rozebírají fakt takové detaily.
jkl - 01.12.10 11:02:58
Konkrétně myslím spojení Trinityho a smrti Rity - sled událostí v závěru dílu je neuvěřitelně zbastlený, mezi Dexterem a Trinitym je TOLIK vodítek, že prostě není logický způsob, jak Dextera z této situace vyvést. Scénáristi si s tím poradili bravurně - osoby blízké Trinitymu uvrhli do ochrané vazby a pravděpodobně je ani nevyslíchali, stejně jako všechny jeho přátele (Dexter s ním jezdil na stavby a tak, musí být kupa důkazů o jeho přítomnosti). To nedává smysl, hlavně v případě masového vraha.
Baara - 01.12.10 10:42:03
v čem je konec čtyřky scénáristicky nezvládnutej?
jkl - 30.11.10 13:57:05
Nebude. :)) Podle mě je to dost zazděné. Koncem čtverky to posunuli do takové roviny..oni dycky chtěji ten seriál nějak posouvat... ale už by to chtělo něco víc než ´nesestřelitelný Dexter´, protože to je už maximálně absurdní.
bruth - 30.11.10 13:20:01
já myslim že je to dobře zmáknutý, otázka je jak mu to zpracovali scénaristi...ráno jsem dal první díl pětky a docela ok, bude víc řešit rodinu si myslim
jkl - 30.11.10 10:34:37
No, být tebou, tak se tak neklepu na tu pětku, protože u té jsem tak nějak v půlce a zatím je to spíš trapas. Musím souhlasit s myšlenkou (jinde a někdo jiný), že konec té čtverky není moc dobře scénáristicky zvládnutý a pětka to jen podtrhuje.
bruth - 30.11.10 01:33:54
jako ten konec tý 4. to si děláte kozy ne? kuwa to abych si stáhnul hned první díl pětky
bruth - 30.11.10 01:05:30
kuwa..tu 12 si musim dát jinak neusnu
bizz - 29.11.10 13:21:12
Brute, 9-12 neni jen omacka, pockej! :) ja uz to mam za sebou a od zitra se vrhnu na 5. serii ;-)
bruth - 29.11.10 13:03:13
jsem u 8 ve 4. serii a tady je to naopak ví se kdo co a jak...čekam rozuzlení na poslední díl..jestli 9-11 bude jen omáčka, uvidime
Baara - 29.11.10 12:27:59
Já mám z 5kou trochu zpoždění, ale líbí se mi trochu víc prostoru pro Masuku :-D Celkové hodnocení nechám na konec série. Jkl: s tím odsouváním rozuzlení na konec série máš pravdu, ale tak to u dextera koneckonců bylo vždy, stejně jako ten fízl, co dexterovi šlape na paty. Otázkou je, zda je dodržování vymezených postupů špatně nebo dobře.
bizz - 29.11.10 09:57:59
vcera jsem daval tohle, reziser Dexe, revenge exploitation trosku jo, trosku ne - csfd.cz/film/255634-tortured-the
jkl - 24.11.10 18:46:32
Čtverka je fajn, sere mě ale, že se pořád víc a víc roztahuje faktor ´vyřešíme to v poslední epizodě´, když půjdeme do obsahu, tak je tam ten dementní fízl, co špehuje Dextera, ale už čumím na kolikátý díl pětky a furt NIC ze strany jeho postavy.
annal - 24.11.10 15:36:13
Tohle je taky dobry: "Your boss is my bitch, which makes you my bottom bitch."
annal - 22.11.10 13:49:24
Me taky posledni Dexter nudi. Ted jedu podruhy The Shield. V S01E01 je super scena, jak Vic Mackey vyslycha pedofila: "Tohle je moje dcera, chtel bys ji sukat, co?" "Ne, ne!" "Coze? Tak moje holcicka ti neni dost dobra, ty smejde?"
bruth - 22.11.10 13:19:51
jo taky jsem dojel trojku a jedu 4..konec 3 byl ale předvídatelný...uvidim co 4
jkl - 22.11.10 08:45:28
Zatímco pětka zatím dost nuda. Už se to trochu moc okatě natahuje.
bizz - 22.11.10 04:13:19
do pici, jsem to nevydrzel a musel dokoukat treti serku :))) mne se 3. libila, clovek se s Morganem poznal trosku lip a jinak :)
Baara - 25.10.10 15:24:15
Přéésně, trojka byla pravděpodobně nejslabší. Čtyřka už lepší a začátek pětky slibuje slušnou zábavu, čtvrtý díl pětky je masakr! A neasi, Dexter není klaďas, ale sympaťák rozhodně jo :-)
jkl - 19.10.10 20:42:46
Já sem na začátku čtverky, třetí série se mi moc nelíbila. Scénář už je trochu moc dolepený, pomáhá si občas krapet většími skoky, než by jeden čekal (na začátku čtverky jsem měl pocit, že jsem viděl jen půlku třetí sére a druhá mi unikla). Stále ok, ale první série je někde jinde.
stana - 19.10.10 18:42:13
klaďas ne, sympaťák jo
bruth - 19.10.10 16:41:38
a ne?
Baara - 19.10.10 14:58:20
Dexter je klaďas????????
annal - 17.10.10 12:22:02
Pres prazdniny jsem zkouknul THE SHIELD a vrele doporucuju!
annal - 17.10.10 12:19:24
Me teda Dexter trochu zklamal, potencial nametu me pripada trochu nevyuzitej... Uvital bych, kdyby Dexter nebyl tak prehnanej kladas... Ale kdyz se serie rozjede, tak uz to jde...
gába - 16.12.09 09:05:54
no ja bych uplne zapomel na ctvrtou radu sakris, okamzite jdu sosat :-)
Baara - 16.12.09 08:44:34
my na čtyřku nějak ne a ne najít čas...ačkoli na disku už to je. Snad o/po Vánocích...
Baara - 16.12.09 08:43:43
To chce, trojka se rozjíždí dost pomalu!
brutusacek - 15.12.09 20:21:57
mě to baara dala někdy na jaře..ale vim na čem jsem se zasekl..na tom kubánci co tam dělá toho návladního..těch pár dílů mi přišli děsně utahaný..budu to muset překonat
bizz - 15.12.09 17:30:20
jsem na tom jak Brut, jen s tim rozdilem, ze mi to Baara dala uz pred... 2 rokama (?) a ja se k tomu ne a ne dostat.. no mozna uz ani to dyvko nebude hned po ruce :)))
brutusacek - 15.12.09 16:26:44
já nedokoukal ani trojku ještě...kuwa už aby ten byt byl hotovej :)
VQ - 15.12.09 16:22:25
Tak co říkáte na čtvrtou řadu? Už to sice není takový intenzivní a překvapivý jako dřív, ale konec mě rozsekal. Až jsem skoro tentononc pustil tentononc :-). Jsem až nezdravě zvědavý na další pokračování.
brutusacek - 15.07.09 14:57:38
já nehopsat...ja na to už starý kluk...ale biohazard slechnu :)
gába - 15.07.09 14:52:42
jj na buřtiky pojedu /hlavne na tve oblibence Biohazard, hopsneme si na ne v kotliku ju? :-) / a nejaky dezertik by se hodil to mas pravdu...,ale na to jsou tu mam dojem jini specialiste :-))
brutusacek - 15.07.09 13:40:46
hehe pravidelné reporty kde se právě nachází Gába mě baví :)) , budeš ty kuku ušatá na buřtech...nějaká bábovka cococo? :)
gába - 15.07.09 13:04:06
dokončena druha serie a zacinam treti ňam ňam
gába - 03.07.09 16:15:46
dokoncena 1.serie,pocata druha :-) super
bizz - 19.05.09 13:45:37
ja kokot stale nevidel 3 serii :-/ nicmene 2. zacina trosku pomaleji, tak to pripadne nevzdavej ;-)
Stana - 19.05.09 13:27:12
Začal jsem Dextera sledovat nedávno (dokončil jsem 1. sérii) a je to hooodně dobrý... vůbec jsem nečekal že by se mi to mohlo tolik líbit, velice sympatickej vrah :))
nhq - 28.12.08 11:30:52
jojo, masuka exceluje :)
Baara - 27.12.08 21:57:52
trojka dokoukaná - a podle mě mnohem lepší než dvojka! reálnější...ale spíš vyústěním - dex dělá chyby, ale je to dex:-)(příslib 4 mi teď nepřipadá tak zbytečný). nemůžu souhlasit, že se to rozjíždí až v 9.díle - tam už všecdhno vrcholí! od 5. dílu se začínají pomalu sbíhat a propojovat příběhy zdánlivě nezávislé. Vince Masuka rulezzzz!
nhq - 09.12.08 21:08:17
dvojak je pritazena za vlasy vic nez trojka ... trojka je zpocatku takove normalni rodinne drama :)
bizz - 09.12.08 09:19:09
kua, nestraste a valte to do me!
LooMis - 08.12.08 21:16:57
to mě právě už přišla i ta dvojka na konci, kouzlo jedničky prostě zatím přetrvává, na rozdíl od knížek, kde vládne druhej díl. no jsem zvědavej, jak si povede figure number...3
kot - 08.12.08 15:37:41
navíc mi připadá že je to poměrně tažený za vlasy
nhq - 08.12.08 13:40:02
treti serie se rozjela naplno az v devatem dilu ... docela pozde, od dextera se prece jen tak nejak ceka vic
bizz - 08.12.08 10:15:11
doufam, ze tu nemusim psat ono slovicko zacinajici na p a koncici na m ;-)
Baara - 08.12.08 09:58:24
my už jedem 3 sérii...první dva díly zatím nic moc, ale prý se to rozjede...
bizz - 07.12.08 21:47:10
ale fuuu, konecne zkouknuta season 2 a spokojenost ;-) jsem rad, ze to nepokracovalo uplne ve stejnym duchu jako 01 a ze vic prostoru dostal druhy sourozenec z Morganu..
brutusacek - 07.10.08 15:32:15
no ještě čtu tu dvojku a takový rychlík nejsem, když tak písnu, ale díík .)
Baara - 07.10.08 15:09:32
zapůjčíme:-) - budeš v ne na walls of jericho?
brutusacek - 07.10.08 14:42:45
začal jsem číst knihu, první díl v neoluxoru nemaj a s tim že jsem viděl první řadu, jsem začal rovnou s druhou knihou a ejhle, asi budu muset rychle sehnat i jedničku.... :)
Baara - 30.12.07 13:42:55
vq: to by nepustili ani na lokalni kabelovku:-)
VQ - 30.12.07 11:48:58
Tak jsem po shlédnutí první seriálové série přečetl obě dvě knihy, leč první kniha „Drasticky děsivý Dexter“ mě docela zklamala, vedle seriálu mi připadala jako chudá příbuzná, moc fofr, málo sexy Dextrových výletů za kořistí, fakt na mě působil policejní sbor jak sbírka neumětelů. O to víc na mě zapůsobil druhý díl „Drasticky dojemný Dexter“, přes půl knihy jsem hltal stránku po stránce jak nenažraný pes, doktor Danko a jeho praktiky, ho hooooo, zábavný čtení. I celkově mi to přišlo i lépe napsaný. Druhou řadu seriálu jsem ještě neviděl, uvidí se… škoda teda, že tam není doktor Danko :-)
Baara - 29.12.07 01:28:47
No, mne se slecna britka naopak nelibila...nebo ne nelibila, ale lezla mi na nervy!!! Tebe to vazne prekvapilo, ze je ... jina nez se zda??? Bylo to jasny:-))) Bizz: dodame?
bizz - 28.12.07 01:38:07
a ja z 2 nevidel ani urizlou nohu ://
nihiq - 27.12.07 22:29:35
tyjo me prave druha serka pohltila jeste vic, malinko me rozcarovalo az kdyz sem zjistil ze londynanka neni tak super jak to vypadalo, ale ke konci to zas dostalo spad, takze ja hodnotim 95 a nemuzu se dockat trojky :) no jo zavislak, poustim soundtrack, zacinam cist knihu... :) aaaaa:)
Baara - 27.12.07 20:00:00
2 Serie: urcite horsi... temer se nedrzi knihy (coz by pri nasilnostech v ni asi ani neslo) a je temer cela o pokusu dextera stat se "normalnim" - celkem zajimava je linka, kdy se elita FBI snayi dextera odhalit (samozrjme s jeho pomoci) - a par hodne vtipnych momentu. Porad je to vysoky serialovy nadprumer, ale nad prvni serii neni.
nihiq - 27.12.07 16:27:53
co rikate na druhou serii?
nihi - 02.08.07 19:03:22
no bizz na to kapnul, fakt :)
Baara - 02.08.07 18:02:12
To bude tim, ze Dexe nedela Jerry bruckheimer, takze policajti jsou takovy...prizemnejsi:-)
bizz - 02.08.07 11:18:18
:-D neasi! to asi proto, ze to tam u Dexe v Miami vypada tak nejak normalne :-)
VQ - 02.08.07 10:42:13
... z kriminálky Las Vegas
VQ - 02.08.07 10:37:32
Taky splněno, díky Báře za recku, Nihimu za dodání ... a vůbec, Dexter je sympaťák jedna rozřezaná mrtvola! Jen mi někdy přišlo, že se policejní sbor chová tak nějak přitrouble, když srovnám s profíky s kriminálky Las Vegas :-)
baara - 31.07.07 14:45:25
to nihi: neasi!
nihi - 29.07.07 15:17:14
tak hlasim ze mam splneno, uzasny kino, pry bude na podzim dalsi pokracovani, takze tesim ... a dam si knihu...
nihi - 26.07.07 10:26:39
tak mam za sebou dva dily :)
nihi - 22.07.07 19:39:37
tohle rad zkusim
Baara - 20.07.07 15:30:54
Masuka je dobrej. v knizce se u nej porada oslava dextrova zasnoubeni a vsude po byte se pousti porno:-)))
bizz - 18.07.07 13:48:36
masuko a jeho smysl pro humor je s mym temer totozny :-))))
LooMis - 18.07.07 12:23:32
rovněž doporučuji, 12 dílů plných zábavy a poučení pro nastávající sériové vrahy (nikdy nevíte, kdo už si vás vyhlídnul :-) a Masuka je skoro téma na další seriál
bizz - 17.07.07 00:10:33
co k tomuto vic? snad jen, ze je to bomba! ;-) a diky Mirovi za dodani :-))

Zkus tohle