DYING FETUS - War of Attrition

recenze
onDRajs
Hodnocení:
7

U zavedenějších kapel je zajímavé (u cyniků dojemné) sledovat, jak jsou schopny se vypořádat s fanouškovskými očekáváními, jak dokážou dostát svému jménu, které bylo v minulosti proslaveno kvalitní hudbou. U Dying Fetus je to samosebou death metal, jehož vysoce technickou podobu dokázali skloubit s HC sekačkami par excellence. Vše ve skladebné jednotě, která brala dech. Purification Through Violence, Killing on Adrenaline; hlavně druhé zmíněné budiž nepřekonatelnou klasikou a inspirací, která snad nikdy nezestárne.

Uběhlo deset let, frekvence mezi jednotlivými vydanými alby se zpomaluje; mezi Stop at Nothing a současnou War of Attrition vězí díra čtyř let, během nichž se střídali bubeníci a z kapely se mezitím stal kvartet. Charakteristiku tvorby posledních let lze začít slovy NIC SE NEZMĚNILO. Po předchozím povážlivě slabším Stop at Nothing však laťka kvality přece jen šla nahoru, a to i přes fakt, že Dying Fetus nadále stagnují a nijak nerozvíjí již zavedené a prověřené formule.

War of Attrition je určitě pekelně rychlá deska, dnešní death metal se prostě bez dominance klepaček neobejde, jen se v těchto pasážích u Dying Fetus nemůžu zbavit jistého odéru old schoolu, neustále se dere na povrch jméno legendárních Terrorizer (subjektivní dojem, kterého se ale nemohu zbavit). Největší slabinou vyznění pokusu o brutalitu je rozhodně produkce, která je zoufale thrashová a mělká jako Balaton. Pokud tedy mají slamy trhat a řezat, bez kvalitnější produkce to nepůjde, jasně to dokazuje zvuková kvalita posledních třech desek. Skupina se ne a ne poučit, ale možná je to záměr, který se autorovi jeví nepochopitelný. Hlavním problémem je samozřejmě studnice nápadů, tou zůstal jen John Gallagher a je zřejmé, že pakliže není skladatelský génius, musí dříve nebo později zdroj vyschnout. Navíc, písně Dying Fetus jsou známy svou délkou a komplexností, uměním dokonale přejít z virtuózních klepaček do chytlavého slamu a naopak, a když si člověk uvědomí, že jejich řadová skladba běžně čítá deset až patnáct rifů, je nabíledni, že jeden člověk na to stačit nemůže.

Deska je sice odleskem parního válce minulosti (dnes jen „váleček“), ale i nadále se tu a tam objeví prvoligová rifařina (napadá mě excelentní moment v Insidious Repression (3:11), proč jich není více?). Pravě to „tu a tam“ je problém, po třech nevýrazných nápadech se zjeví skvělý moment, jenž je opět následován vatou. Dalším mínusem je podobnost slamů, i zde pronikla šablonovitost a konvence. Ale Dying Fetus na posledních třech deskách vždy znamenal dva tři celistvé povedené kousky. Na War of Attrition toHlavním problémem je samozřejmě studnice nápadů, tou zůstal jen John Gallagher a je zřejmé, že pakliže není skladatelský génius, musí dříve nebo později zdroj vyschnout.je Fate of the Condemned, Unadulterated Hatred nebo třeba taková poslední Obsolete Deterrence.

Příjemná placka, jenže v době informační exploze se taková ohřeje delší dobu jen u skalních fanoušků kapely.

Vložit komentář

brutusacek - 21.11.09 17:04:22
tyvoe když si čtu ty moje reakce zezhora..a jak ted valím suffo hehe
bros - 21.11.09 15:35:15
akorát mě trošku sere vokál :)
bros - 21.11.09 15:35:04
jj novinka mě baví hodně
gába - 15.08.09 09:04:52
no uvidime snad jo, zvlast shepherd¨s commandment je takova rekl bych dost jina...
DR - 14.08.09 20:40:10
tak kurva, novinka by mohla bejt po letech konečně opravdu dobrá
...:::i:::... - 15.02.08 10:20:21
u tech devo toto bude dle myho vetsinova zalezitost.)
Saint.rap - 14.02.08 17:59:11
bizz: ty:)))) ty si rozumnej bezcita:-))) za to ja ja jsem vlastne uplne stejnej:-)))
bizz - 14.02.08 15:15:46
mam srdce i rozum, parada ;)))
annal - 14.02.08 15:09:25
Kdo v mladi nezere Devourment, nema srdce a kdo ho ve stari nezatracuje, nema rozum... \m/ ;-)
bizz - 14.02.08 13:43:19
lesik je mládě :)
peca - 14.02.08 13:04:09
stejne tak ten zvuk, prave killing ho ma naprosto valivy, drtici a nedostizny..
annal - 14.02.08 12:59:14
Misery index vladnou v rychlejch pasazich. diky skvelymu bubenikovi. Dying Fetus maj zas nejvetsi tlak v pomalejch pasazich. Vazne by bylo nejlepsi to spojit... Mozna by stacilo, kdyby si John Gallagher vzal priklad z bejvalejch spoluhracu a dal se taky k Misery Index...
annal - 14.02.08 12:47:08
lesik: Barbare! Casy Killing on Adrenaline nebo Destroy the Opposition uz se nevrati... Fnuk;-( Nikdy sem poradne nechapal proc se Jason nevratil k Dying Fetus...
saint.rap - 14.02.08 12:33:21
lesik: z jaky si planety? vzhledem k tomu, ze do nebes vychvalujes totalne slaby slamovaci kopirky by me vcelku zajimalo jak si prisel na ten nazor o fetus. chapu, ze je to nazor, ale preci jen mi to prijde vuci deskam jako purification, killing docela mimo
peca - 14.02.08 10:15:45
budeš...)
lesik - 13.02.08 07:42:56
skvela ukazka toho,co dokaze zvuk. driv pro me byla DF obycejna,nicim nevycnivajici BDM kapela. na novy desce je to uz o necem jinem :) vazne skvost. snad nebudu narcen z barbarismu..:)
bizz - 07.02.08 18:57:52
pf: s druhou casti te vety moc nesouhlasim, protoze tam to zalezi taky na tom, kde hrajes, ale jinak jako jo. byly doby, kdys dobre zabaleny prodal i hovno
Saint.rap - 07.02.08 17:57:47
a mam v tom jasno
pf - 07.02.08 17:40:35
jenže počet prodaných kusů vypovídá leda o marketingu (celkový počet) a jménu kapely (prodej na koncertě), ono fakt to není dávno, co kapely jako SABATHORY prodávali na každým koncertě tři CD
peca - 06.02.08 13:58:56
asi 8 neasi
lemmy - 06.02.08 13:56:24
teda po poslechu musím uznat, že jeto fatk dobrý album (=tzn. stejný jako ty dřívější). asi víc než 7 by bylo férovější...
CANNIBALIX - 05.02.08 15:58:07
omg buzerant že 7 no omg
bizz - 04.02.08 10:49:55
a dnes to je pres 100tis, coz je snad nejprodavanejsi lp DF, jak jsme se se Strapem bavili. nj, nova mlada emo-generace se setrihanejma barvenejma patkama a cernejma nehtama asi kupuje nejen TOkyo Hotel :D
Saint.rap - 04.02.08 00:47:58
nechtel jsem to psat, ale jen malou noticku. Ondrajz se zajimavym zpusobem ustrelil. Příjemná placka, jenže v době informační exploze se taková ohřeje delší dobu jen u skalních fanoušků kapely. na BA bylo teto desky prodano 80 koliku a to malo fakt v dnesni dobe neni. to spis jako zajimavost.
brutusacek - 03.02.08 15:29:32
sorry za dlouhé odkazy...bral jsem to hned jak mi to vyjelo z googlu bo přesný nazvy si nepamatuji a někdy tam kapely maj třeba číslovky nebo tak no......
pf - 02.02.08 22:11:53
na ja, slam.detmetalový ajrn mejdn...
CrusT - 02.02.08 10:23:45
nejpevnejsi misto ma arpeggio jen u Ynqwieho
Saint.rap - 02.02.08 00:52:53
lemmy 31|01|08 [13:41] myslim takovej ten mrumru usbdm jak ho nasypávaj právě dying fetus... neumim si představit, co by mě tam mohlo překvapit, nebo proč si poslechnout:TAK TO NEDELEJ!!!
Cz Skiin - 01.02.08 23:54:03
Je to už trochu okoukaný a oposlouchaný, ale ještě to pořád tlačí, takže souhlas s recenzí Brutus: Tak jsem si poslechl několik hezkých ukázek z těch odkazů co si sem hodil a musím konstatovat, že je naprosto v pořádku, že tě Suffo nebere... poslouchat kapelu, jejíž jediná kompoziční kvalita spočívá v obmílání již tisíckrát vykradeného riffu Necro z Foul Body Autopsy (pravděpodobně si s tím kluci vystačej na celou desku, Bravo!), tak bych pravděpodobně Suffo taky nedal. BTW Všímáte si taky, kolik kapel maskuje svojí skladatelskou impotenci předstíranou virtuozitou v podobě laciných převážně mollových kytarových arpeggií?U takových Dying Fetus nebo Origin mělo kytarové arpeggio vždy své pevné místo a funkční úlohu v rámci celého kytarového riffu, ale dnes... to by člověk blil, ze všech těch Demi-Muhhamadů
bizz - 01.02.08 20:33:13
vynikajici! :-D
Saint.rap - 01.02.08 20:01:33
nevim me to prijde ok a jestli je tam neco novyho? je mi fakt uplne jedno. vlastne, ani nechci, aby to neco novyho melo . Lemmy:proc poslouchat DEP? kvuli tritonum nebo melodickejm zpevum? to se mi jako ma libit? sorry ty mas hlavu od toho, aby ti prselo do krku.. proste se to jen nekomu libi a jestli zrovna tobe ne muze byt ostatnim sumak. jen dodam, ze ta deska je fajn. mejte se jdu na jedno:-) brutusacek: az zacne byt vsechno experimental a alternativa dobrovolne emigruji k poradu hledani ztraceneho casu. sorry dam si dve:-)
k.eight.a - 01.02.08 18:56:56
2 brutusacek: To je problém okopírovat http://www.myspace.com/tbwd a http://www.myspace.com/siegeofamidarecords ? Asi obrovský...
lemmy - 31.01.08 16:39:27
" kapely libujici si v tomhle zanru to uz maj tezky jak lupici ve vyplenenejch pyramidach" jo, tohle sem přesně chtěl říct, jen to básnický střevo má u mě na rozdíl od bizze koliku...
bizz - 31.01.08 14:58:53
anebo heavy metal jako je tomu v zamori :)
brutusacek - 31.01.08 14:20:41
:)) to ano..a navíc jednou stejnak se všechny styly vcucnu a budem všemu řikat bud alternativa nebo experimental :)
brutusacek - 31.01.08 14:19:49
třeba klasické techno alá suffo mě z desky nudí..nikdy jsem tomu nepřišel na chut, naživo fajn, ale z desky ne....to mě víc berou věci jako je http://profile.myspace.com/index">http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=26688586 nebo nějaké ty věci z http://profile.myspace.com/index">http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=107018816 třeba breathing proces mohu doporučit...
bizz - 31.01.08 14:17:42
ehm, byla to trochu nadsazka samozrejme a malinky trk do O. :) nicmene kapely libujici si v tomhle zanru to uz maj tezky jak lupici ve vyplenenejch pyramidach :)
brutusacek - 31.01.08 14:15:37
no jo ale k tbdm přidávat jemné vokály či elektroniku nevim nevim, něco jsem nedávno zkoušel amoc mě to neoslovilo až takové mixování....on co se týče toho tbdm jsem rozmlsanej beneath the massacre
bizz - 31.01.08 14:01:18
tech death asi jako takovej ne, vsak to je jen cast slozky DF. sam bych rek, ze tenhle hopsavej catchy mix techgroovedeathu DF vyzdimali, ale tahle deska je fajn. pokud posluchac ma rad zanr, urcite by desku mel mit, ale nevy kapely to uz maj tezky. pridat elektroniku? pridat cistej voc? mimostylovy vsuvky? to uz by pak byla "extremi alternativa" :)
lemmy - 31.01.08 13:41:39
myslim takovej ten mrumru usbdm jak ho nasypávaj právě dying fetus... neumim si představit, co by mě tam mohlo překvapit, nebo proč si poslechnout
brutusacek - 31.01.08 13:24:56
lemmy: myslíš tim tech death jako takovej?
lemmy - 31.01.08 11:38:41
dá se v rámci žánru vytlačit něco lepšího než killing? nebo jinak - není tenhle žánr už kompletně v prdeli? (a sem připravenej střape, bij, bij)
...:::i:::... - 31.01.08 11:21:36
taky souhlas ... killing a destroy jsou pro me klasika ... stop at nothing me zklamalo a toto na prvni poslech zni lip ale ze by to cloveka donutilo sjizdet to porad dokola to proste ne.)
bizz - 31.01.08 09:04:28
ahoj. stop. souhlas. stop.
subeer - 31.01.08 03:59:35
recenze dle me dost sedi, puda pod mrtvolou je porad vlaha, tak to sedi, tim padem recenzet tvrdi, ze nelhal, tak to taky sedi. ano co se da delat, ale kdyz s takovou fosnou prijdou 1x za 4 roky tak tomu dame asi sanci,. album je urcite jenom pro skalni, tak to taky sedi -cili pro nekoho pruser(ne veliky) nebo pochvala, urcite za buklet

Zkus tohle