EQUIRHODONT - Black Crystal

schizmo
7

O Eqíku jsem si myslel, že je to jen rychlokvašná záležitost pro brněnské fans, jež bezhlavě hltají vše, co se týká legendy ROOT a jejich (ex)členů, ale není tomu docela tak. Ačkoli se mé obavy o fandech ze Štatlu při nejmenším vyplnily,

review_530_px2

EQUIRHODONT ukázal, že může být rovnocennou kapelou a že může zaujmout i člověka, který ROOT předtím nikdy neslyšel. První deska mě do kolen moc nesrazila a spíše jsem si nechal zadní vrátka pootevřená a tehdy jsem prorokoval cosi o naději a kapele možného světového formátu. A pravda? Zůstala zase někde na půl cesty.
Když pominu mé nechutenství zaobírat se důvody, proč hned po první desce kapela jezdí za nehorázné peníze a proč se stala samozvanou špičkou našeho UG, musím říct, že mě novinka Black Crystal přinejmenším zaujala. Sice mě zamrazilo, když jsem zjistil, že deska začíná oním trapným mluveným intrem jako u svého předchůdce (a pokračuje mezi jednotlivými skladbami), ale hned první song - to je fakt bomba! Řekl bych, že tohle je zřejmě nejemotivnější věc, co Big Boss kdy nazpíval - naprosto nádherně procítěný a křehký song, při jehož poslechu se tají dech! Procítěné momenty samozřejmě najdeme i v ostatních písničkách, ale tahle je zaručený vrchol Černého krystalu. V songu The Way je zase perfektní refrén, ale dojem z něho mi za chvíli zkazí Ashokovo předváděcí sólo - já vím, pro kterou sortu lidí je tenhle produkt určen, ale je třeba počítat s tím, že tohle budou poslouchat i "normální" lidé, kteří nezabředávají na dvacetiminutových progresivních sólech, i když jsou zaručeně nejvíc HEAVY :-). Musím však uznat, že hráčské výkony jsou samozřejmě perfektní, zvuk krystalicky čistý a produkce nadmíru výborná - v těchto aspektech budeme u nás těžko hledat konkurenta. Když se začnou vrstvit mohutné vokály na sebe, za sebe i před sebe, vynikne to naprosto dokonale.
Suma sumárum - "dvojka" se mi líbí o kus více, než její předchůdce, avšak

review_530_px3

rozhodně nejásám kdovíjak blahem! Kdyby se celé album neslo v duchu prvního songu, dal bych nadšenou desítku, takhle je mé hodnocení o kus nižší s tím, že vzpomínaný vál má na něm největší podíl! ..::.. 7/10