FLESHLESS - Slaves of the God Machine

recenze
Filipismo
Hodnocení:
6.5

Sedmá řadovka Fleshless si vyšlapuje ve stopách vyznačených na trase, kterou započala Sensual Death Immitation (2003); tahle deska více rozpůlila grindové období kapely a posunula misky vah blíže k deathmetalovému pojetí. Fleshless však ve své muzice stále zanechali hlubokou stopu minulosti a drží ji dodnes. Nyní natočili velmi slušnou kolekci, pro stávající fandy určitě jednu z těch lepších.

Předně. Tahle recenze není psána s cílem sundat a nebo naopak povyšovat děčínskou skoro-legendu před ostatními. Z tohoto důvodu je protentokrát hodnocení orientační a budu se snažit spíše popsat pocity, které z poslechu Slaves of the God Machine mám.

FleshlessSedmá řadovka FLESHLESS si pěkně vyšlapuje ve stopách vyznačených na trase, kterou započala jejich Sensual Death Immitation (2003). Právě tahle deska jakoby více rozpůlila grindové období kapely a posunula misky vah blíže k deathmetalovému pojetí. Jestli na škodu, nebo ku prospěchu, nechávám již na vás. Každopádně FLESHLESS opustili nejhlubší underground a posunuli se (později i příslušnictvím k labelům) blíže širšímu publiku. Stále však zanechali ve své muzice hlubokou stopu (kurva, samá stopa) své minulosti. A tu si také drží dodnes, což jim slouží ke cti.

Zatímco Sensual… jsem považoval za skutečný posun, další dvě desky mne nechaly celkem chladným. Kapela se prakticky držela zavedeného mustru a neuhnula z něj ani o píď. Jen Jirka Lhota obměňoval obaly. Až přišla letošní novinka a ta přece jen posunula FLESHLESS zase o kousek dál.

Kapela opět v bzeneckém Shaarku (teď však s přispěním několika hostů) natočila velmi slušnou kolekci. Pro stávající fandy tedy určitě jednu z těch lepších. Pro ty z vás, kteří nemohou přijít FLESHLESS z jakéhokoliv důvodu na jméno, tím pádem nic extra nového nemám :). Jenže právě tohle je na Prokošově partě to nejlepší. Nependlují mezi styly a jsou věrni tomu „svému“. Trendy je nezajímají, protože jsou to „kovaní“ každým coulem.

Ale pojďme konkrétně, tady jsou plusy Slaves of the God Machine: FLESHLESS jsou uvěřitelní. Nehrají nic, co by nebylo od srdce. V jejich (dnes již více melodičtějším) pojetí death metalu (lehounce okořeněném grindem) jsou jasně daná pravidla, pěkně jako v autoškole. Kapela hraje s přehledem, Vláďův vokál zraje jako víno a Vitys za bicími žene tuhle mašinérii velmi rychle, navíc přesně. Jak jsem zmínil výše, nikdo je z téhle lodi jen tak neshodí.

Největší změny nastávají pochopitelně ve zvuku a způsobu kytar. FLESHLESS se na novince snaží znít ještě poněkud „plastičtěji“ a srozumitelněji deathmetalovému národu. A není to vůbec od věci. Účastníci tohoto „zájezdu“ evidentně neposlouchají doma jen death/grind.

Osvěžením jsou zcela jistě i hosté. Máme tu hned tři. Svým nezaměnitelným vokálem pomohl kapele již skoro „domácí“ Paul Speckman z MASTER. Ten si střihl hned dva songy. Fixed (mimochodem, tohle bude další koncertní tutovka) a Industrial Abuse. Jako další se do nahrávání zapojil Killy (MELANCHOLY PESSIMISM) v Truth in Flesh. V té se, mimo jiné, prvně výrazněji objeví výraznější melodická pasáž. No a nakonec nechybí ani sám Bruno (HYPNOS). Taktéž v Industrial Abuse a Mechanic Pregnancy. Pokud bych měl hodnotit přínos všech jmenovaných, určitě bych vyzdvihl zejména Speckmana, jehož výkon se mi líbí nejvíc.

FleshlessSamotné hodnocení songů však dokazuje, že ty nejlepší kousky si pro sebe nechal sám kapelník. A ukrývají se v samotném závěru Slaves…. Jedná se o desátou Promised Salvation (s parádním kytarovým sólem) a následující Mindseething. Ta už si jede zase v typickém, houpavém tempu, jak FLESHLESS dobře známe.

A teď mínusy: Moc jich na téhle fošně ale nemám. Mohl bych namítnout, že je tady přece jen trošku „vaty“, ale ta je na každé desce. A oproti těm minulým je tady dobře rozpoznatelný každý song. Pěkně udělaný digipack mi lehce kazí vnitřek, kde mi moc nekoresponduje Lhotova kresba s tou, která je na titulce. Ale to jsou mušky, které jsou skutečně jen muškami.

FLESHLESS jsou zkrátka zpět a v dobré formě. A jak jsem již jednou zdůraznil, těm „svým“ nadělají s novinkou od Metal Age rozhodně radost. No a těm, kteří si tuhle recku přečtou jen proto, aby vzápětí vše tvrdě zkritizovali, mohu jen vzkázat: zkuste si to sami. A až dosáhnete toho, co tahle banda, můžete teprve hodit kamenem…

Vložit komentář

pf - 11.06.11 23:51:14
mně přijde nová deska stejná jako minulá: stáhl jsem, poslechl, smazal, jde to úplně mimo mě.
brutusáček - 10.06.11 14:01:38
Střape: tak nemyslím si že by Fil si vybíral cíleně věci na flejm...z prago union udělal flame abro...hodíme řeč večer na tohle téma když tak :-)
Střap - 10.06.11 13:33:11
   Střap: Chci se stát zasvědceným odborníkem na vývoj Fleshlessovských diskuzí na Marastmusic v postAbro období. Chápeš něco jako vývoj druhů.   Od dinosaurů k lidem to byl kus cesty :-)
http://www.debraaustinbooks.com/images/evolution.jpg zlatej thai box :-)))
Tom Coroner - 10.06.11 12:36:34
Chci se stát zasvědceným odborníkem na vývoj Fleshlessovských diskuzí na Marastmusic v postAbro období. Chápeš něco jako vývoj druhů.
Od dinosaurů k lidem to byl kus cesty :-)
Střap - 10.06.11 11:56:07
Střap: Můj honorář ti může bejt ukradenej. Ožírej se jak chceš. Jestli ti přijde moje hraní, nebo chování, nebo cokoliv tak ostudný, tak to nemusíš sledovat a ještě za to platit. Na tvoje koncerty jsem taky nechodil proto, abys měl zaplacenej honorář. Brek? Slečínka? :-) No nevím.
Tak to teda musím! Chci se stát zasvědceným odborníkem na vývoj Fleshlessovských diskuzí na Marastmusic v postAbro období. Chápeš něco jako vývoj druhů. Pěstuji si tu svoje terárium.
Střap - 10.06.11 11:47:42
...a Střap se chytl role té babky ze "Slunce, seno..." a je jen smutný, že "se nepoprali"... :-)
Hele to, ani ne. Spíš mi ta diskuze přijde taková debilně otřepaná jako, kdyby se hoši z Žatce rozčilovali nad 48 deskou Mortification, že je to nehorázná sračka a oponovali jim báby z katolickýho sobru, že jsou Mortification slušný kluci, že choděj každou neděli do kostela. Ovšem, že u protinožců. Tak nějak :-)
Adamos - 10.06.11 11:45:49
Střap: Můj honorář ti může bejt ukradenej. Ožírej se jak chceš. Jestli ti přijde moje hraní, nebo chování, nebo cokoliv tak ostudný, tak to nemusíš sledovat a ještě za to platit. Na tvoje koncerty jsem taky nechodil proto, abys měl zaplacenej honorář. Brek? Slečínka? :-) No nevím.
Střap - 10.06.11 11:40:37
Jinak pokud není Stench podepsanej od Franty je to padělek, co se nechystne, ani na Aukru a na Ebayi to šanci nemá už vůbec.
Tom Coroner - 10.06.11 11:39:21
...a Střap se chytl role té babky ze "Slunce, seno..." a je jen smutný, že "se nepoprali"... :-)
Střap - 10.06.11 11:39:14
Střap: Snad to stihneš dřív než usneš. Když jsme teda u tý ostudy.
Když se na to vyseru úplně Bizz nebude mít na zaplacení na kapely a třeba nedostaneš honorář, to ti nemůžu udělat. Ten brek byl jak za oběti Hirošimy a holocaustu dohromady. Radši se přijdu nelidsky ožrat slečínko.
Adamos - 10.06.11 11:30:17
Střap: Snad to stihneš dřív než usneš. Když jsme teda u té ostudy.
Střap - 10.06.11 11:28:28
Nechybi mi nikdo. Jen jsem se zamyslel nad hodnoutou diskuze a recenze (psal jsem hodnotou a ne formou). A viděl jsem ji ji u desky "Nice To Eat You". Jen si všimni ty si stejně připosranej. Místo Abra tu máš ochočenýcho Suda, aby zapadl do konceptu Marastmusic ne Marastjakcyp. Vyměnil si recenzenta, ale ten je sice diplomatickej, ale problém je, že není tak hnusně trefnej jako Abro. Pak tu máme Brutasáčka, kterej musí napsat, že je neviděl živě. Fleshless nehrajou džent, aha. K-IQ8 je stejnej mentál. Coroner taky není Vlouda. Takže je to takový omšelý jak kapela na patnáctý desce, co nahráva opět "Reign In Blood". Nebo ne?
Tom Coroner - 10.06.11 11:24:02
Tom Coroner - 10.06.11 11:13:46
Klíč na poslech mám už jen jeden - "líbí-nelíbí". Tady se mi líbí song č.9 a to dost, zbytek desky mě nijak zvlášť nesebral.
bizzaro - 10.06.11 11:11:54
Bizz trapnějc by to nešlo? Hlavně mi nepiš jak máš doma na vinylu verzi „Stench Of Rotting Heads „ z roku 1916.
?... mam doma na MC dokonce podepsanej Stench! :) jinak castecne s tebou jasne ze souhlas, ale celkove asi nerozumim, co zas... chybi ti tu Abro? pristup ma, ne?
Střap - 10.06.11 10:51:25
Tak jo. Nechtěl jsem, ale přece. L7 ty si radši přečti svůj mozek a pak pochopíš podstatu nebo prostatu? Ja vím Blesk bude psát o sebevrahovi v kolejišti Praha – Nymburk. Sud tvý pokusy o flejm tu už byly. Ovšem problém je ten, že zdejší politbiro strůjce flejmu zabáslo. Nehraj si s ohněm. Znáš Lesíka Hajdovského? Bizz trapnějc by to nešlo? Hlavně mi nepiš jak máš doma na vinylu verzi „Stench Of Rotting Heads „ z roku 1916. Tom Coroner hele v podstatě jsem rád, že se ti to líbí. Mám pár klíčů, co poslouchat a neposlouchat... Filipismo proč mám pocit, že si účelově vybíráš věci k recenzi, kde bude čtenost a možnost flejmu (stále od těch samých lidí). Hele jinak mám trošku divnější pocit, že se bodování neshoduje moc s obsahem...ale co diplomacie vládne světu. Co občas něco objevit? Adamos jdi se naladit. Večer se chystám pokecat s Martinem tak nedělej večer ostudu. Brutusáček to se teda kurva sboří svět a bude uvržen do totálního chaosu a zmaru. Mimoto Bizz pro Tebe má promo další desky Fleshless Dobrou noc.....však vy víte. Je mi třicet budu hodnej.
Tom Coroner - 10.06.11 09:52:51
   Tom Coroner:    Sud: ...kapely, ktera si nemuze vybrat, jestli chce hrat black....  Kdes tam našel (byť náznak) blacku????   Sins Reversed, asi po minute a pul zabavovyho brnkani par vterin blacku, pak ta kolotocarska ze zacatku a za asi deset vterin znova a celej tenhle vtipnej moment se v tom songu tusim jeste opakuje. smal sem se hodne, ale poustet si to znova nebudu :) fleshless, aneb jak pejsek a kocicka delali metal
No, black v tom nevidím, ale OK, je to věc názoru. Devítka vede!
mental - 10.06.11 00:11:04
vždy je maso jak se kapela snazi dava to rok dohromady a pak je s tim nekdo za par vterin hotovej :D uz se tesim jak se od spalku bude kutalet moje hlava :D
Sud - 09.06.11 20:15:43
   Sud: ...kapely, ktera si nemuze vybrat, jestli chce hrat black....  Kdes tam našel (byť náznak) blacku????
Sins Reversed, asi po minute a pul zabavovyho brnkani par vterin blacku, pak ta kolotocarska ze zacatku a za asi deset vterin znova a celej tenhle vtipnej moment se v tom songu tusim jeste opakuje. smal sem se hodne, ale poustet si to znova nebudu :) fleshless, aneb jak pejsek a kocicka delali metal
Annal - 09.06.11 17:37:02
Minula deska byla i docela slusna, tohle je horsi, ale totalni pruser to neni
bizzaro - 09.06.11 16:00:08
dost jako souhlas se Sudem. tentokrat me Fleshless moc nenadchli, album je vic melodictejsi a celkove mi ty zanrovy rozptyly tentokrat nejdou tolik do sebe
Tom Coroner - 09.06.11 15:57:02
...kapely, ktera si nemuze vybrat, jestli chce hrat black....
Kdes tam našel (byť náznak) blacku????
Tom Coroner - 09.06.11 15:54:59
Cos dokazal, ze je chvalis?!?
:-))))) dokázal jsem bejt nadšenej z devátýho songu, to mi stačí
Adamos - 09.06.11 14:59:26
Abro, neschovávej se tu za Sudův nick :-).
k.eight.a - 09.06.11 14:06:41
@ Filipismo: Tu recenzi jsi si po sobě měl alespoň 2x přečíst než jsi ji pustil ven ...
Sud - 09.06.11 13:35:44
songwriting opet a porad a navzdy na bodu mrazu. tentokrat to jeste mnohem vic zni jako vedlejsi projekt clenu zabavovy kapely, ktera si nemuze vybrat, jestli chce hrat black, slam death nebo obstarozni death thrashik oprasenej zabavovou melodikou. jsou zne, takze basak traktorista nemuze, ale jako host specialne pro vyrocni zabavu v dolni tvarozny ozralej prespolni imitator Lemmyho, takze bacha, okresni liga! /slysel jsem jen ty dva songy na bandzone a pochybuju, ze ja na ty desce je neco, jinyho.
Annal - 09.06.11 13:06:17
Mě nejvíc baví "Their Sanguinary Doctrines", tam cítím ten jejich drive a tipuju to na budoucí koncertní hitovku.
Cos dokazal, ze je chvalis?!?
Tom Coroner - 09.06.11 11:11:48
Mě nejvíc baví "Their Sanguinary Doctrines", tam cítím ten jejich drive a tipuju to na budoucí koncertní hitovku.
bizzaro - 09.06.11 10:58:54
V recenzi mě teda na konci dost pobavil syndrom - "A co si dokázal ty, že kritizuješ?":)
to byl obrannej stit, aby autora hned nekdo nezavrazdil :)
nadrom - 09.06.11 10:24:56
No mě se minulá deska opravdu líbila..tahle se mi nelíbí vůbec...zaprvý přesně jak popisuje dole Adamos, mi tam chybí basa (minule asi taky nebyla, ale celkově zvuk nakopával) a celkově mě tam vůbec nic nezaujmulo. Riffy mi přijdou až moc ala melodic death metal, málo houpaček a docela nuda. V recenzi mě teda na konci dost pobavil syndrom - "A co si dokázal ty, že kritizuješ?":)
Adamos - 09.06.11 09:37:05
já kluky snad nikdy ještě neslyšel naživo :)
já je slyšel asi 4x a vždycky mi tam scházela basa :-) Jeden z kytaristů mi řekl, že basáka nemaj, protože se s pátým člověkem nevejdou do auta. .... aneb jak zase jednou dostala hudba a zvuk na prdel.
brutusáček - 09.06.11 08:13:38
já kluky snad nikdy ještě neslyšel naživo :)

Zkus tohle