TORTHARRY - Reborn

recenze
LooMis
Hodnocení:
4

Kdeže loňské sněhy jsou! Jak symbolické bylo, když jsem obdržel Reborn a venku bylo čerstvě bílo a zdálo se, že zima se konečně ráčila dostavit i k nám do pražské kotliny. Avšak, stejně rychle jako nasněžilo, přišlo rozčarování z podzimní novinky tuzemských deathmetalových vytrvalců. Naděje na lepší časy byla zašlapána hned v zárodku.
Koho dneska zajímá zcela průměrný death metal oblečený do průměrného zvukového sáčka? “Dne 28.9.2004 odchází z kapely dlouholetý člen a kytarista Jarda Rubeš, jehož v prosinci 2004 nahrazuje nadějný kytarista Martin Hrubý "Máca" z regionální zábavové kapely AVENGER rock.“* Co vede technicky nepochybně zručnou kapelu, která navíc vždy měla nad svou tvorbou nadhled, natočit nicneříkajíc retrodeathvýlet, když si spíše vždy brala v minulosti inspiraci, jak skladbu udělat jinak, ozvláštnit ji? - “Po rok a půl trvající pauze zapříčiněné personální změnou se Tortharry opět probouzí k životu a na jaře 2006 začínají připravovat nový materiál k novému CD, který s kapelou připravuje opět nový mladý a nadějný bubeník Jiří „Panther“ Rosa, vzhledem k velké pracovní vytíženosti Juana…“*. Otázku, jaký důvod byl pro nově zavedené přezdívky u jednotlivých členů si ani raději nekladu. Ne že by to mělo nějaký vliv na hudbu, asi bych odpověď spíše viděl v „duchovním“ rozpoložení kapely - “…Juan se stal doživotním čestným členem Tortharry.“*
Reborn je v rámci tvorby Tortharry natolik špatná, že ani nevím, kde začít s kritikou dříve. Chaotická výstavba jednotlivých songů? Deathmetalové

review_784_px2

tupačky zcela náhodně poslepované s jakogringujícími pasážemi (a zpět) by nebyly až tak špatné, kdyby nebyly tak děsivě průhledné! Bojácný vokální projev? Utlumený s nedotaženou výslovností která výrazně ubírá srozumitelnosti nahrávky. Kde zůstala dřívější agresivita? Dravost a energie, které byly na Unseen či White chlebem každé skladby aby jeden pohledal. Více síly je totiž zapotřebí vynaložit na poslech samotný než si jej užívat a doplňovat ji. Ale především - kde zůstaly nápady? Jediným výrazným momentem, kdy jsem si skutečně odpočinul, byla instrumentálka Dorotheum (ne že by byla tak dobrá, ale uklidnila). Ano, jsou zde i další místa, která by se dala kladně hodnotit – u intra jsem byl zvědavý, co se chystá (což je však minuta a půl z jinak 3,5 minutové skladby!), Night Hunt, která se blíží horšímu průměru z White (minimálně sólo stojí za poslech – oproti tomu v Night Mist je jedno z nejhorších), Confession of the Void by nemusela dopadnout až tak hrozně nebýt kolovrátkovitého opakování hlavního motivu, The Moon Hall of Lady Tanwó, kterou ale sráží nepochopitelně sterilní bicí či Inverse Reflection, která oplývá nejzajímavějšími postupy (až opět na bicí). Bubeník by vůbec zasloužil pořádně za uši – jeho druhým já rozhodně není invence; realizace složitějších přechodů, breaků, stopek… taky jedna velká nula, nedejbože aby se sám o sobě pokusil o změnu tempa a nedržel se jen kytar! To je prostě na červenou kartu pane Panthere!
Škoda, velká škoda jedné kapely, která byla přehlížena a možná proto se rozhodla oblažit své pravověrné kapkou staroškolského death metalu. Status nedoceněných a svým způsobem svojských smrtonošů jim slušel víc. White mohla být docela pěknou tečkou za jejich kariérou, takhle to není ani na průměr. Harry nám upekl zatraceně ošklivý dort, na kterém je velkými písmeny napsáno BDM – boring death metal.

* citace ze stránek kapely

review_784_px3

Vložit komentář

piTRs - 15.10.07 07:39:16
http://zine.pandamusic.eu/view.php?cisloclanku=2007100004-tortharry
LooMis - 22.06.07 17:39:27
"kontroverz\ní rozhovor" - to asi trochu (vlastně úplně) padá na mojí hlavu. ale když jsem si přečetl tohle, tak já ho asi FAKT udělám! :-)
cepín - 22.06.07 15:37:44
tím "kontroverzním rozhovorem" bylo myšleno jako žužlání? nebo jakou jinou drsňárnu si tam mam představit?
bizz - 22.06.07 13:00:50
to je tim, jak psal Heatley v tom rozhovoru, ze jsme neprofesionalni :-)) a ja plne souhlasim, ceskej profik by prave dal tech 7 neasi
dmc - 22.06.07 12:49:59
No, tak jsem si tu recenzi schválně zase přečetl a nechápu, kde byla deska "totálně setřena"... Asi jsme každý četl něco jiného, ale já jsem se dozvěděl zápory i klady desky, srovnání se starší tvorbou, prostě plnohodnotná recenze . a když je hodnocení těsně pod hranicí průměru, jedná se o "totální setření"? Kámen úrazu bude asi v tom, že LooMis desku poslouchal a věcně vytkl to, co se mu nelíbí. Kdyby jen celou recenzi omílal cosi o kultu (kult je pro české žurnalisty opravdu každé prd, které vyjelo za hranice rodného města...), vyzdvihnul starší desky, napsal, že Reborn je logické pokračování a ohodnotil diplomatickou 7, bylo by vše OK. Tak a teď co je přínosnější? Jsem rád, že jsou i kapely, které vědí proč zasílají cd k recenzi a ke kritice se postaví čelem (angels fate, feye,...) a těch, kteří jen čekají na vysoké hodnocení, aby se následně mohli plácat po ramenou, je mi líto...
Mira - 21.06.07 20:22:53
"Ale co se týče zvuku "Reborn", opravdu si za ním stojíme a moc se nám líbí. I ten fakt, že když si pustím jakékoliv death metalové CD ze zahraničí a pak pustím to naše, nevidím tam žádný rozdíl. Naopak chci bez jakéhokoliv sebeukájení potvrdit, že naše CD zvukově jasně poráží o hodně známější zahraniční kapely. A to je super!!!" a nebo "Vůbec jsme se například nelíbili recenzentům ze zinu Marastjakcyp. Ti napsali, že CD je vlastně špatné ve všem!!! Totálně ho setřeli. Vznikla i taková malá přestřelka přes jejich chat, ale bohužel, neměla fundovanou bázi a byla totálně jednostranná a v podstatě ta diskuse neměla smysl. Tak jsme ji ukončili. Pak nám bylo vzkázáno, že se na nás přijdou podívat aspoň na Adipocere fest do Kainu a že s námi třeba spáchají nějaký „kontroverzní rozhovor“ (jak to nazvali oni). Nevím, zda tam nakonec byli, ale nám se už nikdy neozvali. To neberu jako profesionální přístup a jen nám to potvrdilo jisté myšlenky. " v rozhovoru zde: http://www.volumemax.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2032&Itemid=34
bizz - 13.03.07 09:02:33
i tak to je mozny.. uvidime v patek alespon zive
špaček - 13.03.07 00:39:42
To je samý imago , tribute death , tribute metallica, tramtary, sepultura revival a na pořádnej hard death work už není síla a invence nebo co????
LooMis - 09.03.07 18:41:25
to Slave (kytara Tortharry či jen podoba nicku?): recenze by měla být pokud možno objektivním shrnutím faktů, které většinou ale vyústí v subjektivní názor. opět se zopakuji, ale mně prostě nepřijde, že by kapela formátu T, s tím co má za sebou, měla zapotřebí v roce 2006 vydat takovouhle desku. Ale tvůj názor beru. Přeji mnoho příjemných poslechů. (Doufám, že se příští týden s kapelou dohodnu na nějakém "kontroverzním" rozhovoru :-)
Slave - 09.03.07 13:20:29
S recenzí nesouhlasím. Kdybych dal na recenzi, tak bych si myslel, že to CD nestojí za nic. Opak je pravdou! Je to parání jízda!!! Ale recenze jsou o subjektivitě, tak dejme tomu.
bizz - 07.03.07 01:48:03
jasne, nelibej se nam posledni Kenybl. tak jo.
DR - 06.03.07 14:34:58
pf: To je klasika. Když někomu dojdou argumenty, tohle je to nejjednodušší... Nějak lidem nedochází, že napsat dobrou kritiku není sranda (teď nemluvím o Tortharry, ale obecně)
pf - 06.03.07 07:43:45
mě to tu baví… hlavně ty briskní dedukce v duchu „ty kritizuješ, co máš za sebou atd., já mám kladný názor a ten je automaticky legitimní“…
Snape - 04.03.07 19:30:45
S recenzí souhlasím. http://www.volumemax.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1698&Itemid=103
Deter - 04.03.07 15:30:12
tady se važně melou hovna::::::)
KANNIBAL - 03.03.07 15:49:58
Tak zdar!!!
LooMis - 03.03.07 14:52:35
OK, mír zbraním :-) ale ještě jedna věc - jaká neprofesionalita? Kolikrát bylo již řečeno, že recenze je názor jedince - pokud je vše podloženo a odůvodněno, nemůže být o něčem takovém řeč? Je jedno, jestli jsi dal 4 body nebo 10. Já hodnotil za 4 protože mi přijde naprosto nepřijatelný, aby se kapela formátu Tortharry takhle zahodila. White bylo přínosem pro scénu, Reborn mi tak prostě nepřijde. A jestli teď sjíždíš Marast (jsme tě pěkně asi popíchli, což? :-)) - podívej se na recenze, které ti doporučoval Saint.rap 01|03|07 [21:43]: Martyr, Dim mak, Suffocation, Negativu, Monstrosity a porovnej s tím, co jsi mohl číst jinde. Měj se. (PS: jsem o rok starší :-))
dmc - 03.03.07 14:52:32
Kde si koukal, že se nám nezdá poslední Cannibal Corpse?!
KANNIBAL - 03.03.07 14:19:54
Ok. Beru! Rozhodně bychom se neshodli! Na Marastu máte jiný názor na věc. Jen se mi prostě zdá, že když napíšete, že někdo udělá všechno špatně, že to je velká chyba a vaše neprofesionalita. Koukal jsem, že se vám ani moc nezdá poslední Cannibla Corpse. Tak to je pak jasný, že ani Tortharry vás neberou. Ukončeme to tradičně tak, že každy má svou pravdu berete??? Jo a je mi 31 járů
LooMis - 03.03.07 14:08:43
opět se musím opakovat, a je mi líto, že pořádně nečteš co už jednou v diskuzi proběhlo a co jsem psal Gogovi 22|02|07 [19:52]. Víc se o tom nehodlám dál bavit, jsem dalek toho, abych se s tebou přel na téma přínosnosti právě této desky pro světovou scénu...
reaper - 02.03.07 17:42:52
:-O no tvl z českých luhů bych si klíďo vsadil na Scenery...
piTRs - 02.03.07 14:48:38
Disease: jdi do prdele, jak se mam po tomhle ještě na něco kloudně soustředit?:-))))))) "...Důležitým prvkem jsou bicí, které zastávají roli splašených koní, na jejichž hřbetech se prohánějí válečníci. Střet mečů a zbroje vystihují obě kytary a basa připomíná strategii lesních rohů určujících způsob boje. Některé písně jsou poklidné, jakoby se probouzelo ráno za doprovodných slunečních paprsků odrážejících se v kapkách rosy, kdy náhle se krajinou přeženou Odinovi vlci a z nebe havrani dávají znamení ohrožení a vše se mění v ohromný spád tvrdosti kytar a vokálního projevu, jehož barva je ovlivněna severskou medovinou..."
peca - 02.03.07 11:23:13
to kannibal: k tomu co se tady snažíš vyprávět ti chybí rozhled po death metasové scéně, a to tak, že velký myslim...jinak máš samozřejmě právo na svůj líbí x nelíbí pohled...
Ondrajs - 02.03.07 10:04:28
jo, zapomněl....aspoň něco bizz: mně jde o to, že je vyčerpaná diskuze typu líbí - nelíbí. Kapiš to? ty třeba jo, ale ostatní ne, protože jinak by nebyla tahle diskuze tak dlouhá. Kapiš to? vždy se začne na argumetu líbí - nelíbí. Hrozně omezený. Mnohem radši si přečtu reflexi české metalové scény z pozice brazilského posluchače, to bude přínosnější
bizz - 02.03.07 10:01:24
KANNIBAL: ty kluku jeden usata, ty me bavis http://www.metalopolis.net/art_discussion.asp?type=all&articleid=3323 :-))
bizz - 02.03.07 09:49:34
ondra: ty jsi asi zapomnel na Mistrovo kladivo, vid? k nim bych pridal i Root.
piTRs - 02.03.07 09:38:54
ano, i já jsem pyšný na český metal, je-li ve světě reprezentovaný pojmy jako fleshless, locomotive, pandemia...:-))). to ondrajs: napadají mě třeba moonspell a jejich odvolávání se na root (které mimochodem za kvalitní kapelu považuju)
bizz - 02.03.07 09:35:42
Agro: znam, ale neslysel jsem. ondra: proc by to tema bylo vecerpany, ty se nejdes kazdy rano nebo odpoledne vysrat? a taky ti to neprijde vycerpany. nektery veci se proste opakuji. KANNIBAL: tak ja ti nevim. vyjmenoval jsi sice kapely, ktere maji uroven, ovsem nezminil jsi, krom Fleshless, ani jednu deathmetalovou. nikdo tady ceskou scenu neshazuje, pokud si projdes mjc, jak uz saint.rap uvedl, najdes zde plno recenzi i na ceske nahravky, ktere jsme hodnotili kladne. to, ze Tortharry natocili klasickou a k tomu prumernou desku nic nezmenis. muze se ti libit, me se v jiste fazi pohledu taky libi, ale to prece nutne nemusi znamenat kvalitu. navazet se do dalsi recenzi na ostatnich mediich budeme, pokud nebudeme s hodnocenim souhlasit stejne jako ty. kapis? je to takto ok a fair? a jeste jedna vec. Panther hraje na bici dobre. Panther ale v Tortharry nepredvedl nic navic, jen standard jako kapela sama. muzika Tortharry neni nijak slozita a nabizi spoustu prostoru k hrani (muzicirstvi) a oziveni, coz se nestalo.
Agro - 02.03.07 09:01:10
a co třeba Stigma :-(
cepín - 02.03.07 08:51:43
serte ne všechno a pusťte si svatym rejpalem zmíněné monstrosity, protože nic lepšího nikdy nebylo a nebude :o)))
Ondrajs - 02.03.07 08:26:32
jÁ MYSLÍM, ŽE SE TOHLE TÉMA UŽ VYČERPALO. nĚKOMU SE TO LÍBÍ, NĚKOMU NE. tEČKA. a PROPO: NEZNÁM JEDINOU KAPELU (VE SVĚTOVÉM MĚŘÍTKU), KTERÁ BY JMENOVALA JAKO ZÁSADNÍ NEBO SMĚRODATNOU ČESKOU KAPELU Z TVRDÉHO KOVU... fLESHLESS? NEBLBNĚTE. mNOHEM RADŠI SE PODEPÍŠU POD INTERVALLE bIZZARE.
Saint.rap - 01.03.07 22:40:32
KANNIBAL 01|03|07 [22:28]: tO JSEM, ANI NECEKAL.
KANNIBAL - 01.03.07 22:28:35
Ty mě taky ne, slavnej hudebníku z druhé ligy!!!
Saint.rap - 01.03.07 21:43:00
KANNIBAL: Drahy mrtvolko pojidaci. Ovsem pokud by si sis dokazal MJC precist a ne vsem psat jaky jsou tupci. Ono by si mozna zjistil, ze se zde nachazeji dost analyticke recenze na Martyr, Dim mak, Suffocation, Negativu, Monstrosity a mnohe dalsi....pote by ti mozna doslo jak moc strilis vedle. Navic bych te rad upozornil, ze jsem kdysi hral a upozornim te na to, ze jsem mel moznost hrat s kapelami, ktere by sveho casu Bruno oznacil za druhou ligu death metalu ( znas tu teorii? ). Tato druha liga setre kohokoli z Cr, kdy bude chtit. Mohu te s uklidnit, ze v CR zadna svetove konkurence schopna death metalova kapela neni. Maximalne slusny Evropsky standart. Apropo milacku nerikej mi ocas. Jiste si velky metalovy znalec coz dle tvych dalekekosahlych prispevku nedokazi poprit. Nikomu neberu, ze se mu muzou Torharry libit. Me se nelibi. Instrumentalni schopnosti kapely nepopiram, ze je vsak v ramci stylu jejich hudba poprumerna ti napisi klidne a je mi srdecne jedno odkud ta kapela je. Je mi lito nepresvedcil si me.
KANNIBAL - 01.03.07 21:09:20
S tím ať národ povstane... s tím jste fakt uchylný!!! Tak jo, u nás fakt jsou na hovno Kapely!!! Tak to je obří nesmysl!!! Kvalita zde je. Není všude a vždy, ale máme co nabídnout!!! Další kvalitní kapely? Colp, Locomotive, SSOGE, . Je jich ještě pár, ale to byste fakt měli znát vy!!!
KANNIBAL - 01.03.07 21:03:58
Hoši, koukám, že jste parta vocasů!!! O kvalitě bystě měli psát vy, ale to neděláte. Mimochodem, chvástáte se tím, že si každej může napsat co chce. Dnes jsem četl další vaše komentáře na téma Tortharry na Metalopolisu...Co se navážíte do jejich názorů a hodnocení??? Sami říkáte, že někdo brečí, když s něčím od vás nesouhlasí a vy pak píšete a brečítě, že někomu se něco líbí, ale vám ne...Nechápu, co máte kromě toho s vysokou školou???
pf - 01.03.07 20:52:20
to nepochopím, mám vysokou školu (skoro)
Saint.rap - 01.03.07 20:43:08
KANNIBAL: Doporuc mi prosim jeste vic kapel a napis jeste nejake moudro. Chci vic kvalitnich smecek Cesky narode opet te vyzyvam povstan!!! Rytiri kde jste?
KANNIBAL - 01.03.07 20:22:42
Mně zase přijdou "hrdinové" ty co se navážej do nějaké kapely a zapomínají už na podstatu věci. Jaký kapely u nás? Třeba Fleshless nebo, Root...Je jich více. Prostě umí hrát a znějí dost dobře a venku by nám neudělali ostudu. Nejde o českou hrdost, jde naopak o shazování domácí scény na úkor ciziny. Porovnejte si některý domácí kapely a ty cizí? někdy ty naše jsou kolikrát vážně lepší!!! To nepochopíte???
dr kotek - 01.03.07 19:57:16
cenim ze se tady pravidelne po nejakym casovym intervalu objevi nejakej hrdina a zopakuje hrdinskou frazi kterou utrousilo uz nekolik hrdinu pred nim: "me se to libi" a zacne osocovat lidi s jinym nazorem z ruznejch hanebnosti
Saint.rap - 01.03.07 19:31:06
KANNIBAL 01|03|07 [18:49]: Ja teda moc death metalu nerozumim. Mohl by si mi prosim doporucit jeste nejaky skvost z nasi kotliny, ktery konkuruje svetu? Vis ja metal posloucham jen devet mesicu, Kdyz rikas, ze je to tak konkurnce schopne zitra si to pujdu koupit. Prave Ceske zbozi a hrdost bychom si meli zachovat. Cesky narode povstan!!!!
Agro - 01.03.07 19:16:07
jooooo debilové :)))
KANNIBAL - 01.03.07 18:49:44
Zdar všichni. Musím reagovat. Po White jsem na TORTHARRY zanevřel. Nebylo to pro mě to pravý a už jsem nečekal, že by se vrátili k něčemu poctivýmu. A oni to totálně překvapivě udělali. V podstatě díky těm vašim kritikám jsem se donutil je poslechnout. Zítra si jdu koupit jejich CD!!! Hoši nechápu jak můžete napsat, že bubeník je na hovno a že zvuj nestojí za nic apod??? Hraje to jako prase a vy děláte chybu. TORTHARRY natočili super CD který je schopno v této muzice konkurovat ve světě!!! A že tam nejsou nápady a nic jinýho??? Nechápu, kdy a jak jste to poslouchali??? Ale asi ne moc že???
pf - 01.03.07 14:10:54
první část je výrok = citát, po třech tečkách je interpretace… kapišto, voe?
lemmy - 01.03.07 13:05:45
špína? co to meleš?
pf - 01.03.07 12:05:33
já to vidím obráceně… kdo to vidí jinak = špína
bizz - 01.03.07 12:01:32
hele, co znamena termin spina? jako kritika je spina?
erik - 01.03.07 11:59:49
tak ja to vidim presne obracene nez recenzent.white a unseen me nebere ale prvni ated nova fosna jsou presne podle meho gusta.desku jsem slysel hodnekrat a fakt me dostala.takze se mi zda ty spiny v recenzi az moc.smrt
LooMis - 25.02.07 12:42:30
Saint.rap 24|02|07 [23:21]: OK, proberem, popijem
Saint.rap - 24.02.07 23:21:45
Loo: Na tohle par piv vypijem. Tohle me n.....o. Pak ti vysvetlim proc.
LooMis - 24.02.07 18:00:28
Saint.rap 24|02|07 [01:50]: já bych to tak striktně neviděl, problém je spíš v tom, že se u české kapely dočkáš hněvivé reakce proto, že rozumí jazyku recenze (MJC těžko kdy budou číst Kataklysm, Mnemic, Slayer či jiné kapely, které tady v poslední době taky nedostaly tolik bodů, kolik by si třeba jejich manažer představoval). A pokud máš samozřejmě možnost se k něčemu vyjádřit, obzvláště třeba přes takovouto diskuzi, uděláš to (já bych to asi taky udělal). Jádro pudla je v tom, jak svůj příspěvek formuluješ a jakými argumenty názor podpoříš. Kam mířím asi není třeba rozvádět. Ale aspoň máme zase téma na redakční radu (to zní fakt honosně :-)) to lemmy 24|02|07 [11:42]: díky!
killer - 24.02.07 14:52:51
osobne se povazuju za fanouska torthary ale tahle deska me sklamala:-( Jinac kdyz si vsichni trosku zametem pred svym prahem a zkusime se vzit do nekoho jinyho bez predsudku a pretvarek a hlavne realne vsechno zhodnotit tak by nemuselo bejt tolik oblibenych zabomysich valek. To plati v politice, zivote, hudbe, kdekoliv. Vic se k tomu vyjadrovat nebudu pac kdo me zna tak vi ze podone reaguju dost casto u podobnejch "hadek". Klidne priznam ze sem ze sirsiho okruhu lidi okolo marastu ale nejsem tim nijak ovlivnenej a je to muj nazor! to strap: novyho brichtu sem slysel pac me zajimal blackie ale je to uplne strasny ze bych tomu musel dat 0-1;-) p.s. nemam vejsku;-)
lemmy - 24.02.07 11:42:09
za sebe můžu říct. že sem rád, vždycky když někdo jasně řekne že daná deska je podprůměrná a sem rád že je to marast... a občasný poštěkávání který to vyvolá za to stojí
Saint.rap - 24.02.07 01:50:12
Goro/tortharry: no hlavne, ze manazer.... pf: jak vzacne mi mluvis z duse!!! Zbytek mjc dejte si to u piva ono to vic Jack nebude TO ALL: Jen me mrzi jak zajimaci clanky tu zustavaji bez povsimnuti a agro nas dostihuje...to je na radakcni debatu....vedeme to blbe. Nemate nekdo novyho Alese Brichtu? Potrebujeme dostat navstevnost na rozumnou mez.
pf - 24.02.07 00:58:13
„ja si nepotrebuju nic obhajovat… sorry ale nemam vysokou skolu,abych se poustel do takovychto debat…“ tohle mi fakt vzalo slova…
pf - 24.02.07 00:44:13
„ja si nepotrebuju nic obhajovat… sorry ale nemam vysokou skolu,abych se poustel do takovychto debat…“ tohle mi fakt vzalo slova…
pf - 24.02.07 00:43:50
díky hoši, autogramiáda až na letišti :o)
LooMis - 23.02.07 19:10:09
recenze splnila účel - o tortharry se mluví a marast si zvýšil návštěvnost :-) to goro: 16/03, pokud mne mezitím nepřejede nějaký rozvzteklený fanoušek T. :-), se uvidíme v Kainu; koncerty k White jsem viděl 2 o oba good, tak jsem zvědav... (ps: nevadí že mám VŠ? :-))
Goro/tortharry - 23.02.07 18:12:38
z moji strany - game over - no coment - kdyz myslis, tak tedy :zluty pes" :O))))))))))))))
cepín - 23.02.07 16:30:49
goro žlutý pes: já tě nechytam za slovíčko, já tě chytam za větu, chytat za slovíčko je, jak jsi správně podotkl, výsadou vysokoškoláků a parlamentu, my, středoškolácká lůza, chytáme právě za celé věty, protože nanotechnologiím nerozumíme
Saint.rap - 23.02.07 15:59:47
Goro/tortharry: Jestli ono to nebude dost o tom, ze kdyby se jisty lidi nad kritikou tolik nerozcilovali a, ze toho dost vysvetluje tento prispevek pf 22|02|07 [23:49] . Taky by si ty nahravky zrovna tady nikdo dvakrat nevsiml.Sakra negativni reklama je taky reklama a navic jsem si nevsiml, ze by se te desky nekdo zastal, kdo by nebyl v kontaktu s kapelou...fraska.
Goro/tortharry - 23.02.07 15:36:23
ja si nepotrebuju nic obhajovat, normalne si pripadam jak v nasem parlamentu a senatu,kde se dohaduji a chytaji jeden druheho za slovicka,na to fakt nemam,sorry ale nemam vysokou skolu,abych se poustel do takovychto debat,ja myslim,ze uz bylo vse receno. kdo ma zajem at poslechne tolik omylany reborn a posoudi sam,to je myslim nejlepsi reseni.
CrusT - 23.02.07 13:52:32
EXACTLY... :-)
cepín - 23.02.07 13:11:55
CrusT tím ale popisoval to, že když se o něčem píše, tak to nutně nemusí stát za "něco", tím neříkám, že to stojí za nic (neslyšel jsem), nicméně ty najíždíš jen na onu čistou posloupnost - výtvor, recenze, diskuse, což samozřejmě souvisí, ovšem neřeší to (ne)kvalitu, je to jen holé konstatování faktu, který s kvalitou nemá co dělat. Čímž sis svoje "kazdopadne kdyby nestalo vubec za nic,tak se o nem asi nebudem ani bavit" moc neobhájil.
Goro/tortharry - 23.02.07 11:58:52
- ano urcite mas pravdu,ale posloupnost a vyvoj diskuse je dnad takto logicky jasne.bez rebornu by nebyla recenze,bez recenze by nebyla diskuse k recenzi a k rebornu,takze myslim,ze vsechno souvisi se vsim,nemyslis?
CrusT - 23.02.07 11:11:27
Goro: "kazdopadne kdyby nestalo vubec za nic,tak se o nem asi nebudem ani bavit" ??? - dle mého názoru nepříliš vysoká kvalita této nahravky přeci není důvodem šíře této diskuse, důvodem je reakce jistých osob na samotnou recenzi, příp. výsledné hodnocení, nemyslíš?
Goro/tortharry - 23.02.07 10:35:28
tak panove mohu se taky vlozit jednim prispevkem do diskuse? koukam ze reborn se pomalu stava nejdiskutovanejsim albem roku :o))),nevim jestli je to dobre nebo spatne,kazdopadne kdyby nestalo vubec za nic,tak se o nem asi nebudem ani bavit.takze bych to jen shrnul: pro nekoho je to album dobre,pro nekoho spatne.ja stojim samozrejme za prvnim nazorem,protoze kdybych delal neco uz s tim,ze si myslim o tom,ze je to spatne,tak bych to asi nedelal vubec.prijmam jakekoli nazory ode vsech zucastnenych,v tom nemam problem,s bizz. jsem si to vysvetlil osobne e-mailem a pokud chcete muzem o nasich pohledech a nazorech na muziku jako celek klidne v kainu pokecat,no problem. zamerne rikam "muizka jako celek",protoze uz nejak v te diskusi postradam zaklad rozpoutane diskuse "reborn".takze tot asi vse pro shrnuti. kdo ma zajem konfrontac hudebniho nosice cd s live koncertem,necht prijde na nejaky koncert a komu postaci forma poslechova,necht posoudi sam po poslechu nasi tvorby!!!
lemmy - 23.02.07 09:43:51
pf: ámen, a žádný odprosy.
LooMis - 23.02.07 09:15:46
pf 22|02|07 [21:06]: tak pod tohle se taky klidně podepíšu
Ondrajs - 23.02.07 09:15:21
Pf: krásně jsi to napsal
pf - 23.02.07 01:37:30
eh
pf - 23.02.07 01:37:17
leprosy
Saint.rap - 23.02.07 00:22:26
pf 22|02|07 [23:49]: Jasne to mas pravdu, No s tema Sunshine si trosku narazil na urcitou formu co urcitej druh posluchacu prave hleda....Jasne to je fakt. Jinou formu maji fandove death metalu, ale i jakykoli jiny hudby je to ve vsech zanrech podobny. Nekde je to vic nekde min jasne.
pf - 22.02.07 23:50:11
„odprosy“ = odprosy jsem nějak paf z toho počasí
pf - 22.02.07 23:49:14
možná by tu měla zaznít ještě věc, možná odtaživá když se rozebíral úspěch SUNSHINE v Americe, kdosi dost trefně prohlásil, že celý vtip je v tom, že SUNSHINE představují optimálně zprůměrovaný (ne průměrný) dobový produkt v tom slova smyslu, že je uzpůsobený na jedné straně těm ortodoxním posluchačům (starý fanoušci, pisálci), ale především mase ten starý fanoušek kupuje, protože už zná a deska není tam z-main-streamovatělá, aby ho urazila, a masa kupuje, protože i přesto kapela zapadá do představy o ideálním zboží: má tu a tu image, tu a tu hudbu, ten a ten zvuk, ten a ten obal, z ničeho v podstatě nevybočuje… v téhle průměrovosti (je to debilní slovo, ale průměrnost fakt svádí k nechtěným výkladům…) je fakt úspěch stovek kapel, včetně právě SUNSHINE u T to vidím podobně, protože nejde o nic jiného, než natočit další desku (klíčový je slovo další) pro lidi, který nový kapely už dávno nezajímají, který chtějí standard, průměr, na který jsou dlouho zvyklí. žádný novoty, žádný překvapení… proto je chyba od těhle kapel v recenzi očekávat víc než rutinu, standardně nahrané a zahrané album, který nemá ambice ničím překvapit… což i T i HYPNOS splňují, je to prostě taková zábava pro vysloužilý death-metalisty, co mají zkrátka pocit, že nic lepšího než „Odprosy“ nebo „Beneath the Remains“ nikdy nebude…
schizmo - 22.02.07 23:01:28
souhlasim s PF! je fakt, ze se proste vetsina redaktoru bud boji napsat uprimne pravdu a nebo maj proste nevkus! marast a metalopole je nastesti svetla vyjimka. kdyz se to jeste poda rozumne a konstruktivne, tak to prece musi trknout... ohledne Tortharry jen tolik, ze pro me je to nuda a v dnesnim konkurencnim boji neobstoji
Gogo - 22.02.07 22:47:08
LooMis: nechtel jsem te prece nutit aby se Ti Reborn libil. Jen sem chtel rict, ze me ta deska sedla. Nevidim ani do vztahu mezi jednotlivymi e-ziny ci recenzenty (lepsi asi nevidet co?). Takze jsem rad, ze jsme se tak nejak dopracovali k tomu, ze nekdo rad holky a nekdo vdolky :-) V Kainu zrejme nebudu, tak snad jinde u pivka a muziky pokecame nazivo. Tak zatim cus
pf - 22.02.07 22:08:03
jasně, na Internet jsem zapomněl, to je fakt v mnoha případech záchrana…
pf - 22.02.07 21:56:32
jasně, na Internet jsem zapomněl, to je fakt v mnoha případech záchrana…
Saint.rap - 22.02.07 21:27:30
pf: Jasne v tom mas pravdu jedina pozitivni zmena je paradoxne zlodej hudby internet. Kdy si neco stahnes zjistis, ze ti to zapacha kupovat to nebudes.. Zmena od dob PAYO vs. PLAZZMA.
pf - 22.02.07 21:06:48
tohle je jak vystřižený z asi pět let starých debat PAYO vs. PLAZZMA , kdy některým lidem zkrátka nebylo možný vysvětlit, že pokud je kritika konstruktivní, měla by být mnohem větší motivací než (v tomhle případě) devět bodů z deseti někde, kde se takhle vysoký skóre dává v podstatě pořád. na čemž samozřejmě nic špatného není, ale o kvalitě „recenzovaných“ věcí to nic nevypoví a pak je tu situace, kdy vychází spousta vyloženě špatných věcí (nemyslím teď dortového Jindru:) a nikdo to tady nedokáže říct, že je to špatný, čili tu není žádný kvalitativní síto a to lidi od muziky spíš odtahuje, než že by přitahovalo. pokud si pětkrát po sobě koupím desku, která byla vyloženě slabá, přesto, že někde dostala devět bodů z deseti, prostě mě to otráví. mně jen děsí, že se nikdo nenaučil uvažovat v týhle rovině (berte to jako názor, kafíčko a cigáro k tomu)
LooMis - 22.02.07 19:52:39
to Gogo: já jsem samozřejmě rád, že se ti deska líbí, ale osobně se s tím prostě nemohu ztotožnit - proto je recenze taková jaká je. nemám potřebu se dívat, jak to píšou jinde, to je jejich věc. Pokud jsi recenzi četl pozorně, neušlo ti, že mám k Tortharry kladný vztah, White se mi stále líbí, Unseen ještě víc, ale Reborn prostě ne-e. Rád si o tom popovídám, třeba v Kainu, občas jsou tu diskuze "vyhrocené" :-)
Saint.rap - 22.02.07 13:30:33
Gogo: super cus.
Gogo - 22.02.07 13:27:28
Saint.rap : Psal jsem svuj neprofesionalni nazor (nebo snad pocit z desky), nechtej po me recenzi. Nemusim snad prece souhlasit se vsim co napisete. Mimo vasi recenze jsem cet jeste dve - na ROCKSHOCK a Fobii. Pro priklad jsem je sem uvedl. To se nesmi? Nebo snad proti Fobia neco mate? Moc to nechapu. Priste uz to radsi neudelam a muzete si tady notovat tri redaktori. Zatim cus a mejte se fajn.
Saint.rap - 22.02.07 13:04:35
Gogo: Ja mam pocit, ze kdyby si napsal nazor normalne bylo by to jinak. Ovsem v tomto pripade....ja to mam rad a FOBIA taky...to neni o nazoru.
Gogo - 22.02.07 13:03:13
ty mede, ja uz skoro taky neee :-)))
Gogo - 22.02.07 13:01:36
Za toto se omlouvam ..."A muj prispevek byl - To bizz a nikoliv To Saint.rap, nebo jste snad jeden a tentyz?" ... pomotal sem nicky. Pardon
cepín - 22.02.07 12:59:34
ty vole tak teď se v tom bordelu už tuplem nevyznam
Gogo - 22.02.07 12:55:50
Za toto se omlouvam ..."A muj prispevek byl - To bizz a nikoliv To Saint.rap, nebo jste snad jeden a tentyz?" ... pomotal sem nicky. Pardon
Gogo - 22.02.07 12:52:03
to Saint.rap : Ted sem uplne mimo :-)) . Nevzpominam si, ze bych si s Tebou, nebo s kymkoliv z Marast... mailoval. Jestli si me s nekym nepletes? Nevim proc sem pletes manazera. A muj prispevek byl - To bizz a nikoliv To Saint.rap, nebo jste snad jeden a tentyz? Ale koukam, ze tady neni moc radno naspat svuj nazor.
cepín - 22.02.07 12:04:48
8,5 pojď si pro mě, bulhare
Saint.rap - 22.02.07 12:01:32
cepín: Opovaz se napsat, ze to neni za devet bodu nebo prijde GOGO.
cepín - 22.02.07 11:58:49
si to asi budu muset poslechnout, aby se k tomu konečně vyjádřil nějaký zdatný odborník a uťal tak ty vaše žabomyší války
bizz - 22.02.07 11:57:29
jasne, ale recka si nema byt napsana zpusobem libi - nelibi, to bych psal 5 recek denne :-) musi okolo toho byt ta omacka, ktera pak lidi bud nasere anebo nenasere :-))
Saint.rap - 22.02.07 11:55:26
Gogo: V ramci obejektvity by od pana manazera byla fajn vec dodat na FOBII, ze se to Loomisovi nelibi ne?
bizz - 22.02.07 11:50:44
hehe, to vis, ze je saint.rap z Marastu, takze ho neber vazne :-)
Saint.rap - 22.02.07 11:49:26
Gogo: Jasne, ze jsem. Ale koukam, ze fnukani po mailech ti nestacilo vid?
Gogo - 22.02.07 11:44:45
to bizz: asi jsme si spatne rozumeli, neohanim se zadnou "9". Napsal jsem svuj nazoro : Libi - nelibi. Odkazy na jiny recenze byl jen priklad ruznych nazoru ruznych lidi na jednu vec. to "tvor" bizz": bohuzel nejsem z Tortharry. Pravda je ze se jim snazim delat web. PS: Nejsi nahodou tvor z Marast Jakcyp ? :-) (Tim jsem nechtěl e-zin Marast Jakcyp nijak urazit) Jestli je mozny Te brat vazne ...
Saint.rap - 22.02.07 11:19:37
bizz 22|02|07 [10:59] aha on je to nekdo z Tortharry...tak to uz chapu. Gogo je tvor,kteryho uz tuplem neni mozny brat vazne....
Saint.rap - 22.02.07 11:09:40
bizz 22|02|07 [10:59] aha on je to nekdo z Tortharry...tak to uz chapu. Gogo je tvor,kteryho uz tuplem neni mozny brat vazne....
Saint.rap - 22.02.07 11:00:52
Gogo: nevim jestli je to timto, ale muzu ti klidne rict, ze mi Tortharry prijdou naprosto prumerna kapela bez napadu. Ackoli instrumentalne vyzrala. Recenze z Fobiazinu fakt kopirovat nebudu.
bizz - 22.02.07 10:59:21
to ne, ale prece se nemuzes ohanet tim, ze to nekde dostalo 9. LooMis je fanouskem Tortharry (ja docela i byl a bylo mi jedno jestli nekdy skakali v bilejch teplakovkach) a nova deska ho zklamala a tys to nezkous :-) zrovna to ted schvalne posloucham a musim se opakovat. napady jsou zabity ve standardu a kdyz uz si rikam, jo, ted to je ono, tak zas prijde naka tuctovka. ale abys nerek, hazu z vasich stranek na nasi mainpage poster na ten koncert v Kainu, kam se prijdu(eme?) podivat a treba pokecame, jak to teda kazdej vnimame a vidime :))
Gogo - 22.02.07 10:51:57
Jinej názor než Marast Jakcyp = Beznázor ??? ;-)
piTRs - 22.02.07 10:44:50
z tý diskuze mam pocit abysme toho rychle nechali, nebo dostanem přes držku
Saint.rap - 22.02.07 10:27:24
bizz 22|02|07 [10:17]: hod link
bizz - 22.02.07 10:17:42
ano, odbornici. a co teprv moje diskuze s Gorem...
piTRs - 22.02.07 10:11:42
Fobia zine:-)
bizz - 22.02.07 09:28:05
ja zas musim rict, ze vetsina nasich medii je bez nazoru a sezer i zabaleny hovno. v tomto pripade nemyslim Tortharry - ti maj smulu, ze udelali krute prumernou desku, kterou zabiji sterilnost, jenz nezachrani ani sem tam napad
Gogo - 22.02.07 08:22:20
Nazdárek pánové, na tohle musím reagovat. Předem musím říct, že nejsem žádnej "hudební kritik", ale beru muziku podle toho jestli se mi líbí a nebo ne. A v případě REBORN je to jednoznačně LÍBÍ a mele se u mě v přehrávači hooodně často. Každýmu hold sedí něco jinýho ,nebo někdo z nás spadnul na hlavičku ; -) . Pokud chcete další hodnocení „fundovaných“, jukněte třeba na ROCKSHOCK nebo Fobia zine. Co člověk to názor. A tak to asi má být. Já osobně za REBORN moc díky a hodnotím jednoznačně kladně.
bizz - 21.02.07 18:11:05
o tom emryo mi ani nemluv...
LooMis - 21.02.07 17:36:05
a ten cover je taky pěkněj ekl
LooMis - 21.02.07 17:35:53
já tam občas slyším ledacos "jakoznámýho", měl jsem dokonce bodování 4.5, ale pak jsem tomu dal ještě jeden poslech a dal to dolů o půl bodu; nenenene, neba a ještě jednou neba. dokonce když budu hodně "zlej" tak musím říct, že to je největší zklamání, co jsem zatím zažil od známý kapely
CrusT - 21.02.07 10:25:40
u mě začala a skončila touhle deskou :-)
piTrs - 21.02.07 07:42:17
u mě pozornost věnovaná kapele prakticky skončila deskou book of dreams
bizz - 21.02.07 00:54:27
se mi tak zda, ze ma Redblack smulu na tvrdy kapely, protoze po Hypnos a Shaark tu jsou Tortharry a totalni standard. napady obcas jsou, ale jsou hodne zabity v klise, takze se pripojuju k Loo a mozna jen zvysim na 4,5 za naky veci jako "dobre odvedena prace". jo! a v posledni slysim Obíky :-)

Zkus tohle