TRIVIUM - Vengeance Falls

recenze
Stray
Hodnocení:
5

V případě Vengeance Falls mám dojem, že za těch padesát minut poslouchám změť vyškolených, precizně odehraných a intenzivních figur použitelných do všeho klasicky metalového. Prostě... hollywoodský metal.

TriviumAmeričtí rychlíci z TRIVIUM jsou pro mne, aniž by to sami chtěli, velmi zvláštní úkaz. Hned to celé rozvedu. Kapela má totiž na své straně všechny předpoklady stát se jednou z vůbec největších hvězd současného metalového světa, jenže je už téměř jisté, že tomu tak nikdy nebude. Důvod je nejprostší. TRIVIUM totiž přes veškerý svůj muzikantský talent, technickou vyspělost, výtečnou vizáž své ústřední persony a relativně mladý věk neumí skládat, což jejich novinka Vengeance Falls, která je již jejich šestým albem, naplno potvrdila. Na straně kapely stojí již dlouhá léta mnoho pozitiv, která je tlačí směrem vzhůru a tyto věci mohou za to, že se dnes nachází tak vysoko, kde jsou.

TriviumPopořadě si to zopakujme. Mezi jejich ústřední vlastnosti řadím nejen vynikající hráčskou úroveň, muzikantskou vyspělost, profesionalitu a všechny ty potřebné věci, které muzikant musí splňovat, pokud se chce ucházet o vavříny nejvyšší - ano, TRIVIUM jsou již pár let první americká metalová liga. Ruku v ruce s tím jde prozatím stále ještě nízký věk členů kapely. TRIVIUM mají rovněž ve svém čele charismaticky působícího frontmana Matta Heafyho, který v případě jejich intenzivních koncertů platí za pravého lídra, který umí na sebe strhávat pozornost svým hráčským zaujetím a dokáže diváky vtáhnout. Do karet jim rovněž hraje prozíravé stylové umístění vlastní tvorby, tedy někam mezi osvědčenou klasiku heavy/thrash metalu z osmdesátých let a moderní metalcoreový mustr. Kapela má tak dostatečně prostoru se na pódiu vyřádit a zaházet posluchače nekonečným vodopádem trilek, sól a kudrlinek, nehledě na skutečnost, že podobný směr má dnes velké množství fanoušků. To by tedy byly klady, přejděme k druhé straně mince.

Druhou stránkou věci je však fakt, že jejich songy absolutně postrádají osobitost a slévají se do nepřetržitého proudu téměř totožných partů, ze kterých není ani po osmi letech a šesti řadových deskách úniku kamsi na čerstvý terén. Nová deska byla tedy pro mne rozhodujícím materiálem. Ačkoliv mají TRIVIUM za sebou už hodně úspěšných alb, ani jediné z nich mne nikdy neupoutalo.

TriviumBohužel však musím konstatovat, že jde v případě Vengeance Falls o věc, po jejímž poslechu mne opětovně v hlavě nezůstane vůbec, ale absolutně vůbec nic. Celé to beru jako jakousi vyšlechtěnou předváděčku bleskových partů v ranku moderního heavy metalu a opravdu mám dojem, že jsem snad za těch padesát minut poslouchal pouze jedinou skladbu - navíc takovou, která by mne ani jednou nedonutila výrazněji zpozornět. Je to pro mne velice kuriózní záležitost, protože mám dojem, že právě Matt Heafy má, díky své hráčské vybavenosti, odhodlání pro metalovou hudbu a celkovému charismatu, všechny předpoklady stát se opravdu jedinečnou Superstar kovové hudby, což se plně potvrdilo při strhujícím vystoupení na letošním Brutal Assaultu, jenže tomu tak zjevně nikdy nebude, protože TRIVIUM zkrátka nemají žádné pořádné skladby. Jsou jenom jakousi změtí vyškolených, precizně odehraných, bleskových a intenzivních heavymetalových figur, které se dají použít úplně do všeho, kdykoliv, kdekoliv, u čehokoliv klasicky metalového. Jsou zkrátka vzorem hollywoodského heavy metalu v jeho instantním, univerzálním pojetí, které se dá od manažerského stolu s hrdostí obhajovat jako něco super a vyhraného, byť z dlouhodobého pohledu jde o věc zcela zapomenutelnou a vlastně i zbytečnou.

Vložit komentář

Meresz - 20.11.13 14:45:15
Ja som stočil novinku zo štyrikrát a nič... zlaté trio Ascendancy - The Crusade - Shogun :( Tiež mi je strašne ľúto že nenadväzujú na Shogun, čo je určite ich najlepšia doska! Tiež som s napätím čakal čo bude ďalej a In Waves ma zo začiatku sklamalo, lebo to nebolo to čo by som od nich čakal. ALE, predsa len sa mi podarilo časom tej doske prísť na chuť a zopár skvelých hitov (hlavne "Caustic are the ties that bind" je fantastická vec) sa tam našlo, ale toto je fakt akési prázdne, bez chuti a zápachu. A to som si myslel že si na minulom albume vybrali slabšiu chvíľku. Nechcem aby to bol podobný prípad ako The Black Dahlia Murder, ktorí posledný výborný album mali "Nocturnal" a tie ďalšie tri som sotva zniesol.
brutusáček - 18.11.13 22:44:31
Jsem na to zvědavej, Trivium jsou společně s Dakrest Hour jedna z mála metalcorových skupin co si doma pustím
Deliver Us nejvíc
Crust - 18.11.13 21:13:39
Tak já to mám přesně opačně :) Shogun = příklon k rozmáchlejším kompozicím, řemeslně bezchybný, ale na tom albu není nic, co by mi zůstalo v hlavě, nebo bych si chtěl pustit znova. In Waves podobný, ale aspoň trochu s důrazem na výraznější motivy. Vengeance vlastně spokojenost, ale chybí tomu rozmanitost 2. a 3. alba. Toho blacku bych se bál právě kvůli Ihsahnovi :D
Trey - 18.11.13 16:42:15
Jsem na to zvědavej, Trivium jsou společně s Dakrest Hour jedna z mála metalcorových skupin co si doma pustím, jinak poslouchám přávážně jiný věci, a vzhledem k tomu že to Heafy dělá "pod dohledem" Ihsahna, mohlo by to být hodně dobré.
bizzaro - 18.11.13 10:02:49
jo, s poslednima dvema prispevkama souhlasim. taky uz moc neverim, ze to bude lepsi, proto si asi Heafy udela tu "blackovou" solovku. co si o tom, kluci, myslite, kdyz mate Trivi takhle naposlouchany?
gin - 17.11.13 11:34:46
V podstatě souhlasím se všemi příspěvky. Trivium pro mě jistou dobu opravdu znamenali cestu kudy by se měl ubírat metal třetího tisíciletí. Desky The Crusade a hlavně Shogun jsem si velmi oblíbil a s napětím jsem čekal, co bude dál. In Waves už bylo tak na hraně, ale bral jsem to tak, že kapela hledá cestu kudy dál. Vengeance Falls se sice tváří jako deska plná metalových hitů, ale čím déle ji poslouchám, tím je to horší. Technicky na vsoké úrovni ( jak jinak ), ale působí to vše hrozně prázdně a bez jakéhokoliv překvapení. Tudy opravdu pro mě cesta nevede a je hrozná škoda, že nerozvíjeli dál, to co začali na Shogunovi. Už ani nevěřím, že by to mělo být lepší.
Trey - 15.11.13 21:09:00
Spíš je smutný že Trivium začali rozvíjet to co započali s In Waves (už z něho jsem měl rozporuplné pocity), a ne to co začali se Shogunem. Bohužel se u nich začíná ztrácet to kvůli čemu jsem je měl rád, ale chápu je že když mají konečně větší komerční úspěch, tak se toho drží.
bizzaro - 14.11.13 22:15:35
Na trivium je smutné, že skoro na každé desce hrajou jinej styl.
tesim se, az zacnou hrat tech death/djent ;) nebo druhy Capharnaum by mohli ;)
lukáš - 14.11.13 21:37:56
Na trivium je smutné, že skoro na každé desce hrajou jinej styl.
bizzaro - 14.11.13 15:49:01
A7F ani nekomentuji. I když je novinka v mediích vychvalována. Tak desky jako Crusade a Shogun imo přišly vcelku výrazné.
nastesti ne v tom nasem ;-) jo, Shogun v pohode, Crusade a Ascendancy si moc nepamatuju, ale rozhodne ve me nevzbudily tyhle "novy" pocity
flooder - 14.11.13 14:41:35
Tak desky jako Crusade a Shogun imo přišly vcelku výrazné. Ostatní jen tak prosvištělo včetně novinky. A7F ani nekomentuji. I když je novinka v mediích vychvalována.
bizzaro - 14.11.13 14:38:10
jo, slozeny to neni zle, to zas ne. desku ale zachranuje az jeji zaver - Strife hitovka? hmm...
Crust - 14.11.13 13:39:21
Ze se velka cast, mozna vetsina alba sleva do jednoho celku, s tim bych i souhlasil, ale podle me ma ten jeden celek dost vysokej standart. A ze neumej skladat? Uff :) Strife je jedna z nejvetsich hitovek co jsem letos v metalu slysel :) a btw Ascendancy ma taky dost vyraznych skladeb na to, aby slo takhle pausalne onalepkovat celou jejich tvorbu..
bizzaro - 14.11.13 12:48:48
nejvetsi vadou toho materialu krom popsaneho v recce (nic z toho mi v hlave nezustava), je uz absolutni absence cehokoli thrashoveho - tedy ztrata jakyhokoli agresivity (sere me, i jak Heafy zacal zpivat), z desky to dela fakt metalcorovej heavik a matros pro holky. ale co, aspon maj zadelano na tour s Avenged S. nebo BMTH

Zkus tohle