STIGMA - Pain for My Body

recenze
bizzaro
Hodnocení:
2

Dá-li se říci, že se Fleshless snaží ve své tvorbě experimentovat a začlenit do ní kde co – heavík, slam death, US BDM, snad i hc, Stigma znějí jak o toto vše ohlodaný a nudný death základ, po kterém i Smrtka pověsí řemeslo na hřebík.Hned na úvodní vysvětlení uvedu, že nejsem z recenzentů, kterému na získání názoru stačí jeden poslech. Jenže po spuštění CD jsem ho poprvé ve čtvrté skladbě vypnul. Stigma jsou pro mě kapelou, a to fungují 10 let, která je sama svými katy. A to už jen po prvním ohledání.
Však když vezmete poprvé Pain for My Body do ruky, zhrozíte se prakticky u všeho. Velmi originální prorostlé logo, velmi originální název pro

review_1275_px2

album, úžasně originální titulní motiv se zabandážovanou děvou, která se v různých úhlech a ořezech nachází na celém bookletu. Proboha, když už si kapela, teď ještě navíc po Střapově zamyšlení se nad úspěchem v hudební branži, neumí pohlídat to první, čím na posluchače (často navíc u vymodleného CD, toto je jejich třetí) působí, proč alespoň label, který do kapely už jen vydáním CD investuje (dokonce v digipacku!), sám o sobě svůj produkt reprezentativně nezabalí a nezabezpečí jej; nelepí-li na papírového průvodce CD jen své logo.
Uf, k hudbě. Jenže ani zde má litanie neskončí, protože to největší, na čem si Stigma dala záležet, byl výběr studia, který padl na bzenecký Shaark. Díky němu je vše srozumitelné, což paradoxně vlastně není výhodou po tom, co Stigma spustí svou. Bezpohlavní (nikam směřující), obyčejný, nenápaditý, sterilní a po několika dekádách nepohybu od prachu oprášený death metal s malinkým příklonem k „melodii“ a citelnou snahou nakládat, protože se tu do běhavých riffů sype.

review_1275_px3

Stigma ale bohužel nezapře své místo původu, což je oblast Boskovic, Velenov… víte, jak to myslím, že? (Nechci si z nikoho utahovat, ale cítím to jako vliv, přiblížení posluchači. Ano, old skůl detík, ovšem pro deathers s plachtou G'n'R na zádech džísky.) Některé z momentů totiž pak chvílemi znějí jako ty heavíkovitější od Fleshless, ale samozřejmě deathmetalového odéru. Ne, tohle prostě nešlape, na celém albu krom vyhrávky v The Hollow Abyss a prošlapu Trapped in Own Nets nenacházím jediný pořádně zajímavý nápad, který by naznačil, že se to u Stigmy může v budoucnu obrátit a to ani přes to, že instrumentální výkony jsou v pohodě; obzvlášť bubeníkovi věřím, že by mohl hrát s lepší kapelou. Nejzajímavější tedy na Stigmě, když už chybějí koule, asi budou prsa – no dobře, vzhled – zpěvačky Alžběty, která sice má hlas chorý (po ženskosti v něm není ani stopy), ale co se týče práce s ním, až na pár koncovek „uau“ drží s kapelou přísnou basu. Takhle je to na Pain for My Body jen skladba od skladby, nemožnost se na albu zorientovat, něčeho se čapnout, prostě nuda, jen velká neenergická nuda.
Těžko říci, jakou reakci čekat od účastníků tohoto bolestného zájezdu, ale protentokrát bych si na závěr vypůjčil citát od profesora Hrbolka „No, nepotěšil jste mne…,“ však všici víme, jak to končí. Omlouvám se kapele, omlouvám se

review_1275_px4

vydavateli, ale takto se to prostě nedělá. Chápu, že je to pro všechny hlavně zábava, ale ta má být zábavná i pro posluchače a nevnášet mu do hlavy myšlenky „kdy už tohle skončí?“, protože takto je to ‘Pain for My Ears‘. Jsem zvědav, zda mi dáte zapravdu.

Vložit komentář

tris - 14.02.10 13:15:31
ten klip je fakt pekelně dlouhej:-)))))
666 - 26.01.10 21:25:18
Until the light takes us!!!
666 - 26.01.10 21:24:57
invert the inverted smile!
666 - 26.01.10 21:24:35
to jsem tenkrat videl, za celou tu reportaz by si nekdo zaslouzel shoret na popel i s nejakym kostelem... :>
bizz - 26.01.10 20:13:39
Pes - 29.12.09 09:40:43
zv
DR - 18.12.09 10:56:15
tak brutal death... z toho běhá mráz po zádech :-)
bizz - 18.12.09 07:31:28
DW, mozna nedozvim, ale nejde o to, zda ma 4 nebo 50 recek. v tomhle pripade nejde tolik ani o ten text, ale o nazor, kterej..... UF :D
DW - 18.12.09 02:27:41
Bizz: to se nedovíš :D Už vám sem lízt nebudu kluci, ale mrkněte na profil autora recenze na Innocence. Ten kluk má na kontě 4 (slovy čtyři) recenze. Tak zas nebuďme tak drsní :). no nic pyču jak cip hoši, zas někdy .-)
brutusacek - 17.12.09 17:03:42
jkl byl zavčasu zachráněn :)
bizz - 17.12.09 11:28:23
hodne silny UF!
Wajt - 17.12.09 10:46:56
katastrofální recenze http://www.innocence-music.com/clanky.php?akce=RecenzeUkaz&Recenze=593
bizz - 11.12.09 15:02:20
dw, takze sam mas pocit, ze... neco neni/nebylo v poradku? :)))
DW - 11.12.09 14:51:26
Hele Bizzi neser, já podporuju českou scénu :D.. Ok, tohle sem trochu přestřelil, se stane každýmu :D
bros - 29.10.09 11:06:07
já právě nechápal na co přesně navazuješ víš? to je jedno...
brutusáčik - 29.10.09 01:16:51
změnilo by se něco? :)
pf - 28.10.09 23:59:51
aha a proč mi to do dneška nikdo neřekl ;)
bros - 27.10.09 16:45:14
kritika se používá v blbým významu slova...kritika může bejt i pozitivní :)
brutusáčik - 27.10.09 13:02:10
no vybíram si dobré kousky :)
bizz - 27.10.09 12:24:35
taky ty, vid.. :D
brutusáčik - 27.10.09 12:08:07
ja psal dvě proma a dal jsem jim 9 a 8 :)
bros - 27.10.09 09:53:19
Grizzly: Já nechci aby to vypadalo, že nechceme aby kapely posílaly proma, to určitě ne, právě naopak. Ale když ho pošlou, musí počítat s kritikou, ne?
666 - 26.10.09 17:57:10
99,8% DM kapel dela muziku pro zabavu a poteseni, cyve, co je todle zase za genia :(
666 - 26.10.09 17:56:02
jinak receno, jestli to delaj pro zabavu, at si to hrajou ve zkusebne a nekydaj ty sracky na ulici
bizz - 26.10.09 09:41:08
ty woe, Grizzly, tak samozrejme, ale kazdej poklada za zabavu neco jinyho. dostali jsme cd k recenzi, udelali jsme, co jsme meli :)
Grizzly - 26.10.09 09:28:52
Uvědomil si tady vůbec někdo,že se tou muzikou můžou jen bavit??Proč hned vynášet soudy,jak jsou špatní a nedá se to poslouchatMám poci,že málo která česká death metalová kapela dělá tuhle muziku pro peníze,ale jen čistě pro zábavu a potěšení!!!
pf - 24.10.09 23:27:57
"temnori bez spetky vtipu ;-)" to je docela trefny vystizeni stigmy
bizz - 24.10.09 12:08:32
temnori bez spetky vtipu ;-)
666 - 24.10.09 11:58:10
kopanec do kuli, Buzzi, jak rikal Abro :)
bizz - 24.10.09 10:01:08
ehm, diskuzi samozrejme
bizz - 24.10.09 09:49:41
bavi je to jako kluky a slecnu tady nad recenzi, vsak to neni spatne, ne? :-)
666 - 23.10.09 22:00:30
pf: jasny no... Gemini gem nevim (ani ta rock vec ani to, co 'hrajou' ted), hlavne jestli to kluky bavi
k.eight.a - 23.10.09 14:58:13
@ annal: Android = Krabička (Misogynist). Ti dva nejnovější členové byli Wokis (Duobetic Homunkulus) a Freedom (ex-Septical Hatred, Svoboda Vetešník Jazz Duo, Surikhata Trio, později Surikhata). Jinak Gemini Gem už upustili i od rocku a říkají si GG Chemtrails: http://bandzone.cz/geminigem :-D
O. - 23.10.09 10:21:34
Brutusáček: To byli CBDS ... Burák (ten z Jig-Ai), Květák (ten z Choked By Own Vomits) a Řiťák (ten současně odnikud)...veselá trojka :)))
pf - 23.10.09 01:03:18
fast hell: říkám: asi, co vim, tak třeb jason z willowtip určitě žádný koncerty neorganizuje, ale už leckteou willowtip kapelu protlačil na nějaký turné "s někym", takže kdyby na to došlo, tak by to asi šlo. hele, tooh prostě už jeodu gemini gem a nechtěj se koukat zpátky, nechtěj dělat represy apod, vůbec
annal - 22.10.09 21:03:19
U me teda vede kapela Vyblity Sele a prezdivka Vykrnuta spermie... To uz sem fakt rad za Anala;-)
annal - 22.10.09 20:59:24
Destructive Explosion of Anal Garland
brutusáčik - 22.10.09 20:20:37
annal tomi připominají jedni goristi z lužný ted jsou myslim pod názvem explosion of anal garland, ale nejsem si jistej.....řikali si "mrdák" "čůrák" a "květák" :)))
666 - 22.10.09 19:28:26
annal - jestli nevis, typek z BB od kvetna uz prilis nekomunikuje, visi objednavky, preordery a neodpovida na mejly, momentalne bych rek, ze vydani DD by bylo zazrak... O. myslim, ze v germanii je dost sracek, ale je tam dost kapel, ktery jdou kvalitativne nahoru, byt se mi ne uplne treba libi, to mi tu chybi... bavim se o podhoubi, samo, lol pf: deepsend nebo willowtip delaj pro kapely turne? uplne mi to nepride, ale prada, ze se o tohle az tolik nestara, co se tyce ulcerate, jamie je hodne agilni, nevim nakolik v tom ma ruce willotip... klukum z tooh fandim, kdyz uz se na to vysrali, tak at to nechaj hnit... venku jsou provareny a doceneny velice :) lykathea taktez, ac tu desku nijak nemusim, jsem rad, ze tomu tak je
annal - 22.10.09 17:04:34
!TOOH! tvorili Vesely brachove Schizoid a Humanoid + ze zacatku jeste jistej Android a na posledni desce ty dva mladosi (Wokis + jeste jeden).
brutusáčik - 22.10.09 17:01:58
proč nechtěj? nechtěj už dělat muziku? kdo stojí za tou kapelou vlasntě?
bros - 22.10.09 16:36:01
Ale je fakt, že to začíná vypadat líp
bros - 22.10.09 16:30:33
Fred: Jo, tak jasně, ale já to myslel trochu jinak. Rozlišoval bych právě mezi moderností a trendem, protože moderní metalová kapela nemusí hrát deathcore, ne? A takovejch je minimum.
pf - 22.10.09 16:15:47
probém tooh je, že jejich desky chtějí znova vydat i dost velký labely jako deepsend nebo willowtip, který by jim asi vyrobili i us turné, jenže oni nechtěj...
schizmo - 22.10.09 14:46:04
bros 17|10|09 [16:02] je na hovno že kapely který se prezentujou vyloženě moderně tak je to v drtivý většině umírající deathcore to bude asi tím, že je deathcore do jistý míry moderní žánr, ne? a umírající? no nevím... vzestup i pád určuje zájem fans a nemyslím si, že by to bylo tím, že by ty kapely začaly dělat najednou špatný nebo nezajímavý desky... naopak to pozéři, trendisti, sezónní posluchači (=kids) zařídili takovejhle vývoj a to že, děcka převlíknou kabát v momentě, kdy se objeví novej trend, nedělá z deathcore umírající žánr a už vůbec ho nesnižuje na úroveň agro kapel a jejich image... ne?
annal - 22.10.09 13:50:22
!TOOH! a Lykatheu v zahranici hodne chvalej. Ve svete sou jeste dost znamy Godless Truth a Despise. Mimochodem novinka Destroying Divinity vyjde u Brutal Bands.
brutusáčik - 22.10.09 11:58:06
annal no a !TOOH! asi nejvíce utkvěli ve světe, když člověk projíždí blogy tak v každém "pořádném" death/grindu tohle nechybí a většinou superlativa.... 666 tak co se týče DM unás je to asi horší o to víc je tu dobrá grind scéna :)
CrusT - 22.10.09 11:41:48
hele tohle je fakt hrozna lopatarna, z toho videa mi to tak strasny neprislo, ale ve sluchatkach to leze vsechno ven a tak to ted u 6 pisnicky vypinam, a to jenom proto, ze jsem to driv nestih :-) jo a zvuk tech upiskanejch kytar mi pripomina Hermaphrodit... jinak jediny co se mi tam libi, jsou ty fotky v bookletu, ac temhle praktikam vubec neholduju, zvlastni :-o
annal - 21.10.09 12:02:17
No pred deseti lety tu byli Intervalle Bizzare, Garbage Disposal, Lykathea Aflame, Contrastic, !TOOH!, VUVR... Nicmene vznikem Heaving Earth, probuzenim Imperial Foeticide, EPkem Supreme Conception se to tu imho dooost zvedlo.
O. - 21.10.09 11:21:48
Ukrutně Bizz sestřelil :-D Problém je, že pro kapelu budeš jenom nenávistný recenzent, co nechápe ten jejich "vouldskůl". A Metalzone jsou samozřejmě ti kteří tomu rozumí :))) 666: Ty by ses měl někdy zajet podívat do Německa na nějaký ty jejich Stigmy a byl bys ještě rád za to co tady máš ;) Je to bída, převelká bída, ale přeci jen když tady tak vyzdvihuješ ty naše západní sousedy, tak mi připadá, že nevíš o čem mluvíš :))) Nebudeme-li brát v potaz velký kapely pod velkejma labelama (který tady nejsou)
DR flegmatik - 21.10.09 08:47:26
Zeptám se jinak: bylo někdy lépe?
666 - 20.10.09 23:33:12
komise byly super lidi si pak mysleli, ze Henych je ztelesneni dabla kdyz ho nekde videli live :> DR: no kdysi jsem mohl s kapelama/distrama/lidma venku menit ceskej DM aniz bych si utrhl ostudu a nebo pak nasel desku od nasi kapely nekde v bargains :P a z kapel jsem si mohl i relativne vybirat, dneska by tohle neslo ani omylem! tvuj flegmatickej pseudo nadhled nad veci je fajn, jakkoliv muzes DM holdovat nebo nikoliv, ale narodni tragedii a hysterii mi nepodsouvej, pouze tragedie (tvurci) a smutny to alespon pro me je, a opravdu nechci az tolik, tech par kapel by stacilo, vim jaky jsou moznosti, ale je to horsi nez by bejt mohlo, staci se podivat i k .sk sousedum a je vidno, ze to nejak jde. Stigma jako takova je jedna z tech kapek ktery celkove tuhle tvou "narodni tragedii" za vsechny odrazi a jsou jejim produktem, cimz me donutila k tomu, co tak povsechne z nasich DM haju slysim, se vyjadrit.
abro666 - 19.10.09 23:17:31
opodstatneni, kurva:)
abro666 - 19.10.09 23:17:17
v jistym smyslu meli ty komoussky umelecky komise svy opodstatneny:-))
pf - 19.10.09 16:40:34
a kdyz uz, nevylejzat ze zkusebny na denni svetlo
pf - 19.10.09 16:34:38
a kdyz uz, nevylejzat ze zkusebny na denni svetlo
pf - 19.10.09 16:33:51
vetsina by tamlizt nemela, nemeli by si radsi ani kupovat nastroje...
abro666 - 19.10.09 02:51:50
brutusaciku, a nekterych, ze by tam lizt ani nemeli:)
brutusáčik - 18.10.09 23:09:48
problém některých je že nedosáhnou na studio (finančně) a některých kteří tam ani vlastně moc nechtěj (mbtf) .))))
Satan.rap - 18.10.09 17:27:13
DR: Ja se trosku 666 zastanu. Videl si, co se pohybuje po bandzonu? Jinak mas vlastne pravdu.
DR - 18.10.09 17:14:47
777: Ty jsi dobrej hysterik. Jedna bezvýznamná kapela vydá neposlouchatelný album a ty z toho děláš národní tragédii. ČR nikdy nebyly metalovou velmocí (a nikdy nebudou). Vždy tu bylo jenom pár dobrejch kapel.
666 - 18.10.09 15:25:42
bizz, jako oni tyhle kapely jsou na myspace, ale nejede jim to, at uz kvuli jazykovej bariere (vetsina friends jsou cz) nebo tak nejak, takze to neni az tak nebezpecny, treba sem vedle a stigma ma 100.000 plays, ale fakt to zkoumat nepudu :> hudba pre buzikov!!!
bizz - 18.10.09 01:47:45
hele, nemirnil, jen jsem to napsal slusne. Strap asi nic, stacilo, napise radsi nakej tip :-)
Baara - 18.10.09 00:05:41
Podle toho, co šéf povídal v hospodě, se při psaní opravdu nějak moc mírnil...což je možná škoda. Bude Strap's vju?
abro666 - 17.10.09 20:25:47
a kdyz na metal zone tomuhle dali 75%, tak jim poslat banana:-)))
abro666 - 17.10.09 20:24:55
jj, zasadne souhlasim se 666. Za tu omluvu mas u mne kopacku do kuli, Buzzi!
bizz - 17.10.09 17:45:52
Abriku, necekal bych nic jinyho, ale mam pocit, ze bys byl jeste ostrejsi :-)
annal - 17.10.09 17:44:52
Klip sem taky zkouknul. Jak muze nekdo udelat brambor v mazurkach??? Kytary drhnou stejnej riff, jednou vejs, jednou niz... Vokal dobrej. Punkac z Decina (Hutka cover) Punkaci z Decina, koncert jim zacina... ref: Jak je ten punkac krasny jak velky je umelec vsem je nam konecne jasny jak hraje zemedelec
abro666 - 17.10.09 17:04:13
no katastrofa, ted sem koukal na ten klip. ufff. myslim, ze bych na to napsal recenzi jako tenkrat na punkace y Decina:-)
abro666 - 17.10.09 17:01:15
tu vole nebyla tahle kapela kdysi na nove, kdyz tenkrat pred lety bylo 6.6.2006:-)) kazdopadne sracky mrdat. zakaz tvorby. cenzura!:-)
pf - 17.10.09 16:45:21
trefná recenze... nejlepší u těhl kapel by bylo nějak zařídit, aby se dostaly na nějaký amerikcý turné a už se nevrátily....
bizz - 17.10.09 16:17:16
jinak co se tyce te ciziny, 666, za myspace.com si dej stigmacz ;-)
bros - 17.10.09 16:02:29
je na hovno že kapely který se prezentujou vyloženě moderně tak je to v drtivý většině umírající deathcore
666 - 17.10.09 15:56:55
Jo taky mam obcanku, za hranice muzu v klidu :> GT jsou stary coklove, ty se nepocitaj. Dneska se jdu mrknout na kluky z Avenger, co po letech predvedou zive =) A Lorde, projevena litost postesi :) Ale nech si ji pro sebe. Nemas zac.
bizz - 17.10.09 15:21:21
no jako ma trosku pravdu ten kluk, nemame tu moc kapel. uz aby se taky probrali GT! Lorde, ma to nastesti blizko za hranice! :-P
Vobluda - 17.10.09 14:52:06
Souhlasim s 666 do posledniho pismena :)
Lord - 17.10.09 14:42:15
666:ty musíš mít hodně smutný život.Je mi tě líto,když u nás nemůžeš ani na žádný koncert :-))
666 - 17.10.09 14:26:17
do prdele, Bizz, jeste se kapele a labelu omluv, vole... To snad ne! Ani nahodou, smist ze stolu nekompromisne a poradit ukonceni cinnosti. By se meli omlouvat oni tobe. Jsem fakt rad ze bandzone.cz je takova nase cinska zed a tyhle MEGA, UBER sracky se nedostanou poradne ven!!! Kurva, kdysi nemecky DM kapely byly tak zkurvene lopatacky proti tem nasim, ze to bylo fakt k zbliti, kdyz se ted podivam do Nemec, je to fakt smutnej pribeh. Oni se tam vyviji! Tady kapely zneji jak B-ckovy Cool mortification a hur. Ani nemcouri uz by takovydle sracky neposlouchali. CZ se muze v klidu prejmenovat na DM Vidlov a lopatov... Jsou tu jen HE a DD, aspon neco. A vse je to i diky dementnim recenzentum, ktery ve vetsine pripadu chvali a jsou z kapel posrany (vjemove se nedostali pre CC Bleeding), a pak muze sracka jako todle dostat od nejaky nesvepravny dementni lopaty 7.5. Ujel nam tu vlak a to fakt udesne krutym zpusobem. Prorazte mi prosim bubinky a vypichnete mi oci, opravdu konfrontace s timhle ceskym odpadem je pro me totalne frustrujici, deprimujici!!! Annihilation of the weak must prevail! Ty vole to je treti CD??? No do p**e.
Satan.rap - 17.10.09 13:59:15
Lukas: Nejspis nedokazes, ale zase to je jako nutit se ke koukani akcnich filmu s Hulkem Hoganem.
Lukas - 17.10.09 13:55:48
Viděno live a plně si dokáži představit co se na CD nachází (smích)
bizz - 17.10.09 12:25:11
nenapsal jsem ale, ze by byl vytecnej, ne? :-) z klipu uz to pak vypada jinak, ale i tak mi to pripada, ze je jedinej, kdo tam neco dela. Fobia 5, to je asi za to vydavatelstvi, ale 7.5? :-D ja uprimne premyslel o 2.5, snad chvili i o 3, ale Strap mi po precteni retz 'vysvetlil', ze jsem na spravny hodnote ;-)
annal - 17.10.09 12:08:41
Me teda pripadal spatnej i bubenik, ty sypacky jsou ehm ehm... Mimochodem, tady to dostalo 7.5/10 http://www.metalzone.info/cz/index.php?page=recenze&item=345 ...a tady 5/10 http://www.fobiazine.net/article/3635/stigma---pain-for-my-body/
bros - 17.10.09 11:07:07
bych vůbec nepoznal že to zpívá ženská, njn, gender rovnost i v dm

Zkus tohle