all night wrong feat.. MORTIIS, MANDRAGORA SCREAM, ADOR DORATH, MUTANT STAR

report

1. květen, jak krásný den, největší výhodou tohoto dne je, že je volno, což ocení snad každý. Den začal výborně, dokončil jsem podobu minuskových znaků mého prvního fontu, kterej jsem vtipně nazval Ofun. Takže jsem nakonec na svátek práce makal... Zatímco někteří jedinci se 1.května vydávají do ulic demonstrovat a někteří pro změnu chodí na Petřín, kde se oddávají milostným radovánkám, my, úchyláci, co rádi jablečný koláč, chodíme na druhou stranu kopce, tedy pod Strahov, kde se oddáváme vytváření něčeho, čemu se prý říká hudba, no nevim... Naštěstí nikdo další z 1*?cienc3 nedorazil, takže jsem mohl v klidu onanovat. Během těchto radovánek mi ubýhal čas jako nikdy, a tak když jsem po chvilce zjistil, že uběhlo 2,5 hodiny, mazal jsem na tramwaj, dvě zastávky a hup už jsem byl ve Futuru. U vchodu potkávám úchyláky Kamila a Jürgena a po chvilce se dozvídám, že Mutant* již hrají. Není divu, že jsem nahoře nic neslyšel... komorní atmosféra, decentní hlasitost a jedinou postavičkou na pódiu je Afaktjdu, který za pomoci svého notebooku pouštěl do éteru ambientno/industralní směsi s letmými prvky taneční hudby. Zklamání z toho, že nepojede žádnej psytrance, jako předchozí večer na čarodějnické psytrance party (bZz – Witches Valley), kde Mutant Star vystupovali, se naštěstí dalo omluvit díky flexibilitě, která umožnila, že Afaktjdu se více přiblížil místnímu publiku. Mutant* – vrchol večera, alespoň pro mne.
Zato od Ador Dorath jsem čekal víc. Na pódiu jich bylo jako much a výsledek rozpačitý. Rozhodně musím zdůraznit, že zvuk ve Futuru stojí za hovno... ti blbci si snad myslej, že metal musí bejt hodně nahlas... pominu-li tedy zvukové nezřetele, tak mi pak zbývá něco, co jsem slyšel už před pár lety např. u takových Demimonde (období The Warrior's Poets), samozřejmě to řikám, protože jsem od nich kdysi dostal nějaký proma a triko, takže je konečně můžu pochválit. Gotika, doom s blackovými melodiemi mi opravdu nepřišly moc originální, klasické postupy známé už z dřívějších dob od Iron Maiden. Naštěstí měla kapela v publiku hodně příznivců, takže alespoň někdo si to užil, ale tak dlouho hrát nemuseli.
V porovnání s Mandragora Scream, kteří následovali, však byli Ador Dorath ultravynikající. Klišé ad absurdum... ultra gotická sračka!!! Omlouvám se, ale víc toho k Doro & Warlock ala Mandragora Scream neřeknu, a že bych si radši poslech tu Doro...

report_83_px1

Večer blížící se ke svému konci dával najevo, že se co nevidět dočkáme vrcholu večera. Hodně natěšen vbíhám mezi skandující publikum... A kurva... místo očekávané elektrárny ve stylu Skinny Puppy a NIN jak hlásal letáček, máme co do činění s Rákosníčkem převlečeným za Marilyn Mansona, kterého doprovází kytarové duo a bumbác, kteří si zřejmě vzali inspiraci u Rammstein, jak vzhledově, tak muzikantsky... Dávám Rákosníčkovi ještě šanci u dvou skladeb a pak se oddaluji dále, kde nepřicházíte o sluch a díky tomu je hudba linoucí se ze sálu mnohem zajímavější... V porovnání s vynikajícím koncertem Mortiisových krajanů The Kovenant při pražské zastávce během šňůry na podporu alba Animatronic, vyzněl Rákosníček opravdu uboze...
Naštěstí jsem se mohl doma vyléčit žívákem All Night Wrong od Allana Holdsworthe z roku 2003, který je opravdou lahůdkou pro m1m0zemšťany...

bizzaro: Návrat a celé Witches Valley bylo úžo a Mutanti excelovali. Díky tomu, že jsem s nimi strávil celou noc, i pro mě bylo překvapením, že Ankhabut se večera nezúčastnil a Afagddu tak hrál sám. Dopředu jsem ale samozřejmě věděl, že repertoár se bude skládat poněkud z jiných cihliček a proto nestačí RowRowi něž poděkovat za skvělou definici té “malé noční komorní hudby“.
Cd Ador Dorath jsem ještě neslyšel, ale živě byli docela dobří. Muzika místy skvělá, místy průměr. Hráli až moc dlouho a hudba chvílemi (a nejen mě a RowR) evokovala naše Demimondí období The Warrior´s Poets.
Madragora Scream a RowR je o5 in! Gotický slaďáčky, kapela sehraná ťip ťop a kytarista zpívající takovým způsobem, že jsem si ani nevšiml, že zpěvačka (ta paní) zmizela z pódia - asi ho to kdysi muselo hodně bolet…;)
Co říci k Mortiisovi? Mimo show vykalenej pohodář, na pódiu profík, kterej to na konci neutáh s dechem, a tak si lidi mohli hlasivky vykřičet. Při nástupu mi naběhla husina, i maska je skvělá! Živě jsem jako všichni očekával něco více dark wave, ambient-indus prasárniček, ale byl jsem spokojen. Sice zněl poněkud hóódně metalově (i díky kapele?) jako uvedení Rammstein, ale nakonec to však po zvážení bylo více elektronické, než si asi většina z nás připustila - určitě to hodně udělal ten překouřenej zvuk…

Vložit komentář

bizzaro :: direk-thor - 27.06.03 16:07:28
...a dyk joooo
roura - 21.06.03 10:27:19
ja jsem nezačal...
bizzaro :: direk-thor - 17.06.03 17:32:55
rouro, dyt tys ani Mejdny urcite neslysel ;o))))))))
masachrist - 16.06.03 11:37:45
U TEBE JE DETAIL NA PRVNIM MISTE,...URCITE SI VEM LUPU A STUDUJ V PRIRODE BROUCKY (A VYSER SE NA MUZIKU),TAM TOHO NAJDES HODNE A JESTE SI HO MUZES PRI NICH VYHONIT!!!!!CO TY JSI DOKAZAL?ZE PISES RECENZE?jSI U ME NULA A RADEJI BYCH TE POSLAL DO MINUSU,ALE JSEM ROZPOLCENY,TAK NEVIM!!!MEJ SE FAJN A TREBA I NA HOVNO
Aleš - 16.06.03 10:56:44
wu long: ok,asi ti stačí o mnoho mín ..jinak jsi i neodpověděl co má podle tebe vkus.
wu long - 13.06.03 13:27:52
ales: drahy, vim naprosto presne, ze se mi na tom nelibilo absolutne nic. jako totalni odsudek by ti to mohlo stacit, ne ? :)
roura - 07.06.03 13:01:35
ja se jenom vyjadril k tem iron maiden... a to ze se to libi cermakovi, me nijak neovlivni...
Dyzys - 03.06.03 16:45:11
Masachrist: "30|05|03 [17:05] to jsi me opravdu nasral" "03|06|03 [14:49]Mej se fajn" Nepripadas si nekdy ponekud rozpolceny? :-)))
Masachrist - 03.06.03 14:49:33
Neslysel jsem ,...ale zes tam slysel nejaky riff,....vis kolik riffu je podobnych a kdybych mel soudit podle par sekund nejake skladby,tak bych se zblaznil,...!!!!!!!!!!!_Kasli nato co clovek to nazor,...me se libilo to a tento a tebe zas tohle!!!!Mej se fajn!!!!A precti si treba ve sparku 06 recenzi ,....a taky jiny pohled na vec!!!!!!CEST
roura - 31.05.03 22:05:42
2masachrist: nevim v jaky skladbe, ale slysel jsem tam napriklad riff dost podobny hlavnimu motivu z the roar of thunder - demimonde - warrior's poets... stejnej riff maj i cradle... ale je to vykradacka od iron maiden...
Masachrist - 30.05.03 17:05:30
To neni mozne,,,,co to je za nesmysly "klasické postupy známé už z dřívějších dob od Iron Maiden" to jsi me opravdu nasral,....a o mortiisovi ,ze je rakosnicek,to nevim,ale byl spoko,tzn ze se mi libil,....s mandragorou souhlasim,taky mi moc nevonela!!!!Jinak doporucuji moc nehnetad,vyzkousej jit na nejaky koncertik s plnym pytlem,mozna se ti neco zalibi!!!!
bizzaro :: direk-thor - 29.05.03 08:34:52
dyzys rules ;)
Dyzys - 28.05.03 17:54:57
ALES: "že skřípalo všechno co tam bylo tě asi moc nezaujalo,zy jsi slyšel zpívat zpěvačku falešně.. " Jelikoz nejsem sluchove postizeny tak ano, zejmena proto, ze kosate harmonie pouzivane obema "kytaristy" se vetsinou pohybovaly v intervalu ciste primy. Porad nechapu, proc jediny argument, ktery pouzivas porad dokola je, "neslysel jsi CD" IMHO koncerty slouzi predevsim k propagaci zmineneho produktu a vzhledem k tomu, co tahle prima parta predvedla, me ani nahodou nemotivovala k jeho poslechu.
aleš - 28.05.03 10:44:18
wu long: zajímalo by mě co má podle tebe vkus..? Jinak to co si napsal by se dalo použít asi na tisíc kapel,svědčí to jen o tom,že ani nevíš co se ti na tom nelíbí...."nedostatek vkusu" ojéé
wu long - 27.05.03 19:38:30
prvni deska ms je hodne smutna zalezitost trpici akutnim nedostatkem vkusu... to ze nema cenu se v tom pitvat dele nez dva radky je jasne kazdemu kdo mel smulu tu desku slysetaniz by se v ni musel racionalne rochnit...
Aleš - 23.05.03 23:35:13
Dyznys: cd jsi neslyšel,ale víš že nepřinášejí nic nového..(s Mission to nemá nic společnýho,velice jsem to zestručnil) že skřípalo všechno co tam bylo tě asi moc nezaujalo,zy jsi slyšel zpívat zpěvačku falešně.. A Ador dorath ,kterří byli proti M.S. podle recenze "ultravynikající",kde zpěvačka v některých fázích otvírala pusu naprázdno a ten zpěvák ...hotovej tenor ...kurva ten musí mít minimálně hudební konzervatoř,rozhodně to však nebylo falešné...chrochty chrocht.
Milda - 23.05.03 20:08:36
Bizz: a jakou to hraje v tomto případě roli??? dyt se to dá aplikovat na jakoukoliv nudnou kapelu
bizzaro :: direk-thor - 23.05.03 09:18:54
Mildo, a tys tam nebyl, tak zas nepycuj! ;)
Dyzys - 23.05.03 00:35:06
Ales: Jestli je MS neco novyho, jakoze spojuje pop a gotiku, tak to ti kapely jako treba Mission asi fakt nic nerikaji, co? :-) To ze zpevacka nezpiva jako Anneke z Gathering je mi celkem volny, protoze Gathering neposloucham, to ze zpiva falesne je proste fakt a je mi jedno, co je na CD, na tom koncerte to proste falesny bylo.
Milda - 22.05.03 22:36:17
a proč psát o kapele která nudila?? to má pak za následek, že bude nudné i to psaní...
Aleš - 22.05.03 22:15:05
Bizz:pokud je problém napsat o předkapele víc jak dvě věty,pak se omlouvám. P.S.určitě bych stihnul víc než dva....
BB - 22.05.03 09:20:30
:)) eště by to chtělo abra, aby vám vysvětlil, že m.s. nesypou
bizzaro :: direk-thor - 22.05.03 09:03:47
alesi: takze ty chces od RouRy rozbor gotickeho stylu a aby presne objasnil, kde dela MScream chybu? ooo, tak to jsi hoodne narocny. kdyz na to bude mit nekdo cas, zkuste to timto zpusobem psat a rocne napises tak 2clanky.. myslim, ze to, co v reportu melo byt, bylo tecka..?
aleš - 21.05.03 17:30:22
milidík: jestli si koupíš časopis kde bude v recenzi ať už na koncert nebo,jenom dobrý nebo sračka,tak tě považuju za značně nenáročného čtenáře.(pro weby to platí taky).
aleš - 21.05.03 17:25:39
Dyznys:Já znovu opakuju,že jsem reagoval na neobjektivní recenzi,to že na koncertě Mandragora nevyzněla nejlíp nezapírám,i když obdivuju tvůj názor přes to nskutečný vazbení všech nástrojů. Jinak Mandragora podle mě přišla s něčím úplně novým na jejich debutu jsou některý songy,který jsou de-fakto až popový, ale mají gotickou atmosféru, myslim že je dobře že vznikaj takovýhle "mutace" v pozitivním slova smyslu. jestli se ti jejich hudba nelíbí,prosim ale zpěvačka určitě nespívá falešně,má prostě úplně jinej hlas než annake z gathering a na to asi hodně lidí neni zvyklejch.
aleš - 21.05.03 17:17:29
milidík: jestli si koupíš časopis kde bude v recenzi ať už na koncert nebo,jenom dobrý nebo sračka,tak tě považuju za značně nenáročného čtenáře.(pro weby to platí taky).
aleš - 21.05.03 17:13:33
Roura: ok
Dyzys - 21.05.03 00:36:59
ALES: Jeste k MS. Snazi se o Gotiku, ale neuvedomuji si, ze tenhle styl, krome dobreho zpevaka (Ch Mc Coy, A. Eldritch) s charismatem, vyrazem a technikou potrebuje taky pisnicky s nosnym riffem a ne takovy priblbly beglajtovy hrani, co tam predvadeli ti kytaristi.
Dyzys - 21.05.03 00:34:05
Ales: No, IMHO je Calathea nic moc, ale porad lepsi, nez ta Mandragora. zpevak sice nema barvu hlasu a vyraz, ktery by se mi libil, ale proti ty babovce z MS je to porad jeste dobry, aspon nezpiva falesne.
roura - 20.05.03 21:15:25
2ales: tak sorry...
Milda - 20.05.03 19:20:10
Aleš: nevím nevím, ale málokdo se ti bude pitvat ve sračkách - prostě je něco na hovno - tak nebudu pátrat proč tomu tak je...
aleš - 20.05.03 17:23:45
roura: píšeš pořád o něčem jiném než co jsem ti vytknul..
aleš - 20.05.03 17:21:54
mildíku ty ňoumo,nepsal jsem že čím víc desek kapela vydá u nuclearu ,tím je lepší,tam jde o recenzi na koncert a kapela mandragora hrála s kapelama který tohle nikdy nedosáhnou,přest je podle recenzenta sračka a hotovo..buď napíšu důvody nebo se o tom nezmiňuju. s calathey nejsem ani se mi jejich hudba nelíbí.
roura - 20.05.03 12:49:16
je podle mého názoru nesmysl...
roura - 20.05.03 12:47:01
už jsem se chtěl omlouvat, ale dal jsem na tvou radu a začal hledat mandragoru.. jenomže jsem našel hned recenzi, která dala mandragoře 1 bod ze šesti (i když ani ta v muzikusu není nějak slavná), takže se můžu omluvit za to, že jsem se neinformaval dříve, nicméně by se můj názor nezměnil... to že ti to příjde neobjektivní je zcela v pořádku, protože psát názor na koncert objektivně je podle mého. prostě se mi mandragora nelíbila a dal jsem to patřičně najevo tečka...
Mildík - 20.05.03 12:28:15
ALeši: nejsi náhodou člen Calathey?? :-)
Mildík - 20.05.03 12:27:48
aha - Hammerfall už vydali čtyři desky u Nuclear Blastu - tím pádem to je nejlepší kapela v Evropě nebo co???? podobné argumenty může vypustit jen člověk ulítávající na gotických sračkách.....
aleš - 20.05.03 10:53:10
roura: Dobře tak k věci,nechci někoho přesvědčovat jesli hudba kapely mandragora scream je dobrá nebo ne to je tvoje věc,nakolik se ti líbí.mě zaujala dost,ale pokud píšeš že je to gotická sračka a nic víc,tak je to značně neobjektivní názor,kterej si tu přečte člověk ,kterej o kapele nic neví a dozví se akorát že je špatná.pokud píšeš negativní postoj musíš alespoň napsat proč,to je to co se mi nelíbí.jinak pro tvoji informaci tahle formace vydala už druhou desku u nuclear blastu...
roura - 20.05.03 09:52:07
2aleš: v tom případě asi na věku nezáleží, ale do školy ještě chodím
Aleš - 20.05.03 01:37:01
roura: Kolik ti je 13? Abych se tady zbytečně nezdržoval s nějakým školákem.Podle tvejch odpovědí tipuju..
roura - 19.05.03 18:10:02
2ales: sorry, ja ani ty tri akordy neumim, vlastne ani nevim, jestli je to cesky, co to jako znamena?
roura - 19.05.03 18:07:41
strejdomr, teda ja, umi akorat kecat...
anal-buzmer - 19.05.03 16:54:18
zajimalo by me co jsi dokazal strejdomrde -ales ti to dobre napsal egoisticky pablbe -odsyr si ohon a neopruzuj
Dyzys - 18.05.03 20:35:49
Tak ta recenze je fakt "dobra" Zajimavy, se Slezakem jsme si vzdycky o muzice pohovorili dobre. Asi uz straci sluch :-)
bizzaro :: direk-thor - 17.05.03 13:39:29
p. i ss.: ta recenze je pekna, 4 ze 7
bizzaro :: direk-thor - 17.05.03 13:36:46
jo, a report je os toho, aby ti dal nakej pohled na koncert (kapelu). nebylo by fer MScream vypustit, protoze se koncertu ucastnili, kapis(n)?
bizzaro :: direk-thor - 17.05.03 13:35:49
Mily Alesi, nikdo nemuze znat vsechny kapely, predkapely a ani neni v nicich silach je pred jakymkoli vystoupenim naposlouchat a seznamit se. Pokud jsi vyjimkou, kliknu pred tve nohy a slozim poklonu, co svet jeste nevidel. Profikum zdar..
aleš - 17.05.03 13:09:07
pro ty co by chtěli aľespoň vědět co to vůbec mandragora scream je posílám odkaz http://recenze.muzikus.cz/recenze.php?id=1505
aleš - 17.05.03 12:54:16
Jak se jmenuje ten umělec co psal tu recenzi?....Rozumíš tomu jako koza petrželi příteli a člověk kterej umí tři akordy je pro tebe zřejmě hudební virtuós. O kapele Mandragora scream víš maximálně že jsou z itáli což sis přečetl na letáku a už to do nich šiješ. máš pravdu v tom že do toho neřežou co to dá a nezvracej do mikrofonu,to ti ovšem zjevně přivozuje poruchy erekce. příště jdi vynadat nejdřív zvukařům,který prakticky všem kapelám zkazily vystoupení a potom až půjdeš na další koncert před tím než budeš psaát recenzi ,zkus si něco zjistit o předkapelách a nebo si je dokonce poslechni na cd. amatérům zdar..
CannibalX to jsem já - 17.05.03 10:40:16
Dyť by ten vůl zkameněl , kdyby vylez na světlo (denní) a vocas a tři prsty taky nemá (nebo jsou to čtyři ?) MCXV
bizzaro :: direk-thor - 15.05.03 15:56:39
to teda nema!!!! to je pravy!!!! to ma od narozeni!!!!
k.eight.a - 15.05.03 14:59:57
2 NS - to si delas prdel, je preci jasny ze se MORTIIS nenarodil jako Troll, takze ma "vystuhy" a make-up! 2 Dyzis - Co je to IMHO???
nadnárodní socialista - 15.05.03 12:47:08
slyšel jsem, že mistrův nos a uši nejsou pravé a že se jedná jen o masku. co je na tom pravdy?
Dyzis - 14.05.03 22:18:47
KEJTA: Ja uz to davno smazal , neukladam takovy shity na disku. :-)
k.eight.a - 12.05.03 17:09:15
V jistejch semerech urcite! 2 Dyzis - Tak mi to posli, a ja ti dam vedet, jestli bych se za to stydel, neboj, do fora by to neslo... BTW: co je to IMHO???
bizzaro :: direk-thor - 07.05.03 17:36:03
dyzis: toto bylo dost cool 8-)
BB - 07.05.03 17:18:46
kejt je absolutní nestyda
DYZIS - 07.05.03 14:04:42
sORRY, NEDOSLO MI TO :-) ms= MANDDRAGORA sCREAM, NE mUTANT sTAR. tI BYLI VELMI ok. uFF, TAKOVEJ mISTAKE %-)
bizzaro :: direk-thor - 07.05.03 09:04:11
MS ale byl(i) pro ten vecer ouplne neco jineho, nez jaci jsou! Takze?
Dyzis - 06.05.03 19:23:09
Me se Mortiis libil dost IMHO zalezitost pro pametniky, nebo nekriticke obdivovatele. MS byla total ARRRRcimRRRRdka, konecne vim, jak to vypada. RR: Ten report ti neposlu, je to takovej blabol, ze by se za to stydel snad i Kejta.
Violet - 05.05.03 19:02:57
Taky bych přidal svojí trošku do mlýna. Z Mutant Star jsem měl velkou radost. Sice předvedli něco jiného, než provozují standartně a trochu se přizpůsobili danému publiku, ale to rozhodně nebylo na škodu věci. nejdříve si moc lidí neuvědomilo, že už se začalo hrát, ale ke konci jejich setu už byly i nějaké odezvy, což jsem nečekal. Ador dorath..No čekal jsem něco malinko jiného, ale alespoň zpěvačka uměla zpívat, takže se to rozhodně dalo poslouchat, narozdíl od mandragory Scream, což bylo pravé faux pas. fakt už se dlouho nestalo, aby domácí předkapela o tolik převyšovala tu zahraniční!!! Před koncertem mi dokonce volalo pár lidí, že jdou především na mandragoru. je mi líto, ale někdo z nás by měl jít co nejdříve ke sluchaři!!! No a teď k mortiisovi. ´Na jeho vystoupení jsem byl dost natěšený, poněvadž mám desku The Smell of Rain hodně naposlouchanou a tak byl jsem zvědav jak u elektroniku bude hrát naživo(jesli bude všechno ze záznamu nebo bude mít nějaké speciální mašinky). Nakonec bylo už při zvukovce jasný, že si vystačí pouze s 2ma kytarama, bicíma a svým hrdlem + elektronika ze záznamu. na koncertě mě stejně jako Rouru zklamaly kytary, kterých bylo nepoměrně víc než na desce aještě byly zaranžovány stylem hloupějšího Rammsteinu. V porovnání s deskou celý soubor působil mnohem metalověji, což bylo tentokrát ke škodě věci. maska byla sice hezká a i pódiová prezentace byla "příjemná", ale víc nic. dalším negativem bylo, že narozdíl z výše zmiňované desky Mortiis nezpíval, ale spíš jenom hulákal, což sice mohlo mít energii, ale já bych radši slyšel jemné pasáže vyspívané. No ale jak už jsem říkal ten večer před klubem, mělo to určitou úroveň a je otázka vkusu, jestli to někoho bavilo nebo ne. Zkrátka o mortiisovi se dá ještě diskutovat, o Mandragoře NE!!!!
bizzaro :: direk-thor - 05.05.03 16:03:21
Mortiis se mi libil, i presto, ze nesplnil to, co sem ocekaval. - bylo to jine, ale dobre. Mandragora? Dobre, ale Neba me to.
k.eight.a - 05.05.03 15:46:30
2 bZZ: Tak jsi mohl alespon napsat, jestli se ti Mandragora a MortIIs zdali na chuj ci co... BTW: co tam teda Affagdu vlastne hral "nazivo"?

Zkus tohle