AUGUST BURNS RED - Looks Fragile After All + Thrill Seeker + Messengers

recenze
bejv
Hodnocení:
10

Tak milí metaloví přátelé zbystřete sluchy. Tohle je přesně to, co si představuji pod pojmem metalcore, ale vezmu to od začátku.

Looks Fragile After All > C.I., 2004

Kořeny ABR jsou poměrně velmi mělce zakořeněny, neboť kapela jako taková vznikla v roce 2003 a musím uznat, že hned prvním MCD Looks Fragile After All se u mě zařadili mezi to nejlepší, co tenhle styl nabízí. Tyhle mladý kluci, jejichž vzezření je spíše jak z katalogu „jak vypadat správně emo“, se do toho pustili s nevídanou vervou a bez skrupulí do posluchačů narvali to nejlepší, co tenhle styl nabízí. Bez strachu o označení z plagiátorství se odkazují na veličiny stylu jako jsou právě THE ACACIA STRAN, MISERY SIGNALS, BTBAM apod. a tyto veličiny napodobují bez jakéhokoliv zaváhání. Ovšem k jejich dobru, vše podávají tak nějak nepatrně, jinak než ostatní, s nezměnitelnou dávkou energie a emocí. MCD obsahuje 5 skladeb převážně středního tempa, kde ovšem není nouze o momenty překvapení a někdy až maximálně emocionálně vypjaté pasáže. Není divu, že bez obav podepisují smlouvu na dlouhohrající desku s jedním z nejlepších vydavatelství na podobnou muziku Solid State, jenž zastřešuje opravdu veličiny v čele UNDEROATH a NORMA JEAN. .:. 10/10

5 / 22:46
 
Thrill Seeker > Solid State, 2006
Dlouhohrající deska vychází na sklonku roku 2006 a nese název Thrill Seker a lze říci, že v mnohém překonává i ty největší očekávání, které nastolilo předcházející MCD. 11 skladeb nekompromisního metal-coru nehrubšího zrna, který nenechá nikoho na pochybách o tom, že takhle přesně by to mělo vypadat. Od předchozího počinu kapela nabrala na obrátkách a výrazně zrychlila a v podstatě co skladba to hit. Kytaristi jako by se v jednotlivých pasážích švédského střihu přetahovali, o to, kdo bude mít více místa na slunci, aby pak prostřednictvím sekaných mosh pasáží podpořených bicí palbou zničili to, co na slunci stačilo za tu chvilku na slunci vyrůst. Po nás potopa!!!! Žádné melodické zpěvy, ale nekompromisně uřvaný dokonale nafrázovaný zpěv, který tuto apokalypsu jenom podporuje. Technická vyspělost hráčů je vzhledem k věku obdivuhodná. Zejména co se jedná o bubeníka, který rozhodně nemá spoustu náčiní pouze na okrasu, ale bezezbytku využívá každý skrytý kout svého nástroje.
Energie a čerstvost z nahrávky jenom sálá. I přes přemíru zdánlivě podobných pasáží po hlubším poslechu je dosáhnuto zjištění, že každý mosh či riff švédského střihu je přesně takový, jak má být a zní prostě jinak a jednotlivé riffy jsou unikátní. Závěr devastace na desce obstará poslední téměř devítiminutová skladba jejíž závěrečný riff zničí i to, co už zdánlivě bylo zničeno. Nicméně kapela se rázem ocitá mezi špičkou metalcorového nebe. Obráží neskutečný počet koncertů po U.S. po boku snad všech obdobných kapel, na které si lze vzpomenou. .:. 10/10

11 / 44:47
 
Messengers > Solid State, 2007
A o rok a půl později je zatím napsána poslední kapitola této bandy a to v podání druhého CD na Solid State s názvem Messengers. A kdo by to řek, kapela zase přidala na obrátkách a pustila se do svých posluchačů s vervou jim vlastní. Zase bylo přidáno na rychlosti a to až tak, že místy je slyšet i nějakej ten sypec. Jinak pokračuje devastace, která byla nastíněna na debutu. Jenomže všechno ve znatelně rychlejším balení.
Chvilku déle trvalo, než jsem se touto deskou prokousal, ale nakonec bylo naprosto dokázáno, kdo že tady má navrch. Ovšem vzhledem k debutu musím zmínit, že mi přijde, že se nepatrně vytratila z nahrávky taková ta lehkost a emocionální stránka. I přes tuto skutečnost jsou ABR to nejlepší, co momentálně přesycená metalcorová scéna nabízí a jsem poměrně hodně zvědavý, s čím se kapela pochlapí na dalším počinu. Můžu jenom vřele doporučit. .:. 9.5/10
P.S.: A k mému potěšení tuto neděli ABR na pražském Strahově ukáží, jak tohle vše dokáží provést před zraky posluchačů.

Vložit komentář

bizz - 10.04.08 08:48:33
a Lemmy, vem si nase hodnoceni TMV, podobnej priklad. taky by se zaslouzilo o bodik niz, ale.. :)
bizz - 10.04.08 00:01:02
blek Dályja do Jeteburg? hmm...
nhq - 09.04.08 22:15:00
voove kdo to ma jako cist? dyk je to 10x delsi nez vsechny tri recky dohromady!
schizmo - 09.04.08 21:25:54
osobně bych ABR nedal tak vysoký hodnocení, každopádně je to nabušený hafa - zvuk, produkce, instrumentalita - hlavně je to na dost poslechů a nejsou tam ty klasický teplý (čti heavy) tuctový melodie, ba naopak bych řekl, že to místy koketuje až s deathcore a do poslední desky se dostat, není žádná sranda. Rozhodně bych ale ABR nesrovnával s Jeteburgem, to by se hodilo spíše na ty AILD či BLACK DAHLIA MURDER. A kdybych měl k něčemu připodobnit, tak asi sáhnu po PARKWAY DRIVE, konkrétně desku "Horizons", které mám ještě radši! Dávám 8,5
Bejv - 09.04.08 21:18:30
Nemusím si jí číst :) a vím jak se věci maj :D
lemmy - 09.04.08 21:16:28
tak neasi, si přečti retzku nebo deku měsíce :-D
lemmy - 09.04.08 20:52:04
tak neasi, si přečti retzku nebo deku měsíce :-D
Bejv - 09.04.08 20:16:53
to lemmy: tak hlavně že jsem se dohodli :D Prostě u mě má nárok na plný hodnocení to co se mi líbí a je mi jedno to co to novýho přínáší nebo nepřináší prostě mě to baví. Jinak nový The Mars Volta pecka jak svině
lemmy - 09.04.08 20:11:56
bejv: aha, tak v tom se právě lišíme, jasný jsme u konce. pro mě je progresivní to co je nějakým způsobem novátorský, a právě jen to (např. přesně tebou zmiňovaný mars volta) u mě má nárok na 10 kot: ne
DR - 09.04.08 20:04:46
myslím, že nikdo tady hovna nehází, jen se nám to nelíbí (jinak s kotkem souhlasím)
Bejv - 09.04.08 20:01:16
to kot: máš recht je přesně tak ale zas je to zase v podstatě dobře dá se vybírat ta ¨"kvalita" i když pro každýho je to něco jinýho :) nemá cenu nad tím nějak špekulovat buď se ti to libí nebo ne zbytek je u prdele :-) to lemmy: záleží jak chápeš progresivitu. slovo progresivita nepadlo, ale prostě v rámci stylu a toho co poslouchám je to moje nej. Progresivita pro mě znamená The Mars Volta apod. a nejde srovnávat hrušky s Jabkama a ne jenom to co je progresivní může mít 10 bodů.
kot - 09.04.08 19:49:01
nazor ze stary jeteborsky johanssonove to felili nejlip, no nevim, ja teda mc v soucasny dobe uz hodne vybiram, ale ta spina co se na ten zanr vyli ze vsech ust mi pride dost nezaslouzena. v death, trash a potazmo dalsich zanrech je mrdek taky 90 procent, akorat ze metalcore je ted na vlne tak si na nem kazdej vylejva hudebni frustraci. az pojede jinej zanr, bude to podle me uplne stejny
lemmy - 09.04.08 18:54:54
aha, špatně sem to pochopil, tak to ok... nicméně pořád mi teda nějak uniká v čem je to ploglesiní...?
Bejv - 09.04.08 18:43:16
:) diskuze musí bejt :)
pf - 09.04.08 18:39:53
ty vole, to sou fóra jak az starých časů
Bejv - 09.04.08 18:23:21
jo to jo :)
bizz - 09.04.08 18:19:43
aha, tak jsme se shodli driv, nez sem to sem hodil :-)
bizz - 09.04.08 18:18:43
s lemmym nesouhlas a myslim, ze Bejv nic urazenyho nevyjadril, vsak interpretoval pouze sve stanovisko proc takto, tedy tech 10.. kazdy v ty hudbe prece hleda neco jinyho :)
Bejv - 09.04.08 18:17:53
ale já se neurazil a je mi uplně jedno co si o tom kdo myslí. Já si za svým názorem stojím protože je to můj osobní postoj. já jsem jenom psal že je to můj názor a že to pro mě není přemrštěné hodnocení nic víc nic míň a naopak jsem chtěl napsat to že to co pro tebe je rubačka nebo naopak progresivní může být pro mě úplně jinak je to jenom o vnímání a o tom co se ti líbí. Repspektuji tvůj nároz ale neztotožnuji se s tím.
lemmy - 09.04.08 18:08:08
bajv: achjo, proč se musí každej hned urážet když před ním všichni nesrazí paty a nesalutujou :-( jen jsem chtěl vyjádřit jiný názor a myslím, že z metalcoru existuje moc progresiovnějších kapel, když ti ale stačí dobrá rubačka, prosim...
reaper - 09.04.08 17:54:43
DR 09|04|08 [14:41] TAK, souhlas. ********************************************** Pred lety jsem dostal na rec frail words collapse od As I Lay Dying, coz je samozrejme vykradeny Göteborg až po strop. Po nejakem case jsem se dozvedel, ze je to /pry/ "metalcore" WTF? Ne, tenhle umely styl opravdu moc nemusim. Obcas OK, obcas ale hodne gay. ale jak rika bizz, vsechno z neceho vychazi - to same by mohl o Gothenburgu prohlasit kazdy hevikar, ktery leta a leta vyrustal spolu s iron maiden...
Bejv - 09.04.08 16:23:12
to brutusaček: To s těma němcema jsem to myslel ironicky :-) to DR: tuhle ranou tvorbu znám to Lemmy: nemám potřebu se před tebou obhajovat pro mě to je v rámci stylu to nejlepší a hodnocení je čistě můj subjektivní názor, S Normou Jean jsem nic neporovnával a mimochodem ta by dopadla dost podobně teda hlavne deska "Oh, God Aftermath" , že pro tebe by to bylo 8 to je sice hezký, ale pro mě je tohle prostě 10. Kdybych to měl brát všechno podle hodnocení tak spoustu věcí bych mohl hodnotit několikrát, protože v průběhu času se názor nepatrně mění, dřív jsem taky poslouchal a žral Anal Cunt :) a pro mě prostě do tý Hudby ABR prostě jsou zajimavější než 90% ostatních MTC kapel a i těch co by ti přišli jako žánrové špičky
Bejv - 09.04.08 16:16:54
to brutusaček: To s těma němcema jsem to myslel ironicky :-) to DR: tuhle ranou tvorbu znám to Lemmy: nemám potřebu se před tebou obhajovat pro mě to je v rámci stylu to nejlepší a hodnocení je čistě můj subjektivní názor, S Normou Jean jsem nic neporovnával a mimochodem ta by dopadla dost podobně teda hlavne deska "Oh, God Aftermath" , že pro tebe by to bylo 8 to je sice hezký, ale pro mě je tohle prostě 10. Kdybych to měl brát všechno podle hodnocení tak spoustu věcí bych mohl hodnotit několikrát, protože v průběhu času se názor nepatrně mění, dřív jsem taky poslouchal a žral Anal Cunt :) a pro mě prostě do tý Hudby ABR prostě jsou zajimavější než 90% ostatních MTC kapel a i těch co by ti přišli jako žánrové špičky
brutusacek - 09.04.08 15:09:55
lemmy tak jasně...spíše jsem to myslel tak že zmínění třeba ti hatebreed, woj, cataract, born from pain..atd atd prostě mají ty desky namlich stejné.....co nového můžu říct o posledních hatebreed že má bubeník v klipu dva kopáky? asi víš jak to myslim.... chápu a rozumím, že některé kapely to dokážou po svém (destiny program) a některé jen xeroxují...
bizz - 09.04.08 15:09:43
kazdej styl cerpa z neceho, ne? mcr proste z getěburgu, no :)
lemmy - 09.04.08 14:45:01
no a v mezičase kdy sem psal svůj blitek, tak ondrajs přesně vystih co mě štve a co sem myslel tím vykradeným švédskem
lemmy - 09.04.08 14:44:21
samozřejmě sanitys dawn znám ještě od krásnýho prvního gore alba... ale k věci - ad brutus: jde právě o to, že ty kapely nejsou všechny stejný, nejsou identický. jen některý kopírujou a některý ne. bejv: v čem sou prosimtě abr nový? v čem ti připoměli normu jean? normální dotaz, proč 10, beru že super žánrová deka, která nic nikam neposunuje je třeba tak 8, ale hned 3 desky a 3x10, to mi příde přestřelený jako blázen... jakože v žánru absolutně nejlepší, progresivní, tahouni...? pokud to "čtu" správně, tak velkej nesouhlas
DR - 09.04.08 14:41:42
nechte to plavat, každopádně bych se bejva zeptal, jestli zná rannou tvorbu in flames nebo dark tranquility. Ti mi totiž přijdou lepší než celej slavnej metalcore dohromady - ten pro mě vždy pohřbí tuctovej uniformní řev.
DR - 09.04.08 14:23:59
Znáte sanitys dawn , vy nýmandi?? :o))
brutusacek - 09.04.08 14:16:58
no cože jsou to němci..hrajou mrdku :) prostě z německa už jedině destiny program z té první vlny....
Bejv - 09.04.08 14:15:29
pŘESNĚ antigone JE JEJICH NEJLEPŠÍ DESKA ALE OSTATNÍ O NIČEM ALE ZAS TO JSOU NĚMCI :)
brutusacek - 09.04.08 14:10:01
však to je jenom dobře že tě to baví aže si za tím stojíš :)) mě HSB neberou od ANTIGONE vůbec :)
Bejv - 09.04.08 14:06:30
MĚ TO PROSTĚ BAVÍ A ZA HODNOCENÍM SI STOJÍM!!! pRO MĚ JE TO JEDNA Z NEJ mtc KAPEL A HOLT I TAK JSEM TO NAPSAL!!! a MĚ ZAS NEBA hASTE THE DAY A hsb :)
brutusacek - 09.04.08 13:19:26
mě je to po včerejšku (hsb) jasný, já medlkŕy asi už hodnotit nebudu, ono se to už pomalu nedá, je to styl který je podle mě dělaný pro koncertování a dečka je jen doplněk, ono dávat bud 5/10 nebo 10/10 dokola deskám jako je hatebreed, hsb, woj apodobně je prostě nesmysl, když jsou identické....viz včera hsb kdyby neohlašoval z jaké desky to je tak nevim...ale o tom třeba víc v raportu :)
bizz - 09.04.08 13:16:35
ja osobne zadnej mc speciálista, to pis fakt Bejv, ale ABR mi prijdou fakt dobry. napady, ktery sem nikde neslysel, zadny 100pro kopceni. za plny to urco pro me neni, ale v ramci mc bych to pasoval hodne vysoko
lemmy - 09.04.08 12:28:00
pardon že to nedokážu napsat najednou, ale ještě mě napadlo, že z těch melodičtějších a uhlazenějších věcí třeba hste the day je imo lepší
lemmy - 09.04.08 12:26:05
teda sorry, ale to hodnocení mi přijde hodně přestřelený. abr nepřichází s ničím novým. jo, maj dobrej zvuk, instrumentálně jeto taky dobrý, ale všechno už tu dávno bylo. jo a ten zvuk kytar to je tak vykradený švédsko 90. let že to nejde... třeba norma jean je podle mě jinde. z abr necejtim teda žádnou velkou energii - je to dobrý, to zas jo, ale absolutní špička žánru v žádnym případě. podlévat lodnem a servírovat s cíbou

Zkus tohle