BARRACUDA - Humanimal [promo]

bizzaro
4

Jak říkával jeden profesor, „No, nepotěšil(i) jste mne a ani já vás nepotěším.“ Přesně tímto mohu začít o promu olomouckých – snad – thrash“death“corařů Barracuda, kteří sice již mají něco za sebou, avšak k učení toho mají ještě více.
Bohužel Barracuda nezvládla to, co na jejich živých shows dejme tomu vyznívá dobře. Skladby postrádají energii a sílu, která by vás strhla k něčemu, čemu obdobná muzika strhávat má. Skladby občas vyznívají dost naivně, i když je pravda, že se v každé najde něco, co zaujme, ale je toho prostě málo nebo je motiv utopen něčím, co se za něj nehodí a zkazí ho. Barracudě se daří ždímat z brnkaček, čehož by měli v budoucnu využít – zamyslete se! Zvuk nahrávky je ucházející a všechno je poměrně čitelné, což je problém bubeníka, protože toho hraje více než zvládá, přestože je slyšet, že se za ně posadit umí. Zpěv se mi takřka nelíbí vůbec (takovej řev/chropot a přidružené zvuky), ke strunným placičkám včetně basy prakticky nic nemám až na to, že by chlapi jako skladatelé měli více přemýšlet o kostře a ploutvích skladeb a uvědomit si, v čem mají svou sílu, přestože se snaží být pro posluchače zajímavými. Zbytečně bych to nerval do death metal a více přemýšlel o tempech a rytmu, protože jinak žábry nestíhají pojmout dost h2o a rybitchka se dusí.
A jak bývá poslední dobou mým zvykem, mám-li hodnotit, nejpozitivněji dopadne intro Humanimal pt.1, které vyznívá mysticky (je opravdu pěkné!) a navodí vám něco, čeho se později nedočkáte a dále třetí Love & Hate a poslední Only Shadow, která se mi opravdu zdá neslibnější i nejen díky “Desperádovi“. Kdesi jsem zahlédl, že Barracuda plánuje tento nosič vydat již jako oficiální, ale obávám se, že Allmetal (tedy pan ředitel) jakožto management kapely se bude muset vydat i na vydavatelskou činnost.
iP.S.: Promo (a nejspíš i “ofišl rylíz“) obsahuje webové stránky kapely a další materiál jako videa atd.

24:32