Autor: 95 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Searching for the Sun

BRAVE - Searching for the Sun

Vydat v USA takovéto CD vyžaduje opravdu pořádný flák odvahy a tu si také tato mladá - pro mě, ale jejich základy jsou již v 97mém, americká - světe div se! - kapela dala do vínku.
První pomyslný hřeb do těla vám Brave vrazí provedením cd a hnedle druhým je zvukový křišťál, který vám naježí kůži(čku). Třetím jest fakt hustá hudební úroveň účinkujících, u níž jsem se chtěl pozastavit, ale nebudu si dělat špatně, protože to si musíte poslechnout! No.. a čtvrtým samozřejmě hudba! Ta je nápaditá, emotivní, povznášející... koketuje s metalem, rockem, popíkem... Zastoupení zpěvu jen ženským - má nejblíže asi k Sharon den Adel [W.Temptation], a tím jsem řekl prakticky vše.
Původně jsem chtěl desku projít skladbu po skladbě, ale nakonec jen uvedu, že Brave uspokojí všechny fanoušky, kterým by lahodila mixáž metalové dravosti a epičnosti Opeth, doomrockové náladotvornosti Within Temptation, Dying Passion & Buty, obskurních akustik King Crimson a zvukové vazebnosti Moonspell & Sadist. Našel jsem tu zpěvné paralelky třeba i s Alanis Morissette, Jennifer Lopez, Anneke van Giersbergen.. zpěv je vůbec hodně namakanej, i když se nese jen v určitých intencích [žádná Danishta z Aghory!], ale Michellina práce s hlasem je opravdu fantastická a procítěná. Jsou tu jak tvrdé skladby, tak čistě akustické až do zmíněného popíku a všechny by klíďo mohly znít i éterem, ale prakticky vždy vás tito amerikáni nečím překvapí - mají naprosto výborný cit pro skladbu a všechno to skvěle odsejpá.
Mně nezbývá než poděkovat goRRRáskovi za toto cd, kterýž mi ho na Fekal Party vlepil se slovy “ňáká Gaterink mrrrdka,“ ale díky tomu, že takto označuje 99% kapel, kde se netupe a nesype, ani netuší, jaký skvost mi to vlastně do rukou svěřil a dále upozornit na track # 4 – Trapped Inside, kde se vyskytuje nejlepší hudební pasáž tohoto ro-c-ku!!! Ten popěvek, následné Sadist sólo a rytmus vražděj!!! Vůbec většina hudby mi zde něco připomíná, ale to u této desky není žádným negativem!
Neřeknu vám, zda-li jejich “sluneční vyhledávání“ skončilo úspěšně, ale jisté je, že “jsem našel“ další výbornou kapelu s deskou, u které doufám, že energie do ní vložená nevyjde vniveč.
48:02