BRUTAL ASSAULT - DVD -

Black_Hand
5

Technická kvalita a zvuk je v rámci možností v pořádku. S profesionalitou odvedené práce je to bohužel horší. Spousta nepochopitelných věcí od špatných střihů mezi písničkami po zmrvené titulky. Objeví se také kapela, která není na bookletu či v menu vůbec zmíněna. Konečné hodnocení? Průměr. Ale i tak myslím, že za ta dvě kila to je výtečná cena.

brutal assault dvdO samotném BA 2009 jsme toho již napsali dost. Teď máme k dispozici i DVD. Jde o již třetí pokus o DVD (ten první z 2006 nakonec nějak vyšel) a tak čekáme profesionální práci, žádné pitomé chyby v titulcích atp. Navíc se nabízí za 199 korun, a to už vypadá velmi fajn. Pojďme rozebrat pouze výběr kapel, technickou kvalitu a profesionalitu, zbytek byl pokryt již předchozími články o samotném festivalu.

Ve výběru najdeme i mnohá „velká“ jména (SuffocationAtheistPainPestilence), což potěší, na druhou stranu některá jiná bolestivě chybí. Mezi těmito odpadlíky jsou CynicDark FuneralImmortalTestament a Opeth. Z menších kapel také není výběr zrovna stoprocentní, ač tu mnohá důležitá jména jsou, například Anaal Nathrakh nebo Mithras, nikoliv však Obscura nebo Orphaned Land. To však musíme překousnout, poněvadž u mnohých kapel tato DVD nejsou zrovna populární.

Technická kvalita je v rámci možností v pořádku. Na domácím kině to moc nevyšlo, ale na počítači s 5.1 dřevenými Geniusy (neonanuju, jen pro
představu :-)) jsem byl docela spokojen s většinou kapel. U některých vyplavala jejich, ehm, menší technická zdatnost, než by hudba potřebovala (nebudu jmenovat), u jiných zase nevyplavalo nic (Anaal Nathrakh), páč nebylo slyšet, co vlastně hrají. Trochu ruchu z publika by také neuškodilo. Pokud jde o kameru a střih, jimi jsem se raději moc nezabýval. Občas jsem vůbec nechápal, o co se kameraman se svými eskapádami snaží, a jindy zase není vidět to, co by být vidět mělo.

S profesionalitou odvedené práce je to již bohužel daleko horší. Spousta nepochopitelných věcí od špatných střihů mezi písničkami po zmrvené titulky. Špatný střih je nádherně demonstrován při vystoupení Annalů u konce Do Not Speak před Pandemonic Hyperblast. Objeví se kapela, která není na bookletu či v menu vůbec zmíněná. Mezi těmito kapelami nepřítomnými v seznamech jsou Casketgarden a Ghost Brigade.

brutal assault dvdO titulcích darmo mluvit, to jejich autor chlastal nebo co?!?! S tím se dá přece něco dělat, vždyť jde o to si to jenom přečíst! A přitom je to tak důležité pro propagaci samotných kapel, jakým DVD z festu bezesporu je. „Shout“ Your Mouth u Pain bych prominul, ale být Casketgarden, tak jejich autorovi utrhnu hlavu, u nich se totiž objeví Cripple Bastards s. Musel jsem sám jít na jejich MySpace, potom, co jsem našel, kdo jsou zač a zjistit, že hráli Why The Vultures Cry, poněvadž zpěvák samozřejmě ohlásí jen „Vultures“. Co má dělat ten, co rozumí anglicky kulový? Nechtěl jsem věřit vlastním očím. Ještě jsem se u velkého šéfa Bizzara ujišťoval, že jde o opravdu prodejní kus, nikoli jen recenzentský a on mi to výslovně potvrdil. Titulky buď chybí úplně, nebo nabízejí různě kompletní informace (spíše nekompletní) a někdy úplně nejsou.

Nakonec musím zmínit, že fotky jsou podivně zpracovány jako film a nikoliv jako standardní galerie. Pak bych ještě navrhnul chronologické uspořádání kapel (nebo jinak tematické) místo abecedního, či nějaké úplně jiné, které by podpořilo dojem z kapel a celé to postupně pěkně „teklo“.

Teď k těm pozitivním věcem. Sám jsem na BA 2009 nebyl, takže bych se bez tohoto DVD připravil o skvělé věcí jako Emila Englunda z Gadget pobíhajícího po pódiu s francouzskou holí nebo výtečné vystoupení Skepticism, kterým tekla atmosféra nejen naživo (doufám), ale i z DVD přímo měrou nevídanou. Dále jsem si třeba taky potvrdil, že staří Suffo jsou větší nářez než nový, ale to už není žádné překvapení.

brutal assault dvdTak, už bych asi měl držet hubu a dát nějaké konečné hodnocení. Tím je průměr. A myslím, že jsem ještě celkem hodný, protože dvě kila je výtečná cena. Za dvě kila to asi stojí.

2 DVD / 30 skladeb / 152 min. + fotogalerie

Kapely: Action, Agathodaimon, Anaal Nathrakh, Atheist, Atrox, Beneath The Massacre, Biohazard, Black Bomb A, Brujeria, Carnifex, Cripple Bastards, Eternal Deformity, Evegreen Terrace, Evile, FDK, Gadget, Gama Bomb, Madball, Marduk, Mithras, Novembers Doom, Pain, Pestilence, Psycroptic, Skepticism, Suffocation, The Red Chord, Vomitory, Vreid, Walls of Jericho.