CULT OF FIRE - 20:11

recenze
Lunaris
Hodnocení:
8

Jako předzvěst věcí příštích působí toto EP velmi slibně. Variace na poctivý severský black metal se velmi povedla. Cult Of Fire hodlám sledovat, pražské podzemí čerstvou krev zatraceně potřebuje.

Cult Of Fire logoČeskoslovenské komando s bytem v Praze Cult Of Fire má za sebou cca rok existence, během kterého stihlo nahrát krátké EPko s názvem 20:11. To nabízí dva fláky Návrat zářného zla a Bytosti z prázdnoty, jejichž hudební aspekt se zde ve stručnosti pokusím nastínit. Ještě předtím však nutno zmínit, že persony stojící za tímto projektem nejsou žádná začátečnická ořezávátka, ale naopak si za dobu svého působení v různých extrémních uskupeních vybudovali na domácí undergroundové scéně už nějaké jméno. Maniac Butcher, Krvavá Práce, Infernal Imperator nebo skvělá Lykathea Aflame – to spolu s hudebními preferencemi jednotlivých pánů je jistý příslib kvality.

Cult Of Fire

A jaké že to ono zářné zlo je? Inu, severské se vším, co k tomu patří. S takovým vysvětlením se ale nelze jen tak spokojit, bereme-li v potaz ohromnou rozmanitost především norské scény. Úvodní riff mi hodně připomněl staré demo Nordisk Vinter norských Grimm, což byl boční projekt členů kapely Carpathian Forest, pouze tempo je o něco rychlejší - rovinka, nahoru, dolů… osvědčená klasika. Téměř okamžitě zaregistrujete vokál oscilující někde mezi Nattefrostem a Nocturnem Cultem na Transilvanian Hunger… taktéž osvědčená klasika. Borci následně valí fajnovou melodickou linku, jíž doprovází takřka pochodové bicí – klep, krátká pauza, několik rychlých klepnutí. Dostáváme se k intermezzu uprostřed skladby, kdy vokalista kvílí jak Bánší, zlo se blíží. Skladba vrcholí vyhrávkami na spodní straně hmatníku, jež oplývají vynikajícím zvukem, který perfektně zapadá do celkové atmosféry skladby a dokáže ji ještě umocnit. Tohle se povedlo.

Cult Of FireBytosti z prázdnoty se nachází zřejmě ještě výše z hlediska feelingu a jeho rozmanitosti, tedy hlavně ve druhé polovině písně (vyjma poslední minuty). První půlku (vyjma úvodní minuty) totiž opanoval polární blizzard, který ve mne ale zanechal o něco slabší dojem, na můj vkus zní moc „švédsky“, čemuž poslední dobou už tolik neholduju. Z vichřice vás probudí konejšivý zvuk kytary a čehosi v pozadí, co zní jako klávesy. A právě zde se 20:11 jeví nejsilnější, když zdařile kombinuje atmosféru raných desek In The Woods, Covenant a jistých kontroverznějších spolků z Polska. To se též povedlo.

Hodnocení se kvůli krátké stopáži „zdržuji“, ale jako předzvěst věcí příštích působí toto EP velmi slibně… jak už od žádné kapely nic neočekávám, tak další dráhu Cult Of Fire hodlám sledovat dál. Pražské blackové podzemí čerstvou krev do žil totiž zatraceně potřebuje.

Vložit komentář

Crust - 09.12.13 23:06:22
Triumvirat me sice bavi vic, ale hudebne je novinka taky v pohode, sitar a ty motivy z vychodnich hudebnich kultur beru jako zpestrujici experiment. Co mne ale vadi, jsou ty opicarny s nazvama skladeb. Minule thebska abeceda, ted nazvy v hindstine nebo sanskrtu, alternativni nazev alba v anglictine, texty v cestine...pripada mi to jako takovej bordel vzniklej z myslenky "hlavne budeme tajemny, abysme byli zajimavy a jiny". Kdyby se aspon drzeli jednoho vytycenyho smeru, ale tohle nema zrejmou koncepci. Nebo mi unika. A prijde mi to kontraproduktivni i pro kapelu a jeji odkaz, kdy zatimco normalne by si mezi sebou mohli lidi sdelovat nazory typu: nejlepsi mi prijde skladba "Na pohrebni hranici jsoucna" nebo "Kdyz smrt je vsim", takhle jsou ztraceny v klikyhacich a muzou si rikat tak maximalne cisla skladeb. Coz je stejne jediny, podle ceho se budou vsichni orientovat. Podle me nikdo jinej, nez clovek co se v tom vyzna, tohle neoceni.
brutusáček - 25.11.13 12:10:25
no každopádně teda po dvou stránkách zjištění že to neni zlý a jako milovník wohníčků jdu do toho...!
bizzaro - 25.11.13 10:41:20
řeknu ti to zcela normálně přečti si, co si napsal sám na začátku a možná ti dojde jediná věc vyprovokoval si to sám.....že si vocas je tvůj problém. To je, asi tak všechno.
ty mas problem, Strape. a nejen se Stepanem, vid? ;) tak aspon ze tohles dal za 100% ;)
lemmy: ty přeci:)))))))
Střap - 25.11.13 02:33:39
Hele já nevím řeknu ti to zcela normálně přečti si, co si napsal sám na začátku a možná ti dojde jediná věc vyprovokoval si to sám.....že si vocas je tvůj problém. To je, asi tak všechno. Dobrou noc. lemmy: ty přeci:)))))))
lemmy - 25.11.13 00:33:31
Kdo bude psát recku na novinku?
Překvapila mě jen ta míra toho "dobra" v některých pasážích, chvilema je to prostě moc limonáda (nebo čaj), jinak mě to, některý skladby/pasáže i celkem baví, nic extra, ale baví.
Dost přesně si vystihl i mý pocity. Bizz: interpretace COF? Cocks on fire?
666 - 24.11.13 18:38:37
ZLO!!!
Sud - 24.11.13 15:25:21
"V roce 1935 se rozhořel spor, zda nadále popravovat sekerou na špalku, což někteří obhajovali i jako blízké kulturnímu germánskému cítění." posledni smysluplna pripominka ke kulturnim korenum, co jsem cet.)
AddSatan - 24.11.13 14:38:11
Ty posty v půl třetí ráno slabší no :) Střap: Nepřevrátil, alespoň né úplně, jen ses zaseknul na tom jednom slovíčku a zbytečně do něj šiješ. Kde jsem tady vzýval (krystalický) zlo? Jak jsem vysvětlil v dalším příspěvku níže, s tou "dobrotou/nezlem" (i když nějaký tam občas cítit je, přece jen Indové to nejsou) zásadní problém nemám, to možná spíš bizzaro, jak psal jinde, ale to je kámoš, stejně jako COF, s nima jedině diplomaticky viď ? Nevadí mi, že to není (vyloženě) zlá deska. Překvapila mě jen ta míra toho "dobra" v některých pasážích, chvilema je to prostě moc limonáda (nebo čaj), jinak mě to, některý skladby/pasáže i celkem baví, nic extra, ale baví. Přečíst si to prohlášení před poslechem, možná bych k tomu přistoupil jinak, i když jak z artworku, písma apod. bylo celkem dobře znát, o co půjde, takže zásadní význam to nemělo, takže nejspíš ne. Možná jen nedokážu vnímat smrt, Kálí apod. jako lidi v Indii. Prostě i přes tohle mě to trochu překvapilo, že je ta muzika zrovna takováhle, to je celý. Hádám, že spouta lidí bude podobně překvapená a holt se s tím buď srovná a přijme to, nebo ne. S "meditativním", nebo s BM, který vstřebává vlivy z jiný (nebo svojí) kulturní oblasti nemívám problém, naopak, když ta fúze funguje. Tady mi to přijde násilně naroubovaný na obyčejný BM a tříská se to, proto jsem psal o nedotaženosti. Nikomu neříkám, co a jak má dělat, jak říkáš, je to jejich cesta. Já zas jen říkám, jak to na mě působí. Co já vím, třeba si to ještě sedne... a když ne, nevadí, taky mám co poslouchat. Jestli i po tomhle začneš se zlem/dobrem a směřováním autora, tak fakt už...vzdávám to... pořád to samý dokola...
Hele, Adde, ty fakt nejsi normalni
Taky si to občas říkám, když s váma dlouze řeším, to co řeším a výsledky žádný...
Střap - 24.11.13 10:47:51
666: Jasan v klidu. Add ať už radši nic nepřipomínkuje. Fakt ne. AddSatan: Ty vole to je auvajs, kluku ty si fakt velký auvajs. Hele nevěnuje se ta desce náhodou kultuře, co to krystalický zlo zrovna úplně tak nevnímá? Tak pokud se tím autor zabýval někam tam směřoval nejspíš mu z toho dost možná zlá deska nevyjde. Takže tak.......Co je na tom až tak divnýho moc nechápu pro změnu já. Já jen, že ti to o pár příspěvků níže psal, že je to "hodný". Nic zase tak zázračnýho pod sluncem to není. Jak říkám neba a mám co poslouchat. Je to jejich cesta, problém s tím nemám, ale nic mi to neříká. Což je spousta muziky. Určitě mi napiš jak jsem všechno převrátil.
666 - 24.11.13 02:34:30
Hele, Adde, ty fakt nejsi normalni ani prilis vtipnej... :) Je pravda, ze obcas bych nechtel mit pravdu. Strap: Nevim proc bych mel bejt s kulturnima korenema opatrnejsi, ale diky za varovani, tatko, dam si majzla abych neprisel k nejaky ujme, nerad bych treba skoncil COF na kosach jako soucast zivyho vystoupeni. Psal jsem "trochu sdilim", takze mam dost daleky odstup a rezervu, vic opatrnejsi fakt bejt nemuzu, zni to dostatecne obezretne? ...ale muzes si zahrat na Slavka Jandaka trochu o kultuuure poucit, Add to muze pripominkovat :D
AddSatan - 24.11.13 02:24:08
Na uživatele pode mnou reagovat nebudu, protože neumí, nebo nechce číst, popřípadě zaspal vývoj diskuze :). To je pak zbytečný cokoliv psát. Hlavní je vylítnout a nadávat i když jsem už úplně mimo... Jinak prohlášení jsem četl až po poslechu (jejich stránky nesleduju), což nic nemění na tom, co jsem psal níže. V kontextu toho prohlášení ale není jasný proč by tam to zlo teoreticky být nemohlo :). A jak jsem psal, to tam primárně nehledám. Je fajn a je znát, že si s tím dali práci, i když místy... nijak výrazně mě to ale neoslovuje, jak jsem psal níže, některý pasáže dobrý. Ale proč bych se opakoval.... (Edit, tak jsem na něj vlastně reagoval :) )
Střap - 24.11.13 01:52:28
Kurva no to snad není možný! V prohlášení tý kapely je o čem ta deska bude. Nebaví mě to. Respekt mám z toho, že se s tím Vlado zabýval a tak nějak chtěl říct svoje. Beru to jen mě to prostě neba. Proč v tom někdo hledá zlo? S ohledem na to o čem to má plus mínus být mi přijde krajně jebnutý do kebule, co tu jistej uživatel píše.....Hlavně mít na všechno názor a fakticky být v prdeli....no ty vole ufffff. Nicméně 666 dobře. I když i s těma kulturníma kořenama bych byl trošku opatrnější. Bizz: Nepatlal bych se v tom fakt radši ne. Na dovolený ti to možná docvakne jinak...nemyslím špatně jen vím kam jedeš. nula absolutní: to neřeš každej to má rád jinak. Každopádně pokud je ti to přijde ok, tak si desku užij a není s tím problém. Třeba ti zrovna tahle deska v něčem sedne. Vím já?
AddSatan - 24.11.13 01:01:06
Mam vzdycky pravdu
Rozhodně ne.
ty si po jednom poslechu kazdy z desek Suffo myslis, ze Human Waste je nejlepsi matros :)
Hm tohle sis vyloženě vymyslel a překroutil. Už to jde zas do háje... já jsem si pak ten svůj hlod tenkrát k Suffo našel a takhle to postavený nebylo. Já jsem si přednostmi těch ostatních desek vědom (a fakt jsem je neslyšel jednou a před měsícem.. ani 2,5x :)).. až na BO - to jsem neslyšel vůbec a StD ani né celý ), z hlediska toho jak mě to baví jako celek prostě vede HW a Effigy, v závěsu s/t. Poslední taky není špatný... nicméně.. tohle je diskuze o COF, takže na tohle téma končím. Jo a 9x tohleto ? Ufff...Můj posluchačský čas je drahý, takže nevím...3-4 poslechy většinou odhalí jestli se s tím zabývat dál nebo ne. Ale ok, nechám to tu odborníkům na worshipster BM. PS: Ta "šla Nanynka do zelí" nebo co to tam je na sitár je fajn :). Prý je tam nějaký odkaz na Willyho Foga jo? :)
666 - 24.11.13 00:32:58
Jó někdo nám to holt musí vysvělit :). V pohodě, 666 má tentokrát v lecčems pravdu...
Mam vzdycky pravdu, jen ty si po jednom poslechu kazdy z desek Suffo myslis, ze Human Waste je nejlepsi matros :) Dost subjektivni!
spíš mi to přijde takový nedotažený, na půl cesty, nebo mi to jen nesedlo...jak říkám, nepřijde mi to špatný, ale... každopádně to byl takový postřeh z 2,5 poslechu, žádný soudy...
Uff... Dle toho komentu je tu nedotazenej ale nekdo uplne jinej :) Tak chlapci poslechnete si to aspon 9x, a do ty doby vas tu nechci videt pindat hovadiny. Krleš!
666 - 24.11.13 00:22:08
i kdyz je 666 peknej zmrd a zakernej curak :)
Mohl si klidne bez smajlu. Je slast cist cely svy jmeno jednou za cas! Ale jo, symbolika se vyviji, je fajn to sledovat. Na druhou stranu Zlo je Zlo, i kdyz se taky vyviji, esence zustava nemenna. No, na trollici hlasky jsou novi COF jak delani (brnkani po slovansku na sitar me taky uplne nedostalo, co si budem povidat, a tu o mantrach dam az priste). Jeste desce davam par poslechu a cas, protoze uz se zacinam prenaset pres veci, ktery se mi prvotne nelibi k tem, co mi trochu fungujou. A sdilim trochu nazor TT (Abigor), ze kapely by meli cerpat ze svych kulturnich korenu. A vzhledem k tomu, ze se mu libil Triumvirat, jsem zvedavej, co rekne na tohle.
je skvely, ze tady jeste komunikujou lidi, kteri tady o vecech neco vi
To zni jak can Brutusackovu vsuvku... Edit: Addovo vsuvku.
AddSatan - 23.11.13 23:46:05
Jó někdo nám to holt musí vysvělit :). V pohodě, 666 má tentokrát v lecčems pravdu... nicméně, k nulovi - osobně v black metalu bubáka nutně nepotřebuju, spousta mých nejoblíbenějších BM desek (primárně) o "bubu zlu" není (a ne nejsou to WittR apod.), ale spousta taky jo a alespoň agresivně/negativní/temnější náboj tam většinou vyžaduju. O tajích "wors-hipíkovacího" BM uctívajícího "vyšší entity", Kálí, chaosmagii/gnozi, bohyně matky :), nebo "jánevímcoještě" a hlavně jak moc se to projevuje v muzice moc nevím... i tak nemám obecně problém přijmout jiný pojetí BM (opět jsou výjimky), i když ta míra "dobroty/optimismu" až určitá "vtipnost" mě tady překvapila, jakoby závan těch MH (což není špatný), možná byli se Štormem na dovolený, co já vím :)... v horším případě Umbrtky :)... spíš mi to přijde takový nedotažený, na půl cesty, nebo mi to jen nesedlo...jak říkám, nepřijde mi to špatný, ale... každopádně to byl takový postřeh z 2,5 poslechu, žádný soudy... já vím to si mám nechat pro sebe blablabla... ale ta 4. skladba jak mix Mantras s Vlkama zní :)
bizzaro - 23.11.13 23:08:22
i kdyz je 666 peknej zmrd a zakernej curak :) (viz treba to PS, mimochodem zkratka COF se da vtipne pochopit jinak, cha), je skvely, ze tady jeste komunikujou lidi, kteri tady o vecech neco vi viz.
hrajeme 'Clovece, nezlob se' s pojmy, Nakonec se to dalo i precist a neco davalo smysl :P, Definice zlych nahravek existujou, Cirkev triton kdysi urcite nezakazala kvuli tomu, ze by ten akord vystreloval osvicene duse k branam nebeskym, pokud clovek ignoruje sirsi kontext, da se subjektivitou ohanet jen jako omluvou svy neznalosti... Myslim, ze nase kultura je pomerne jasne vymezena vuci vnimani toho, co je zlo, co neni zlo, jak v umeni, tak ve skutecnosti, a vetsina lidi to ma nastaveno podobne a uplne v klidu se na tom da shodnout.
nihilismus dnes často ustupuje, je to otázka vývoje, změny smýšlení, transendence vědomí, kdy dříve ty klasické motivy a symboly ustupují a jsou nahrazovány jinými. odráží se to v obalech, textech i hudbě ta metafyzika. mám rád i ortodox, post, progresi, atmo, pagan, raw, epic, prostě v každým ranku se dá najít skvělá hudba a asi je zbytečný cokoliv hanit, protože cokoliv může někoho nějakým způsobem obohatit ikdyž to třeba hudebně může bejt shit. Jako ty čalamádový WITTR :-), Já prostě čalamádu rád no..
jo, a Moravanku na to! ;)
nula absolutní - 23.11.13 22:46:51
To bizz: jo, rozumím tomu, ten nihilismus jak píšeš, dnes často ustupuje, je to otázka vývoje, změny smýšlení, transendence vědomí, apod, to je asi na delší debatu. A odráží se to i v tom blacku, kdy dříve ty klasické motivy a symboly ustupují a jsou nahrazovány jinými. Pevné formy, rohatí kozlové, apod., jsou nahrazovány metafyzickou bezforemnou podobou zla, odráží se to v obalech, textech i hudbě ta metafyzika, nevím třeba to tak není, jen si myslím, že ted tu takový trend je. Já ho kvituju a přes to mám rád i ortodox, post, progresi, atmo, pagan, raw, epic, prostě v každým ranku se dá najít skvělá hudba a asi je zbytečný cokoliv hanit, protože cokoliv může někoho nějakým způsobem obohatit ikdyž to třeba hudebně může bejt shit. Jako ty čalamádový WITTR :-), Já prostě čalamádu rád no..
666 - 23.11.13 22:33:58
Ty vole a je to tu zase! Zase vlastne nic moc nevime a hrajeme 'Clovece, nezlob se' s pojmy subjektivni a individualni. Pani Add a Buzz maji naprostou pravdu, je to malo zly. Celej problem je v tom, ze ta deska, tahle odnoz "worshipikujiciho BM" prvotne vubec nejsou zly, jak si panove mylne predstavovali. Tyhle kapely, tenhle smer hrajou na jiny city a pubescentne-adolescentni zlo, ani zlo jinak, tomu opravdu nedominuje, obcas nejaky zavan. A mj. kdo by taky cekal nejakej velkej zlorad od asi vcelku spokojenych tricatniku ci ctyricatniku. O to usmevnejsi je ten druhej komentar reagujici na jiz IRELEVANTNE subjektivni pocity dvou zminenych "zlounu". Jasny, ze pak muze vzniknout jenom sracka, dobra myslenka obcas taky jen zavane :) Ale hlavne, ze ste si subjektivni dojmy vyjasnili, klucka. Nakonec se to dalo i precist a neco davalo smysl :P Definice zlych nahravek existujou. Nebudu vam tu ale delat top, decka. Existujou jisty milniky zanru definujici tyto veci. Meritka a dokonce i definice samozrejme existujou taky. Stejne by slo definovat mnoho elementu, ktery k zlu na nahravce prinejmensim prispivaji. Jejich znalosti a kombinaci pak lze zlo v hudbe vedome eskalovat (kez by to bylo tak jednoduchy, jako se to da napsat). Cirkev triton kdysi urcite nezakazala kvuli tomu, ze by ten akord vystreloval osvicene duse k branam nebeskym, ze... A tak dale a tak podobne. Subjektivni pocity a nazory jsou super, ale pokud clovek ignoruje sirsi kontext, da se subjektivitou ohanet jen jako omluvou svy neznalosti... Myslim, ze nase kultura je pomerne jasne vymezena vuci vnimani toho, co je zlo, co neni zlo, jak v umeni, tak ve skutecnosti, a vetsina lidi to ma nastaveno podobne a uplne v klidu se na tom da shodnout. Zaverem je tu maly dotaz: Maha-Kali se pta, pojede-li COF s novou deskou turne po materskych skolkach v Indii jako prekvapko vanocnich besidek!? :) Bude jako pridavek cover od Lykathey Aflame??? ...jinak ta prirovnani COF k Lykathee, to si COF nezaslouzi, ale tak zneuzit se to musi.
bizzaro - 23.11.13 22:08:10
jasnacka. v podstate to s naladou ty desky vystihl AddSatan, taky na me Meditations pusobi az moc pozitivne, hrejive, optimisticky, neni tam ten nihilismus, chybí bubák. samozejme je to i dano tim, jaky druh blacku mam rad (viz uvod v Infernu). v podstate ani ke vsem stejne zanrovym deskam nepristupujes stejne, kazda te zaujme necim jinym a zmeni ti ten nahled na ni, pokrouti ti kriteria, posune te o kousek na jinou vychozi pozici. a o tom to vse je, musis to tak nak furt dolazovat, centrovat se, abys byl v ty subjektivite byl "objektivni". Wolves je hype, zacatek kariery byl... zajimavej, jo, post-black, ale dneska je to čalamáda
nula absolutní - 23.11.13 21:39:12
Jo v poho, samo kdokoliv cokoliv napíše je zabarveno osobním filtrem a je to individualní pohled na věc. I mé hodnocení desky - že je super, je čistě subjektivní názor, někdo jinej ji vidí jako méně zdařilou, nedostatečně nápaditou, technicky nezvládnutou, zvukově nedotaženou, prostě nahodí nakej relevantní polemizovatelnej argument, ale co říct na to že je málo "zlá"? Já nevim, proto jsem se ptal, nejsem muzikant, jen mě zajímalo na jakým základě je nahrávka označena za málo zlou? Ty píšeš formou zvuku a zvolenýma akordama, ok, ale samo na někoho jiného to samé skupenství akordů bude působit různě že. Klasika, ten WITTR jak zminuješ, je to black metal či ne? Já tu muziku mám rád, rezonuje se mnou, nazval bych ji post-blackem, dejme tomu, že tam nějaká původní esence black metalu, jestli je to možné takto nazvat, již není, to zlo tam taky nevnímám, a ani ho tam nehledám. Je to atmo-meditativní záležitost, která mně prostě osloví. Jen jsem reagoval na ortodox vyhodnocování, se kterým se tady často setkávám, jež taky respektuju, ale prostě to reakci vyvolá, tot vše.
bizzaro - 23.11.13 20:56:02
Myslite, ze nějaký stupid prohlašení o zlo, nebo nezlo náboji má nakej vliv na nahrávku samotnou? Je faktem když, člověk nevnímá svým osobním filtrem nahravku jako zlou, ze to není ok a že není zlá? Myslíte, že black metal, aby byl black metalem musí obsahovat zlo ve skupenství jak ho někdo individualně vnímá?
hodne otazek tady mas, snazis se tu relevantne-znalecko-inteligentne reagovat, ale v podstate vsechno, cos tu napsal, je individualni - i tvuj prispevek. jak jinak nez individualne to chces vnimat? nechapu tedy tvy "stupid prohlaseni", kdyz kazdymu posluchaci, ktery neposuzuje hudbu tak, jak pises v zaveru, tohle dochazi - dle formy tvyho prispevku bych te mezi ne zaradil. s temito predpojatymi lidmi se nema o muzice ani cenu bavit (i kdyz treba v ramci WITTR mezi ne patrim). takze, neni zadny meritko samozrejme, jde jen o to, zda se cast posluchacu dokaze nad nejakym terminem ci definici shodnout, aby si vysvetlili, jak nejaka nahravka pusobi. NA NE pusobi, ne dle meritek nebo tabulek Prvku zla (che), na ne samotne (furt ten individualismus). ja sam to "zlo" vnimam formou zvuku a predevsim kytarovych akordu, ktery na me pri poslechu nejak pusobi = jakou vytvari atmosferu. nemusi tedy ani jit nutne o blackovou kapelu, dost death a post kapel timhle zpusobem pracuje. pro jednoho to muze byt, at si od tebe pujcim, beznaděj, deprese, melancholie, odosobnění, vzdor ad., pro druhyho treba vokal a textova napln. jinak pro ujasneni jeste, vsechno tohle okolo "zla", na co reagujes, je primarne uvedeny a odkazuje na muj uvod recenze Inferna, nic vic ;) www.marastmusic.com/Recenze/INFERNO-Omniabsence-Filled-by-His-Greatness
nula absolutní - 23.11.13 16:47:03
Super nahrávka, ale nevim jestli je málo zlá, nebo hodně zlá, nebo středně zlá? Musí bejt kvalitní black metalová nahrávka zlá a jaký je objektivní měřítko zlý, nebo hodný nahrávky?. Myslite, ze nějaký stupid prohlašení o zlo, nebo nezlo náboji má nakej vliv na nahrávku samotnou? Je faktem když, člověk nevnímá svým osobním filtrem nahravku jako zlou, ze to není ok a že není zlá??? Myslíte, že black metal, aby byl black metalem musí obsahovat zlo ve skupenství jak ho někdo individualně vnímá ? Cožpak nemůže evokovat jiný emoce-individualismus, beznaděj, deprese, radost z tvorby, radost z rozkladu, odpor k tvorbě a rozkladu, revoltu vnitřní, melancholii, odosobnění, vzdor, apod? Cožpak někdo nemůže vnímat nahrávku jako zlou? a kde je naký obecný měřítko co vlastně zlá nahrávka je? Že by se odvíjela od zvuku vibračně nižších tonů na stupnici, či bpm virblu, nebo snad přesně daným stylem vokálu? Nevim, ale toto uzavřeně ortodox vnímání nahrávky-nahrávek mi prostě přijde dost omezený. Odměřovat kvalitu na základě subjektivního vnímání objektivně, vždycky hapruje. Ty rádoby relevatno-znalecko-objektivní posudky ve smyslu- je to málo zlý, je to nahovno jsou prostě nahovno. Ale nevim, třeba je naka obecná definice "zlé" nahrávky a já ji neznám. Je naká taková??
Střap - 23.11.13 15:01:37
Nevím prostě je to čaj z gangy, že to zlý nebude jsem čekal už podle prohlášení tak nějak. Pozdravujte na poli.
666 - 22.11.13 20:44:10
BruklynskejVegan, NeviditelnyPomerance, co vsechno se jeste metalu stane?
bizzaro - 22.11.13 15:30:13
problém nemám, ale přijde mi to chvílema až nějaký moc "hodný" ne?
no prááávě
AddSatan - 22.11.13 14:38:51
Od BrooklynVegana jo? Tak to by prý měla být záruka kvality jsem někde slyšel :) (tý jo oni streamovali i Gorguts koukám :) ). Ale bacha, antivirus mi teď hlásí nějaký "tofu infiltration" ! Jako není to špatný, občas dobrá pasáž, s klávesama ani sitárem (sám Ananda Shankar z podsvětí? :) ) problém nemám, ale přijde mi to chvílema až nějaký moc "hodný" ne? A občas mi to evokuje nějaký morbivodoviny :)... asi vokálem... v lepším případě MH (nejen tou Indií..). Vlastně mi to přijde v jistým smyslu podobně "veselý"/optimistický jako Lykathea...
brutusáček - 22.11.13 07:30:57
to je nějaká kontrarevoluce v tom má prsty Střap! :) Je to lepší než debut
gorth - 21.11.13 18:56:23
stream nového alba na BrooklynVegan http://www.brooklynvegan.com/archives/2013/11/cult_of_fire_re.html dobré ředkvičky
Tom Coroner - 22.10.12 12:55:52
To rád slyším a s tou melodií souhlasím. BTW, v listopadu vyjdou i slibované kazety (In League With Satan productions a Atomic Vision productions).
666 - 20.10.12 20:27:11
Preorder (vydani na listopad): http://demonhood.bigcartel.com/product/cult-of-fire-triumvirat-cd TC: dik za LP, uz jsem se pak neozyval, dorazilo a poslouchano je casto. „Melodie je cesta k vecnosti“.
Crust - 20.10.12 19:20:27
Už se ví datum vydání Triumvirátu na CD?
Tom Coroner - 16.07.12 10:28:10
děkuji starému kontinentu za příkladnou mobilizaci - luxusní dvě stovky platících
Tom Coroner - 04.07.12 08:39:42
kostýmovka přísná :-))) hledačům KKK AUTO doporučuji prostudovat http://en.wikipedia.org/wiki/Capirote a http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Week_in_Spain
brutusáček - 04.07.12 00:32:32
slabý brute :-D čekal sem teda nějaký KKK téma
cult of fire jsou kapela v lati ..to se nedělá :)
lemmy - 03.07.12 23:22:32
slabý brute :-D čekal sem teda nějaký KKK téma
brutusáček - 03.07.12 22:14:19
dámy a pánove..marastmusic vám přináší jedinečné záběry z kostýmové zkoušky cult of fire http://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=diablo_costume.jpg
Tom Coroner - 18.06.12 16:40:15
true pinstripe, true netrigger, true uberhall
brutusáček - 18.06.12 09:58:25
trk z vedlejší diskuze pod FF ....jaké bude mít CoF blány na bicích..doufam že true virgin! :)
Tom Coroner - 18.06.12 09:50:12
Brut: co víš, co mám pod tou kápí ... :-) Lunaris: to má recht, ale ono spíš záleží, na jakej riff ty varhany nasadíš
Lunaris - 16.06.12 18:27:40
Vlado povídal, že ho hodně inspiruje starý psychedelic rock. Jelikož tohle neposlouchám, tak nevím, jak moc se tam nachází.
brutusáček - 16.06.12 09:54:02
Coroner: nech si narůst háro jako tady hoši ze severu : http://www.youtube.com/watch?v=yfBS0Be7EFc
Tom Coroner - 15.06.12 18:18:58
Střap: jj, vím :-)
Tom Coroner - 15.06.12 18:18:18
já na nich vyrostl...starej Emperor, zmíněná Gehenna, starý Enslaved, Kvist, Bathory na Underu je mají taky geniální....
Sud - 15.06.12 18:12:09
ha, koukám že jsem zanedbal studium norge kořenů, to jsem pěkně zprdele s těma Cradle of Fire, beru zpět.) zrovna u tý Gehenny mi to sedí, ale já ty klávesy jinak špatně snášim
brutusáček - 15.06.12 16:10:49
výbornýýýý, dáváte si záležet :)
Střap - 15.06.12 15:53:46
vole tam čitelný kopáky nepatřej tam patří pořádný sypaní kopyt do pekelnýho sklepa :-)
Tom Coroner - 15.06.12 15:51:31
jo, budeš tam mít alespoň A1 plakát, když už tam nejsou čitelný kopáky :-DDDDD
Střap - 15.06.12 15:47:35
mi jeden kousek schovej myslím, že jste si dali záležet...bude, aspoň na co koukat.
Tom Coroner - 15.06.12 15:41:00
:-) ne, na to jsou tu íčka, my pojedeme furt česky
Střap - 15.06.12 14:54:53
hehe jsou ty texty v Yuggothštině?
Tom Coroner - 15.06.12 14:29:10
Tom Coroner - 15.06.12 14:26:39
Střap - 15.06.12 14:23:46
Ty vole to chci! :-)))) Bude malá nakládačka hehe...vole to máte texty psaný pekelnejma vidlema? hehehe...hustý.
Tom Coroner - 15.06.12 14:19:36
Střap: já je ani nedostal do ruky :-)))))) Brut: jo, názvy skladeb jsou zde: http://www.cultoffire.com/discography/
brutusáček - 15.06.12 13:44:06
jsou to určitě balady o lásce! :)
Střap - 15.06.12 13:39:07
Vole tak to si mě napotěšil jsem si chtěl dát pořádný peklo a ty mě vypečeš.
Tom Coroner - 15.06.12 13:15:16
Tak to tě zklamu, to v plánu není :-)
Střap - 15.06.12 13:12:22
Postni někam prosím tě texty hehe...na to se těším.
Tom Coroner - 15.06.12 12:05:21
Zase dáme volně ke stažení/sdílení komplet flac i mp3 (oboje z kvalitního studiového vinyl-ripu, ať o to praskání nikoho neochudíme). My prostě nemáme k nulám a jedničkám vztah, i ten obal je na CD hnusně malej.
Crust - 15.06.12 10:18:51
nene, já myslel to vaše dílo, že vyjde jen na vynilu...
Tom Coroner - 15.06.12 09:29:44
Tak tos mi fest polichotil :-) ??? Kdy? Kde? Já mam na nějakým bonusovaným trojvinylu Malici, ale za asfaltovej 1st spell bych vraždil!!!
Crust - 14.06.12 22:02:46
skoro jako bych větřil nejlepší český BM album :) starou Gehennu a jejich zaříkávací trilogii mám moc rád škoda jen, že to vyjde jenom na vynilu...ten si nikde nepustím :(
Tom Coroner - 13.06.12 12:57:38
Spíš jsme se neubránili inspiraci famózní starou Gehennou http://www.youtube.com/watch?v=8ejyoZDBCvE Dark medieval times i Tormentor jsou absolutní nezemský kulty!
Crust - 06.06.12 20:19:43
novej song je pecka...je tam parádní jeskyňoidní reverb a bicí zněj jak z Dark Medieval Times :) prostě totální Norge \m/ je slyšet, že ty temný hvozdy maj v krvi... jen tak dál ;)
Střap - 06.06.12 15:21:15
Dalihrob: Slyšet v tom Tormentor hádám není tak špatný ne?
Sud - 06.06.12 14:03:52
myslim tu pasáž, o který mluvim
Dalihrob - 06.06.12 13:33:33
No já tam slyším tak max. Tormentor, někdo zas Knedle. To asi platí svůj k svému :-D
Střap - 06.06.12 11:38:23
Sud...ale hovno. Tomu nerozumíš. Stáhni ještě pár desek na to jednou přijdeš...uffff
bizzaro - 06.06.12 11:24:26
a ani novy kape to u vas nezachranujou?
teda gothmogy. kdybyste vedeli, jakou s tim meli praci a kolik to stalo
trochu Cradle Of Fire teda
neprehanej :D
Sud - 06.06.12 10:55:34
trochu Cradle Of Fire teda, po vybornym EP jsem to tak uplne necekal
bizzaro - 06.06.12 10:34:03
:D a ani novy kape to u vas nezachranujou? :) tak si na koncert vemete lizatko na ty klavesovy pasaze no ;)
Dalihrob - 06.06.12 10:19:43
Jo, měl jsem u toho chuť někoho nakopat do držky :-D Je to zlo :-C
Sud - 05.06.12 23:28:04
teda ta pasaz v novym songu po minute a pul teda uuuff
Tom Coroner - 18.04.12 10:02:39
Tom Coroner - 16.03.12 11:26:09
Nebudu lhát, že právě Arosian Black Mass nebo Black Flame of Blasphemy nejsou vzorem, jak by to mělo v budoucnu vypadat. Další akce je již v jednání (cca leden/únor 2013) a v plánu jsou právě Kadotus a Behexen. Držte palce.
Lukáš Bizoň - 15.03.12 18:36:19
Ještě KADOTUS a bude to největší kult!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sud - 15.03.12 18:19:40
to mne pripomina, na zari se planuje dalsi turne Negative Plane a v kvetnu tu snad bude Diocletian
666 - 15.03.12 12:54:55
Citim hnilobu, siru a pritomnost Pana. Mene (kapel i lidi) znamena vice a klidne si priplatim na vleznym aniz bych nekomu chtel lizt kamsi... Kdyby nekdy u nas byla akce ve stylu Arosian Black Mass ap., bylo by to neco, nicmene max. spokojenost.
Tom Coroner - 15.03.12 11:57:25
:::---)))
Střap - 15.03.12 10:58:55
Lunaris: Prostě sem házej svoje typy na koncert ať mají vlkodalci radost třeba se někdy někam vypravím. Tom Coroner: FFF
Tom Coroner - 14.03.12 21:43:36
Ondskapt byl super!
Lunaris - 14.03.12 20:25:16
Crust: Není to tak dlouho, co tu hráli Ondskapt. A já nevím no, je to blbý? http://www.youtube.com/watch?v=56UigXrV9lM Faktem je, že za většinu akcí u nás můžeme děkovat velmi úzké skupině lidí, kteří do té organizace jdou. Něco nás tady v banánové republice mine, o tom žádná. Německo a Skandinávie je v tomhle jinde, tam ale přijde i daleko víc lidí, takže se to vyplatí pořádat. Zbytek západní Evropy je na tom s náma vesměs srovnatelně. Reporty málokdy hlásí nějakou drtivou návštěvu.
Crust - 14.03.12 18:59:15
Crust: To neomezuj na jednu agenturu a ono něco vyplave. V tomhle bude v ČR dle mýho nejednodušší sledovat Mortem tam nějáký to vodítko najdeš. Samosebou nebude všechno jak by sis představoval. Já bych taky kapely, na který budu donucen jet na BA viděl radši v klubu:-)))) Mimoto bychom mohli pod nějákým článkem na tohle udělat Lunarisův informační koutek, když říká, že mrtvo není. Přeci jen něco sem pastnout může vždycky. Když to bude zajímat aspoň tebe smysl to má.
Jo, Mortemzine je na to docela dobrej to je fakt, budu to muset sledovat, dlouho jsem tam nebyl. Jinak před cca 8 lety fungoval takovej fajn českej BM portál, myslím že se to jmenovalo Eclipse prod. (bylo to zároveň i distro). Pamatuje si to někdo? :)
Střap - 14.03.12 14:31:42
Crust: To neomezuj na jednu agenturu a ono něco vyplave. V tomhle bude v ČR dle mýho nejednodušší sledovat Mortem tam nějáký to vodítko najdeš. Samosebou nebude všechno jak by sis představoval. Já bych taky kapely, na který budu donucen jet na BA viděl radši v klubu:-)))) Mimoto bychom mohli pod nějákým článkem na tohle udělat Lunarisův informační koutek, když říká, že mrtvo není. Přeci jen něco sem pastnout může vždycky. Když to bude zajímat aspoň tebe smysl to má.
Tom Coroner - 14.03.12 11:39:30
To je důležitý, ale ne hlavní :-)))) http://www.desicomments.com/dc1/13/164918/164918.jpg
bizzaro - 14.03.12 11:23:03
My sem budeme tahat hlavně to, co takřka necestuje :-)
tak hlavne aby docestovali mistni :-)
Tom Coroner - 14.03.12 11:21:46
My sem budeme tahat hlavně to, co takřka necestuje :-)
Crust - 14.03.12 11:03:12
Lunaris: Tak třeba letos, co bys doporučil? Já o ničem nevím... možná se jenom dívám na nesprávný místa. Ale kouknu třeba na roster Obscure a nic. Dřív toho bývalo víc. Jo často tu je Gorgoroth, ale ten zrovna nemusím. A občas nějaký trochu známější jméno, ale když vidím co jinak cestuje Evropou, tak ČR se to většinou s úspěchem vyhne, protože je nikdo nepozve.
Lunaris - 14.03.12 10:33:13
jj, viděl jsem, že tam někde hráli i celý Covenantí In Times.... u nás ale tohle pořadatelé přehlíží, občas je sem tam něco na Brutalu, ale jinak je tu blackově mrtvo. Tak aspoň že se tu díky vám něco objeví :)
Jak jsi na to přišel? Jsem sice línej psát reporty, ale mrtvo tu není. :-)
Crust - 14.03.12 09:21:56
   Na nich jsem byl teď v rajchu....bylo to dost dobrý, hráli speciální starej set (celej Trollstrom a většinu Drep), nicméně ten budou evidentně nabízet na více místech (stejně tak DHG) a navíc, pro mě jsou Mare a OTOH momentálně prostě nejvíc. Viděl jsem je v Helsinkách a od té doby jsem jel/letěl na vše, kde hráli (Brusel, Rotterdam, Trondheim), neumím to ani popsat! Není nic, co bych si na vypuštění vlastního debutu přál víc. Je to hodně osobní a nečekám, že každý to bude vidět stejně. I kdybych si to měl zaplatit ze svýho. V plánu máme už i další nezemskost na zimu :-)
jj, viděl jsem, že tam někde hráli i celý Covenantí In Times.... u nás ale tohle pořadatelé přehlíží, občas je sem tam něco na Brutalu, ale jinak je tu blackově mrtvo. Tak aspoň že se tu díky vám něco objeví :)
Tom Coroner - 13.03.12 20:13:58
Uvidíme :-)
Střap - 13.03.12 20:08:15
Tom Coroner: Hele koncert na 15.července vidím max na 70 hlav. Ne, že by Vám ten úspěch nepřál, ale tak nějak jsem k věcem v tomhle směru skeptik jak noha. Pokud budou pekelný legie líp organizovaný jedině dobře, pro Vás!
Tom Coroner - 13.03.12 20:06:45
Střap: díky!
Tom Coroner - 13.03.12 20:05:16
TC: a co třeba koncert s Troll? kdyby je sem někdo přitáh, bylo by to super :)
Na nich jsem byl teď v rajchu....bylo to dost dobrý, hráli speciální starej set (celej Trollstrom a většinu Drep), nicméně ten budou evidentně nabízet na více místech (stejně tak DHG) a navíc, pro mě jsou Mare a OTOH momentálně prostě nejvíc. Viděl jsem je v Helsinkách a od té doby jsem jel/letěl na vše, kde hráli (Brusel, Rotterdam, Trondheim), neumím to ani popsat! Není nic, co bych si na vypuštění vlastního debutu přál víc. Je to hodně osobní a nečekám, že každý to bude vidět stejně. I kdybych si to měl zaplatit ze svýho. V plánu máme už i další nezemskost na zimu :-)
Tom Coroner - 13.03.12 19:51:46
Dorazí 10 lidí a vydavatel bude valit voči, kam se to dostal. ;-) Ačkoliv, starý czecho slovakian BM UG určitě bude přítomný, což dělá víc jak 10 lidí. :-))
V tomto směru si dost věříme :-).
Crust - 13.03.12 18:55:32
TC: a co třeba koncert s Troll? kdyby je sem někdo přitáh, bylo by to super :)
Lunaris - 13.03.12 18:37:31
Dorazí 10 lidí a vydavatel bude valit voči, kam se to dostal. ;-) Ačkoliv, starý czecho slovakian BM UG určitě bude přítomný, což dělá víc jak 10 lidí. :-))
Střap - 13.03.12 18:14:52
Tom Coroner: Koukám o moc větší hnilobu jste vytahnout nemohli :-) Takže gratulace! Jinak jsem se trošku dostal k těm Vašim vypalovačkám a myslím, že je to těžce v klidu.
Tom Coroner - 13.03.12 17:31:42
No to mi povídej :-))) Přesvědčit MARE (ještě na léto!!!), kteří letos celosvětově odehrají jen dva koncerty (vč. tohoto!!!), to byl výkon. Naštěstí je ale jejich vydavatel (který s nimi přiletí taky) dokázal nějak přesvědčit. Nechtěl jsem tu nic provařeného/běžného a chtěl jsem to, co osobně považuji za elitu souč. BM. Také už vím, že to bude v HooDoo na Vinohradech.
Lunaris - 13.03.12 16:19:14
Jsem rád, že jste to nakonec dokázali domluvit. Podle toho, co mi Vlado naposledy říkal, to moc slibně nevypadalo kvůli termínům.
Tom Coroner - 13.03.12 15:42:20
Full LP Triumvirát se bude znesvěcovat 14. července 2012 v Praze (klub bude upřesněn). Kromě CULT OF FIRE vystoupí norské klenoty MARE a ONE TAIL, ONE HEAD!!! http://www.youtube.com/watch?v=jrP95LAHLWM http://www.youtube.com/watch?v=cRA4fRlSEJw http://www.youtube.com/watch?v=SYlHWGmkff4
Tom Coroner - 29.12.11 18:31:59
Já je viděl živě v Helsinkách, Bruselu a Rotterdamu a je to neskutečný peklo, v únoru musím do Trondheimu! Závislost!!!!
pf - 29.12.11 17:57:16
sorry, já si jen nemohl vzpomenout :o) ale zní to dobře, doufám, ež to klapne
Tom Coroner - 29.12.11 17:39:23
Chytrej Petr (komolení je ale rouhání!). Snad vše klapne.
pf - 29.12.11 16:14:06
mare heads or tails (nebo tak nějak)
Tom Coroner - 29.12.11 15:24:47
A které tedy myslíš?
Lunaris - 27.12.11 19:38:30
No to jste vybrali datum recky :-). První koncert proběhne v Praze (cca červen) při příležitosti představení debutního LP Triumvirát. V jednání jsou dvě VELMI exkluzívní norské formace.
Snad jsou to některé z těch, co myslím. A snad to vyjde.
Tom Coroner - 27.12.11 14:48:30
Hádáš velmi správně, nestane :-)
Střap - 26.12.11 11:17:58
Tom Coroner: LP Triumvirát solidní:-))) slušně. Pravověrný pandy budou mít určitě radost. Já potom, co z toho stylu dělají hippie blacky nakonec taky. On extrémní metal dostal občas debilní formy. Je to jako death metal zpívající o právech kuřat v JZD Slušovice. To se Cult Of Fire hádám nestane.
Tom Coroner - 26.12.11 10:17:56
No to jste vybrali datum recky :-). První koncert proběhne v Praze (cca červen) při příležitosti představení debutního LP Triumvirát. V jednání jsou dvě VELMI exkluzívní norské formace.
Crust - 25.12.11 15:28:23
rany Covenant me teda pri poslechu vubec nenapadli, ale je fakt, ze tam ten oder prvotnich Nagashovych nahravek (bez klaves samozrejme) opravdu je jinak je to fajn pocin, i kdyz mi vysledek trochu kazi cestina v textech...
brutusáček - 24.12.11 15:30:51
Přijde mi to v pohodě má to feeling..O což klukům šlo. Hele bude to hrát živě? Jinak super typ na štědrej den. Jinak pak se pochlubte komu přišlo pomalované dítě kukuřice zapálit vénoční stromeček.
Corňákovi to je jasný
Lunaris - 24.12.11 15:24:12
Má to fungovat jako regulerní kapela včetně koncertní činnosti.
Střap - 24.12.11 15:13:48
Přijde mi to v pohodě má to feeling..O což klukům šlo. Hele bude to hrát živě? Jinak super typ na štědrej den. Jinak pak se pochlubte komu přišlo pomalované dítě kukuřice zapálit vénoční stromeček.
Black_Hand - 24.12.11 14:13:04
Tagy pod clankem mne pobavili ;-)
no vidis, tech jsem si nevsim. vrchni kukuricnik :).
mental - 24.12.11 13:10:59
Tagy pod clankem mne pobavili ;-)
Black_Hand - 24.12.11 13:01:52
misty trochu moc "objektivni" ale jinak moc dobra recenze :). zkusim. ja si rikal, jestli bizz vytahne nejakou pekelnost na vanoce. btw: nez jsem se prihlasil, tak jsem mel v diskuzni captche hebrejstinu, nedelam si srandu. mozna to je bizzuv inside joke, ale todle bych nezvladl vyplnit ani kdybych se na hlavu postavil :).

Zkus tohle