Autor: 80 Uživatelé: 67 Tvé hodnocení: hodnoť
20:11

CULT OF FIRE - 20:11

Jako předzvěst věcí příštích působí toto EP velmi slibně. Variace na poctivý severský black metal se velmi povedla. Cult Of Fire hodlám sledovat, pražské podzemí čerstvou krev zatraceně potřebuje.

Cult Of Fire logoČeskoslovenské komando s bytem v Praze Cult Of Fire má za sebou cca rok existence, během kterého stihlo nahrát krátké EPko s názvem 20:11. To nabízí dva fláky Návrat zářného zla a Bytosti z prázdnoty, jejichž hudební aspekt se zde ve stručnosti pokusím nastínit. Ještě předtím však nutno zmínit, že persony stojící za tímto projektem nejsou žádná začátečnická ořezávátka, ale naopak si za dobu svého působení v různých extrémních uskupeních vybudovali na domácí undergroundové scéně už nějaké jméno. Maniac Butcher, Krvavá Práce, Infernal Imperator nebo skvělá Lykathea Aflame – to spolu s hudebními preferencemi jednotlivých pánů je jistý příslib kvality.

Cult Of Fire

A jaké že to ono zářné zlo je? Inu, severské se vším, co k tomu patří. S takovým vysvětlením se ale nelze jen tak spokojit, bereme-li v potaz ohromnou rozmanitost především norské scény. Úvodní riff mi hodně připomněl staré demo Nordisk Vinter norských Grimm, což byl boční projekt členů kapely Carpathian Forest, pouze tempo je o něco rychlejší - rovinka, nahoru, dolů… osvědčená klasika. Téměř okamžitě zaregistrujete vokál oscilující někde mezi Nattefrostem a Nocturnem Cultem na Transilvanian Hunger… taktéž osvědčená klasika. Borci následně valí fajnovou melodickou linku, jíž doprovází takřka pochodové bicí – klep, krátká pauza, několik rychlých klepnutí. Dostáváme se k intermezzu uprostřed skladby, kdy vokalista kvílí jak Bánší, zlo se blíží. Skladba vrcholí vyhrávkami na spodní straně hmatníku, jež oplývají vynikajícím zvukem, který perfektně zapadá do celkové atmosféry skladby a dokáže ji ještě umocnit. Tohle se povedlo.

Cult Of FireBytosti z prázdnoty se nachází zřejmě ještě výše z hlediska feelingu a jeho rozmanitosti, tedy hlavně ve druhé polovině písně (vyjma poslední minuty). První půlku (vyjma úvodní minuty) totiž opanoval polární blizzard, který ve mne ale zanechal o něco slabší dojem, na můj vkus zní moc „švédsky“, čemuž poslední dobou už tolik neholduju. Z vichřice vás probudí konejšivý zvuk kytary a čehosi v pozadí, co zní jako klávesy. A právě zde se 20:11 jeví nejsilnější, když zdařile kombinuje atmosféru raných desek In The Woods, Covenant a jistých kontroverznějších spolků z Polska. To se též povedlo.

Hodnocení se kvůli krátké stopáži „zdržuji“, ale jako předzvěst věcí příštích působí toto EP velmi slibně… jak už od žádné kapely nic neočekávám, tak další dráhu Cult Of Fire hodlám sledovat dál. Pražské blackové podzemí čerstvou krev do žil totiž zatraceně potřebuje.

Triumvirat me sice bavi vic, ale hudebne je novinka taky v pohode, sitar a ty motivy z vychodnich hudebnich kultur beru jako zpestrujici experiment. Co mne ale vadi, jsou ty opicarny s nazvama skladeb. Minule thebska abeceda, ted nazvy v hindstine nebo sanskrtu, alternativni nazev alba v anglictine, texty v cestine...pripada mi to jako takovej bordel vzniklej z myslenky "hlavne budeme tajemny, abysme byli zajimavy a jiny". Kdyby se aspon drzeli jednoho vytycenyho smeru, ale tohle nema zrejmou koncepci. Nebo mi unika. A prijde mi to kontraproduktivni i pro kapelu a jeji odkaz, kdy zatimco normalne by si mezi sebou mohli lidi sdelovat nazory typu: nejlepsi mi prijde skladba "Na pohrebni hranici jsoucna" nebo "Kdyz smrt je vsim", takhle jsou ztraceny v klikyhacich a muzou si rikat tak maximalne cisla skladeb. Coz je stejne jediny, podle ceho se budou vsichni orientovat. Podle me nikdo jinej, nez clovek co se v tom vyzna, tohle neoceni.

no každopádně teda po dvou stránkách zjištění že to neni zlý a jako milovník wohníčků jdu do toho...!

Střap: řeknu ti to zcela normálně přečti si, co si napsal sám na začátku a možná ti dojde jediná věc vyprovokoval si to sám.....že si vocas je tvůj problém. To je, asi tak všechno.
ty mas problem, Strape. a nejen se Stepanem, vid? ;)

tak aspon ze tohles dal za 100% ;)
   Střap: lemmy: ty přeci:)))))))

AddSatan:
Hele já nevím řeknu ti to zcela normálně přečti si, co si napsal sám na začátku a možná ti dojde jediná věc vyprovokoval si to sám.....že si vocas je tvůj problém. To je, asi tak všechno. Dobrou noc.

lemmy: ty přeci:)))))))

Kdo bude psát recku na novinku?

AddSatan: Překvapila mě jen ta míra toho "dobra" v některých pasážích, chvilema je to prostě moc limonáda (nebo čaj), jinak mě to, některý skladby/pasáže i celkem baví, nic extra, ale baví.
Dost přesně si vystihl i mý pocity.

Bizz: interpretace COF? Cocks on fire?

ZLO!!!

"V roce 1935 se rozhořel spor, zda nadále popravovat sekerou na špalku, což někteří obhajovali i jako blízké kulturnímu germánskému cítění."

posledni smysluplna pripominka ke kulturnim korenum, co jsem cet.)

Ty posty v půl třetí ráno slabší no :)
Střap: Nepřevrátil, alespoň né úplně, jen ses zaseknul na tom jednom slovíčku a zbytečně do něj šiješ. Kde jsem tady vzýval (krystalický) zlo? Jak jsem vysvětlil v dalším příspěvku níže, s tou "dobrotou/nezlem" (i když nějaký tam občas cítit je, přece jen Indové to nejsou) zásadní problém nemám, to možná spíš bizzaro, jak psal jinde, ale to je kámoš, stejně jako COF, s nima jedině diplomaticky viď ? Nevadí mi, že to není (vyloženě) zlá deska. Překvapila mě jen ta míra toho "dobra" v některých pasážích, chvilema je to prostě moc limonáda (nebo čaj), jinak mě to, některý skladby/pasáže i celkem baví, nic extra, ale baví. Přečíst si to prohlášení před poslechem, možná bych k tomu přistoupil jinak, i když jak z artworku, písma apod. bylo celkem dobře znát, o co půjde, takže zásadní význam to nemělo, takže nejspíš ne. Možná jen nedokážu vnímat smrt, Kálí apod. jako lidi v Indii. Prostě i přes tohle mě to trochu překvapilo, že je ta muzika zrovna takováhle, to je celý. Hádám, že spouta lidí bude podobně překvapená a holt se s tím buď srovná a přijme to, nebo ne. S "meditativním", nebo s BM, který vstřebává vlivy z jiný (nebo svojí) kulturní oblasti nemívám problém, naopak, když ta fúze funguje. Tady mi to přijde násilně naroubovaný na obyčejný BM a tříská se to, proto jsem psal o nedotaženosti. Nikomu neříkám, co a jak má dělat, jak říkáš, je to jejich cesta. Já zas jen říkám, jak to na mě působí. Co já vím, třeba si to ještě sedne... a když ne, nevadí, taky mám co poslouchat. Jestli i po tomhle začneš se zlem/dobrem a směřováním autora, tak fakt už...vzdávám to... pořád to samý dokola...

666: Hele, Adde, ty fakt nejsi normalni
Taky si to občas říkám, když s váma dlouze řeším, to co řeším a výsledky žádný...

Cult Of Fire, Tom Coroner, Tomáš Corn, black metal, Maniac Butcher, Dark Storm