Autor: 100 Uživatelé: 90 Tvé hodnocení: hodnoť
The Synarchy of Molten Bones

DEATHSPELL OMEGA - The Synarchy of Molten Bones

Kdyby dál pokračovali v měknutí, radši bych dobrovolně opustil tento svět… Deathspell Omega ale servírují svou nejlepší nahrávku.

Deathspell OmegaS těmito francouzskými šílenci už to táhnu notnou dávku let a ještě se nestalo, aby mě zklamali. Pravda, poslední EP Drought je asi nejslabší počin (alespoň dle reakcí většiny), ale i tak mě nijak neuráží a rád si ho poslechnu (dokonce mám i na asfaltu). Každopádně když vyšla ven informace, že maniaci z DsO chystají novou nahrávku, nervozita vzrostla. Nervozita a očekávání. Jak to pojmou? Budou pokračovat v měknutí a dojde i na to, že i mě, úchylného vše-tolerujícího Deathspell voyeura začnou nudit? To bych vážně radši dobrovolně opustil tento svět…

No nic, zaplatil jsem si předobjednávku jak vinylu, tak mp3, abych měl vše z první ruky, a jde se na to. The Synarchy of Molten Bones může začít. A začíná hezky. Hezky nechutně, zvony, disharmonie jak v Matrixu, nasamplované divnozvuky do klasického Deathspell začátku desky, paráda. A konec! Přichází první riff a hned první vražda – je to tady, Deathspell Omega se vrátila k masakru jako na Paracletus či Fas – Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum. Už v půlce prvního songu přichází absolutní lobotomie a já mám chuť jít někam skočit ze skály a letět hodně dlouho. Totální výmaz, masakr, zlo, chaos, hnus, tahačky, vysypaný Paracletí drnkačky, nemilosrdný skluzy… prostě geniální nádhera. Nejde se soustředit na nic jiného než na jejich hudbu. Brutalita sypaček nezná hranic, kytary trhají kusy masa a lámou kosti a basa (konečně začíná hrát jednu z hlavních rolí) dělá uzly na vnitřnostech a otok mozku!!! K tomu všemu hnilobný různobarevný vokál s nemilosrdným (a sakra vychytaným) frázováním  - D(s)O hajzlu! První poslech doporučuju v nějaké izolované místnosti, nejlépe asi na samotku v odlehlém blázinci, jinak hrozí vlastnoruční urvání si hlavy samou (nemocnou) radostí, že borci zplodili tohle dítko. Hodně vzdáleně se dá říct, že Fas tady souloží s Paracletus, což pro mě, který miluje právě tyto dvě desky ze všech nejvíc, je naprosto orgasmická kombinace.

Deathspell OmegaJak jste již pochopili, tohle je víc, než cokoliv jiného, velice neobjektivní výchval nové desky jednoho nemocného a na smrt zapřísáhlého fanouška. Nečekejte tady nějaké odborné rozbory a kritické připomínky. Pro mě je totiž každá skladba, každý riff, každý part, každý nástroj, každé slovo, každý tón na tomhle veledíle dokonalý. Velké plus je, jak říká kolega Dalihrob, že Deathspell Omega prostě posunula laťku, chcete snad od nich ještě něco víc? Mohl bych rozepsat každou pasáž zvlášť, ale bylo by to na 6 A4 a stejně by to nikdo nečetl (smích). Každopádně zase bych byl proti sobě, nevypíchnout hlavní momenty, i když ty se pak s dalšími a dalšími poslechy mění, nicméně po prvním lámání v kole mi utkvěl v hlavě především perfektní výmrd mysli před pochodem mrtvých klaunů ve Famished for Breath. Právě tady jsem si všimnul toho, že basa dostala dost prostoru a na to, aby totálně zabila (myšleno v dobrém) posluchače není potřeba žádná onanie a honění, tady (a najděte si tu pasáž sami) to ničí vychytanými a utnutými dobičkami. A jak! Vůbec že takový motiv vymysleli, mi rozlilo teplo do celého těla a oni to ještě vyšperkují takovouhle vychytávkou… Nicméně to pořád není vše, úplný závěr desky, kdy se na vás v Internecine Iatrogenesis hrne hodně tučná zkáza a je jasné, že naděje právě naposledy vydechla, je skvostný. Abych se opakoval – geniální! Prostě jsem zůstal bez spodní čelisti. Hotovo, prázdno, apokalypsa, všude jen šeď, nicota existuje! Nic víc než „DO-PR-DE-LE“ se nedalo říct. Tak znovu no… (uslintaný úsměv).

Deathspell OmegaS dalšími poslechy si pak lze všímat naprosto úžasné propracovanosti stavby skladeb. Vlastně vůbec nedokážu pochopit, jak tohle dokáže někdo zahrát, natož napsat!? Docela by mě zajímalo, na čem kluci frčej, když tohle píšou, tvořej, vymejšlej. A bicí? No, pokud to byl člověk, tak je to magor, a pokud to je automat, tak je magor ten, kdo to klikal, protože to by muselo bejt snad ještě větší peklo, než to nahrát (smích). Monstrózně se povedl také zvuk a jak jsem již předeslal nahoře, vytažení basy. Nevím, čím to je, možná tím, že ten rip je přímo z první ruky, ale zvuk je masitější než všechno ostatní, co jsem schopen si tu a tam mezi poslechy Synarchy pustit (s polskou Arkonou v čele). Nic tam není přepálené, jak bývá v dnešní době zvykem, všechno krásně ničí na ideální frekvenci.

Shrnutí? Deathspell Omega nám naservírovali svou nejlepší nahrávku v diskografii. Nejlepší nahrávku v žánru. Posunuli black metal zase o notný kus ne dopředu, ale jinam! Nedokážu teď poslouchat nic jiného, jsem absolutně pohlcen. Možná proto, že na téhle nahrávce je vše, čím v hudbě tolik žiju a co vyhledávám. Vše najednou. Proč bych měl hledat dál? Jsem velmi zvědavý, kdo se k The Synarchy of Molten Bones nějakým způsobem dokáže byť jen přiblížit. Vypadá to, že novinka Balance Interruption je alespoň z půlky stejně šílená a brutální, takže to by mohlo být v pořádku a vkládám hodně nadějí do Inferna a Wormlust, mimo blackmetalový žánr pak ještě do Ion Dissonance. Satanžel Ulcerate už desku vydali a nedala mi zhola nic. Ale tak o to víc si vychutnávám každou vteřinu Synarchy (úsměv).

Recenze dalších autorů


Přispěj do diskuze

zobrazit vše

Cca jak říká pepua. S rozdílem, že já teda nemám problém (a děti :) ) s poslechem prakticky čehokoliv, aneb ať si každej doma poslouchá klidně projevy Hitlera, když mu to dělá dobře na čuráka. Ale co mě štve/nechápu je právě ta bagatelizace a přehlížení "marginálií" a především názor, že dávat prachy, dělat reklamu a vůbec podporovat nágla je vlastně v pohodě/přijatelný. "...je tady pořád nějaký black metal, který štve a uráží majoritní společnost, a ne jen nějaký hodný, vykastrovaný post-black se sociálně kritickým poselstvím. " To je pěkná blbost, už jen proto, že i ten "hodný, vykastrovaný post-black se sociálně kritickým poselstvím" tu majoritní společnost taky štve a uráží :). A jako by neexistovala žádná volba něčeho mezi tím.
A to mi některý (!) Antifa štvanice přijdou taky přehnaný (aneb "před 20 lety někdo něco s někým").
Mimochodem desky XIII. století by se měly pálit především kvůli hudebnímu obsahu :)

tak ODS tyvole….to je SPD "pro lepší" a to mám toho nudaře Fialu docela i rád a musí se co tejden facepalmovat…
a tak vcelku marginálně se hajluje na spd demo na václaváku…. obojí k hovnu

Srovnávat podporu evidentního nácka roku 2019 s kapelou z pravěku, to už vyžaduje nějaký fištrón, to se ti musí uznat. Za další, ne každý, kdo se vymezí proti neonacismu je hned Antifa-like, já považuji za správné se proti osobě Apsy vymezit a jediný, kdo na tom tratí, jsem já, dobrovolně jsem se vzdal poslechu určitě zajímavé desky, a ještě tady ztracím čas vypisováním argumentů.

   anonymous:
Nakonec si položím otázku, kdo reálně napáchá víc špatnýho: Nějaký a(nti)sociální metalista, který na koncertech hajluje a vyřvává ódy na Auschwitz, ať už z přesvědčení nebo z provokace, ale jeho společenský dopad mimo úzký pole scény je minimální až nulový, nebo politik, který z pozice vysokýho ústavního činitele typu předseda senátu pouští v bývalým koncentráku v Terezíně z huby blitky o tom, jak jsou feministky nová totalita připomínající nácky? Odpovím si celkem jasným způsobem. Prostě - řešíte marginální kraviny místo podstatných problémů.
  
V tomhle případě napáchá nejvíce špatného dav, který náckovi ale ani předsedovi senátu nedá najevo, že si o té věci myslí, že je to za hranou. A vůbec nejhorší je každodenní přehlížení "marginálních" rasistických názorů, kterými je společnost prolezlá. A znovu říkám, nejsem žádný aktivista, jsem fotr dvou dětí, který vnímá, co dnes spousta lidí v mém okolí vyslovuje nahlas a hlavně se to nebojí vyslovit ani před dětmi. Aspa by jim k tomu třeba mohl zahajlovat.

Rozumný pohledy v téhle diskusi, která je poměrně dost o hovnech (pardon): Dalihrob a Mizzy.
Aspa je jako osobnost nácek a taky asi poměrně dost magor; DsO neonacistická skupina nejsou, když si člověk přečte texty z novýho alba, může si je interpretovat asi sto různými způsoby a ano, v rámci jedné z těch sto interpretací tam jde najít aluze na vyhlazovací tábory. No hrůza. Čím dál víc bují tyhle Antifa-like hysterie kolem BM kapel, tím víc si říkám, že díky Satanovi za to, že je tady pořád nějaký black metal, který štve a uráží majoritní společnost, a ne jen nějaký hodný, vykastrovaný post-black se sociálně kritickým poselstvím.
Mimochodem, všichni tihle anti-BM farizeové by měli s okamžitou platností spálit třeba desky XIII. Století, protože když si člověk přečte texty předchůdce té kapely HNF, tak jsou mnohdy o level víc fašos (ano, vím, jak to bylo kolem roku 90 s punks, skinheads atd.) než většina black metalu. Petr Štěpán na hranici.
Nakonec si položím otázku, kdo reálně napáchá víc špatnýho: Nějaký a(nti)sociální metalista, který na koncertech hajluje a vyřvává ódy na Auschwitz, ať už z přesvědčení nebo z provokace, ale jeho společenský dopad mimo úzký pole scény je minimální až nulový, nebo politik, který z pozice vysokýho ústavního činitele typu předseda senátu pouští v bývalým koncentráku v Terezíně z huby blitky o tom, jak jsou feministky nová totalita připomínající nácky? Odpovím si celkem jasným způsobem. Prostě - řešíte marginální kraviny místo podstatných problémů.

brutusáčkovi se omlouvám jsou tu ještě větší pacienti v diskusi než on

ty mě to příjde že spíš ten brutusáček je zralý na bohunice tak to neposlouchej pusti si idola KLUSE pusti si solárko at ti svítí sluníčko a neblázni

Ty jo, vždycky bylo tak snadný sejmout ns kapelu/lidi v ní protože z 99,9 % tvořili totální mrdku.
Ale ejhle. Hudebně DsO dost žeru, přes diss a mathy jsem se k nim dostal a následně pak, pokud se pamatuji tak od Adolfa, dozvěděl, že Aspa je takovejhle čůrák a upřímně vždy když DsO poslouchám tak ta otázka/dilema mi vyvstane a poslech „neusnadňuje/kurví“. Takže odpověď je:

   pepua: Opravdu je to až takhle jednoduché, a nebojte se napsat, že s tím problém nemáte.  
Mám
Aspu nikterak neomlouvá to že DsO dělá geniální, pro mě, hudbu. Takže je to pat, i když vlastně je to jednoduchý, ano, poslouchám nácka. Mptrosky jsem pokradl a přiznám se, že dostane 17 eček za triko a obávám se, že kdyby hráli naživo tak bych šel.
Snad mi bude odpuštěno, když jsem párkrát podpořil kliniku a kasičku gnwp na fluffu, hehe. Jen doufám, že semnou budete ještě kamarádit (lol).

Je pro mě zajímavý sledovat jak kdo to má nastavený kdy pro někoho je nepřípustný už to že člověk je ns ale hraje v kapela která není.
Pro někoho až když je kapela ns a pak jsou lidi, kteří to neřeší. Případně pro samotné kapely/hráče, viz kauza Mgla a souputnictví Deus Mortem, kdy ten exponovaný bubeník je už fakt echt. To už se Mlhaři fakt nemůžou divit, u nich si ale myslim, že to fakt neřeší, ale je to jen můj dojem/poznámka pod čarou.

   anonymous: Osobně si myslím, že bm je dnes na vzestupu proto, že je to jeden z mála žádnrů, který se bere stoprocentně vážně, žádná ironie a odstup - a navíc jsou tu i transgresivní momenty, možná ne pro nás, kteří se v něm pohybujeme 20+ let, ale pro mladé nejspíš ano. A z nich bude ns (především estetika, ale asi i ideologie) nejvýraznější.  
V podstatě ten "mýtus" kolem kapely je "win win". Geniální hudba, šílený texty, maniakální bubeník o kterým se neví kdo to je. Nedávají rozhovory, nehrajou živě a zpěvák je vyšinutej ns magor. Jestli BM trval na tom být kontroverzní tak v případě DsO je to až do dna.

Tvé hodnocení:

Tagy:

The Synarchy of Molten Bones, Deathspell Omega, black metal, progressive metal, avantgarde

aktuálně

diskuze