Autor: 81 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Shine

DISBELIEF - Shine

• Label: neuvedeno, 1970
  • Žánr:

Nazdar,
za poslední měsíc jsem utratil za CDčka víc peněz než bych sám chtěl! Tuhle recenzi bych chtěl věnovat skupině, která znamená hodně pro německou tvrdou scénu, ale má natolik "přizbůsobitelnou" muziku, že by ji klidně mohli hrát i na MTV, ale za to v řádně pozdních hodinách! Disbelief pro mě docela dost znamenaj - před pár lety jsem civěl na obal jednoho CDčka a pořád jsem nemoh odtrhnout fffoči! Bylo to myslim v pořadí druhé !DLOUHOHRAJÍCÍ! CDčko od těhle fritzů, název poměrně přátelskej: Worst Enemy! Neodolal jsem a album si za těžký prachy koupil, posléze jsem nelitoval, první pecka mě vytrhla, pak vše stagnovalo, až do pětky kdy přišel na řadu strašně vtíravý neo-thrash-šlágr Denial, skoro vymalováno, zase stagnace až do osmičky, která mi ukázala směr, kterým se skopčáci vydali!!!! Devítka mimochodem taky docela dost dobrá!!
Před pár týdny, asi pěti nebo šesti, vydali disbelief nové CDčko, opět krátce nazvané: Shine! Řikal jsem si, "tohle by mohlo bejt ještě lepčejší než předchůdce." Nemýlil jsem se, náklad od MABu cestuje pomalu, ale jistě, jako boží mlejny!!!!
Jestli jste někdo hrál Warcraft III pak bych chtěl atmosféru tohohle alba připodobnit právě k této (pro mě modle) PC velehře, to album začíná tvrdší (skoro)neo-thrashovou vyhrávkou a pak se přehoupne to voivodovsky disharmonicko-disonantních polohy, která jaxem pochopil zřejmě bude dělat bordel po celym albu, a taky že jo, a komu to sakra vadí, snad jenom zapšklým optimistům to album neudělá radost, některé pesimisty osloví a nebudou už chtít nic jiného, na druhou stranu onaké jiné pesimisty by mohla dohnat k sebevraždě! Představte si Kurta Cobaina jak poslouchá první album In the Woods, nebo třeba Shine od disbelief!!!! Nejvíc tohle album osloví realisty, posluchače kteří vědí, co život skýtá a jaxe k lidem chová, myslim, že Worst Enemy a Shine jsou hodně úzce spjatá alba, jak náladami, muzikou, pocity (hihi)... , všim možnym!!! To lepší z nich je Shine, nechce se mi říkat samozřejmě, protože německé skupiny se spíš drží posratého standardu než aby zašli někam dál! Disbelief moc daleko nezašli, ale otevřeli svojí muziku pro dva očividné směry, spoustu nálad, atmosféru (jestli to vlastně taky neni nálada), atd.!!! Je na posluchačích, aby si z Shine vytrhli svůj kus, ostatně vzdáleně ta placka koláč trochu připomíná!!! K Vader jsem toho napsal málo, ale k tomu fakt neni co dodat, k týhle skupině můžu napsat spoustu! Muzikantů je pět, ale jména si vyhledejte, maj fotky u každýho alba! Celkem je na albu děvet (sorry, teď jsem to zapomněl) konštrukcí, nejvíc bych vytáh asi všechny - je to strašně vyvážené album, klavírní vyhrávka u pětky je zase bomba, myslim že to disbelief dělaj schválně, zase pětka a zase odporně chytlavá!!! Piáno mě moc potěšilo, přitom je posratě jednoduchý a nadával jsem si za to, že mě to nenapadlo daleko dřív než ty smrady!!! Kam se (ten kdo to nahrál) hrabou na klavíristu z Anorexia Nervosa, ale to death/thrash fanoušky asi nesere! Když napíšu death/thrash, asi by fšichni čekali švédská chrastítka, ale neni tomu tak, vypečené rohlíčky si oblíbily vlastní nazvučení, takovej mix obyč heavy/thrash viz. německo + ne moc výrazná deathovka, bassa si proplouvá v docela nápadně čistém brumlání, bubny svíraj rytmiku a občas dovolí posluchači aby se unavil nebo ztratil pozornost, nikoliv aby usnul, i když mě se to stalo (po probděnym dnu a noci a já vůl si k tomu ještě leh, vydržel jsem až do konce šestky, pak u mam vokno), nebojte album jsem doposlech takže bych nevychvaloval bezdůvodně!!! Do týhle recenze se mi nechtělo, asi jako do Diabla 2, když jsem byl už skoro na konci třetího aktu !!! Fšichni kdo hráli Warcrafta III a Diablo 2 by měli pochopit ... atmosféra neni tak tíživá jako u těhle her, ale snaží se ten pocit navodit !!! Disbelief jde především jaxi o smutek v německém death/thrashovém kabátku! Hoši jsou z Frankfurtu (víceméně) a tahle skutečnost mi potvrdila v představu kde asi hoši berou inspiraci! Přesto přes fšechny posraté i nádherné atmosféry (převládá ta pochmurnost), ale hoši v tom docela primitivním trochu valivém death/thrashi moc nezajiskřili, sóla nejsou, linky a riffy jsou výborné, ale hoši spíš složili jednu píseň a rozhodili ji na celé album, poslední skladba prolomuje ledy chmurnosti, přivádí vítězství, smutné vítězství plné strát, jako když dobro vyhraje nad zlem, ale s kurva-drát velkejma ztrátama !!! Občas jsem zaslech v riffech starej hard rock , možná jen rock!!! Ale je to pořád metalová "nepalba", Neurosis a disbelief jsou skupiny stavějící na těch omletých atmosférách!!! Neurosis k tomu používá HC energii, disbelief valivost thrash nebo death/thrash riffů!!!
Milovníky brutal deathu, deathu, goru, grindu, (prostě rychlých) muzik zřejmě příliš nepotěší, ale pomalé nebo unavené death/thrashaře jó, a to dost. Možná víc než dost, jestli máte rádi poměrně tvrdou muziku s naříkavým krkovým řevem, jak to umí jenom zpěváci viz disbelief !!! Ten chlap sténá, křičí, atd. , negrowluje ani neřve zhluboka jako farář Otík , ale ten řev viz disbelief má něco do sebe ... (něco aj za sebů) ...

P.S.: Na kontě maj disbelief celkem pět nahrávek včetně dema!

Disbelief