Autor: 100 Uživatelé: 97 Tvé hodnocení: hodnoť
Anthems to the Welkin at Dusk

EMPEROR - Anthems to the Welkin at Dusk

Dnešní novoroční retro věnujemež Emperor a jejich veledílu Anthems to the Welking at Dusk!!! Kdysi jakýsi recenzent ze Sparku jménem Blackmoon vymyslel škatulku dusk metal, čert ví, jak ho napadla, ale na tohle album padne úplně přesně!!! Jednak je to muzika pana Ihsahna, která dělá tohle album nezapomenutelným, druhak naprosto odlidštěná atmosféra způsobená zvukem kytar a kláves, třeťak je to skělá textová nádeničina Emperor a čtvrťak je to skvělý obal, namalovaný panem Štefanem O'Malleym, který má podle mého vyprávět a nějaké majestátní bitvě mezi dobrem a zlem, kterýžto boj za velmi dramatických okolností vyústí až do vítězství sil dobra (asi)!!! Možná něco jako příběh Warcrafta 3!!! No nic, hurá na muziku...
Album vzniklo v roce 1996 (zmixováno a vydáno v roce 1997), v té době přímo letěly dva spolky (asi víte o kom píšu) Cradle of Filth a Dimmu Borgir!!! Emperor musel přijít s velice silným materiálem, aby mezi těmito dvěma "velikány" (tfuj) nezapadl, jejich předchozí materiál měl přes svou kvalitu problémy v prodejnosti kvůli vlně zájmu především o CoF a DB!!! V časech, kdy v Norsku řádila "Black Metal Mafia", Emperor přivedli na tento zkurvený svět placku s hymnami jako... vlastně všechny písně na Anthems.. mohou být považovány jako hymny, proto se album jmenuje Anthems..!!!
Vaněnovi přijde zvuk kytar jako bzučení a má pravdu, jde ovšem o nejbrutálnější bzučení jaký jsem kdy slyšel!!! Každá z hymen má své kouzlo, svůj náboj, svůj účel, ale atmosféra zůstává jednotná!!!
Otvírák Al Svartr vás dostane právě atmosférou a skvělou duchařskou kyrarou! Ye Entrancempyrium je severský hukot jak blázen připomínající staré dobré blackmetalové klepačky! Thus Spake the Nightspirit je především melancholická a Ensorcelled by Chaos je klávesový black metal tak, jaxe hrál v roce triumfů CoF a DB! The Loss and Curse of Reverence má riff a následnou pískavou vyhrávku, které vám budou znít v hlavě další rok, i když si album už nepustíte! The Acclamation of Bonds má taky jednu odporně chytlavou vyhrávku a taneční rytmus! With Strenght I Burn vám nabídne opakující se událost s nádherným sólem v polovině a ještě nádhernějším rozvedením tohoto sóla na závěr! A poslední The Wanderer je počítání mrtvých a znovupostavení zničeného...!
Jako bonus jsou na albu přidány In Longing Spirit, Opus a Satana a živě The Loss and Curse of Reverence (to asi ale vyslechnete jenom z nutnosti... jestli vůbec)!!!
Album je sestaveno tak, aby blackaře nenudilo a ostatní vtáhlo do blackmetalové, umělecké, neustávající smrště!!! Takže na závěr jestli máte rádi umělecký black metal, který se nezapomíná, sáhněte po Emperor a jejich legendárním albu Anthems to the Welking at Dusk!!!
Jo a abych nezapomněl, album neposlouchejte když máte chlapí: špatnou náladu nebo cholky: depresi. Mohli byste zjistit, že tahle deska není životabudič, ale zabiják!!! Prostě jenom zvesela!!!

Emperor, black metal, progressive black metal