FISSION - Crater

ellnath
7.5

Sedím u klávesnice, ve věži ono CD a v hlavě nic. Jo, líbí se mi to, ale jak to popsat? Vůbec jsem o téhle skupině/projektu nevěděl a na první poslech mě to ani moc nedostalo. Čim dál tím víc do toho však padám. No ale co ty bicí? Hlavním mozkem FISSION by měl bejt bubeník, ale jestli se mi na tom všem něco nelíbí, tak je to právě kotlíková souprava. Nic moc kreativního - klasickej kulomet. I když v těch pomalejších pasážích už to začíná bejt vončo. Jasan, technicky v pořádku, no comment, ale asi nic překvapivýho.
No jo, asi jsem úchylnej na tohohle zpěváka. Všechno, kde se objeví, musim hned vědět, slyšet, mít, znát a asi i chválit. Na zdi mi ale nevisí, takovej magor zas nejsem. Předem je třeba říct, že třetí stejný album v jednom roce bych mu asi neodpustil. Crater stojí na úplně jiných základech než Epic nebo The Focusing Blur. Zde slyšíme jako základ deathmetal (ač jednu z jeho nejmelodičtějších a tudíž i - pro mě - nejpřijatelnějších variant) a něco trashových riffů. Spojíme-li s tím nezaměnitelný a přesto jaksi jiný vokál Vintersorgův, vychází dílko, které v klidu válcuje spoustu opěvovaných deťáren z poslední doby, včetně přeceňovaných Arch Enemy. Tak za prvé, basu slyšíte skoro pořád, což alespoň pro mě je znamení kvality. (Pokud tedy v sestavě kapela s jmenovaným nástrojem někoho má, což je u metalových band standardem) Ale kolik znáte kapel, kde sice basáka mají, ale o kterém, kdyby se na pódiu neklátil jak divý, podle sluchu jednoduše nevíte? Já mraky. Za druhé jsou základem melodie a čistý zvuk. A navíc se nejedná o partu zastydlých „true“ a „brutal“ trosek, který pak ve skutečnosti doma po nocích spěj u rozsvícený lampičky a pijou urologický čajíčky. Takže za sedumapůl, což myslím, JE pěkný hodnocení.

11 / 42:43