Autor: 65 Uživatelé: 73 Tvé hodnocení: hodnoť
Caledonian Black Magick

IFRINN - Caledonian Black Magick

Milujete Mare? Až mi při některých posleších bylo líto, že Ifrinn nepřidali ještě aspoň jeden song.

Ifrinn logoIfrinn je gaelské slovo pro peklo, ale naštěstí poslouchat tenhle projekt ze Skotska žádný peklo není. (Sleduješ ten oslí můstek?)

Trondheimská scéna se v určitý moment rozhodla emancipovat od slavných kořenů druhé vlny norského black metalu a našla patrně své nejčistší vyjádření v kapele Mare. Genialita Mare je těžko postižitelná a ani ve vydaných nosičích se ji nepodařilo zcela zachytit. Její koncertní vystoupení jsou ale bez nadsázky fenomenální. Kdo Mare viděl živě, nezapomene. Ifrinn, tady si dovolím zaspekulovat, Mare viděli, a nezapomněli.

Aktuální deska Ifrinn ještě daleko víc než předchozí MLP (v roce 2016 vydali Iron Bonehead a je to slušně odvedený death/black) zvukově jednoznačně navazuje na nidaroskou scénu. Bohužel, ani hypnotickou kvalitu Vemod, ani divokost One Tail One Head, natož nezemskou temnotu Mare se jim zhmotnit nepodařilo. Jako pokus o plagiát, nebo, pokud chcete být přívětiví, homage, ale materiál obstojí. Možná se někomu bude zdát, že se těch 24 minut až příliš vleče. Ano, chtělo by to asi větší svižnost, v rychlých pasážích ještě zrychlit, v pomalých zatěžkat, vokál propít do ještě agresivnější polohy. A především, nebát se songy přistřihnout a vyhrotit, vždyť black metal nemá být hudba k usínání. Jenže při té správné náladě do sebe taky může všechno krásně zapadnout a mě při některých posleších bylo vlastně líto, že Ifrinn nepřidali ještě aspoň jeden song a nepřeklopili tenhle materiál do regulérního LP.

Není potřeba to dál rozebírat, ale musím vypíchnout kvalitu zvuku - tady se nikdo neschovává za hlukovou clonu a jde pěkně s kůží na trh. Až by mě zajímalo, jestli je Ifrinn regulérní kapela, nebo jednočlenný projekt, jak by napovídala obálka. Ale v dnešní době, kdy je in anonymita, si můžu jenom zaspekulovat. Každopádně technická kvalita nahrávky je velice dobrá.

Deset z deseti ortodoxních Mare worshipaz doporučují.

Ifrinn, Caledonian Black Magick, black metal, Mare, The Sinister Flame