Autor: 65 Uživatelé: 74 Tvé hodnocení: hodnoť
Caledonian Black Magick

IFRINN - Caledonian Black Magick

Milujete Mare? Až mi při některých posleších bylo líto, že Ifrinn nepřidali ještě aspoň jeden song.

Ifrinn logoIfrinn je gaelské slovo pro peklo, ale naštěstí poslouchat tenhle projekt ze Skotska žádný peklo není. (Sleduješ ten oslí můstek?)

Trondheimská scéna se v určitý moment rozhodla emancipovat od slavných kořenů druhé vlny norského black metalu a našla patrně své nejčistší vyjádření v kapele Mare. Genialita Mare je těžko postižitelná a ani ve vydaných nosičích se ji nepodařilo zcela zachytit. Její koncertní vystoupení jsou ale bez nadsázky fenomenální. Kdo Mare viděl živě, nezapomene. Ifrinn, tady si dovolím zaspekulovat, Mare viděli, a nezapomněli.

Aktuální deska Ifrinn ještě daleko víc než předchozí MLP (v roce 2016 vydali Iron Bonehead a je to slušně odvedený death/black) zvukově jednoznačně navazuje na nidaroskou scénu. Bohužel, ani hypnotickou kvalitu Vemod, ani divokost One Tail One Head, natož nezemskou temnotu Mare se jim zhmotnit nepodařilo. Jako pokus o plagiát, nebo, pokud chcete být přívětiví, homage, ale materiál obstojí. Možná se někomu bude zdát, že se těch 24 minut až příliš vleče. Ano, chtělo by to asi větší svižnost, v rychlých pasážích ještě zrychlit, v pomalých zatěžkat, vokál propít do ještě agresivnější polohy. A především, nebát se songy přistřihnout a vyhrotit, vždyť black metal nemá být hudba k usínání. Jenže při té správné náladě do sebe taky může všechno krásně zapadnout a mě při některých posleších bylo vlastně líto, že Ifrinn nepřidali ještě aspoň jeden song a nepřeklopili tenhle materiál do regulérního LP.

Není potřeba to dál rozebírat, ale musím vypíchnout kvalitu zvuku - tady se nikdo neschovává za hlukovou clonu a jde pěkně s kůží na trh. Až by mě zajímalo, jestli je Ifrinn regulérní kapela, nebo jednočlenný projekt, jak by napovídala obálka. Ale v dnešní době, kdy je in anonymita, si můžu jenom zaspekulovat. Každopádně technická kvalita nahrávky je velice dobrá.

Deset z deseti ortodoxních Mare worshipaz doporučují.

mIZZY: jsou absolutní top a na novou desku DS se těším více než na cokoliv jiného
bude? tos mi hodně potěšil, kdy? :)

Taky moc nerozumím srovnání Mare a KSM, ale budiž, Mare je lepší :)

Apocalypticist má extrémně super bicí, což je víc, než můžu říct o kopírce (zdatné!) DsO jménem Enemy of Man (pro pořádek, obě desky mám fakt rád). Mare ale nejen mají ubah koncerty, ale Ebony Tower je deska, která zraje jak víno. Dneska jsem ji poslouchal a zase docenil jiný party, než naposled. A nepřestává dávat.

Svøpt morgenrød, srdíčka.

Tak když už KSM, potom jednoznačně Enemy of Man > Apocalypticists, byť to bych s Mare vůbec nesrovnával, to je hudba úplně o něčem jiným.
A Kaosrekviem od Dark Sonority je samozřejmě naprosto výborný, Du morgenstjerne a Hyll seier golgata! jsou absolutní top a na novou desku DS se těším více než na cokoliv jiného (možná i více než na studiovou verzi Sort Messe, jestli to vůbec někdy nahrajou). Ale stejně bych řekl, že základní stavební kámen Nidaros BM je Svøpt morgenrød. Jinak rovněž nezapomínat na méně známé, ale o to více výborné EPčko I SHall Become od Castrum Doloris (Steingrim + Azazil).

genialitu Mare, hlavně tu koncertní nemohou říct, nicméně je pro mě KS Apocalypticists > Mare Ebony Tower. Určitě taky ET rostě, ale i to epko Dark Sonority je pro mě víc....

walmartova verze mare, i kdyz misty podarena imitace

No já jsem se z toho teda solidně posral. Ano, je to worship Trondheimu (a nemůžu si za Satana vzpomenout, koho mi připomíná ten vokál...), ale je to tak skvěle provedený, zvukově ošetřený. Rouhačsky musím říci, že zatím mě to baví víc než řadovka Mare, ač to je možná počáteční nadšení. Naopak Mare byli zprvu zklamání a postupně vyrostli. Výborná věc, ta melodie v prostřední skladbě ničí!

tohle me bavilo! no tak ja ty Mare zas zkusim ;)

Mně se taky zdá, že to album Mare s časem furt roste - resp. jsem se dostal přes první zklamání a nakonec si ho vážím více, byť stále platí, že koncertu nesahá ani po kolena a Trůn třinácté čarodějnice je jen jeden.
Každopádně, a Vaněna asi bude nesouhlasit, pokud si pamatuju jeho statement z jedné FB diskuze dobře, ale čím dál více se vracím k Svøpt morgenrød od Kaosritual, a to je tak kurevsky dobrá věc, že bych se ji nebál označit jednou z nej bm nahrávek všech dob. Není to teda tak temná riffovačka jako Mare, ale svým způsobem se mi líbí snad ještě víc, plus to má zároveň energii a kule jak cyp. Hlavně teda ten závěr v podobě Djevelpakt og trolldomsmakt je totálně uff. Ifrinn a Mare jsou oproti tomu mnohem větší chill a pohoda na rozjímání.

Ifrinn, Caledonian Black Magick, black metal, Mare, The Sinister Flame