IRON MAIDEN - Flight 666 DVD

mew
5

S metalovými DVD se v posledních letech roztrhl pytel a nemusíme mít nutně na mysli americké pivopíjce z Manowar, abychom si uvědomili, že vydávání koncertního záznamu z každého proběhnuvšího turné není ten nejlepší, a k vlastním fanouškům nejspravedlivější, přistup. O to více pak zamrzí, když se do něčeho podobného pustí vaše oblíbená kapela, která rozhodně nemá podobné prodejní berličky za potřebí.
Jak už je u metalových uskupení zvykem, vydání samotného nosiče

review_1297_px4

předcházelo mnoho velkohubých prohlášení. Mimojiné jsme se dozvěděli, že turné, ze kterého je záznam pořízen, bylo největším v historii kapely. Skupina procestovala 21 měst ve 12 zemích, přičemž urazila více než 40.000 mil a to vše v letadle pilotovaném samotným Brucem. Nic naplat, zní to pěkně, ale výsledek je to, co se počítá.
A začneme obalem, který více než obal DVD od metalové legendy připomíná nepříliš povedený filmový plakát (není divu, záznam byl před vydáním vysílán v kinech a nikomu se nejspíše nechtělo vymýšlet nic nového). Kapela tak navazuje na tradici upadající grafické prezentace sebe sama. Jasně, i v minulosti se občas něco hodně nepovedlo (No Prayer for the Dying), ale to, co Mejdni předvádí

review_1297_px2

na posledních několika zásecích, už je trochu moc. Kde jsou ty časy nádherných obalů Live After Death, Fear of the Dark či Number of the Beast?
Na prvním disku na vás čeká záznam, který byl nejspíše zamýšlen jako metalové road movie. Výsledkem je nudná koláž sestavená z prostřihů živých vystoupení, rozhovorů nejen s členy kapely a nepřeberného množství záběrů těch kurva nejtvrdších true metal fans. Téměř dvouhodinový záznam sice nese jisté známky atmosféry něčeho více než jen dalšího turné, ale vše je pohřbeno sterilností rozhovorů, ve kterých se fanoušek nedozví nic, co už by dávno nevěděl. O nějakém snaze jít více do hloubky, a přiblížit tak zákulisí skupiny, nemůže být ani řeč. A fanoušci? Pokud vás láká sledování hodinového záznamu černě oděných skandujících davů, tak prosím, mně celá věc připadá, jako by se Iron Maiden prostřednictvím toho kotouče plácali chlapsky po zádech a říkali si, jak dobrá skupina vlastně jsou.
Celou situaci se snaží zachránit disk číslo dvě, na kterém najdete klasické hudební DVD. Každý song byl odehrán v jiném městě, ale na výsledku to moc vidět není. To se bohužel netýká vyloženě nepovedeného střihu, kvůli kterému nám unikne hned několik věcí, které se na pódiu děly. Ale abych jen nehanil, Mejdni byli během turné ve vynikající formě a po hudební stránce není co vytknout. Vše

review_1297_px3

hraje tak jak se na legendu sluší a patří, tedy naprosto perfektně! Smůla, že playlist z velké části kopíruje Live After Death, se kterým se v žádném případě srovnávat nemůže, a tak veškerá snaha vyznívá jaksi do prázdna.
Chcete-li si pustit Iron Maiden živě, sáhněte raději po smrtce z Live After Death, která bez sebemenších rozpaků sestřeluje Ed Force One z oblohy. A trváte-li na létajícím Eddiem, vyzkoušejte některý z bootlegů (např. takový záznam z Porto Alegre je více než dobrý).

SledujČesky.cz - 02.12.13 00:55:12
Iron Maiden - Run to the Hills - sleduj videoklip z koncertu hezky česky: http://sledujcesky.cz/iron-maiden-run-to-the-hills
bruth - 05.10.10 01:10:38
jako snaha být progresiv ale proč? jako v minulosti měli dost dlouhohrajících balad a vcelku ok...novinka prostě nudí nebo chceteli..další řadovka
piTRs - 04.10.10 21:48:39
no, zkus tejden pauzu a pak 2-3 za sebou
bizz - 04.10.10 21:32:01
zhruba tolik, kolik jsi napsal. takze mam dat sanci?
piTRs - 04.10.10 21:15:21
kolik poslechů: 2-3-4?
bizz - 04.10.10 18:23:25
tak nova deska me vazne vubec nechytla...
bizz - 11.06.10 08:22:40
Storm: krasny a diky! tak si to nakonec sezenu! ;-)
Storm - 11.06.10 00:19:11
jeste bych dodal, ze az se s autorem clanku, tak demonstrujicim naprosty nepochopeni a nedoceneni filmu, zas nekdy potkam u piva, musi se za takhle mizernou praci vykoupit aspon deseti rundama pro celej stul :D flight666 na bluray byl nejlepsi darek k narozeninam, jakej jsem za poslednich par let dostal!
Storm - 11.06.10 00:13:02
Storm - 11.06.10 00:05:50
s touhle recenzi si dovolim absolutne nesouhlasit. ba co vic, tvrdim ze jeji autor totalne prestrelil. za 30 let teto legendarni kapely je 666 prvni video, ktery fanouskum dovolilo tak zblizka nakouknout do soukromi clenu kapely, do toho jak to chodi v zakulisi. zaroven pobavilo vtipnejma hlaskama (oda na letusku nema konkurenci). jako dlouholetej fanousek mejdnu, ktery jsou pro me kapela c.1, je takovejhle nahled do zakulisi unikatnim zazitkem. ukazte mi material, kde se beznej smrtelnik neco takovyho dozvi a navic v takhle peknym podani. dalsi vytka, ze si kapela timto filmem jen placa po zadech, je naprosto neopravnena. ano, at se placaj po zadech, vsak si to zaslouzej. ktera svetova kapela muze rict, ze jeji frontman odpilotoval cely turne a ze kapela sedela v jednom letadle s celou crew? tradicni svetovy turne tohoto rozsahu trvaj rok a bednaci maj vzdycky svuj autobus, kterej rozhodne neridi frontman, ba ani basak ci bubenik. za dalsi - vytka k playlistu je tez neopodstatnena. ze kopiruje life after death se da ocekavat, vzhledem k tomu ze turne se jmenuje "somewhere lost in time" a je souborem starejch flaku, nikoli prezentace novyho alba, a oslavuje prave jejich nejlegendarnejsi zivak z roku 85. nezavisle na pritomnotsti kapely je pak film 666 zajimavej pruvodce pulkou sveta, diky nemuz se clovek co nikdy nenavstivil indii, australii, japonsko ci jizni ameriku muze aspon z rychliku dozvedet, jak to tam vypada a jaky sou tam fanousci. dozvi se treba, ze australani sou totalni magori, parici japonci jsou k popukani, ze polaci jsou naprosto vsude (kdyz budete sledovat pozorne, vsimnete si, ze na kostarice je zaber na dva typky co namackly u naslapek drzej nad hlavou polskou vlajku). dozvite se, ze kolumbie je policejni stat (pro me novinka), ze se bez kyslikovejch masek by to tam bruce asi neodzpival, uvidite jak se v indii stavi podium z bambusu, jak to vypada v mexickejch pyramidach a ze v brazilii existuje jeste vetsi magor nez jsem ty a ja, kterej irony promenil v nabozenstvi a vykoupil se krvi z tisice a jednoho tetovani. dozvite se, ze nicko ma nejradsi syrovou, ze bruce dokaze vytocit blba otazka od blbyho americkyho novinare, atd. ano, spoustu tehle veci se fanousek dozvi pokud sleduje fanstranky apod. ale kde to najdete v peknym seskupeni jako na tomhle filmu, kterej narozdil od tradicniho zivaku ala rock in rio neprinasi jen obycejnej set pisnicek, ale daleko, daleko vic? pokud navic mate radi cestovani a na nekterejch z tech mist jste nekdy byli, film ve vas vyvola prijemnou nostalgii a krasny vzpominky. osobne vam zarucuju, ze i kdyz sem mejdny v cr videl nazivo 7x, tak parit na ne v kotli plnym rozjarenejch kostaricanu byl nejlepsi hudebni zazitek myho zivota, a ze az mejdni zas vyrazej na turu, nechci na ne uz jit v evrope. priste jedu do brazilie!
Adamos - 17.11.09 22:47:05
mnooo, tedy tak uplně nesouhlasím, řekl bych, že i u Ironů je tohle nadprůměr a konkurenci nechávají daleko za sebou ..... UP THE IRONS !!!
brutusáčik - 14.11.09 20:06:39