Autor: 95 Uživatelé: 80 Tvé hodnocení: hodnoť
Jesu

JESU - Jesu

Jesu tvoří Justin Broadrick (zpěv, kytara, basa a klávesy) známý z Godflesh a Ted Parsons téže působící tamtéž, momentálně aktivní v kapelách Prong a Swans. Po EP Heartache (2 kousky kolem 20-ti minut – Heartache a Ruined), na které mistr Broadrick nahrál veškeré nástroje úplně sám samotinký, přichází kolos (snad ve všech rozměrech vnímání hudby) titulovaný po jméně kapely.
Posluchač je rozdrcen* ohromnou délkou alba, neutuchající vláčností, paletou všemožných pocitů, krásnou jednoduchostí a hrůznou závislostí. Poznávacím znamením skladeb je nekomplikovaný pomalý (+-) rytmus bicích v symbióze s hluboce hřmící basou, vrzající kytarou, tu a tam s dlouze táhlými tóny kláves a flegmatickým** zpěvem. Převážně jsou veškeré kompozice (stovky základních časových jednotek dlouhé) v podobné náladě díky čistému zpěvu a vlekoucímu se rytmu.
Odlišení lze nalézt v druhé Friends are Evil, která nepostrádá vetší akceleraci, až industriální nádech… jednoduše a stručně řečeno je to větší náhul. Neméně se Jesu stávají chameleónem v Man/Woman, kde se mohutnému průchodu efektovou krabičkou nevyhnul ani hlas***. Šílené vrstvení basy, svižnějších bicích (se stoupající tendencí), až noisového kvílení přechází skrze rytmický slap k řevu tisíce bolestí.
Všeobecně co utváří debut nadmíru zajímavým, neobvyklým, strhujícím je schopnost udržet po (nezanedbatelnou) celou dobu hraní desky napjaté uši v neustále pozornosti. Nenechte se zlákat okamžitým rozsudkem jednotvárnosti, obětujte čas pozornému ničím nerušenému poslechu, budete možná překvapeni, co to s vámi udělá - ohromný rozpor v pocitech štěstí a krvácení duše. Dozajista bych vyzdvihnul třetí Tired of Me – melancholické švitoření v mlze skvělého Justinova vokálu s vkusně použitým echem, které ubije zvuk armádního bubínku.
Ohromně šikovně udělané album, které přetéká emocemi. Malá dávka Jesu tu.

Dle všeho by měla kapela dorazit po boku neméně spalujících Isis 15/05/05 do Prahy a uzřeni budou v Paláci Akropolis. Už teď nemůžu dospat, kurfa já se těším :-)

* Ve smyslu masochistickém… :-)
** Ovšem ne flegmaticky suše, ale flegmaticky barevně (inu, to mi asi nesežerete, což?). Představte si, že sedíte s člověkem, který vám vypraví o hnusu, beznaději, ztrátě a smrti svého by(i)tí, leč nepoužívá hysterického projevu (třeba jako Neurosis), ale s klidem a skoro snad i s úsměvem vás dostane tam, kam možná ani sám nechce.
*** Vaše nejhorší noční můra promluvila … ani svit lampičky nepomůže ke klidnému spočinutí … zlo schizofrenie utočí.

8 / 74:31

Jesu