Autor: 100 Uživatelé: 89 Tvé hodnocení: hodnoť

Sakra, tak na desku tohoto ražení jsem čekal jak na smilování. Po delší odmlce po výborné desce Informis Infinitas Inhumanitas se hlásí o slovo tsunami partička Origin.

No, s klidem mohu říct, že se dílko povedlo, jak mělo, nehodlám rozebírat návrat Clinta Appelhanze na post kytaristy, nebo odchod Johna Longstretha. Není k tomu skutečně důvod, nová sypací mašina jménem James King si s novým materiálem poradila vskutku královsky. Mám za to, že nebýt tato změna avizována všude možně i nemožně, změny by si těžko někdo všiml. Samotná deska je sice o něco málo pomalejší, ovšem rozhodně ne markantně. Kytarová práce na úrovni na jakou fandové Origin čekali. No kdo tuhle bandu zná, bude spokojen a pro ty, co nevědí, s čím mají tu čest, jen dodám, že se jedná o věc s kombinací rytmů dost zběsilou a rychlou, že by se jeden nestačil divit. S haldou parádních vokálů a rifů. Death metal jak řemen bez ultra buzno houpaček a zároveň dost progresivní, aby si pošmákl i člověk, co si death metal pustí jen velmi zřídka - jen to bude chtít trošku času na to, aby se dostal tento očistec pod kůži. Celé bych to přirovnal k dvakrát nastřelenějším a notně zmodernizovaným Deicide Legion a to hlavně díky celkově agresivnímu vyznění.

No nic, nebudu onanovat s haldou retardovaných keců, je to pecka a nic víc není třeba řešit. Výborná práce od zřejmě nejagresivnější smečky současnosti v daném stylu.

i?S: Buy or die, tahle deska má skutečně smysl!!!!!

i??S: Co takhle turné po Evropě se zastávkou třeba někde u Nás?

• Rated 9 out of 10.

Souhlasím, že toto cd je skutečná nakládačka a neskutečnej mazec a prasinec! Krom toho, že se jedná o dílko naprosto brutální, také jde o dílko dosti technické a náročné nejen na hraní. Je zde mnoho mnoho změn, sypanic na xXx způsobů, kdy do nich je propasírovaná i druhá ruka (trrt trrrrt) a je zde stejně jako u Longstretha vyhrocené i takové to sypací víření. Kytary jedou slamy a kombinují je s melodikou a mnoha mnoha vyhrávkami prokládanými rytmickými flažolety a arpejdžami (to krutě dlouhý v Debased Humanity je legranda), které jsou vlastně součástí jednotlivých riffů, a pak taky nejrůznějšími bubláky a sjížděčkami, no uff... Co se týče vokálu, opět slušnej hukot, ale kdo zná Informis, nemohl čekat nic jinýho. Několik poloh od ječáků po hrdelní i krční grunty, ale co je hustý je, že James Lee neskutečně rychle frázuje a pálí slova snad stejně jako King bije virbl a kopáky. Pokud mám i já přirovnat (muziku), sáhnu zas úplně jinam, a to k jedinečným Nocturnus – samozřejmě také řádně zrychlenými a doplněnými o tu brutální část občas blízkou snad Cephalic Carnage a snad aj Hate Eternal, ale to tam asi můžu slyšet už jen já :). Sám bych ale neřekl, nebo si to ani neuvědomuji, že Echoes je pomalejší než Informis, i když Střap uvádí „ovšem rozhodně ne markantně.“ Jasný ale je, že Origin zachovali svůj styl z desky předešlé (schválně porovnejte třeba Staring from the Abyss s Portal z Informis, ve kterých jsou výrazněji ke slyšení i ty jakoby blacklejší či epičtější ríffky) a ještě maličko dokrystalizovali ve zvukové podobě.

No co vám budu dál povídat. Jedinou chybou by se pak mohla zdát jistá podobnost mezi skladbami a určitá setrvačnost desky, což se ale vlastně stává u většiny podobně zaměřených kapel. Origin ale budiž výhodou, že oni si v té neúnosné záplavě našli vlastní styl.

Origin, technical brutal death metal, technical death metal, brutal death metal