Autor: 75 Uživatelé: 60 Tvé hodnocení: hodnoť
To Brocken Heights Where Witches Dance

PAKKT - To Brocken Heights Where Witches Dance

Zábavný, plynulý, dobře odehraný i nazvučený přídavek do sporých řad okultního black metalu.

O existenci německého tělesa Pakkt se ví málo. Dá se ale předpokládat, že za projektem stojí někdo otrkaný – nejen kvůli kvalitám, ale také zázemí. Vydání obskurního debutu se ujali Ván Records, kteří inkognito náturu projektu zcela respektují. K rešerši tak nepomůže ani Bandcamp, který nabídne jednu vágní větu a logo, které pravděpodobně vzniklo před samotným názvem: klostnatý symbol Chi Ro jde totiž s názvem kapely (a vlastně i se štědrovečerním vydáním debutu) dokonale ruku v ruce.

Z hrstky informací lze dále dedukovat, že se Pakkt chtějí prostřednictvím hudby klanět staré blackmetalové škole. Milci první a rané druhé vlny nebudou zklamáni. To Brocken Heights Where Witches Dance se odráží od nejdřevitějších momentů Bathory, Hellhammer a černobílého triumvirátu desek Darkthrone. Přece se ale v hudbě najde i něco navíc. Black metal od Pakkt je protkán specifickým okultním odérem a prolit ritualistickou flaškou alkoholu – klasický zvuk se na debutu setkává s občasnými vožungr-zpěvy á la Urfaust a aurou zhýralých čarodějnických sabatů, za kterou lze vděčit zejména polským Cultes Des Ghoules.

Zvuk okultního black metalu je přitom už dnes docela dobře zajetý. Projekty jako Sortilegia, Häxenzijrkell a takřka cokoliv spjaté s Cultes Des Ghoules dělají svérázné odnoži čest a Pakkt jde bez delšího váhání do daného výčtu přiřadit. Kvalitativně za zmíněnými příliš nezaostává a navíc se umí ohnat motivem, který je v daném rámci poměrně unikátní. Jde zejména o pomalejší, tvrdší pasáže, kde kapela předvádí cit pro hutný riff. Za zmínku stojí i variabilita vokálů, která kromě fanatické vyřvanosti a urfaustovského hlaholu nabídne i nápěvy inspirované Attilou z De Mysteriis Dom Sathanas.

Z okultního odéru obdobně silně vyvstávají vybroušené, snadno rozeznatelné fundamenty, díky kterým by mohli Pakkt oslovit širší obci posluchačů a ne jen specifickou skupinu, která si při poslechu svérázného černého kovu listuje v traktátech Heinricha Kramera pod plamenem svíčky stejné barvy. V rovnováze mezi známějším a obskurním tkví hlavní síla projektu.

To Brocken Heights Where Witches Dance se navíc drží při zemi i stopáží. Při svých necelých 40 minutách nudí jen málokdy, nejvíce snad ke konci desky během sypaček, kdy riffy nepůsobí tolik úderně a barvitě. V případě skladatelského zaváhání však neskomírá atmosféra.

Vliv Bathory a Darkthrone dělá z debutu Pakkt nejen atmosferický, ale i posluchačsky zábavný, dobře nazvučený a v pravou chvíli ukonečný poslech. Že To Brocken Heights Where Witches Dance nehrozí štěpeným kopytem s takovou vervou jako Cultes des Ghoules proto zase tolik nevadí – vynahrazuje jej na danou škatuli nebývalá svižnost.

Pakkt, To Brocken Heights Where Witches Dance, Ván Records, black metal

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze