Autor: 55 Uživatelé: 61 Tvé hodnocení: hodnoť
Rien Ne Suffit

PLEBEIAN GRANDSTAND - Rien Ne Suffit

Kvalitní blackový sypačky načichlý hardcorem zbytečně rozmělněný industriální vatou.

Plebeian GrandstandPlebeian Grandstand netřeba dlouho představovat, tady na Marastu je sledujeme už od jejich první dlouhohrající desky How Hate is Hard to Define, vydaný v roce 2010. A že od tý doby ušli pořádnej kus cesty. Ze směsi chaotickýho hardcoru a sludge až ke zlo black metalu na zatím posledním zářezu False Highs, True Lows. No a novinka Rien Ne Suffit přeměnu v experimentální blackmetalovou úderku dokonává i po formální stránce, totiž přechodem k Debemur Morti, labelu pro blackmetalový fajnšmekry.

Touha cestovat se cení, ale čím víc cestuješ, tím větší šance, že šlápneš do hovna. U Plebeian Grandstand je vlastně až s podivem, jak dlouho se zvádli při všech těch proměnách exkrementům vyhejbat – teda až doteď. U Rien Ne Suffit mám totiž pocit, že si konečně šlápli. Ne že by rozmázli majestátní kabel, spíš takový pomenší hádě, ale stejně se chytlo do podrážky a smrdí.

A kde je teda přesně problém? Sypavý blackmetalový party přece pořád pouštěj zlo, a i když se neobjevuje novej kontinent, je to v cajku. Problém je, že se Plebejci pokoušej o dekonstrukci žánru pomocí všemožnejch industriálních vsuvek, a moc jim to nejde, spíš se jim písničky pod rukama sypou jak domečky z karet. Některý pokusy ještě docela ujdou (viz otvírák Masse Critique), ale většinou je to v lepším případě nudný, v horším případě skoro až směšný. Střídaj se dvě hlavní strategie – buďto rozsekat rytmus a nad to pustit sirénu (to funguje o něco lépe), nebo přepálit dvojšlapku a nad to pustit sirénu (to je tragédie, jako třeba v Tropisme). V obou případech mám pocit, že dekonstrukce je cíl a ne prostředek, nosný nápady v hlukovejch intermezzech totiž většinou absentujou.

Celkový hodnocení je tak trochu oříšek – na jednu stranu tu pouštěj hrůzu kvalitní blackmetalový sypačky načichlý hardcorem, na druhou stranu jsou zbytečně rozmělněný industriální vatou, která má sklon posluchače aktivně obtěžovat. Takže to necháme někde napůl.

Ondro, jsem rad, ze se ti to libi :) (a prekvapuje me, ze te tak drazdi, ze se to nekomu nelibi...)

Ad tri odstavce - tenhle rozsah si cca drzim u kazdy recenze, a nevidim moc smysl ho rozsirovat ho pro vec, co me neba. Ale pokud se propracujes k nejaky protirecenzi, bude fajn kdyz to nekdo pochvali.

Ad ctyri poslechy - pokud to nekoho (me) nebavi, tak mi to prijde azaz :) (sam bych tuhle desku protocil jednou dvakrat a zapomnel, nebejt jmena kapely). Ani nevim kolikrat jsem to slysel, vzdycky to totiz tak nejak bezvyrazne prosumi. Znova uz to, podobne jako Mizzy, moc chut poslouchat nemam.

U mě to naopak stoupá k výšinám. Asi to skončí v letošním topu. Kritiku po 4 posleších nechápu.

Jsem si naschval zase pustil Lowgazers, a i když nějaká originalita toho alba je celkem zpochybnitelná, prostě kurva šlape jak cyp a fakt mě i po těch letech baví. Novince fakt už nemám v plánu věnovat, pravděpodobně minimálně do konce roku, a kdo ví zda vůbec, jakékoliv poslechy. False Highs, True Lows jsem si teda taky pustil a ok, ale protočit ho opět asi rovněž neplánuju. Lowgazers ale hned drtím znovu. Jasný, že se kapela nechce opakovat a snaží se někam posunout, ale docela doufám, že příští album bude trochu smysluplnější. Naživo bych si to ale dal rád i tak.

Asi tomu přispělo promo labelu, ale hrozně moc lidí z toho slintá po poslechu, což moc nechápu. Vesměs teda příznivci tzv. "chytrého metalu" (rozuměj, lidi, kteří považují metal za úpadkový žánr a tleskají kapelám, jejich metal "nezní jako metal"). Ale nejen oni.

Debemur Morti rozhodně hypu mega přispěli. Ten label má totálně výborný promo a hlavně ho už jenom kvůli BAN a dalším kapelám sleduje fakt prakticky každej.

...řekl bych, že je to tím, že je to levičácká pozérská banda :)
(a taky tím, jaký promo jim dělají Debemur Morti, tu reklamu jsem viděla snad všude)

Já hlavně nechápu to všudypřítomný vychvalování týhle desky. Chrochtat v roce 2021 blahem na tím, že "no ty kráso, oni míchají metal s elektronikou, to je něco", může snad jenom někdo, kdo o metalu nic neví a etalonem metalu jsou pro něj Manowar. A jak ta metalová, tak elektronická část mají i odděleně svoje značný mouchy, švy mezi nimi mají taky rezervy. Pro mě asi nejnepochopitelnější hype kolem nahrávky za dlouhou dobu.

Tvle, teď jsem to poslechl ještě jednou, a mám jasno. Nejhorší deska kapely. Fakt mě to baví čím dál méně. A nejen ty industrial vsuvky, ale aji samotnej metal. Hlavně ty pomalý pasáže na mě prostě nefungujou absolutně vůbec. Pryč od toho.