PSYCHIC GRAVEYARD & USA NAILS - Split

kotek
7.5

Zlomenej rokec na Skingraftu, těžko šlápnout vedle.

Vida, splitko na Skingraft Records, kde se potkávaj hned dva noiserockoví oblíbenci, tohle by měla bejt sázka na jistotu. A taky že jo, Psychic Graveyard (mimojiné lidi z Arab on Radar, Some Girls a Chinese Stars) na první straně a návrat ke Skingraft jim po několika deskách a epkách jinde sluší. Od vynikajícího debutu Loud as Laughter ušli cestu, uskřípaný rockový základy se tu zvrtly do tvrdšího industriálu, onde se příklonily blíž k dementnímu elektru, tady se vracíme k hitovějšímu pojetí načichlýmu elektronikou. Důrazně jednoduchý bicí, chytlavý elektro samply, pavoučí výjezdy kytar a synťáků a nad tím charakteristickej vokál Erica Paula taženej až z nosu, u kterýho musí každej fanda Arab on Radar téct. Vyjetost pěkně vyvažuje chytlavost, takže nehrozí rychlý oposlouchání ani kryptická nuda. Bonusem jsou vynikající texty, který kombinujou sžíravou sociální kritiku, poctivou dávku sarkasmu a trochu tý dada psychedelie. Nejlepší kus za mě tentokrát Love My Skeleton Too, absurdně nežnej psychedelickej industriál s textama psanejma nejspíš pod vlivem medikace:

I was taken to the hospital, everyone was there
Our friends were circles, our families were squares
He started the x-rays, he pointed out the cracks
He said my bones were second rate, they were made in the USA

USA NailsDruhá strana v režii USA Nails je takovej noiserockovej ekvivalent prověřený, kvalitně zpracovaný hotovky - sází se na kvalitní ingredience, prověřený postupy přípravy a dostatek času na to, aby omáčka chuťově vyzrála. Kytarová riffáž je správně ohnutá, silný melodie s nadhledem citujou z no-wave encyklopedie a rytmická sekce to nakopává v lehce tanečních post-punkovejch rytmech. Šest hitovek na ploše cirka patnácti minut je tak akorát, chytlavý je to až běda a s nohama a rukama to taky hejbe, tady je všecko na (očekávaně) správným místě, zejména pro fanoušky věcí jako METZ není o čem. Čert vem, že se tu neděje nic novýho pod sluncem, na kvalitní gulášek k obědu si taky jednou tejdně skočíš, a překvapení rozhodně nevyžaduješ.