SPASM - Paraphilic Elegies

recenze
bizzaro
Hodnocení:
7.25

Vo-k-ill, ško-pu-pek, b-ass-motor = Spasm. Ex-Fatality, ex-Psychopathia, Translunaria+in = Spasm. Dvacet a jeden vál, půlhodina a sedmnáct vteřin, jedna deska = grind. Spasm = gore grind. A jakej (gore) grind u nás děláme? Většinou dobrej! A toto by vám klíďo, abyste věděli, co Spasm dělaj a jak válej, mělo stačit.
A pro bádavé teď ještě jednou maličko obšírněji… Spasm hrají gore grind, jo, to

review_1223_px3

už jsem psal, jsou z Čech a tvoří je tři týpci. Škopek bouchá v Translunaria, zpěvák pěl ve Fatality (že jo?) a kytarista, teda vlastně basista, se flákal v Psychopathia. Takže taková hvězdná podzemní pěchota. A když je tu strunná sekce zastoupena jen basou, protože Spasm fakt drnčej bez kytary, dovedete si představit ten zvuk? Ale prdlajs kanál! Jakej kanál?! Nahrávalo se totiž v Šopě a míchalo v Zombielogical Ear Soundu, a tak je zvuk čistej kanál! ;) Ale (gore) grind se také nehraje jen jeden, tak řeknu jen dvě jména, Gut a Regurgitate + z našich vlhů a honů snad Eardelete, ač ti jsou trošku melodičtí.
Takže kanální, jak hovado nabustrovanej, ale čistej zvuk a k tomu ty nejjednodušší rify přes pořádný parohy, že by i „ten dvanácterák zmizel v houští“. Z toho je asi jasné, že ani s rytmickou progresivitou se to tady nepřehání. Takže ano, i škopky hrají převážně dva tři rytmy, ale zase se tu v

review_1223_px2

těch rychlo-ubíhačkách slušně pracuje s tempy. A navíc musím ještě uznat, že o žádnou tupotu se v případě Spasm nejedná, i když názvy skladeb by tomu mohly napovídat. Jenže tady v GG se na to hraje, a tak i úměrně tomu je směřován vokál, jenž je samozřejmě samej kvík, čuník, kvák, chro, vuí (fanoušci Ahumado Granujo zaplesají), ale i přesto se tady často vyskytuje Radimův normální (ehm) zpěv, kterej je fajnovka. Ale ještě zpět k muzice, i když se tady všechno počítá na čtyřky, musím Spasm neupřít schopnost do skladeb vkládat i něco jinýho, takže občas hopsnem (Miss Piss Junior, Penis Tuning), více než občas rytmicky/rifově propestříme (Paedophilic Kindergarten Party, Disturbing Tampon Fetish nebo celá Menses Businessman) a pravidelně breaky soupravu oprašujeme, takže na to, že se jedná o nejjednodušší přímej gore grindík, se tu i docela bubnuje. A navíc, i když tomu asi napomáhají stopáže jednotlivých skladeb – co do průměru 1:26, ani jednou jsem za album, které je v tomto případě již druhým v diskografii, neměl pocit nudy, a to grind prakticky neposlouchám.
Takže to shrnu: vokill, škopek, bassmotor = Spasm = 100% gore grind bez žádnýho objevování nových horizontů, ale stopro (přes drobné rytmické niance) odvedená prácička. Supr drnčící zvuk, kde

review_1223_px4

kajtra nechybí (stejně většinou v těchto kapelách bassrotor pádlo - a většinou ještě 4-strunný – přechrčí) a pissničky nejen ku poslechu, ale i tanci. Zvedám palec a o weeku hurá na Obscene! Masky s sebou!!!

Vložit komentář

Střap - 29.03.12 23:01:38
Snad to, ani nedělej klasická flejmáž:-)
ese - 29.03.12 22:11:29
Ne nevim o ní. Deset stran? To vypadá na delší samostudium :)
Střap - 29.03.12 00:07:03
Ese: :-))) si to rozlouskla. Nevím jestli víš o týhle debatě vcelku výživná sodovkárna. http://marastmusic.com/Recenze/GADGET-PHOBIA-split/(diskuze)/1/(offset)/64/(diskuze)/1#CommentsContainer Akademickej grindcore :-))))
ese - 28.03.12 23:11:20
parada, za chvili fakt udelame ten metalovej lexikon pojmu :-D
Ze kterého pak budou čerpat akademické obce celé republiky :) http://is.muni.cz/th/110150/ff_m/Grindcore.pdf (s. 12)
Zdenka - 06.07.10 09:44:00
Ahoj Same ,jak se daří?měj se Zdenka
lunarman - 06.11.09 16:45:31
No, původně jsme popový odér ani odstraňovat nechtěli, ale v tom našem podlazení vše přirozeně vyvanulo:) Riffy jsou původní, jen jsme zjednodušili strukturu a trošku ji pozměnili.
Sud - 17.09.09 18:02:57
Moje otázka zní, proč úplně odstraňovat popovej bouquet z coververze? Na závěr bych se ho vůbec neštítil
antihumanoid - 16.07.09 12:46:55
neasi. bych si troufl i říct, že spousta marasních kapel nemá s grindem nic moc společnýho - viz třeba CBT, LDOH a další srandy.
bizz - 16.07.09 10:14:55
ty kokso, slusna krabice ;-) gore core mafia ;-)
antihumanoid - 16.07.09 10:02:47
škatulku měli tenkrát perfektně vymyšlenou králové CBT - říkali tomu mosh gore a to je myslim naprosto výstižný.
brutusáček - 14.07.09 18:16:21
no však hej...... a čtenáři? máme snad nějaký jiný? :)))
bizz - 14.07.09 15:04:17
brut, tak to mam taky, ale budme se skatulkama vstricni i k nasemu "nechutnymu" ctenarstvu. (mame nejaky? ;-))
brutusáček - 14.07.09 14:22:02
no pro grajndery asi fakt ne...ale gore s porno odérem nebo porno s gore odérem....chci tim říct že tohle je u mě uplně jedno muzika stejná, texty nejsou stejně rozumět, a akorát je na obalu něco moc nechutnýho nebo něco sexisticky moc nechutnýho....naživo je to tak či onak legranda :)
bizz - 14.07.09 14:10:43
pro grajndery ne vole, nebo je jedno, jestli math nebo tech...speed ci heavy?
brutusáček - 14.07.09 13:53:12
:)) hele a neni to jedno jestli porno nebo gore? :)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 12:29:28
to bizz: to není špatný nápad :D Začneme hned na OEF, tam bude dostatečně dlouhá doba ke splknutí:)
bizz - 14.07.09 12:25:07
parada, za chvili fakt udelame ten metalovej lexikon pojmu :-D
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 12:21:53
No a my vlastně stojíme někde na rozhraní, jsou tam pomalejší tupačky, ale i sypací skladby, prostě kombinace k dosažení většího efektu a zajímavosti, pokud se o tom dá v tomto stylu vůbec hovořit :)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 12:19:35
to Annal: Souhlas, máš pravdu, je to vlastně zhruba to, co jsem psal...
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 12:17:12
Jinak doplnění fajn, sám se se musel přesvědčit, jestli jsme na toho Paula nakonec nezapomněli :)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 12:15:47
Ano, v Šopě se dělali náběry, posléze se k tomu přidaly různé problémy, ale o tom bych se tu nerad rozšiřoval a nějak rozpitvával. Řeknu ti to osobně na OEF. Jinak finální mix jsme svěřili právě Paulovi, ví přesně, jak má grindový zvuk znít a jak ho hlavně dosáhnout. Bodové hodnocení naprosto v pořádku, jak říkám, jsem výsostně spokojený:) A teď ten rozdíl. Je to trošku vágní záležitost, ale s tou lyrikou máš v určitém smyslu pravdu. Gore většinou pojímá patologické či medicínské látky, porno grind spíše sexuální témata. V čem já osobně vidím rozdíl, je to, že i když hraješ gore grind, používáš ve skladbách sypačky, ty klasické ala Dead Infection - sešívačky, můžeš kombinovat s pomalejšími, groovy a polkovými pasážemi, kdežto u porno grindu tyto sypačky absentují, jsou tam přítomny maximálně takové ty - ruka-noha zároveň, těm já říkám 70% výsyp:) No a v hudební náplni jde velmi často o pomalejší, střední tempa, kde důležitou úlohu hrají i různá intra z poren a takových poučných filmů:) Je to trošku srozumitelné? Tohle je můj pohled na věc....
annal - 14.07.09 12:10:42
bizz: Ja to delim takhle: Porngrind jsou takovy ty ultratupacky jako GUT, CBT... Goregrind jsou lehce promakanejsi sypaci veci jako Squash Bowels, Dead Infection.
bizz - 14.07.09 11:33:44
na ja, mate recht s tim mixem, ja to prehlid, tak jsem to doplnil, at nikdo neprijde k u(samo)hone ;-)))
bizz - 14.07.09 11:29:47
tak v Šopě jste udělali aspoň náběry a to se počítá, ne? ;-) nicméně Staňa nám tady k tomu třeba i něco dodá, jestli se sem dočte ;-) a final mix se delal u Póla, ju? na cd jsem si nevsiml, ze by to bylo napsany, jeste tedy mrknu a kdyztak doplnim do clanku, at je to cajk, no ale jinak fakt pěkný, ono je to na nem taky trošičku znát :), takže možná nejsem až takovej p/g grind diletant a docela jsem se trefil? ;-))) ten pop oder z Tatu se vam povedlo odstranit skvele. a hodnoceni? no puvodne jsem mel 7, pac 8 se mi dat nechtelo, to uz byste museli (4 me) mit jeste trosku vic tech mimozanrovych kusu, ale 7 mi zas prislo malo, na to je to (o5 4 me prekvapive ;-)) dost dobry! ;))) no a zanr, ja s tim bojoval, grindcore to neni...tak mi ted vysvetli rozdil mezi porn a gore, doufam, ze to neni jen o lyrice ;-)))
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 11:26:53
To Anti: cześć, chlope, dík jak cyp za TATU, snažili jsme se zbavit toho popového nádechu, snad se povedlo:) Jinak též zdravím a kynu zápěstím:)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 11:09:42
To Anti: cześć, chlope, dík jak cyp za TATU, snažili jsme se zbavit toho popového nádechu, snad se povedlo:) Jinak též zdravím a kynu zápěstím:)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 11:06:49
Jo a s tou škatulkou je to stále prekérka. Cichoň z Rubufasa tvrdí, že hrajeme porn grind, já tvrdím, že gore grind s porno odérem:) Takže si vyber, ani jedno mě neuráží a škatulka na záhlaví recenze je naprosto v pořádku:)
lunarman aka Lukáš - Spasm/Translunaria - 14.07.09 11:04:11
Bizzi, díky za podnětnou a konstruktivní kritiku, možná bych uvedl na pravou míru důležitou okolnost. Studio Šopa je sice pravda, ale závěrečný mix probíhal u Paula z Eardelete, takže ten má na finální podobě zvuku největší podíl. To jen tak na doplněnou. A 7.25 je hodnocení, kterého si na Marastu velice cením. Díky ještě jednou a see ya at OEF!!!!
antihumanoid - 14.07.09 09:31:10
... a ten cover od Tatu:-) zdravím Lukáša do Ostravy, cype.
bizz - 14.07.09 01:42:24
pls, helpne mi kapela se skatulkou? porno nebo gore Gurmánství? :)

Zkus tohle