Autor: 40 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Tales of Othertime

STORMKEEP - Tales of Othertime

Parodie na žánr, který byl kdysi naivní, ale měl své kouzlo. Teď leží zneužitý a odhozený denverskými hipstery z Wayfarer a Blood Incantation.

StormkeepKdysi dávno, je to zhruba 20 let, vyšla na webu Marasjakcyp.volny.cz novinka následujícího znění: „Dimmu Borgir jsou sračka. To sice není novinka, ale je potřeba to připomínat.“ Nic nekončí, jedeme dál: Stormkeep jsou sračka a je potřeba to připomínat.

A já tuhle sračku poslouchám a nota bene o ní píšu jen proto, že suverénně v mnoha a mnoha anketách blackmetalového internetu vítězí v albu měsíce a dokonce už i roku. Naprosto nechápu. I hovno s Tolkienovým podpisem přece zůstane hovnem!

Představte si ta nejhorší klišé, bezzubé (rádoby)epické metalové výjezdy, středověké mezihry na loutnu, které „nudí už od roku 1470“, kouzelník a hrad na obalu - Bal Sagoth jsou jediní, komu tohle může projít. V podání Stormkeep je epický fantasy (black) metal odporně vlezlý. Už při prvním poslechu přesně víte, kam která pasáž vyústí a opravdu ani jednou nebudete překvapení.

Kdyby šlo alespoň o naivní desku, která si z adolescentního pokojíčku s pokorou jde pro svou dávku lajků z lítosti, ale Stomkeep je vykalkulovaný produkt s medovým zvukem, kde se snoubí všechny nejhorší vlivy, které si umíte představit. Zkušení hudebníci z Denveru – mimo jiné členové Wayfarer nebo Blood Incantation spojili síly a složili příšernou desku. Nevyvarovali se vrstvení slabých míst a prostřídali je s místy vysloveně trapnými. Když podobné věci hráli před skoro třiceti lety Emperor nebo Summoning, mělo to určitou upřímnost. Když to dělají ironičtí hipsteři dnes, je to nevkusná slátanina.

Za nejhorší považuji debilní sóla, která se s hanbou zařezávají mezi půlky, ale kvalitu rozhodně nevytrhnou ani trapné riffy donekonečna se táhnoucí jako smrad. Vskutku příšerné jsou recitativy, při kterých už se vyloženě stydím, protože i ve dvanácti letech děcka vymyslí lepší lyriku o kouzelnících a tajemných zemích. Vzpomenout na sebe v tomto ohledu dali i Mystic Circle, jejichž návrat prostě nemůže být horší než tohle. Ale pokračujme v přehledu, co všechno pro nás Stormkeep připravili. Nezáměrné halekačky, které nemají se zpěvem téměř nic společného, a konečně i heavymetalové kytarové běhy, byť samy o sobě nikterak slabé, jsou v kombinaci s pohádkově zvonivými klávesami vyvařeným klišé non plus ultra.

V letošním roce jsem slyšel dlouhou řadu mnohem nekvalitnějších nahrávek. Slyšel jsem vlastně úplně šílené věci, tahající za uši, s příšerným zvukem z kanálu. Ne z každé jsem si něco vzal a často jsem vypínal po minutě. Tales of Othertime se dá klidně vyposlechnout celý, a vydržel jsem to ne méně než čtyřikrát. Přesto je to pro mě jasně nejhorší deska roku 2021. Ne snad v objektivním smyslu - technické provedení je naprosto v pořádku, dokonce možná nad průměrem. Jenže představa, kolik euforie Tales of Othertime vyvolává, a nechci se nijak dotýkat koprofilů, mě činí nekonečně smutným.