TERMS - All Becomes Indistinct

kotek
7

Hudební matematika, která sází na spojení silnejch melodií, zneklidňující atmosféry a trochy toho poťouchlýho bláznovství.

TermsDoby, kdy jsem intenzivně drtil dua kytara-bicí, který se z nástrojů snažily vytřískat co nejzašmodrchanější bordel, jsou dávno pryč. Dneska se ve scéně odpálený ranejma nahrávkama Helly moc nevyznám, a sleduju víceméně jen pár ověřenejch jmen (a jejich potomky nebo levobočky). Čímž se dostávám k Terms, kde kytaru drtí borec z Yowie, kapely která už přes dvě dekády vzývá diktát ztřeštěný matematiky. A za bicíma sedí kořen z Ahleuchatistas, další kapely s bohatou minulostí v hudebním obskurantismu. Takový all-star duo z projektů, který nikdo kromě lidí zasvěcených do kultu složitejch čísel nezná.

A Yowie jdou z novinky Terms sakra cejtit. Roztěkaná kytara s divným lazením hledá ve složitejch rytmech silný melodie. Bicí se soustředěj na úderný synkopy, který ničej i ty poslední zbytky rovnýho rytmu, který po sobě kytara nechala. Oba nástroje spojuje láska pro nacházení nosnejch motivů ve změti not, a tak místo zmatku v zašmodrchaným klubíčku objevují složitý vzorce, na kterých stojí základní pravidla vesmíru (můj skromnej tip ohledně povolání mimo hudební koníčky: inženýr, vědec nebo programátor). Je to obskurní věda, ale po opakovaným poslechu jí začínám věřit. Překvapuje mě, když ji vysvětluju ostatním, jak se na mě divně koukají skrze prsty. A když jim to vysvětlím znova, pomalu a jednoduše, tak jsou pořád zticha, a po zbytek večera se na mě akorát tu a tam nenápadně ohlédnou a něco si potutelně šuškají. Asi jsou hloupí, že tomu nerozumí.

Ale k poslechu Terms není nutně třeba být hudební elitář. Kouzlo All Becomes Indistinct vězí v tom, že nosný motivy ve změti detailů nejen hledá, ale i nachází. Už na první poslech v hlavě uvíznou silný kytarový riffy, který zároveň potěší ucho a zneklidní mysl. Právě tady je odkaz Yowie nejsilnější –  rukopis je postavenej na přirozeným spojení silnejch melodií, zneklidňující atmosféry a trochu toho poťouchlýho bláznovství (jen škoda že tu není basa, občas ta místa, který by mohla vyplnit, úplně fyzicky cítím). A tak by All Becomes Indistinct mohla potěšit i pár odvážnějších posluchačů, kteří od sebe nedokážou rozeznat tříčtvrtinový a sedmiosminový takt.