Tribute TÖRR - Institut černého kovu

recenze
Filipismo
Hodnocení:
3

Tuhle naprosto zbytečnou desku zachraňuje pár věcí. V první řadě opět Johanův úvodník, dále pak výkony INSANE, IF a EVERLASTING DARK, zbytek mi přijde jako mlácení prázdné slámy. Možná by to chtělo víc úcty, ale pardon, příště raději už žádný tribute, Pařáte, raději EP nějaké začínající kapely prosím.

Co si budeme namlouvat, oblíbenost tribute alb nepolevuje prakticky od svých počátků. Záleží pochopitelně v první řadě na tom, KDO bude nějak uctěn a pak také JAK. V naší republice se tomuto tématu nevěnuje příliš pozornosti, až na pár světlých výjimek (docela povedený tribute MASTER’S HAMMER) nikoho příliš neuctíváme. Jestli je to z důvodu, že nemáme koho, nebo se bojíme prznit zahraniční díla je samozřejmě otázkou pro kapely samotné, potažmo pro ty, kteří se tím zabývají jaksi do větší hloubky.

tribute DebustrolA právě toto slabé místečko české muziky (navíc metalové) objevil dlouholetý šéf periodika jménem PAŘÁT a již loni (v době probíhajícího festivalu Brutal Assault) zatnul drápky poprvé. To si vzal na paškál mladoboleslavskou skoro-legendu DEBUSTROL. Oslovil jména víceméně z okruhu svého vydavatelství (ano, pod PAŘÁTem již nějaký pátek vycházejí full-alba méně či více známých tuzemských kapel) a rozhodl se, jak za málo peněz udělat hodně muziky. A tak si patnáctka, v čele s Disfigured Corpse, Cales, Avenger, Tortharry či Ingrowing „vyšlápla“ na „nejslavnější“ songy Debustrolu. Vše dobře načasované, velmi slušně vybrané a vcelku logicky i patřičným ohlasem, potažmo prodejem. Nic proti. I když je už i tady dost vaty, ještě se to celé dá skousnout. Dá se to považovat za fajn pokus a nemíním ho v žádném případě hanit. Ovšem přichází jedno malé ale…a není tak malé, jak se zprvu zdálo.

Letos se totiž první tribute pod křídly PAŘÁT Magazine dočkal svého pokračování. Ve stejném čase (před dalším ročníkem BA) a se stejnou intenzitou (jak to Herdron ostatně umí). A já se ptám „Irenko, proč??, vždyť já tě mám rád i bez peněz“ :) (pardon, bez tributů). Dalšími pány „na holení“ jsou TÖRR. Nic proti rozhodnutí oslovit toto cestou skupiny, aby uctili právě Henychovu (i když, i to už je dávno pryč) partu. Nad čím mi zůstává rozum stát, je spíš JAK to celé dopadlo.

Tentokrát ne 15, ale dokonce 16! (a v tom je podle mého největší kámen úrazu) skupin. Jakoby se prostě musel zúčastnit opravdu každý. Nemyslím si přitom, že by to bylo ve světě nějakým trendem, spíše naopak. Když už pocta, tak s náležitou slávou a grácií, ale ne „každý pes jiná ves“. Přece nejde jen o prachy, nebo se mýlím?
 
 
Celou tuhle estrádu načínají chebští deathmetalisté PANDEMIA. Samota smrti je silný song a kapela silná v kramflecích, takže žádný problém. Naopak, jedna z těch lepších skladeb zde. Když už nic extra invenčního, tak alespoň profi výkon s parádní bicí kanonádou.

KARDACHERON je pro mne velkou neznámou a mám dojem, že ani nebudu objevovat jeho další „krásy“. Snad jen vokál je tomu Henychovu nejbližší ze všech zúčastněných, ale to je trochu málo, že? Navíc Kladivo na čarodějnice je výborný song sám o sobě.

RADIOLOKÁTOR hrají Armaggedon. Tak hrají, no a?

MELANCHOLLY PESSIMISM jsou zárukou kvality a Exorcist to téměř…skoro…s trochou přivřených očí dokazuje. Stejně jako v případě níže jmenovaných FLESHLESS bych si ale dokázal Killyho (stejně jako Vláďu) představit v anglickém jazyce. No nic, je to ale tribute původních songů, tak se nedá nic dělat.

tribute Törr

INSANE vycházejí pod PAŘÁTem, a tak byla povinnost něco nahrát. A jak jsem se do jejich desky jednou že už ANO a pak zase NE, tentokráte mi jejich Život a smrt přijde alespoň jiný, než drtivá většina pokusů. Když už nic, má to svůj ksicht!

PANYCHIDA dostala Posedlou a tu si zde zapěl sám Dan „Šakal“ Švarc, což pochopitelně skladbě výrazně pomohlo a kapela samotná si do toho jede svůj pagan metálek. No, dejme tomu.

A jsou tu FLESHLESS a Kult ohně. Nahrávalo se v Shaarku během natáčení poslední řadovky Slaves… a je to přinejmenším znát na zvuku. Ale i tady mi ta čeština nějak nesedí. Do toho se tady neděje nic nového, prostě „jen“ poctivě odehraná hitovka.

EVERLASTING DARK. Jasně, vycházejí taktéž u Herdrona, zřejmě další povinnost. Vzpomínky na život (původně FATA MORGANA) a opět (překvapivě s INSANE) to lepší. Hana Vajčnerová mi tady dokazuje, že ani tenhle styl nemusí být pokaždé jen unylý a šedý. Nahráno u Davida Spilky a jak vidno (a slyšno) nastává zas doba boomu doomu? :)

Pokračujeme s DISSOLVING OF PRODIGY. Oblíbená koncertní tutovka Padlý chtíč. Tohle není dobré ani jako vtip, natož jako uznání někomu z TÖRR. Sorry.

V.A.R. mají Krále mora. Uff. Opět se ptám PROČ?? Jen vokál je fajn, ale zbytek nechápu… a taktéž následující VIRTUAL VOID. Asi jsem natolik stár, nebo nemám dostatečně vyvinutý čich na talenty, prostě zbytečné.

IMPERIAL FOETICIDE. Když jsem zahlédl tohle jméno, chvilku jsem si myslel, že je to fór. Ale Sepp, Jarda, Šatrís a Tomáš Prášek to mysleli zcela vážně. Opus V podzemí z alba Institut klinické smrti. Zvuk je sice hodně „black“ (Corne?), ale o to víc „smrdí“. A Sepp je důkazem, že se to dá zazpívat s velkým přehledem.

Závěrečné čtyři věci nehodlám pitvat. Postupně ET MORIEMUR, DEVASTATHOR, DEMIURG a INTERITUS. Tak tedy, jako ve škole: 3, 4, 4 a 4. A to jsem kurva hodný pan učitel!!!

Vložit komentář

Sud - 05.12.11 15:04:19
a kdy bude tribut Kryptoru? :)
jestli tam bude jen Radiolokator, tak si to koupim :))
brutusáček - 05.12.11 08:17:18
a prezil to...
to mam takhle s každou deskou kabát :)
ierich - 05.12.11 00:24:31
a prezil to...
k.eight.a - 20.09.11 18:15:57
@ bizz: Přeci příští rok v srpnu! :-))
bizzaro - 19.09.11 10:47:08
a kdy bude tribut Kryptoru? :)
Tomáš Prášek - 19.09.11 09:47:21
Raději se zdržím komentáře. :-) ... Jen bych dodal ke zvuku IF, že jsem přesvědčený že se na celé kompilaci dělal nějaký finální master, který vytáhnul basy a seříznul středy. Protože když si pustím to co jsme odevzdávali, tak v té verzi je mnohem víc slyšet kytara, která je středovýšková a celé to mnohem víc to řeže a zvuk je plnější. A to říkám i přesto, že jako basák bych měl být rád, že jsem teď pořádně slyšet. :-) Jen je škoda, že si nikdo nevšiml těch tympán ale Master´s Hammer. :-)
Tomthrone666 - 09.09.11 13:50:36
Jen taková technická-když je zmiňována Fata Morgana ve Vzpomínkách na život,tak bych rád jen dodal,že Posedlá je taktéž od F.Morgany a jmenovala se Čarodějnice :)
Petr - 09.09.11 13:12:33
Souhlasims tvym nazorem. Ktere kapely bys zminil jako povedene? Nestyd se... a tim nikomu neublizis, je to tvuj nazor.
Black_Hand - 08.09.11 21:11:05
DW: pravdu dis....
DW - 08.09.11 20:59:35
ty sem měl svýho času taky dost rád:) Akorát v současnosti už hrajou poněkud (slabý slovo) jinak.
Black_Hand - 08.09.11 19:17:01
DW: lunatic gods?
DW - 08.09.11 18:22:56
Na tom něco je, některý SK kapelky by to mohly v případě Törr solidně rozbalit (jo, ukazuju na vás, Depresy :))
Tomáš Prášek - 08.09.11 18:07:33
Nedá mi to nepřidat se. Myslím, že toto CD není úplně zbytečné. Mě osobně docela zajímalo, jak se která kapela s tím popasuje. Po poslechu soudím tak, že pokud kapela nedokáže obtisknout do té které skladby svůj ksicht a jen jí se zbožnou úctou k originálu přehraje, byť s lepším zvukem, má jít od toho. Protože pak to postrádá smysl. Nejdřív jsem tady chtěl vyjmenovat kapely, které se na to měli vykašlat ale protože každá kapela si s nahrávkou dala práci a investovala do ní svoje peníze, tak z úcty k tomu to neudělám. V tomhle souhlasím s recenzí.... Jen si říkám, proč se zapomnělo na naše slovenské bratry. Tenkrát jsme byli v jednom státě a kdyby místo té "vaty" byl výcuc ze Slovenska, tak by to mohl být pekelný sampler.
Tom Coroner - 07.09.11 15:48:04
za mě nejlepší kardamonovej harmankardon (zahraný na prase, ale má to duši jak cyp), pak panychida (šakal super, klapky pomohly zranoemperořit atmosféru) a baví mě i fakt nemetalově coreovej hopsahejsa radiolokátor, takovej torr harmony corrupted, přestože právě kvůli hopsání hc a grind nesnáším
DW - 01.09.11 17:36:17
však si je užívej:)
Adamos - 01.09.11 16:57:47
to je jako remaster = na hovno :-)
DW - 01.09.11 15:29:33
okok :)
martin - 01.09.11 15:26:30
Od kdy platí (na hovno => non flákárna)? Tak to myšleno nebylo...
Adamos - 01.09.11 15:24:01
Potvrzuji, že VŠE je na hovno...vim to z vlastní zkušenosti. Už abych odtamtud vypad...
Nespěchej, vysoká škola není žádnej rychlokurz :-).
DW - 01.09.11 15:18:05
seš si jistej, že si jinde moc pomůžeš:)? Zatim sem těch úplnejch flákáren viděl dost málo:)..
martin - 01.09.11 15:04:05
Potvrzuji, že VŠE je na hovno...vim to z vlastní zkušenosti. Už abych odtamtud vypad...
Adamos - 31.08.11 15:11:18
Bylo by to lepsi. Nerikej, ze vsech 15, nebo kolik je tam kapel, to neudelala ani jedna pekne, kvalitne, zajimave, trosku jinak... nebo nejak jak by stalo za zminku? Ale VSE je na hovno. Chapu. Ti co sem prispivaji, by to jiste udelali lepe. :-)
Myslím, že v recenzi není napsáno, že VŠE je na hovno.
bizzaro - 31.08.11 14:02:24
tak ja to dnes preposlech a slysel jsem uz horsi veci :) z hecu hodnotim ;-)
Petr - 31.08.11 13:28:07
Bylo by to lepsi. Nerikej, ze vsech 15, nebo kolik je tam kapel, to neudelala ani jedna pekne, kvalitne, zajimave, trosku jinak... nebo nejak jak by stalo za zminku? Ale VSE je na hovno. Chapu. Ti co sem prispivaji, by to jiste udelali lepe. :-)
pf - 31.08.11 10:06:05
petr: takže by byla lepší recenze ve stylu: EVERLASTING DARK (btw Abrova oblíbené moravská kapela;): nedozpívaný, řídkej zvuk, atmosféra okultní asi jako při mytí nádobí po hasičskym plese?
pf - 31.08.11 10:03:29
tak to víš, musí trénovat na trestání zlobivejch dětí o Vánocích ;)
bizzaro - 31.08.11 09:25:30
si děláš srandu, viď.. V době, kdy sem poslouchal ty nejzásadnější starý nahrávky ještě žádný mp3/internet rozšířený nebyly, takže si "lidi jako dw" nech laskavě od cesty.
klid :) nevsim sis, ze sem Strap vzdycky po naky dobe vleze a "setre" nekoho, koho potrebuje nebo ma chut? :)
Petr - 31.08.11 08:58:19
S vama je tedy sranda... Samy placani sracek, jak ta ci ona deska stoji za hovno... (jiste byste ji udelali vy sami daleko lepe)... Proc nezhodnotite vykony jednotlivych kapel. Treba jako: Jo kapela XXX tam docela pridala stavu, libi se mi to, ale kapela YYY tam nemusela tolik rvat. Jen placate do vody typem: Vsechny tributy stoji za hovno. ... Tak si je nekupujte, neposlouchejte a hlavne SE O NICH NEBAVTE, kdyz uz vas nebavi.
pf - 31.08.11 08:53:54
DW: Myslím, že některý remastery (např. poslední remaster Human od Death) svůj smysl mají.
je jich překvapivě dost a human se fakt povedlo. střap: "Půlka death metalovejch věcí z Morrisoundu je na remaster zralá" - naprostej souhlas!!!
DW - 31.08.11 08:46:55
si děláš srandu, viď.. V době, kdy sem poslouchal ty nejzásadnější starý nahrávky ještě žádný mp3/internet rozšířený nebyly, takže si "lidi jako dw" nech laskavě od cesty. nechápu, jak někdo nepochopí fakt, že když si člověk chce poslechnout album z konce 80., že nechce aby to mělo současnej loudness war sound. Dmce.
Střap - 30.08.11 23:53:15
Lol, tady je zase moudra. Mimoto, co tribute jménem Nativity In Black? Myslím ten první. Remasterů má smysl halda. Je muzika kam to nepatří, to je ovšem jiný téma. Půlka death metalovejch věcí z Morrisoundu je na remaster zralá. Občas si říkám kolik desek lidi jako DW slyšelo z originálů a kolik z MP3( a jednalo se o remastery)....Neskutečná sranda s Váma komunito odstrčená z novinek.cz. Jo jedna z nej desek, která je tribute trošku obráceně se jmenuje Undisputed Attitude. Minimálně výkon Paula Bostapha je sakra super. Fil: Ale jo :-) Jen mě rozesmívá jaký lejna dokážeš vyšlápnout. Jinak nic osobního za tím nehledej.
DW - 29.08.11 17:05:42
já ho prostě nevidím. Myslim že sem to už kdysi někde psal, ono je to fuk. Jak vidim někde napsaný "remastered", tak ruce pryč.
Adamos - 29.08.11 17:03:23
DW: Myslím, že některý remastery (např. poslední remaster Human od Death) svůj smysl mají.
DW - 29.08.11 16:36:13
souhlasim, některý covery jsou super, ale nikdy celý desky:). O remasterech se nemá cenu bavit, to ze srdce nenávidim.
LordSnape - 29.08.11 16:17:03
Všechny tributy, cover desky a remix píčoviny jsou jen ztráta času a peněz!
DW - 29.08.11 14:15:58
se nesmíš dotknout kultu,to se nerado vidí, neasi:)
Filipismo - 29.08.11 10:01:32
Střap: víš ono je to asi takhle, někdo za vás ty ostatní desky poslouchat musí :-D Nejsou jen Opeth, Textures, Morbid Angel, Ghost Brigade, věci od Willowtip, Summerian a bůh ví co ještě všechno. Taky někdy vyjdou i jiné lahůdky. A ty jiné věci je škoda ignorovat...:-D :-D :-D Tady totiž skoro nikdo českou scénu nesleduje resp. nepíše. Spíš tedy nepíše. A pak dostávám (pravidelně) holí přes záda jen já :-D No nic, už jsem si zvykl. Ale je škoda tady nezmínit, co všechno tady vychází.
Adamos - 29.08.11 09:45:40
hele, hlavně korektně, jo?
Střap - 28.08.11 23:20:12
:-))) Filipe docela čumím, co všechno dokážeš poslouchat. Což o to ono sjíždět to pro ostrovtip na youtubu je prdel, ale psát o tom...no ufff. Ale tak doufejme, že přibudou i dobrý desky. I když:-)
Morbo - 27.08.11 12:50:05
Filipisimo: Nehodlám se nechat strhnout do flejmování, ale jen abys neměl dojem, že to všichni považujou za hovadskou recku. ... Já si zcela vážně myslim, že je to naprosto skvělá recenze. Já z ní teda získal naprosto přesnou představu, jak to asi zní a když jsem pak na konci pustil ten trailer, tak to bylo přesně takový, jak jsem očekával. Tudíž kecy prdy beďary, kdo to řiká ten to je, tomu se to rýmuje. Piš dál. :)
pf - 26.08.11 23:08:35
Korektni zinarina ;-D
brek!!!
bizzaro - 26.08.11 22:17:19
Šéf nikoho vyhazovat nebude. mne misto poslechu alba stacil ten trailer, i kdyz standardne tohle nemam ve zvyku :) pekna diskuze, btw ;)
Filipismo - 26.08.11 15:26:59
Chtěl jsem ještě jednou (naposledy) reagovat...i když to asi nemá větší význam. Možná nejsem korektní zinař, možná je ten tribute fakt super...těžko říct?? Možná se líbí Otovi, možná i Vlastovi...i když o tom dost pochybuji...spíš je víc těší zájem, že ten tribute někdo udělal. Možná je ta recenze stejně ,,dobrá" jako deska...a možná mi za ni šéf vyhodí...kdo ví?? K velké radosti Tebe Ifo a možná Evžena Humla :-D :-D Ale stejně si myslím, že je to absolutní mrdka, kterou by přebil debut témeř každé začínající kapely. Konec hlášení v českém jazyce :-)
Petr - 26.08.11 15:21:16
To Evzen. Ja mel informaci, ze se dostavalo ke vstupence na BA festu. Paklize se nejdrazsi veci dostavaji zadarmo, tohle CD si tedy spatne nestoji. Slo mi ale stejne o to, ze nikdo za tohle CD nedal jako za CD cizi, velmi uznavane kapely. A ze je to Tribute CD jeny UG smecky z cech. Tak dle toho take zni. Mne se par kapel z nej libi.
Evžen Huml - 26.08.11 13:46:24
Petře. To si teda pěkně pleteš. To CD je příloha Pařátu ty feste jeden. A co by ne, ty nevíš že nejdražší věci bejvaj zadarmo.
Petr - 26.08.11 13:29:26
To all. Nevim nad cim stale vzdychate. Tohle CD bylo davano ke vstupence na fest. Mohli jste take dostat treba magnetku s podobiznou Ivety Bartosove, coz by asi nektere honibrky potesilo vice. (Tem kterym jeste stale jeji plakat visi nad posteli). Kdyby tohle CD stalo 499Kc, tak je o cem psat. S tim, ze je to lacine, na jedno poslechnuti (zrejme nahravano ne za penize, jako stoji natoceni regulerni desky), tak jsem s tim spokojen. Rozhledl jsem se, jake kapely tu vlastne hraji, co hraji... a jak umi uchopit songy skupiny Torr. O to asi slo predevsim.
Annal - 26.08.11 12:40:09
Korektni zinarina ;-D
Ifa - 26.08.11 12:02:07
Myslel jsem, že taky nejsem fanoušek tributů... Kapela měla nástup v době, kdy jsem začal přicházet k ostřejším stylům, takže z tohodle ohledu mně bavila. A copak je to za reakci... "nelíbí se ti má recenze? Tak si napiš vlastní!" ?! :) No nelíbí... no... věty typu: Radiolokátor hrají armaggedon, tak hrají no a? - to fakt nevím co si mám myslet, ale o korektní zinařině to určitě nebude...:)
Evžen Huml - 26.08.11 11:40:02
První půlka recenze dobrá ale jak dojde na výčet jednotlivých kapel tak je to fakt ta hospoda. Co je ale pravda je, že ten tribut stojí za hovno, v tom se shoduju. I s IF, bych se divil kdybys je tady hanil, přitom to zní jak z vietnamskýho kazeťáku ale co poser to pes.
Petr - 26.08.11 10:13:48
No panove, ja nevim. Mne prijde, ze treba Interitus, nebo Everlasting dark to udelali trosku odlisne, zajimave a mne osobne se to libi. Nebo jste na Tribute cekali jen otrocky zahrane songy, se stejne "spatnym" zvukem, na stejne spatne kazete, jako to bylo tehdy?
Petr - 26.08.11 10:07:40
Co je Johanuv uvodnik?
Filipismo - 26.08.11 05:03:14
Ifa: odfláklá je spíš tahle deska. A pokud se ti ,,úroveň" téhle recenze nelíbí, velmi rád (a nejen já) si přečtu tvou vlastní na tohle album. P.S.: po 10 pivech by dostal tenhle tribute tak 10%...ale se snažil jsem se psát slušně a objektivně. A možná ještě jedna věc...já (na rozdíl od Tebe) fanouškem kapely jsem.
pf - 25.08.11 23:53:36
"že za tím stojí kus práce" mě fakt pobavilo... jen připomenu, že to byl Vlasta, kdo se onehdy holedbal, jak špatná deska dá interpretovi stejně práce jako dobrá, ale od toho je přece posluchač, aby to přesel a otrocky nekupoval sračky… tohle je sračka.
Ifa - 25.08.11 20:06:09
Ono to chce při těch tributech trochu nadhledu. Taky nejsem jejich fanoušek, ale tenhle z těch českých považuji za lépe povedený. Taky je třeba vzít v potaz, že za tím stojí kus práce a není to odfláklý jako tenhle článek. Sakra Filipe, to jsi snad namluvil na diktafon v hospodě po deseti pivech a pak jsi to přepsal bez sprostých slov, ne? To je úroveň.
k.eight.a - 25.08.11 14:25:43
už jen to video je za trest...
Bohužel naprostý souhlas, propadák jaxvině. I když čekat se to asi dalo ...
Filipismo - 24.08.11 20:20:40
Lunaris: a já to mám právě naprosto stejně...proto ta hořkost...
Lunaris - 24.08.11 20:09:29
Asi budu reagovat trochu nepřiměřeně, jelikož Törr je moje absolutní srdcovka, aspoň ta stará alba, a kapela, která mě dostala k tvrdému metalu, ale vážně mě fascinuje, jak si někdo, kdo poslouchá úplně jinak zaměřenou hudbu, dokáže dělat srandičky z takřka první metalové kapely, která tady u nás byla. Asi to moc žeru, ale ta kapela pro mě vážně něco znamená. Je též součástí české metalové historie a historie je důležitá i v metalu. Tyhle hehe příspěvky vážně moc nepobírám. Ten trailer se mi též nelíbí, s Törrem to nemá co dělat. Na druhou stranu k čemu jsou covery, které jen napodobují originál? O tom by to asi být tak úplně nemělo, je třeba tomu dát vlastní ksicht. Osobně mám radši covery na koncertech... na deskách je to sice fajn pocta tributované kapele, ale jinak celkem zbytečná záležitost.
pf - 24.08.11 19:29:15
už jen to video je za trest...
Kuba - 24.08.11 19:11:19
Souhlas s Filem, hrozná nahrávka. Ostatně skoro jako každej tribut :(
Annal - 24.08.11 16:29:30
"na to je ten původní materiál příliš dobrý" :-DDD
DW - 24.08.11 14:39:26
"Už jsem se lekl, že Törr tu od někoho dostává 30%" -:))
Crust - 24.08.11 11:25:43
Lunaris: stačí si poslechnout trailer k tomuhle tributu na youtube a zjistíš, že může...
Lunaris - 24.08.11 10:28:10
Už jsem se lekl, že Törr tu od někoho dostává 30%, ale pak vidím, že jde o nějaký tribut. Neslyšel jsem, ale vzhledem k těm coverovaným songům to snad tak blbé ani být nemůže, na to je ten původní materiál příliš dobrý, aby ho někdo dokázal tolik zkazit. Ale poslechnu a třeba dám za pravdu. Jinak je tam chybka, první zmíněná píseň se jmenuje Samota v smrti.

Zkus tohle