Autor: 90 Uživatelé: 85 Tvé hodnocení: hodnoť
Aeon Aony

UNFOLD - Aeon Aony

Švýcary Unfold uvádí do širšího podvědomí label Code:Breaker (také s pomocí obra Earache) a mám tucha, že si z ostudy v žádném případě kabát šít nebudou. Hrubý zatěžkaný hardcore s metalízou, který zhusta provětrává tornádo Danek – řev, řev, řev. Placku Aeon Aony vydalo Division už v roce 2003, poté roku dva-nula-nula-pět přebírají štafetu již zmiňování Koďáci:Brejkráci. Mimochodem na remixu a masteringu se podílel Magnus Lindberg ze švédských Culťáků Of Luňáků, kteří zanedlouho vydají novinku Somewhere Along the Highway, to jen tak pro ordnung.
Co udeří první do uší je fakt, že zvuk na Aeon Aony je jedním slovem hutný, a abych nebyl skoupý přidám ještě: průzračný, explozivní, hnilobný, ohlušující, plný. Tak, tak, jasné peklo. Nikam nespěchající tempo, brutálně zprasená basa, po tónech měnící se riffovačky, sekanice, majestátné stěny kytary ředěné naříkající sestřičkou, šílený řev – směs, která zatluče vše, hlavně tu schoulenou postavičku v rohu. Aeon Aony burácející. Sludge, doom, to jsou znaky, které nelze Unfold odepřít. Velmi vkusně je do tvorby zakomponován klavír, který první růžky vystrčí v Baron Rouge, aby následně exceloval v praskajícím ambient odpočinku Enter Sirius. Nejsem zrovna z těch, kteří nadšeně vítají všelijaká intra, intermezza, outra, instrumentálky, protože jsou to převážně stokrát slyšený pičoviny, avšak v případě Unfolďáků smekám pomyslný širák a odhazuji v dál. Co ze skladby alba vyčnívá je osmá Phantom Structures, bicí víří, barevný rytmus, pomalý přechody, čistá kytara, dusná atmosféra, smyčce, nihilace konce. Na Aeon Aony je materiál, který je z rodu nejasných a nečitelných, zprvu stereotypní nic neříkající námel, avšak čas pomalu rozleptává onen zdánlivě šedivý pocit, aby v ohromné síle ukázal ukrytý poklad. Avšak v tomto případě lesklé zlaťáky nelze očekávat, checht, možná tak

review_616_px2

zlatou… Je s podivem, jak se daří kapele ukrývat melodie, naštěstí kdo hledá, najde. Hlavní síla je v rytmu a zvuku, v pomalém vrstvení, na první poslech v unylém opakování, v pnoucí gradaci, v hlasu, v upřímnosti. Co mě opravdu uchvátilo je řev (grrrrrrrrrrr), sakroš parádně ujetej ječák, a basa (dřn, dřn, dřn), tady někdo bourá zvukem, laserem naváděné vlnění.
Věřím, že v Unfold by nalezli zalíbení postavičky, které se nechávají se zálibou zabušit do prapodivných světů prostřednictvím kapel jako Neurosis, Isis, Cult of Luna, Callisto, atd. A až mě Aeon Aony přestane bavit, tak vás budu chodit v noci strašit (mjc panáčky a panenky pro jistotu dvojnásob), ale nemusíte si zatím kupovat propriety k odehnání “zlých“ mjc prdů (na to stačí otevřít okno), teda duchů, jen tak to nebude. Hele, tahle deska mi baví moc, moc. Jen tak nanečisto: BU BU BU … prd.

Baron Rouge - ://thecodebreaker.net/mp3/Unfold.mp3

Unfold