Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Arvor Mysteri

YNKLEUDHERHENAVOGYON - Arvor Mysteri

Ynkeudherhenavogyon šlape a chlapíka, který vše tak zdařile vymyslel, nahrál a smíchal, obdivuju.

YnkleudherhenavogyonJe jasný, že k poslechu Ynkleudherhenavogyon mě nemohlo přivést nic jiného, než název a geniální logo. Tak vynikající úrovně, jako tyhle dva aspekty sice hudební obsah nedosahuje, ale pořád mě zaujal natolik, abych usedl na recenzentskou sesli a začal smolit doporučení.

Máte rádi svůj black metal syrový a k němu porci jednoduchých melodií, tak jak ho servíroval papá Varg v devadesátých letech? Máte ho mít. Ynkleudherhenavogyon (nemyslete si, že jsem si to slabošsky nakopíroval do schránky) hrají space black metal, ale kupodivu to není nijak okatá kopírka Darkspace. Určitá inspirace by se dala najít, protože i tady je dominantní a Ynkleudherhenavogyonnáladotvorná kombinace blastů a jednoduchých klávesových melancholických partů. Celkové vyznění je ale jiné. Je to zejména kvůli neobvyklému zvuku bicích. Myslím, že přinejmenším z části jsou naklikané. Dominuje kotel s jakoby strašlivě povolenou blanou, takže výsledný zvuk zní jako „peueu“ (a někdy dokonce „peueueu“). Stejně tak šroťák vydává dost překvapivé zvuky. Většinou takovým experimentům neholduju, ale tady to funguje nejen jako vítané osvěžení, ale taky jako zcizující prvek. Na první poslech Ynkleudherhenavogyon rozeznáte.

Zajíkavý jekot ve velštině se asi nedá považovat za nějakou přidanou hodnotu, ale v rámci žánrových pravidel určitě neurazí. Dokonce i některá, ať už klávesová nebo kytarová sóla zní docela neotřele a dobře zapadají do konceptu vesmírné atmosféry. Dvou až třítónové riffy nejsou díky všem těmto osvěžujícím prvkům tím jediným a hlavním, co se dá poslouchat. Přítomná je i určitá dramaturgie alba, kdy se posluchač zklidní u ambientních meziher, aby následná forsírovaná pasáž lépe vyzněla. Pro jednotlivosti ale nesmím zapomenout na celek: Ynkeudherhenavogyon šlape a obdivuju chlapíka, který vše tak zdařile vymyslel, nahrál a smíchal.

Jednočlenné raw black metal projekty asi nejsou každému po chuti, ale já jsem si na Ynkeudherhenavogyon slušně ujel a pokud vás v black metalu baví vesmírná nálada, jde o lepší a díky své syrovosti i opravdovější variaci na tohle téma. Navíc chytré použití mnoha zmíněných zvláštností je navýsost originální.

Ynkleudherhenavogyon, Arvor Mysteri, space black metal, raw black metal, ambient