Akce

24.12.2010

ARS KOMPLEX 01: LA TERRE NOIRE s FLINT GLASS (f), VLADIMÍR HIRSCH (cz), DJ RAVEBOY (cz) a DJ MALDOROR (cz) ve středu!

ARS KOMPLEX 01: LA TERRE NOIRE - Cross Club, Praha
17.9.2008 @ Praha, Gross Club

Léto snad již nenávratně končí a tak znovu nastávají chvíle, kdy se příznivci elektroniky a industriálu začínají stahovat do komnat potemnělých sálů. První akcí v širší podzimní sérii bude vystoupení předního francouzského experimentátora Flinta Glasse, jehož podpoří domácí skladatel integrované hudby Vladimír Hirsch a DJ´s Raveboy a Maldoror.

FLINT GLASS je dark elektronický projekt Pařížana Gwenna Trémorina, který podle kritiků patří k nejpozoruhodnějším zvukovým tvůrcům na poli elektroniky, rytmického noise a dark ambientu. Vznikl v roce 1999 a Gwenn, jako hudebník a producent v jedné osobě, současně řídí výjimečný experimentální label Brume Records ve Francii. Hudba Flinta Glasse zalézá pod kůži, vytváří snové obrazy a inspiruje inteligentním užíváním samplů, rytmů a beatů.

V jeho tvorbě cítíme ozvěny ambientu 90. let, různých forem IDM, tribal a

pressrelease_554_px2

industriálního rytmického noise. Flint Glass intenzivně koncertuje po celé Evropě, zavítal do slavných klubů jako Batofar v Paříži, Dom v Moskvě, Slime Light v Londýně nebo Kab Usine v Ženevě a patří k současné špičce experimentální temné elektroniky.

Než se připojil ke Stadium, hrál Gwenn Trémorin na basovou kytaru ve vícero new-wave skupinách. V případě Stadium šlo o noise-pop hudební projekt, ovlivněný hlavně Sonic Youth, Sebadoh a My Bloody Valentine. Trémorin sám sebe popisuje jako člověka, který se vždy zajímal o nejrůznější hudbu. Jako dospívající mladík holdoval The Cure, Joy Division nebo Modern English. A melancholie jejich hudby je v Gwennově tvorbě dodnes čitelná.

Později jej zaujaly rozličné experimentální skupiny jako Arovane, Beefcake, Black Lung, Aphex Twin, Ammo, Panacea, Somatic Responses, Pan Sonic či Vromb. Podnícen jejich "podivnými" zvukovými experimenty a podporován přítelem Matthieu Mairem z Celluloid Mata (který založil vlastní vydavatelství Vaccum), Trémorin se rozhodl pro vlastní značku. Tak se v prosinci 2000 zrodil label Brume Records. V té době také Gwenn pod pseudonymem Flint Glass vydává svůj debut, album Hierakonpolis.

Hudba Flinta Glasse je oproštěná od vokálů, čímž vytváří unikátní vizionářský zvuk, který by mohl skvěle doprovázet filmové apokalyptické výjevy, snovou atmosféru mlhavých severských lesů, lunárních krajin i hororových deviací. Jitří i ukolébává lidské nitro, v některých momentech je až morbidně uvolněná. V první řadě je však skvělou ukázkou ohromného potenciálu a talentu Flinta Glasse.

VLADIMÍR HIRSCH je český hudební skladatel, polyinstrumentalista ovládající klávesové a bicí nástroje a zpěv. Během let se stal vůdčí osobností několika avantgardních souborů a projektů - Aghiatrias, Skrol, Zygote a Luminar Ax, spojujících soudobou vážnou hudbu s dark-ambientními a industriálními prvky. Je autorem konceptu tzv. "integrované" hudební formy, charakterizované specifickou instrumentací.

Jeho dílo reprezentuje poměrně rozsáhlá kolekce jak prací sólových, tak

pressrelease_554_px3

vytvořených v rámci jím vedených souborů. Koncertní program Torment Of Naissance je podle slov autora "kreacionistickou paralelou zrodu prostřednictvím systematické horizontální i vertikální organizace chaotických zvukových struktur do nového řádu."

Vladimír Hirsch komponuje od roku 1976, kdy jako klavírista a varhaník začínal drobnými romantickými a klasicistními skladbami. Velmi brzy však opouští tyto pokusy a po dlouhou dobu se v rámci několika formací věnuje rockovým a jazzovým experimentům. Dlouho působil v pražské post-punkové skupině Der Marabu. Po jejím rozpadu založil před třinácti lety soubor Skrol a postupně další zmíněné paralelní projekty.

Od roku 1987 se Hirsch začíná věnovat sólové produkci. Jeho doménou se stává forma, v níž klade důraz na využití potenciálu moderních výrazových prostředků a hledání specifických skladebných postupů.
Je autorem řady konceptuálních alb, několika symfonických děl, suit, koncertních a experimentálních skladeb, scénické hudby a mnoha drobnějších kompozic. Pravidelně koncertuje doma a především v zahraničí (Evropa, USA), kde také publikuje.

Hirschovo jméno je pro příznivce industriální a postindustriální scény synonymem sugestivní, hluboce ponořené a temné hudby, originálním způsobem zpracovávající prvky noise, postindustriální, dark-ambientní a vážné hudby.

RAVEBOY je autonomní filosof, který chápe hudbu především jako uměleckou formu nesoucí nadčasové a nadprostorové kulturní významy a hodnoty. Vyznává světonázor/víru, že současná post-industriální společnost není dlouhodobě schopna zajistit zachování sebe sama, jelikož odsunutím vztahu mezi jedincem a transcendentnem do pozice výběrového zboží postupně vytvořila instantní ne-kulturu a náhražkové spotřební potřeby, povýšila tento extrémní životní styl na normu a vybudovala vědeckotechnicky řízený virtuální svět založený na iluzi o sociálně-ekonomické kohezi, opřený o masovou sociální kontrolu.

Tuto tématiku, vedle členství v kolektivu/soundsystému Roots'n'Future, přibližuje publiku v rámci jím stvořeného sólového projektu Messiah Komplex, který zahrnuje jak seriál klubových večerů

pressrelease_554_px4

představující fúzi evropské konceptuální hudební tradice s autonomní radikální elektronikou, tak i DJ-ská vystoupení podpořená předtočenými záznamy i hosty improvizujícími na hudební či vizualizační nástroje.

DJ MALDOROR vyrůstal v okolí San Franciska na přelomu 70. a 80. let minulého století a jeho hudební cítění v mnohém utvářela tamní industriální scéna. Počátky jeho produkce jsou v první polovině 90. let spjaty s rádiem KWVA 88.1 FM v Eugene ve státě Oregon. Jím vedený rozhlasový pořad "Psychic Surgery" označil jeden časopis za "...hudbu, ze které vám budou krvácet uši."

Maldoror se zároveň připojil k soundsystému SIN (Sound Intergrated Nation) a podílel se na akcích na severozápadě USA, včetně mnoha undergroundových fetiš parties. SIN se pro mnohé stal způsobem, jak posluchače hudbou nejen potěšit, ale i vytrhnout ze stereotypního rytmu každodenní strnulosti.

Další zkušenosti získával jako rezidentní DJ klubu Nexus. V současnosti Maldoror pokračuje v produkci v zemích na obou stranách Atlantiku; unikátním mixem elektronické psychedelie, industrialu a power-noise inspiruje další hříšníky na mnoha místech naší planety.

---- --- -- - -- --- ---- ---- --- -- - -- --- ---- ---- --- -- - -- --- ---- ---- -

17.9.2008 - ARS KOMPLEX 01: LA TERRE NOIRE - Cross Club, Praha
ars morta universum & messiah komplex present

ARS KOMPLEX 01: LA TERRE NOIRE

FLINT GLASS (f)
experimentální elektronika
www.flint-glass.com

VLADIMÍR HIRSCH (cz)
současná integrovaná avantgarda
www.vladimirhirsch.com

DJ RAVEBOY (cz)
"freakout" modulovaná elektronika

DJ MALDOROR (cz)
průmyslová psychedelie

st/wed 17.9.2008

Cross Club, Plynární, Praha 7 - Holešovice
20:00 / 8pm

www.crossclub.cz
www.messiah.cz
www.arsmorta.org


Začátek akce:
Info:

Mapa:

aktuálně

diskuze