Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Vloute Panthere

EDREDON SENSIBLE - Vloute Panthere

Nespoutaná směs jazzu, afrobeatu a hluku, která místy solidně namotává do transu.

Edredon SensiblePo delší době zas jedna divnost z Francie, kde se soudě dle nahrávek přicházejících do redakce směsím jazzu, hluku a šamanismu daří. Není to tak dávno, co jsem psal o Ostara a Hippie Diktat, a teď tu máme Edredon Sensible, hezky souměrný kvarteto z Toulouse: ságo, ságo, bicí, bicí. Podobnost bych viděl hlavně s druhejma zmiňovanejma, ne snad hudebně, jako spíš v účelu – dostat posluchače do transu.

Vloute Panthére začíná zostra, žádný pomalu se kejvající hodinky, ale pořádnej nákul postavenej na průraznejch rytmech. Dvoje bicí nejsou na okrasu, valej takovej atletickej minimalismus se slušnou dávkou afrobeatu, kombinace průraznejch spodků s různejma cinkrlátkama na vrchu, některý pasáže jsou fakt lahůdka na poslech – v Blirpurle jsem si vzpomněl na Acres of Skin od Zs, a na poslední Roli Poli Oli, Mini Malin Tout Rond si smlsnou všichni fanoušci překrývajících se semaforů. Nad bicíma jedou smyčky sága, jedno pěkně z hloubky, jedno přiškrcenej slon, u některejch motivů se mi vybavili třeba Sons of Kemet.

Důraz je samozřejmě na to, aby to celý pěkně namotávalo, opakování je tu víc než dost. A po většinu času tě Vloute Panthére v transu držet zvládne. Nejsilnější jsou překvapivě (relativně) klidnější pasáže, kde důraznou rytmiku doplňujou rozmázlejší, atmosferičtější saxofony. Už dříve zmiňovaný Blirpurle a závěrečná Roli Poli Oli, Mini Malin Tout Rond jsou pro mě vrcholy desky. Ale i některý gradovaný pasáže se povedlo nahrotit, třeba taková String et Bermuda moc pěkně roste.

Ne všecko se ale povedlo na jedničku. Tam, kde notama hýřej všechny nástroje, to je občas moc rozjuchaný (třeba právě úvodní FRCX), a začínám se cejtit jak v kotli na staďáku nebo na nějaký Stomp performanci. Dramaturgie desky taky nefunguje úplně naplno, celkově je tady na mě moc repetice a málo vývoje, neškodilo by to trochu prostřihnout a vypointovat.

jazz, afrobeat, noise, trance, Vloute Panthere, Edredon Sensible, Les Productions du Vendredi, free jazz