CYNIC - Traced in Air

recenze
bizzaro
Hodnocení:
10

Netroufám si tvrdit, že by Traced in Air bylo deskou lepší, na to je ještě brzy a ani vlastně neočekávám, že by ten čas nastal. Jisté ale je, že kvalitativně se sobě minimálně rovnají. Ta první vyšla před 15ti lety a nabořila tehdejší hudební vnímání metalu, ta druhá je době aktuální a i po všech věcech, co se v hudbě v mezidobí udály, činí totéž.

Psát recenzi na desku Cynic je pro někoho, pro koho jsou a vždy byli kapelou #1, značně nelehké. Jen se oprostit od všech emocí a nepálit nadměrná superlativa, jenž Cynic (v některých) vyvolávají, když máte pocit, že lépe to už prostě v hudbě nejde. A krom toho, že jsou Cynic jedinečnou kapelou, na které se stále a jednoznačně po všechna ta léta, i kdy kapela nefungovala, shodnou všechny progresivně směřující metalové kapely, ať se jedná přímo o prog žánry nebo death metal, směle se k nim hlásí i většina dnešních spolků, které v daném ranku hýbe obecně platnými konvencemi; můžeme mluvit o matematicích Meshuggah, můžeme mluvit o zběsilých Dillinger, můžeme zmínit kolos jménem Opeth, ale dá se zabrousit i do nemetalových sfér třeba postrockových kapel.

Co je ale dle mne nejdůležitější, Cynic jsou pro svou multižánrovost a celkovou neuchopitelnost kapelou, která otevírá oči, která posluchače obohacuje, hudebně ho rozvíjí a dokonale mu naznačuje, že hudební zatrpklost a všechny škatulky jsou jen (někdy zbytečné) bariéry, které se ale dají do vlastní podoby tvářet. Cynic jsou partou muzikantů (muzikantů!), která 100%ně naplnila mou představu o hudbě, která ve mně „něco“ otevřela a ukázala mi, jak to v hudebním dialogu má chodit, že hudba je univerzální jazyk žánr nežánr. A pak je tu navíc i fakt, že jsou asi jediným hudebním tělesem, které se nikomu za těch 14 let, co byli v Pánu (poslední koncert se uskutečnil r. 1995), ještě nepodařilo napodobit.

Cynic tímto albem tedy navazují na debutem lety dosažený úspěch a hledají cestu v překročení již „za živa“ získané nesmrtelnosti? Ano i ne. Cynic samozřejmě neopustili svůj vytvořený styl, jen do něj s dnešní produkcí nasadili mnoho nových klíčků, a tak unikátní kytarová hra zúčastněných vyniká hned prvním poslechem. Již po loňském reunionu bylo jasné, že Jason Gobel díky rodině zájem o spolupráci nemá, ale post kytaristy, jak jsme si již v červenci v Lucerně mohli ověřit, byl zaplněn dokonale. Nováček Tymon je totiž snad přímou reinkarnací Gobela, do kapely zapadl dokonale a na jeho styl hry přímo konvertoval, a tak i na Traced in Air si užíváme propletené a ojedinělé souhry strunných nástrojů, vyhoukaných a vytahovaných sól, kde si páky neodpočinou. Jenže loni s kapelou živě basoval Chris Kringel, ale na desce máme opět Seana Maloneho. Což, abych následně jen nechválil, dle mne nebyl úplně nejlepší krok - samozřejmě nevím, o co Cynic šlo, ale třeba se to časem dozvíme..(?). Kringel mi totiž k Cynic neskutečně seděl, svým projevem kapelu ohromně oživoval a navíc to byl ještě sympaťák non plus ultra; nyní s kapelou hraje Tymonův spoluhráč z Exivious. Nevadí, album je nahráno, jen si budeme muset zvyknout, že basa na něm již nemá takovou roli jako na Focus.

Co se celého konceptu alba týče, ač Traced in Air místy přímo nechá vzpomenout na konkrétní úseky alba předchozího, řekl bych, že je ještě experimentálnějším než samotný Focus. A k tomu si našlo i svůj nový směr, což jsem absolutně nečekal! Slovo evoluce se v tomto případě hodí nejen na samotný motiv obalu cd. Ještě před Promem 2008 jsem žil v částečné nejistotě, zda hlavní tvůrčí tým Masvidal/Reinert celou plochu cd bez Gobela utáhne, ale co by člověk čekal, tito dva lidé jsou pravděpodobně jedna duše, jedna mysl; po poslechu zjistíte, že promo-skladby jsou opravdu jen aranžérsky osekanými základy. Album je totiž po aranžérské stránce přímo megalomanské a naprosto detailní! Cítím neskutečnou soustředěnost na každou vteřinu, ohromnou kreativitu a vybičovaný talent s cílem nic neuspěchat, který z desky prýští každou vteřinou.

Už jsem napsal, že díky produkci vynikne každý detail (až místy na tu basu) a tím je ta cynicovská složka konkrétní a jasná, a přitom je zvuk desky stále velmi živý a prakticky, až na jednu mikro-vteřinu breaku v Evolutionary Sleeper, nesyntetický. Traced in Air je pak určitě i riffově tvrdším albem, což ovšem neznamená, že snad metalovějším; díky souzvuku s basou minimálně dvakrát zaznamenáte i riff alá Twisted Into Form – The Unknown Guest a King of Those Who Know. Forma Cynic‘08 nabyla větší jazzovosti, přibylo plochovosti, což hodně podporuje i úvod alba (určitě při sticku Maloneho každý vzpomene na Gordian Knot či díky vokodéru na domácí Tata Bojs a jejich Nanoalbum) a jeho závěr, který přímo vypovídá o inspirování se King Crimson, čímž bych i navázal, že novinka celkově zní artrockověji, etničtěji. Dejme tomu, že přibylo i zasněně znějících pasáží, do které ale nemá daleko ani „zranitelný“ a místy až tesklivý (pro někoho možná ufňukaný) projev Paula Masvidala, který ve vokodéru již vypustil „robota/mimozemšťana“ a nahradil ho zpěvem, který známe z Æon Spoke, jen vokodérem mírně naefektovaným. A vlastně i zpěvu a jeho barevných odstínů celkově přibylo, je zde několikero stále se proplétajících poloh - Masvidal evidentně v Tymonovi našel zdatného komplice, a tak s přibývajícími poslechy člověk začne nejrůznější fintičky a detaily nacházet i v něm; věřím, že na někoho ho bude i moc a bude těžké si naň (hlavně na hlavní polohu) zvyknout - do této skupiny se ovšem neřadím. A tím logicky ubylo i čistě instrumentálních pasáží. Ve zvukové paletě pak dostaly větší prostor i synth-zvuky a klávesy (i když u Cynic, pokud jste je viděli živě, oba kytaristé před sebou mají efektové pedály přes Ruzyňskou příletovku, člověk nikdy neví, co je či není kytarový synťák), které v úvodu Adam’s Murmur připomenou i pohrobky Cynic Portal. Písně jsou pak oproti Focus členitější, rozfrázovanější, ne tak přehledné, rozsekanější, více se přeskakuje mezi pasážemi, nehraje se tolik slok, ale vše stále skvěle propojuje éterický vokál Paula. Reinkarnovaní ale potěší i posluchače mající v oblibě komplikovanější muziky, protože krom toho, že Cynic materiál obalili do ne tolik hitového hávu, ačkoli je deska chytlavá až běda, pojali ji i techničtěji a dost předělů je rytmicky od sebe výrazněji rozsazených. Zde bych rád zmínil i to, že přesto, že je Cynic technicky ta nejnáročnější hudba, vždy je zde hlavní motiv, myšlenka, kterou těleso neopouští, ale v nejrůznějších konotacích si s ní hraje. Takže vezmete-li i jednotlivé persóny, třeba konkrétně bicí Seana Reinerta, ač je jeho hra vlastně napůl jazz, ani v minimu nepostrádá sílu a údernost metalových bicích, jelikož ty základní rytmické struktury paternů jsou vždy zachovány. I tímto kdysi Cynic učarovali a nesmazatelně se zapsali do srdcí muzikantů, posluchačů…

Na jednu věc bych ale při zmínce o srdcích posluchačů neměl zapomenout a tou je neuvěřitelná upřímnost a hluboká emotivnost hudby Cynic. Ta je totiž vážně tvořena srdcem, protože proniknete-li, ze souladu hudba/zpěv/texty pochopíte, jak moc duchovní a intimní záležitostí Cynic jsou; už jen proto v minulosti nemohli pokračovat pod tímto jménem i přes nekončící žádosti „my chceme druhou desku“ a realizovali se v Portal ad. V jejich hudbě se tyto čtyři individuality opravdu odhalují každému nazí až na morek, nechávají pronikat do vlastních niter a sdílí s posluchači v jistém astrálním svazku vlastní emoce. A i toto je jedna z věcí, která mne na této formaci fascinuje. Kolikrát si díky totálnímu pohlcení uvědomím, že vlastně ani přímo neposlouchám, ale na tónech hudby si pluji kdesi v emočním kosmickém abstraktnu.

A jak je mým nedobrým zvykem, pomaličku se mi povídání natáhlo, ale snad jsem většinu důležitého v kostce uvedl, aniž bych se zastavoval u jednotlivých písní (nedejbože!). Hudba Cynic je prostě nadhudbou, čímsi božským, je to hudba, jenž obklopuje, jenž bez ustání prýští pozitivní energií a člověk ji (bez nadsázky) přímo cítí. Je to čirý extrakt hudební exprese, free-art-jazzového přístupu (třeba takových Mahavishnu Orchestra) v metalicky ucelených a do posledního detailu promyšlených formách. Jen třeba doufat, že další „děkuji“ budu moci vyřknout dříve než za dalších 15 let.

P.S.: Rád bych ještě zmínil, že při poslechu jsem se opravdu snažil zachovat si chladnou hlavu a zdravý odstup, protože i když by asi nikdo výsledek této review nečekal jinak, Traced in Air je opravdu bez žertu dokonalost, další div světa, něco, co zde navěky všem zůstane, něco, co kvete s každým dalším poslechem.

vaněna
Hodnocení:
10

cynicŠéf to nakousl a já se pokusím prohryzat jako na soutěži až do středu sladkého koláče. Cynic zformovali minimálně půl generace metalistů. Bez Cynic by nebyl Marastjakcyp (dnes MarastMusic). Focus je album, které jsem za patnáct let jen zřídka vyndal z přehrávače...

...a co nástupce Traced in Air, husina, nebo deska vhodná tak pro mámy k umejvání nádobí? Neuvěřitelně precizní deska. Půl hodiny křišťálu. Pořád dokola. Metal. Jo, víc metalu a víc artu, víc krásných zpěvů, veršů, víc meditací, sól. Moc sladký? Možná spíš milý. Traced in Air, pořád dokola. Motá se mi už z toho kolotoče hlava, ale nevysednu. Deska roku, a víc... 

Vložit komentář

brutusáček - 26.04.11 14:15:34
by nebylo ?;-)
brutusáček - 26.04.11 14:14:36
daké info o týchto chalanech
bizz - 15.12.10 08:42:23
:D
Kuba - 15.12.10 07:20:40
Přečte si, co napsali na Metalopolisu: http://metalopolis.net/news.asp?id=24636 Já se poseru :D :D :D
bruth - 14.12.10 21:53:00
http://www.facebook.com/#!/notes/cynic/cynic-lineup-change/10150116641866224
bruth - 14.12.10 21:52:20
tymon s robinem už nejsou v cynic
bizz - 29.07.10 02:13:43
ty woe, velkou euforku jsem mel.. A osmy den Buh stvoril.. :)
pf - 17.05.10 19:45:22
ano, jak kde, tady co chodím u nás na kopci, jsem tam skoro nejstarší
paet - 17.05.10 19:27:22
baara: ako kde... :D
Martin - 17.05.10 18:38:31
Hodně nepovedené EP.Od téměř midi zvuku po za uši tahající zpěv..velká škoda:(
Baara - 17.05.10 16:33:52
paet: ty woe, na jogu nechodi geronti! :-)
pf - 15.05.10 18:34:28
je to tkaový zvláštní, ale věřím jím to o něco víc, než traced... uvidíme, co deska
paet - 15.05.10 17:56:09
clovek si asi hlavne musi zvyknut na nove polohy skladieb...hudba kazdopadne pocuvatelna, miestami trosku samoucelne ambientna ale ten pablov hlas mi fakt nesedi, na "traced..." to bolo v poriadku, kvoli vyvazenosti so zbytkom kapely, tu je na moj vkus moc vytiahnuty do popredia a stale viac a viac nadobudam pocit, ze to spievanie mu moc nejde..aeon spoke je muzika ktora ide celkom mimo mna, aj ked iste kvality jej upierat nemozem a vyzera to tak, ze toto bude aj pripad cynicu...skoda...
bizz - 15.05.10 17:41:54
delali to dlouho, muzika docela zajimava, ale nic zazivnyho to neni. urco to pak pujde vic do pop rocku, do Spoke, srdicko uz plesat nebude, ale... cnc :)
paet - 15.05.10 17:28:43
zatial postradam zmysel tohto EP a masvidalov vokal ma celkom slusne irituje, ale kedze je to Cynic, dam tomu este sancu...zadial len meditacna hudba pre gerontov na hodinach jogy :D
DR - 15.05.10 13:29:57
všem fanatikům se omlouvám, ale to EP je téměř katastrofa; nová tvorba půjde definitivně mimo mě
bruth - 15.05.10 12:26:06
wheels dobrej..zbytek mi přijde taková exhibice Pabla....
Baara - 29.04.10 14:21:45
Novej King super!!! Ani to nejde tolik do Aeon jako do nějaký meditační hudby, což je určitě lepší...
bruth - 27.04.10 09:21:55
no nevim..já z něj nikdy neobjednával ale myslim že platbu přes net a pošlou ti to...pokud teda nebude nějakej island :))
gianni - 27.04.10 08:00:03
jj indie...vůbec tenhle shop neznám
bruth - 26.04.10 23:23:01
indie merch?
gianni - 26.04.10 17:54:25
buth: umí tenhle shop dodat věci i do ČR?
bruth - 26.04.10 07:51:24
brutusáček - 17.04.10 09:45:42
http://cyniconline.com/index.php?sub=tour bez cz
brutusáčik - 29.03.10 09:12:06
brutusáčik - 01.03.10 01:54:35
první sampl venku..už to zase začíná
Pavla - 16.02.10 04:55:44
hm, tak Cyníček nebude asi... :-(
bizz - 09.02.10 08:57:34
pro Evu a Vaska, do ruky kazdymu flaska a Pablo nas rozcvici :) o CNC a CR nevim nic, jen by stalo za to zalobovat u Fialky ;-)
Pavla - 09.02.10 02:26:35
bizz: ty něco víš???? jakoze by se mohl Cynicek jen tak nahodne zastavit opet v CR? Vyklop to HNED!!! jinak magor mozna jsem, ale ty jsi vetsi :-) Rozhodne me to nestoji tolik penez a casu jako tebe. Kazdopadne miluju koncerty a nevaham jet hoooodne daleko, kdyz tam chci byt. A Cynic zdaleka neni jedina kapela kterou miluju:-) Ovsem proste chapes....bylo me nejakych cca 17 kdyz jsem objevila Focus a ted na stary kolena se mi splnil sen dat to live a nejak se stale nemuzu nabazit nebo co:-) Jinak ja bych hlasovala pro Evu a Vaska coby support !!!
Adamos - 08.02.10 15:06:00
Střap, Buřtusáček: Ne ne, Bajonet :-).
brutusáčik - 08.02.10 14:21:41
stigma!
Strap - 08.02.10 14:06:03
Adamos: myslis In Articulo Mortis?
Adamos - 08.02.10 14:00:05
to by bylo moc fajn, bych věděl o jedné předkapele :-)
bizz - 08.02.10 08:31:57
Pavli proste vladne, Pavli je magor jak ja, akorat vse prodrobuje Pablovi, ja tadytomuhle :D no tak uvidime, treba by se mohlo stat, ze by se tu Pablo a spol. jeste "nahodne" zastavili.. ;)
Pavla - 08.02.10 04:56:48
hm, to stiham, jen mam sluzbu v tovarne:-(... nevim jestli to posefuju, preci jen 3 tydny dovolena a pak si jeste vyskakovat, ze chci volno.... no uvidime.. brutus: prachy neres, zijes je n jednou a moc kratce, kdovi co bude zitra..zvys si kontokorent.. ja uz jsem minus 50 litru:-D bizz: byste to s Bartem mohli vzit pres Brno do Vidne, pridala bych se i s kamosem (Bartuv kamos tez) a jednak bychom se podelili o naklady a druhak bych nemusela ridit... Bart je abstinent a my bychom dali nejakou plznicku po ceste...good idea:-)
brutusáčik - 07.02.10 16:17:38
hmmm to odpískam...budou ulver...čas neni problem ale finančně už to chce rozhodovat na co ...
bizz - 07.02.10 15:23:12
ehm, ostudaaa... ale teda jinak ze i ze Statu prikrmujes Marasticek, hmm... terminy: BETWEEN THE BURIED AND ME, DEVIN TOWNSEND PROJECT, CYNIC - 25. 2. 2010 - Vídeň BETWEEN THE BURIED AND ME, DEVIN TOWNSEND PROJECT, CYNIC - 27. 2. 2010 - Munchen, takze asi Viden pripadne..
Pavla - 07.02.10 06:07:17
navrhuji Vídeň... a vsichni se tam potkáme:-) jen nevím kdy to je... kdo ví přesné datum? nechce se mi to googlit.... hele Bizzi ale všímáš si, že aj tady čtu marast???? mimochodem Pessimist mi doneseš na Ulver nebo už jsi to poslal...?
brutusáčik - 06.02.10 12:42:39
ta holka je číslo...ta by jela i na jižní pol.. do vídně na cyničíček hmmm
bizz - 06.02.10 12:00:56
Bart me laka do Vidne nebo Dojclandu :)
Pavla - 06.02.10 02:53:16
jsem na 3 týdny na Floridě, vracím se akorát na Ulver, ale jestli je co závidět si nejsem jistá:-) Každopádně koncert Cynic zde byl super zážitek pro mě.Musela jsem si sic narentovat auto a jela jsem 4 hodiny tam a 4 hodiny zpět.. ale víš jak, Cynic naprosto srdeční nejsrdečnější záležitost:-) Jinak Cynic s Devinem by měli být ve Vídni prý....jestli to sthám tak tam pojedu taky :-)
brutusáčik - 06.02.10 02:24:18
na živo? ty jsi byla v americe? závist
Pavla - 05.02.10 19:10:36
zajimava diskuze.... no, ja ve stredu slysela novy song Cynic nazivo a....je to hodne ambientni a toho metalu tam opravdu moc neni, ale ma to silu!!! A jeste k tomu Paul pridal par cviku z jogy, tak jsme si i vsichni kolektivne zacvicili. Mozna je budoucnost Cynic v jogamusic.Kazdopadne to bylo stokrat lepsi nez Devin Towsend projekt, jako mam toho pana celkem rada, ale jeho potencial uz je jaksi vycerpan nebo co, nejzabavnejsi na nem byly ty blbosti co predvadel na podiu, aspon se clovek zasmal.
Adamos - 03.02.10 20:05:18
Bizz: Hele, vzpomeň si, čím jsi přišel na svět a pak se navážej do basistů :-). Ostatní: Jsem rád, že vám můžu tak snadno udělat radost.
bizz - 03.02.10 15:40:55
Adame, odstup a neokounej tady furt! :D
Baara - 03.02.10 15:17:27
Adame, člověk si dělá legraci jen z někoho, kdo mu za to stojí, pamatuj :-)
vladka - 03.02.10 14:31:27
aneb skodoliby zabarveni slova kamaradi :)
Morbo - 03.02.10 14:24:12
Žehnám této diskuzi. :)
brutusáčik - 03.02.10 13:05:45
:))))))
annal - 03.02.10 12:39:54
Čtyřstruňák, mastnej pták!
Strapamos - 03.02.10 12:18:20
Hele, kdyby na desce, aspon Adamos byl, ale je to holo-gram a rikaji mu Basamos
bizz-amos - 03.02.10 12:10:54
ty jsi ale skodolibej pissanalek, bez se vysypat ;-)
brutusáčik - 03.02.10 12:09:37
asi wjůčknu mindowrk "hudba dobrá basák to tahne dolu" - 5 :))
DW - 03.02.10 11:54:47
miluju to škodolibý zabarvení slova pisálek :D
Adamos - 02.02.10 12:18:35
ty voe, děte se do vole prdele vysrat, pisálkové zasraný :-)
CrusT - 02.02.10 12:16:08
ze by?
Strap - 02.02.10 12:00:10
Adamos nemam rad, jak si z tebe lidi delaji srandu a ani komiks ti neudelaji.
brutusáček - 02.02.10 11:42:49
a pod podiem strouha v které poteče pívo
bizz - 02.02.10 10:54:06
primo natazeny jitrnicky na nem bude mit :D
bizz - 02.02.10 10:53:45
banjo s tlustyma strunama :))
Adamos - 02.02.10 10:06:53
moc vtipný
baara - 01.02.10 22:45:46
a bude mit banjo?:-)
brutusáčik - 01.02.10 01:28:04
tak když dá pět piv než vleze na podium se nedivim...taky chce bobříka
bizz - 01.02.10 01:02:35
az tohle uvdime u Adamose, verim, ze to nebude erekce, ale vyckavani na piss-pause :D
brutusáčik - 01.02.10 00:08:10
no jako kroutí se u toho jako kdyby měl erekci, basák vid, neuděláš nic neasi
bizz - 31.01.10 23:09:19
jestli nebude, TAK... to nebudu poslouchat :) a Robina nominuju na tanecnika roku ;)
Adamos - 31.01.10 22:17:03
mě by to taky vadilo
brutusáčik - 31.01.10 21:51:51
a myslíš že ještě bude?
bizz - 31.01.10 19:29:52
na to at si udelaj ambientni projekt. cynickej metal mam rad
bizz - 31.01.10 19:29:31
me jo :)
brutusáčik - 31.01.10 17:59:08
no..mě by to taky nevadilo
bros - 31.01.10 17:01:27
já doufám že se cynic od metálu odpoutaj úplně
pf - 31.01.10 16:38:46
ty vole, ještě slovo proti clash a stěhuješ se na mars ;)
bizz - 31.01.10 14:08:49
jako jo, je to skvele udelany, je to rozfrazovany jak par skladeb z Traced a ty popiky v tom jsou uz popiky :) jsme na to zvedavej, i kdyby nahrali covery Clash a na hrnce, stejne by z toho vylezlo neco uzasnyho ;)
pf - 31.01.10 11:58:52
ale dobrý to je a věřím jim to víc, než traced ;)
baara - 31.01.10 11:54:22
tak ja bych podle toho videa zatim moc nehodnotila, ten zvuk nic moc... ale je to presne to, co ohlasovali, ne? mezi cynic a aeon... treba to jeste dostane ve studiu trochu jinej hav.
Lord VILE - 31.01.10 11:47:31
Raraši NOX mají na www.myspace.com/nox333 dva nové kusy ! ! !
LooMis - 31.01.10 10:35:08
jedna vlaštovka jaro nedělá :-)
Brutusáček - 31.01.10 10:20:11
Že by se to Šéfovi přestalo líbit...?? ;-))
Lord VILE - 31.01.10 09:26:43
Death metal je pryč.On je pryč i ten metal :-) Asi by hošíci měli zvážit nové pojmenování bandu.
antihumanoid - 31.01.10 09:21:52
to je normálně furt metal, akorát zapoměli sešlápnout booster....
Kuba - 30.01.10 18:50:43
Přesně tak, já když viděl co tam Sean dává, tak jsem se málem počůral. Ale tak uvidíme, jaký to bude na EP. Takhle z live a ještě né s moc dobrým zvukem se to těžko hodnotí. Ale ten death metal je pryč :D Jasný Bizz, taky se na to podívám...
bizz - 30.01.10 18:36:25
jj, Cynic teda jeste vic zesSpokovateli.. ale furt to jeste, byt uz hranicne, zkousavam. a o Reinertovi ani mluvit nebudu, je to proste buh! na ty valy mrknu, Kubo
Kuba - 30.01.10 18:28:39
Já bych třeba zkusil twisted a multiple beings, hm?:D Jinak jsem taky koukal, kam to Cynic směřujou. Progressive death metal band? Ani náhodou :D:D
brutusáčik - 30.01.10 18:22:07
cynic asi už evidentně rezignovali na metal :)
bizz - 30.01.10 16:41:50
Kubo, v Drum Cheatingu ti tam visi otazka ;)
brutusáčik - 30.01.10 15:18:53
no......
Kuba - 30.01.10 14:29:16
Tady je nová skladba Cynic: http://www.youtube.com/watch?v=MNNKQDWLZNM
brutusáčik - 22.10.09 00:12:30
šéf..no jo...
Martin - 22.10.09 00:12:01
Sakra,Brutusáček byl rychlejší..ale já konkrétnější.:-)
Martin - 22.10.09 00:10:05
Jedna čerstvá novinka z tábora Cynic:Právě nahrávají EP, které bude obsahovat 4 znovunahrané skladby z Traced In Air (Space For This,Evolutionary Sleeper,Integral Birth,King Of Those Who Know)+jednu zcela novou skladbu.Tentokrát se konečně zúčastní i Robin.Nahrané by to mělo být do konce roku.
bizz - 21.10.09 16:00:12
kdybys z toho misto toho postovani radsi udelal novinky treba, ale jasne nejsou to freenews.com :D
brutusáčik - 21.10.09 15:14:47
Before we go back into the studio for our 3rd full length, we decided to record an EP featuring 4 reinterpreted songs from Traced In Air and one brand new song! Get ready to be surprised, this EP will show a different side of CYNIC! We're very excited how things are coming together and we can't wait to share the results with you guys! Check our MySpace regularly for updates. Cheers, Tymon
brutusáček - 02.08.09 21:56:52
hmm ale intie po brutalu též dobré ne? :)
bizz - 02.08.09 20:57:22
jj, ale pozde :)
brutusáček - 02.08.09 20:47:43
ani violet nepomohl?
bizz - 02.08.09 20:35:44
kurvy, ja na to cekam uz pres 2 mesice..
brutusáček - 02.08.09 15:54:14
poláci maj cenný skalp rozhovor s Pablem http://www.metalopolis.net/art_interviews.asp?id=4766
lemmy - 04.06.09 08:50:04
kdy přesně? jestli budu mít možnost napsat si služby, jel bych
brutusacek - 03.06.09 00:50:03
ukazat polákum jak se pije zelená
Pavla - 03.06.09 00:24:24
bizz: tu sestavu bych brala:-) hele nedělej tajnosti a jestli něco víš tak mi to pěkně pošeptej na mejla, zůstane to jen mezi námi... já si musím hlásit volno v továrně hooodně dopředu! lemmy: přežila jsem 1600km za volantem na Hellfest, Krakow bude procházka růžovým sadem:-) Jedeš s náma?
brutusacek - 02.06.09 22:05:42
já jsem stále pro
lemmy - 02.06.09 20:13:25
tyvole, jesli ste někdy z brna do krakowa autem? to je pošušňání... ale jel bych...
brutusacek - 02.06.09 17:45:30
:)) i tak bych si jí vzal :)
bizz - 02.06.09 17:30:28
neasi, kdyz nepotrebujes ani dovolenou :-D
brutusacek - 02.06.09 17:01:38
meshu a dilliny chci !!! :(( pavla no mě je to defakto fuk :)
bizz - 02.06.09 16:58:13
co treba sestava typu Cynic, Voivod, Faceless.. 2x tady a tak dale ;-P Kosice bonus :-D
Pavla - 02.06.09 16:50:25
brut: možná by nebylo špatný vyrazit z brna do Práglu a pak do Košic a pak do Krakowa... prima čundr, ne? :-) jen té muziky bychom asi moc nestihli :-D
brutusacek - 02.06.09 16:29:33
pavla: no ...bych když tak dojel do brna....když pražáci nevyjedou....a mohli by sme to vzít přes košice! :)
Pavla - 02.06.09 16:18:27
brutus: nu uvidíme, pokusím se dát pár lidí dohromady, ale přes Prágl do krakowa rozhodně nepojedem :-) bizz: zasejc ví víc, než my ostatní a neřekne! tož to pěkně vyzvoň - kdy kde v ČR budou Cynic mít konečně svoje řádné headliner vystoupení v nějakým pěkným klubíku! Mimochodem.. IPS jako support by bylo celkem fajn :-)
bizz - 02.06.09 16:12:28
neboj, neco jeste bude ;-)
Kuba - 02.06.09 15:37:12
Ale to je všechno málo...:-)
Baara - 02.06.09 15:16:53
vždyť hrajou, ne?
brutusacek - 02.06.09 15:15:26
kuba: a s dream theater hraje kdo? Ips ?
brutusacek - 02.06.09 15:15:12
pavla: no já bych se asi připojil..bo nemam s kým a marastáci sou líní jak cyp :)
Kuba - 02.06.09 15:02:50
Pozdravujte Paula:-)sakra proč nehrajou v Praze....
Pavla - 02.06.09 14:41:08
Do Polska rozhodně pojedu... sháním pár lidí abychom zaplnili auto... nebo jestli jedete a máte fleka tak se klidně vtěrknu :-)
brutusacek - 01.06.09 23:09:21
nechceš jet do krakowa? :)))
Pavla - 01.06.09 23:07:21
ty jo, tak Cynic v Košicích a předkapela Mindwork...a proč ne třeba v Brně sakra?
Baara - 21.05.09 11:44:52
Traced in air si vybral jako oblíbence jeden z kritiků NY times - zde: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B0CE6D6173CF932A35751C1A96E9C8B63
brutusáček - 08.05.09 13:21:10
na tom polském festaku krom kynic, dilina a sekaček budou i voivod http://www.knockoutfest.pl/
bizz - 16.04.09 16:56:34
asi souhlas. ale pro me Traced nezaostava ;)
broskvikvicka - 16.04.09 14:42:34
s odstupem casu po x poslesich zodpovedne za sebe rikam, ze 93 > 08
bizz - 25.03.09 18:11:55
no jasne, mnau mnau by ho rozehralo az u srdicka :-D ale muzika f poho, zive se to prezije ;-)
¨Kuba - 25.03.09 17:49:56
jo to je taky pravda,já mám výhodu,ž zrovna tyto kapely jsou moje nej kapely,co poslouchám,takže neni co řešit,ale já myslim,že by si měl jít,a třeba se ti dt zalíbí....
brutusacek - 25.03.09 15:26:30
no zkusim to best ofko...ale nevim....dát za to takovej cash abych se podíval na 30 minut cynicu...zas takovej šéf nejsem
¨Kuba - 25.03.09 14:34:35
Ano maj best of.vydali ho asi pře rokem.mapuje celou historii dt.a lístek moc drahej neni.stání pře podiem vyjde na1100,což je super,ale už moc lístů před podie nezbývá:-)
brutusacek - 25.03.09 08:43:19
ALE FUUUUUUUUU TOHLE JE NA VÝLET http://www.last.fm/event/991359
Baara - 25.03.09 08:42:46
fantastická zpráva takhle poránu!
brutusacek - 25.03.09 08:42:18
maj aspon DT nějaký best ofko ? kterým bych začal.... a lupen bude za 2000 ne?
bizz - 25.03.09 08:39:48
tak si to jednou das no ;-) neni to nic neprezitimozny, THAbstract jsi taky prezil bez ujmy ;)
brutusacek - 25.03.09 08:27:23
tyvoe..neposloucham dream theater :(
brutusacek - 09.03.09 22:28:45
31.8. ve švédsku meshuggah + cynic...mno kdyby pak následovalo evropské tourné, nebránil bych se
Satan.rap - 12.01.09 02:15:42
CrusT: co bizz neudelal spravne vim....cim mne rozsekl vim stopro. sestsestesetsedesast palcu hore bizzi diktat velkej!!!!
bizz - 11.01.09 22:19:15
a tebe taky! :)
brutusáček - 11.01.09 21:48:30
ale netrkejte Šéfa...má už na to věk...
bizz - 11.01.09 21:48:02
tak ty budes chytat za slova? te chytnu za pindika zitra! :))
CrusT - 11.01.09 21:29:13
Ne ze by to bylo nejak extra dulezity, ale DR ma pravdu. Crow neni havran. a crowbar uz vubec ne ;-)
DR - 10.01.09 12:00:54
tak tam musíme zajít
bizz - 10.01.09 10:51:34
preeesne :D Havran = jedna z finalnich stanic mjcaru pri cestovani dom :D
Satan.rap - 10.01.09 09:57:16
bizz 09|01|09 [17:54] :-)))))) ty kravo tahle spojitost me teda nenapadla. DR: legendarni nonstopac tady na IP Pavlova
DR - 09.01.09 19:35:13
hele pissi, jakej havran??? teda ten překlad intie se cynic nechci vidět...
brutusáček - 09.01.09 18:14:41
sk havran kryry!
bizz - 09.01.09 17:54:31
do Havrana normalne chodim a tam pingla posloucham, ano ano :-D
DR - 09.01.09 17:49:22
bizz: měl bys začít poslouchat crowbar nebo fakt už nevím
bizz - 09.01.09 16:56:53
tohle album ma neopakovatelnou a jedinecnou atmosferu, asi to moc hodnotite podle hudby a neumite si z toho vzit to, cim je to album jedinecne :) a to vam reknou 4 z 5 cynicofilu :-))
Vojti - 09.01.09 16:10:31
Tak tady bohužel s našením recenze nemohu souhlasit. proti geniálnímu focus je to slabej odvar...nejsou tam špatný nápady, takový songy "Space for this" a "Evolutionary sleeper" sjou skvělý, ale co mě na tom albu vadí konkrétně je to, že masvidalův vokál už je tady opravdu extrémně přeslazenej(zatimco na focusu je to ideální a skvěle to dokresluje atmosféru, tak tady je to už fakt moc) focus je opravdu hudebně přelomový, ale v případě traced in air bych od kapely formátu cynic čekal opravdu víc...já nevim, ale dal bych tomu tak 7/10
Meda - 11.12.08 15:34:26
flame!!!
bizz - 10.12.08 17:03:46
dik, ani bych na to neprisel, uz jsem se mrk :-D
brutusacek - 10.12.08 16:22:07
lemmy a bizz nečíst strayův wjů na traced z polského zinu :)
brutusacek - 09.12.08 19:08:26
TY VOLEEE najaře turné po USA faceless, cynic, meshuggah :((
lemmy - 06.12.08 15:15:19
lakšmí je taky bohyně - personalizace štěstí a hojnosti a jinak pokud si někdo chcete objednat nějaký kulíšky, céda a podobně, jedu do vídně, můžu dovézt na daleka... pokud teda slíbenej lístek nebude neni
LooMis - 05.12.08 20:58:24
už Carcass alias Degen a spol. věděli vše o tajemství OM :-)
Baara - 05.12.08 13:51:33
změna - špatná mantra, nicméně význam skoro týž: The syllable "OM" is commonly voiced as a prefix to mantras of all kinds because it is the seed sound for the sixth chakra, where masculine and feminine energies meet at the center of the brow. SHRIM is the seed sound for the principle of abundance. Repetition of the SHRIM mantra gives one the ability to attract and maintain abundance. MAHA means "great," in context denoting both quantity and quality. When we speak of the quality of abundance here, we are referring to its harmony with divine law. LAKSHMI in Sanskrit means the energy of abundance. Abundance is usually thought of as simple prosperity. SWAHA, again a principle of abundance, can be verbalized to immediately help the chakras begin processing new levels of energy.
Baara - 05.12.08 13:48:39
Om Shrim Maha Lakahmie Namaha je mantra, která znamená “Om and salutation to she who provides abundance” abundance - hojnost
Baara - 05.12.08 13:42:48
ja chci texty!!! když už paula nemůžu vidět naživo...
brutusáček - 05.12.08 12:43:45
a ouška schová šéfík do kulíška...
CrusT - 05.12.08 11:09:43
toho plakátku a té knížečky bude moc škoda, když už nepůjdou rozlepit ;-P
lemmy - 05.12.08 06:57:12
teď se s tim bude šéf (a jeho šéf) jen mazlit...
brutusáček - 04.12.08 16:13:20
RIPni
bizz - 04.12.08 15:40:27
Om Shrim Maha Lakshmiyei Swaha Om orig zvuk rulz!
bizz - 04.12.08 13:02:55
no musim rict, ze cd vypada nadherne! ;-)
bizz - 03.12.08 12:59:03
vsechno ..ný! ;-)
románo - 03.12.08 12:53:47
texty výbo
bizz - 29.11.08 11:39:28
tak mi doufam aspon podekujete! ;-)
lemmy - 29.11.08 07:20:16
kdepak, v madridu je ještě pár míst volnejch :-)
bizz - 28.11.08 14:41:33
piča piča piča, cely tour snad vyprodany :-/
brutusacek - 23.11.08 17:35:52
šéf válí......už tři eventy na cynic...asi si to z mnichova vezme přes víden :)
Cyyra - 20.11.08 14:04:26
velký zklamání. Hodně slabej odvar focus. Ten zpěv se fakt nedá (Masvidal by se zpěvem možná uspěl v "chlapecké kapele, ale tady ne), Celek namísto toho aby zasáhoval dále než focus (vzhledem ke zkušenostem muzikantů), tak jde spíše cestou středního proudu = pop. Nevim, ale mám pocit, že chlapci nechtěli ani udělat něco novýho, ale spíš si chtěli po letech jen tak zajamovat, nebo v tom bylo něco o zisku? Jsem zvědav jak dopadne podobnej comback Pestilence. Jejich spheres je rovněž dílo dosahující kvalit focusu. Z těchto návratů mne zatím celkem zaujal ten mameliho v c-187.
Kuba - 04.11.08 16:18:22
vy jedete na cynic,jak já vám závidim:-(.taky bych je chtěl vidět,snad tady budou zase v čr
bizz - 04.11.08 14:55:51
u me prakticky hned.. asi po tretim, druhym..
lemmy - 04.11.08 14:04:14
kdy se to zlomilo u šéfa? já tak u osmýho, desátýho...?
Satan.rap - 04.11.08 12:47:38
aladar: mam to stejne jen jsem to slysel dvacetkrat..
lemmy - 04.11.08 12:04:51
no jesti si to slyšel pětkrát, vůbec se nedivím
aladar - 04.11.08 00:34:03
no..taky se pripojim.. velkej fanda focusu! kdysi to pro me byla nejvetsi hudba na svete! traced in air jsem slysel tak petkrat. je to urcite hodne subjektivni, ale na focus me hodne momentu pronika az do michy a mrazi v zadech. na traced to tak nemam. veil of maya, textures a predevsim how could i? tu hloubku na traced in air nenachazim... ovsem sam nevim, cim to je a cim to neni...:)
killer - 03.11.08 17:30:18
mnoo ja zatim z tyhle desky moc neseru blahem a to uz sem to slysel nekolikrat:-( Jasne je to super a pod ale me to (Zatim?? ) dostatecne nesejmulo. Zatim mi porad pripada lepsi focus. Mozna je to tim hlavnim vokalem, kterej porad nako ne uplne zkousnout... Uvidime...
Baara - 03.11.08 10:54:35
vídeň nebo Mnichov, mně je to šumák, ale vezměte mě sebou!!!:-)
brutusáček - 31.10.08 15:38:11
ja jsem stále pro víden, ..šéf něco řikal i mnichov..je v sobotu...proč ne...
lemmy - 31.10.08 11:18:50
sladká odměna za to jak nás přísně dřeš! :)
bizz - 31.10.08 09:17:26
jasne, a protoze sef vsem pujcuje a vsechno (skoro) sefuje, tak to ma se 100% priplatkem..
lemmy - 31.10.08 09:13:17
šéfe nezlob! madrid.
molit - 31.10.08 08:43:32
tyju, tak se rozhoupejte! musim naplanovat volno, hulváti!!!!:))
brutusacek - 30.10.08 18:50:52
mno ok
bizz - 30.10.08 18:00:03
ja zatim stale tak nak Madrid, ale mozna (i kdyz je to dal) je lespi Mnichov - je to v sobotu
brutusáček - 30.10.08 17:56:22
mno a co takhle pomalu začít spřádat plány na víden? doprava, lupeny, kto všetko..atd?
bizz - 30.10.08 16:57:33
uz se tesim na original!!! stezoval jsem si na nedostatek basy a Integral ukazal, jak poslouchat! sice mi furt chybej frety jako na Focus (Unknown G. zatim vyjimka), ale uz to leze, LEZE! ;-)
Satan.rap - 26.10.08 23:03:34
to je tvuj problem......ja mam zklamani roku rozhodnuto. je mi jedno kam az se, kdo rozplynul
bizz - 26.10.08 22:48:30
tyhle soudy mam rad...
Satan.rap - 26.10.08 18:33:21
Nenastane....nema cim.
lemmy - 26.10.08 15:34:00
už jenom necelej týden!!! já toho pabla snad umazlím!
molit - 26.10.08 12:15:02
nikdy!:)) začím tomu přicházet stále více na chuť, ale vím, že naživo to bude božsské!
bizz - 26.10.08 10:45:00
diky dik, cervenam se? :) hlavne jsem rad, ze tady konecne zaznel ten nazor s tim odsudkem a naslednym obratem. u me to bylo podobne, ale otocilo se mi to prakticky hned ;) treba se tak jednou stane i u Strapa a podobnych..
Adlytolk - 26.10.08 00:57:57
Nemám slov. Cokoli bych chtěla napsat by nebylo dost dobré. Ta hudba, to je prostě sen, naprosté vytržení, když hraje, nejsem schopná se soustředit na cokoli jiného. Nejsem schopná ji vypnout. Já prostě nemám slov. Jinak před autorem recenze smekám. Jako by mi mluvil z duše, všechna slova přesně zapadají na to správné místo a vyjadřují přesně to, co vyjadřovat mají (pokud to u takové hudby jde).
lunarman - 26.10.08 00:40:40
Bizzi, recenze napsána nádherně a procítěně, víme, že jsi cynicofil, ale já také, takže vůbec nic nevyčítám, naopak kvituji s uznáním. Musím se přiznat, že mi velmi dlouho trvalo, než jsem desku pochopil(pokud se tak stalo) a užil si ji. JE totiž tomu asi 10 minut a stále sedím v němém úžasu, v jakési duševní letargii. Chvilku jsem desku odsuzoval, ale nyní se kaju a naprosto ohromen a uchvácen sjíždím znovu a znovu. Bomba ! Těžko sesaditelný aspirant na desku roku. Jednotlivé nástroje nehodlám komentovat, bylo by to nošení dříví do lesa. Absolutorium!!!!!!50/10
LooMis - 12.10.08 15:32:44
letos se nám koncertíky věru pěkně rojí, super zpráva st.rape!
brutusacek - 11.10.08 15:34:53
nocturnus unás hmm co ted udělá bizzi s lístkem do vídně? :)
akh - 11.10.08 13:12:13
:D jsem srab, ted je mi to jasny
Cz Skiin - 11.10.08 12:51:51
Unholinářovo view: Kamasútra pro gaye. Bleh.
Saint.rap - 11.10.08 12:42:39
sorry, ze rusim v gaychatu. Jedna z poslednich legend, co tu jeste nebyla dorazi 20.10. do Black Psa a neni ji nikdo jiny nez legendarni sci-fi techno-death chaska Nocturnus. diky za pozornost muzete se teplit dal.
brutusacek - 10.10.08 21:59:07
king the best!! :) no k tomu žargonku, já byhc tomu už asi ani Death neřikal :)
bros - 10.10.08 14:57:02
i´ve taken off my clothes bych bral jako duševní očistu, zpověď, ale uvidíme
vitrail - 10.10.08 14:30:07
toz jsem to konecne vyslechl..hej huraa, je to bozska mana rikam vam
lemmy - 10.10.08 10:16:12
přésně, tipoval bych to na mazlení se v ganze
bizz - 10.10.08 09:22:10
co se tyce toho textu, predpokladam, ze tam pujde o ocistu a ne nejaky sexualni obnazovani se a ze to King vyresi :) jsem zvedav na texty a sve predstavy si necham pro Pabla ;-)
lemmy - 10.10.08 09:11:55
upřímě - pro mě taky ne :-)
Baara - 10.10.08 08:49:19
Pro mě není slečenej paul úplně nevábivá představa:-)))
lemmy - 10.10.08 06:14:21
takze uz ne falesnej? ok, kazdy muze zchybit
DR - 10.10.08 01:01:24
abychom si rozuměli: vokál se mi líbí, jenom je furt stejnej, to je celý; a vokály rozdělovaný na homo a nehomo jsou pro mě píčovina ke zbytku později....
akh - 10.10.08 00:48:41
tak jsem pockal, jak se to vyvrbi. Vju napsany hezky, ale ten konec - tam jsi bizzi nevydrzel a vytek :D Ja mel (a mam) s TIA dost problemu, ale rekl bych k tomu jen tolik, ze uz me to pomalu pousti.
bizz - 09.10.08 22:47:27
no uprimne, me ten zpev vadil zpocatku na promu, ale zvyk sem si a na desce z nej uz tecu..
lemmy - 09.10.08 18:49:56
nebraňte se, poddejte se mastmidalovi
O. - 09.10.08 18:11:14
Dobrá deska, ale ten vocal mě taky občas přijde moc 4procentní. Obzvláště v The King of Those Who Know kde Masvidal zpívá "Iam taking off my clothes" coz nemůze bejt ani pro zarytýho cynicofila zádná vábivá predstava :) Jinak konečně něco čemu se dá říct progresivní metal a ne jen prázdný pidlikání. A báječně se u toho pracuje :)
LooMis - 09.10.08 17:55:11
zpěv je ošidná záležitost, taky se mi stává, že si myslím, že jsem zaslechl falešnou notičku, nikdo není neomylný, že, ale od toho jsou diskuze, aby se to pořádně zdrblo. do jisté míry je to hodně otázka zvuku, souhry, barvy a polohy hlasu - co jednomu přijde v pořádku, jinému nemusí sedět - nemusíme ostatně chodit daleko - viz Aghora, To-Mera, Cryptopsy (s Červíkem), Dream Theater, Lunatic Gods... Jsem teda zvědavej s čím onDRajs přijde.
bizz - 09.10.08 17:18:21
ten zpev je prave carokrasnej :) asi jsem taky houmou :P
stavik - 09.10.08 16:04:54
Vynikající album, ale ten zpěv...fuj
lemmy - 09.10.08 15:21:46
čekám kde je ten falešný zpěv a v čem e slabá unknown guest, to jsi neřekl (nenapsal) hádat se nebudem
DR - 09.10.08 15:18:45
vše jsem řekl, hádat se nebudem
lemmy - 09.10.08 13:50:19
tak monotónní, to je asi o pocitu, ale zajímalo by mě, kde je to teda falešný, to sem opravdu zvědav. basa je podle mě vzadu úmyslně (možná to ale na origoši vyleze), takle je ten zvuk takovej soudržnější. no a s uknown guest si, jak by řekl masvidal, děláš prdel pičo, ne? co je na ní slabý? jako já rozumím že se něco nelíbí, ale když pak vyzdvihneš twisted into form... nevim, rozpaky, červený venku
bizz - 09.10.08 13:43:56
tak Twisted je ale vazne skoro demo Spiral.. a taky je to dost heavy, tyhle kapely bych neporovnaval. ale uprimne, s tim zpevem jsi dle me mimo
DR - 09.10.08 13:01:27
bizz: a proč myslíš, že FURT používá vokodér? myslíš, že se čistej zpěv do týhle muziky nehodí? právě naopak! kytarista par excellence, ale zpěvák nikoliv... poslechnu s megasoustředěním a pak napíšu časy, kdy se mi zdá, že masvidal ujíždí nicméně lepší než novej cynic jsou twisted into form (jasně, bez nich by asi neexistivali)
bizz - 09.10.08 12:50:00
Dr, na focusu neni víc poloh, urcite ne. monotónní ani falešné to taky neni. nebo pokud vnimas slovem monotonni hlavni vokal... nevim. basa casem vyleze, ale je nutny poslouchat a hledat. treba se budem z origose divit, kolik ji tam je :) the unknown guest na cynic slabá píseŇ? tak to ja bych klidne zminil jinou, ale to uz je o nazoru. v kazdym pripade jsem rad, ze to neni Focus2 a pritom se to da i brat za pokracovatele vyslaply cesty
Sainr.rap - 09.10.08 12:42:44
ja souhlasim s kritikou. NEDOSTALO ME JAK JSEM DOUFAL, ZE ME NOVEJ CYNIC DOSTANE. mASVIDALUV ZPEV ME CHVILEMA SERE TOTALNE.
meshu - 09.10.08 12:25:47
trvalo mi tak 3 poslechy, než jsem si zvykl na teplotu vokálu, pořád mi tam sice chybí důraznější deathový vokál, ale nakonec jsem se stejně zamiloval:) jediné co mě trochu zklamalo jsou kytarová sóla. normálně si na nich ujíždím, ale na TIA mi často (jak na kterém songu, jak ve které pasáži..) přijdou na cynic slabé. ok, je to sice žánrový nadprůměr, jasně, že to jsou páni muzikanti, ale já čekal něco z úplně mimozemských sfér, ne (nad)rutinu..
DR - 09.10.08 12:16:12
jak by pravil masvidal: fuck the fucking caps lock fuck of here
DR - 09.10.08 12:15:06
na focusu je víc poloh, tady je to monotónní a pravda, někdy i falešné dál: jak bizz už naznačil, oproti focus je traced in air skoro bez basy dál: focus neměl slabý místo, tady ale nechápu, co tam dělá the unknown guest (vím, subjektivní soud, ale na cynic slabá píseŇ) DÁL: FOCUS BYL (A JE) PESTŘEJŠÍ, TADY UŽ TO NENÍ FŮZE TAK ODLIŠNÝCH ŽÁNRŮ, CELEK PŮSOBÍ DOST JEDNOLITĚ (PROGROCK?), NĚKDY AŽ UNYLE ALE OPAKUJU, ŽE SE MI TO LÍBÍ
LooMis - 09.10.08 11:04:51
já jsem třeba měl taky na Focus největší problémy s Masvidalovým "mňoukáním", ale časem, s narůstajícím množstvím poslechů, se to srovnalo a teď už si to bez vokodéru ani neumím představit
lemmy - 09.10.08 10:39:28
problém jakého rázu? nesrozumitelný? falošný? monotónní? teplý? nehodí se do muziky?
DR - 09.10.08 09:53:54
OK, problém třeba vidím ve zpěvu...
Baara - 09.10.08 09:13:04
Crust: já myslím,že u šéfa to nejsou houbičkový úlety, byste ho měli vidět, co dělá, když to poslouchá:-)
lemmy - 09.10.08 07:10:19
dr: trkej, kopej
molit - 09.10.08 01:06:43
zatim tomu prichazim na chut, nejak jsem vnitrne cekal,ze rozbijou zanry a budou mnohem novejsi..super hudba,ale chce to cas!Zatim citim spis jako prime navazani Focus..(kameny na me:)
bizz - 09.10.08 01:02:17
dr, delas, jak kdyby se tu do vas nekdo pustil.. :) smele do opozice, laska stejne zvitezi nad lzi a nepochopeni :))
DR - 08.10.08 18:46:49
Hawk: ode mě pusa ;-D konečně odvážlivec
CrusT - 08.10.08 18:22:33
jsem si ted uvedomil, ze bizz se mozna fakt dost snazil drzet se na uzde...az na spojeni typu "emocni kosmicke abstraktno" a "astralni svazek vlastnich emoci"... to uz jsou jako krapet houbickovy ulety...
bizz - 08.10.08 17:20:05
hawk, proc bychom te zabijeli :) prijde ti malo napadu a forku na Cynic nebo v ramci progfošny?
Hawk - 08.10.08 17:06:16
Zabte mě,ale čekal jsem lepší progfošnu.Hlavně co se týče nápadů a "fórků!!!
LooMis - 08.10.08 11:28:22
a to já právě MILUJU, jednoduchý, geniální
brutusacek - 08.10.08 10:57:08
Tak murmur má tu jednu vteřinku kterou nemohu vystát...ten přechod z úvodního rytmu do těch samplů, kdy se tam jako by nic neděje, utnutí nic..mě to vždy nasere :)
lemmy - 08.10.08 10:24:46
hej hej, já z těch promosongů nebyl vůbec nadšenej. třeba právě kloparův murmur zní teďko uplně parádně
bizz - 08.10.08 10:17:40
ty promkosongy tady Traced in Gays nabraly uplne jinej rozmer.. ;-)
LooMis - 08.10.08 09:27:58
ale nejvíc si drtím šéfa u Adama
DR - 07.10.08 21:17:19
no já radši nic necháme to na pokec u piva
brutusacek - 07.10.08 20:16:45
loo pravdu dí lemmy: to ohledně těch elaborátů a maříí :))
LooMis - 07.10.08 19:44:52
krásná deska, jejíž kouzlo spočívá třeba i v tom, že minimálně splnila očekávání (nejen) těch, kdo ví. Navíc dnes má možnst oslovit daleko širší spektrum posluchačů, logicky tedy bude i víc těch, kteří neví. Ale třeba jednou dozrají a pochopí, že metal se dá dělat i bez fakáčů a bububu. Focus jsem neznal do nějakého 96-tého a dlouho mi trvalo, než jsem se do něj dostal. TIA není přístupnější, ale díky tomu, že 3 skladby byly venku o chvilku dřív (byť aranžérsky ořezané), člověk se mohl tak nějak vnitřně připravit na zbytek a do desky se ponořit rychleji. Neskutečně vyrovnaná deska!
lemmy - 07.10.08 19:23:15
a ještě raz brut: který polácký trky myslíš?
lemmy - 07.10.08 19:21:16
brut: myslis adama klopara?
brutusacek - 07.10.08 15:36:26
ale foo ty trky v polsku, ty jsou tak slabý v lodnu
brutusacek - 07.10.08 15:31:33
třeba se lemmy jednu dostane k Palovi do přízně víc než adam..a to pak bude jednoduché učení :)
bizz - 07.10.08 15:14:32
Pablo bude mit jiste radost, ze se bude muset naucit cz, aby si to prefelil ;-)
lemmy - 07.10.08 14:36:54
Hudba Cynic je prostě nadhudbou, čímsi božským, je to hudba, jenž obklopuje, jenž bez ustání prýští pozitivní energií a člověk ji (bez nadsázky) přímo cítí. jo a tohle je snad nejtrefnejsi co bylo o palinove kolotocich napsano
bizz - 07.10.08 14:28:27
a ukazovani who u r.. :)
lemmy - 07.10.08 14:25:08
bara: no hlavne to slikani, umejvani pacicek atd... :)
bizz - 07.10.08 13:25:27
jako BTMass, chybi tam atmosfera, je to sterilni jak vas břuch při operaci slepaku. Metod myslim psal odlidsteny..
brutusacek - 07.10.08 11:51:36
v lodnu
bizz - 07.10.08 11:33:30
Beneath slaby :-/
Baara - 07.10.08 10:52:47
ty úryvky, co rozumím, jsou zatím spíš hodina jógy (Breath in breath out), což mi vůbec nevadí, ale bude tam toho spousta!!!
lemmy - 07.10.08 10:41:39
jooo, těším se na texty moc!
lesik - 07.10.08 10:38:30
kamenujte me,ale... paralelne s novotinou Berzerker, Beneath the massacre a Psycroptic se u me cynicek moc nechyta... focus byl lepci!
CrusT - 07.10.08 10:10:32
ja musim dost ocenit tu jejich schopnost udelat z toho pri vsi ty "progresivite" pristupnou vec....mit kazda s pisnicek kolem 6 minut, coz bych u podobny hudby treba ocekaval, tak uz to davno vypnu. ale Cynic jsou proste jiny...
Baara - 07.10.08 09:16:18
V době Focus jsem o muzice ještě nic nevěděla...ale tohle album prostě nemůžu vyndat z uší. Jednou denně je minimální dávka:-) Moje pozornost se přelévá od skladby ke skladbě. Na promu jsem začala u integral birth (to je song, kterej vás i v těžkejch chvílích udrží nad vodou), přesunula se ke king of those who know a momentálně jsem na The unknown guest. A nemůžu se dočkat textů!!!
brutusacek - 07.10.08 08:50:57
*/10 ?!
Kuba - 07.10.08 07:57:06
Teda musim říct,že je to moc pěkně napsaný a nezbejvá mi než se vším souhlasit.opravdu deska roku.je to neskutečný:-)
bizz - 07.10.08 00:49:58
jak jsem psal nekde ve foru, byl-li by Albert posluchac, urcite by mel jednu nejoblibenejskapelu..
paet - 07.10.08 00:41:33
som zavisly a nemienim sa liecit :) krasne napisane... :)
paet - 07.10.08 00:40:38
som zavisly a nemienim sa liecit :) krasne napisane... :)

Zkus tohle