DEMONCY - Joined in Darkness

recenze
Lunaris
Hodnocení:
9.5

Temnota, to je, oč tu běží. Tímto lehce pokřiveným citátem z klasického díla světové literatury by se dala charakterizovat mnou aktuálně recenzovaná deska.
S červenými tvářemi se musím přiznat, že kapelu Demoncy jsem objevil až asi před

review_1291_px2

půl rokem, a jelikož mě její hudební tvorba naprosto pohltila, tak jsem se rozhodl jí prostřednictvím této recenze představit i dalším neznalostí postiženým posluchačům. Základní kámen téhle americké formace byl položen již v roce 1988, což by samo o sobě mělo zaujmout pozornost jedinců, kteří podobně jako já razí názor, že většina moderních černěkovových alb postrádá duši. Hlavní postava kapely vystupující pod jménem Ixithra, je známá svým působením v dalších spolcích zámořské podzemní scény jako Crimson Moon, Incursus a především Profanatica.
Po mnoha letech strávených v blackmetalové žumpě už mě málokdy něco překvapí a dokáže opravdu rozsekat. Joined in Darkness to dokázala. S klidným svědomím prohlásím, že jde o jednu z nejvíce temných a nenávistných nahrávek, které tento žánr kdy nabídl. Album se doslova koupe v temnotě, texty ji opěvují, hudba je jí prolezlá skrz naskrz a strach ze skrytého neznámého hrozí otupit zdravý rozum nebohého posluchače. Je to právě tento strach z neznámého, ve kterém spatřuji největší sílu alba. Celé to pak zní daleko uvěřitelněji a člověk si neřekne, že jde o další rádoby evil nahrávku pro malé děti.

review_1291_px3

Hudebně nečekejte nic komplikovaného, jde tu především o atmosféru a hudební minimalismus. Jednotlivé skladby se od sebe příliš neliší a zřejmě mohou některým posluchačům připadat nudné a přílišně jednotvárné. Na druhou stranu právě toto jsou ingredience, na kterých stavělo nejedno dnes již legendární uskupení. Kytary sjíždí poměrně podobný riff v každé skladbě, jejich zvuk je velmi hutný, čímž ostře kontrastuje s řezavým zvukem typickým pro skandinávské kapely a spíše se blíží špinavému black/deathu, kterým se proslavili Kanaďané Blasphemy a jejich tribut kapela Black Witchery. Sem tam je cítit i ovlivnění pomalým doom metalem. Ixithrův vokální projev je skutečně záhrobní, podobně si představuji hlas těžce dehydrovaného jedince. Bicí jsou položené poměrně nízko a spíš jen dotvářejí celkový dojem, což ovšem konečnému produktu více prospívá než naopak.
Album jsem pořídil naslepo u jednoho nejmenovaného českého labelu ve slevě a nikdy bych si nemyslel, že pod klasicky nevýrazným obalem s motivy lebek se bude ukrývat jeden z nejlepších

review_1291_px4

blackmetalových záseků, které jsem kdy slyšel. Vřele doporučuju všem maniakům, kteří preferují temnou atmosféru nad herní technikou, neprohloupíte.

Vložit komentář

CH - 30.03.19 16:55:24
k tyhle desce se ted vracim dva roky relativne casto, ten mekkouckej zvuk kopaku vycpanyho perinou je skvelej.. za me jejich ulpne nejlepsi vystup.. jinak ten song z tyhle desky, co hrala ted Sortilegia zive zni hodne jak vykradeny (a tezce zprimitivizovany) Incantation.. myslim ze to je Spawn of Ancient Summoning jinak ad svojskej francouzskej BM, myslim ze zasadni deska je: S.V.E.S.T. - Urfaust
Lunaris - 12.04.12 19:18:09
Bodejť by nebavilo, když je to jedno z nejlepších žánrových alb vůbec. Nedávno vyšla novinka Enthroned is the Night, která se snaží navázat na starý odkaz. Místy se jí to i daří, ale určité věci mi na ní naopak docela vadí, např. poměrně rušivá bicí kanonáda. Někdo možná ocení "lepší" produkci, která, přestože je na dnešní poměry stále kanální, se už netrefila úplně do černého jako v případě Joined in Darkness.
gorth - 12.04.12 16:55:20
tradičnější blacky mě většinou moc nebaví .. ale tohle je skvělý! nádhernej kanál, sympatický primitivní (jo, to se dá říct o ledačcem, ale tady to pro mě fakt funguje:))
necrosrandist - 11.11.09 18:07:46
emo jak cyp :)) me naopak prislo, ze to vubec neni spatny, ze zacatku to ale nesedlo vubec. jinak posledni Portal boli :D
dreckus - 11.11.09 15:30:50
ale zna, teda aspon lidi co jedou v bm a emu :)) (btw posledni nahravky taky dost o nicem)
necrosrandist - 11.11.09 12:54:38
a nechce nekdo recnout Lifelover? moc lidi je podle me bohuzel nezna... (a nenechte se zmast tim nazvem)
brutusáčik - 08.11.09 23:42:20
urfaust nezní špatně hmmm
brutusáčik - 08.11.09 23:41:45
no nevim jestli uchylnej ale co dělá s hlasem vitriol v AN to taky nemá obdoby....
bros - 08.11.09 21:17:21
s těma Reverence jsem dost ustřelil...
Satan.rap - 08.11.09 08:16:22
lunaris: Pokud si libujes v pomalejsim sledu tonu tak je Seepia spatna volba. Tvoje cesta vede mitinkou Outre a Swaarth. Jak by rekl mlady Portalog. PS: Do Incantation se neserte buzeranti.
dreckus - 08.11.09 04:40:10
ad demoncy: tak jsem slysel zatim polovinu alba - dobry je to (ti blasphemy a podobni neandrtalci tam jsou slyset teda hodne :), ale ja bych to ani neskatulkoval jako bm.. morbidni pomalej proto-death.. k tomu surovymu doomu to ma snad i bliz nez k blacku, ale skatluky jsou v zasade jedno. urcite z toho ale nejsem tak odvarenej jak ty.. kdyz si vezmu tvou oblibu LLN a Demoncy, tak myslim, ze v bm hledame kazdej neco trochu jinyho. jo jinak, ze by se ti meli/mohli libit Portal, to bych pak taky cekal :)
dreckus - 08.11.09 02:41:54
"o atmosféru jde v BM především" - to vim taky, ale tezko ti muzu nejak objektivne popsat, proc mi nejaky srot prijde o tolik lepsi nez jiny :) ty LLN projekty me prave nikdy moc nevzaly, i kdyz jsem slysel jen par, ale je fakt, ze rozhodne maji neco do sebe... a hlavne z jejich odkazu dodnes Francie zije, at uz primo tim tradicnejsim bm jako Antaeus, tak tim experimentalnejsim (C.Y.T nebo posledni deska Diamatregon.. B.A.N. pochopitelne taky) ci skutecnou avantgardou jako Aluk Todolo nebo Sorc'henn
lunaris - 08.11.09 02:26:46
A o atmosféru jde v BM především. Z LLN vesměs úplně seru.
dreckus - 08.11.09 02:19:28
jinak demoncy vubec neznam, schvalne poslechnu..
dreckus - 08.11.09 02:17:34
to teda byli :) ale podobne jako ostatni legions noires kapely byli zajimavy spis akorat nejakou atmosferou, ktera vznikala hlavne jen ze zprasenyho zvuku (a samozrejme obcas i hodne podivnyho "songwritingu") kdezto treba ti urfaust maji neco navic, rikejme tomu treba skutecny talent :)
lunaris - 08.11.09 02:16:48
kurňa, to nějak zazlobilo, kdyžtak to umaž bizzaro
lunaris - 08.11.09 02:16:11
^^ Njn, mne už málokdy něco překvapí a zvyklej jsem vesměs na cokoliv. Byli Brenoritvrezorkre úchylní?
lunaris - 08.11.09 02:16:09
^^ Njn, mne už málokdy něco překvapí a zvyklej jsem vesměs na cokoliv. Byli Brenoritvrezorkre úchylní?
lunaris - 08.11.09 02:16:00
^^ Njn, mne už málokdy něco překvapí a zvyklej jsem vesměs na cokoliv. Byli Brenoritvrezorkre úchylní?
lunaris - 08.11.09 02:10:18
^^ Njn, mne už málokdy něco překvapí a zvyklej jsem vesměs na cokoliv. Byli Brenoritvrezorkre úchylní?
dreckus - 08.11.09 01:56:53
no Drei Rituale jenseits des Kosmos (od Urfaust) je teda EXTREMNE uchylna nahravka (v dobrem pochopitelne :)) jinak ani jsem enregistroval ze tu nekdo urfaust recenzoval - super - pochvala! :)
lunaris - 08.11.09 01:27:54
Jistěže znám Blut Aus Nord. S Demoncy to těžko porovnat, je to úplně něco jiného. Já osobně ale preferuju tohle americký darkness, i když kvality BaN jsou též nezpochybnitelné. Urfaust ani tak úchylní nejsou. Jediné, co na nich fakt člověka zdrtí, je zpěv, který je naprosto úžasný. Auerauege Raa Verduistering jsem jeden čas sjížděl skoro pořád. Na Demoncy to ale stejně nemá, lepší BM jsem neslyšel cca 5 let. Diabolical Conquest je taky skvělý.
bros - 08.11.09 00:40:38
s Incantation souhlas, nejlepší deska jejich je DC. Hodně velká úchylnost jsou třeba tady recenzovaní Urfaust. Zvěrstvo je třeba něco i od Karras nebo Reverence - oboje francouzi.
pf - 08.11.09 00:21:47
i já musím uznat, že diabolical conquest je docela povedený
DR - 07.11.09 21:43:14
Bizzi, nejsem Incantation maniak, ale Diabolical Conquest je fantastická deska, to si piš. Slyšels jí? A měl bych dotaz na autora: znáš Blut Aus Nord? Vedle nich jsou Demoncy hotoví jehovisti.
bizz - 07.11.09 17:38:27
pico, Watsone, ja jsem fakt Inca specialista a zajima me to tak, ze ani na Wiki nejdu :-D Onward.. to uz ani nevim, jak zni :-) co treba Solstice? ;-)
pf - 07.11.09 16:27:39
ale hovno, nesekl, ja mluvil o tom, ze onward to glgotha nahravali stejny lidi, co hrali v profanatice, coz jako ze jo, tak by bylo dobry to docist, serlokove
pf - 07.11.09 16:26:00
demoncy mi vzdycky pripominali ten us proto-black, mylsim tim havohej/profanaticu tak rok 91, coz jsou btw lidi, c nahravali onward to klokota
brutusáčik - 07.11.09 16:15:18
bizz: pf? to je zplozenec pekla.. :) add portal: všechny ty desky jsou atmo jak svině a tou pokřiveností co hrajou....
Satan.rap - 07.11.09 14:51:32
Tak to prrrr Havohej je nejvtipnejsi unholy burtyta na svete. http://www.myspace.com/havohejofficial Dethrome of the son of god... Prikryjte si monitory pac je docela poprskate.
bizz - 07.11.09 14:47:48
obcas ziram, co vsechno PF nevi, ac se ted treba sek s Inca, ale stejne, ja o tomhle slysel poprvy :)))
lunaris - 07.11.09 14:45:13
@pf: Na tomhle albu ale dělal všecko sám Ixithra, který v Incantation nikdy nebyl, i když člověk tam tu rannou USDM scénu cítí. Profanatica ani Havohej mě ale nikdy tolik nesebraly, abych se přiznal.
pf - 07.11.09 14:38:19
demoncy mi vzdycky pripominali ten us proto-black, mylsim tim havohej/profanaticu tak rok 91, coz jsou btw lidi, c nahravali onward to klokota
lunaris - 07.11.09 14:36:16
@bizz - Seepia nebo tak nějak. Nemyslím, že je to moc podobné s Incantation ani atmosférou, ale to říkám tak po dvou posleších, takže třeba máš pravdu.
bizz - 07.11.09 14:34:25
a to jsem si rikal, ze tady snad ani zadna diskuze nevznikne :)
bizz - 07.11.09 14:31:54
Lunare, a slysels prvni Portal nebo ty nove? jako pro me to treba neni a radim to do stejny (ne hudebni) kategorie kapel jako Inca. prave kvuli atmosfere, jak psal Strap annale, o zadnej vtip tu nejde, problem je, ze blek medlu nerozumis a neznas ho :) nebo se mylim? :))
annal - 07.11.09 14:29:46
Poslednim myslen tenhle: bizz 07|11|09 [14:22] Butcher nahodou v poho, bud beres blek vseobecne, anebo ten zanr, kterej prezentovali. jeste lepsi byli ale Dark Storm
lunaris - 07.11.09 14:29:19
Každej to vnímá jinak.
annal - 07.11.09 14:29:11
bizz: Musim pred vama smeknout. Vetsina podobnejch "aprilovejch" mystifikaci bejva pruhledna... Priznavam, ze sem vam naletel;-) Doslo mi to az u posledniho prispevku;-)
lunaris - 07.11.09 14:28:46
@Satan.rap: taky mám nejradši Mortal Throne of Nazarene. Možná proto, že jsou tam i BM prvky.
Satan.rap - 07.11.09 14:28:13
lunaris: myslim, ze Incantation jsou proti Portal prodavaci herbalifu. Co se atmosfery tyce predevsim.
lunaris - 07.11.09 14:27:02
@bizz: Incantation jsou jedna z nejkonzistentnějších kapel, kvalitativně se jejich desky od sebe moc neliší. Vesměs je to vždycky ten samý doomed deathový hnus. Portal jsem zkoušel a nic moc. Víc se to soustředí na techniku než atmosféru, a to mě nebere, i když hrajou solidně. Rychlej death mě málokdy oslovil. Radši střední tempa nebo i vyloženě pomalé. @brutus: tady ani nejde tolik o zapadlé kouty BM jako spíš o mou neznalost historie žánru. Demoncy zmiňuje i wikipedia v článku black metal. O žádnou zapadlou věc tady fakt nejde.
bizz - 07.11.09 14:22:14
Butcher nahodou v poho, bud beres blek vseobecne, anebo ten zanr, kterej prezentovali. jeste lepsi byli ale Dark Storm
Satan.rap - 07.11.09 14:21:09
a nejlepsi je Mortal throne of nazarene!!!!
Satan.rap - 07.11.09 14:20:41
Inca nejsou lofi buzny.
annal - 07.11.09 14:11:31
Luranus by spis ocenil Maniac Butcher, Portal jsou heteropeklari. Ja mam od Inca nejradsi Diabolical Conquest a myslim si, ze je neznali jedinci radej nekam do lo-fi DM nepravem...
bizz - 07.11.09 13:40:16
a annale: Inca maj snad jen jednu dobrou vec a to jeste nevim jakou, pac tu mi pustil Strap :D
bizz - 07.11.09 13:39:07
myslim, ze presne pro Lunaros by byli prvni Portal ;-) podle toho, co jsme se bavili ve stredu.. ;)
annal - 07.11.09 13:01:22
brut: Ano a recenzenty slintajici nad Therion... Uz tu chybi jen nekdo kdo by dal 10 bodu Obituary a SFU...
annal - 07.11.09 12:58:29
Tak tohle si Incantation fakt nezaslouzili...
brutusáčik - 07.11.09 12:56:27
no už tu máme existenci která prolejzá všemožné zapadlé kouty deathu a ted i blackaře!! :)) obávám se o Lunarisovo duši :)
pf - 07.11.09 12:49:10
jo, skoro stejně hrozný jak inca to fakt i je...
bizz - 07.11.09 01:09:11
tohle je slusny bahno, oldschoolova prasivina jen pro vyvoleny. znamka teda hodne vysoka, Lunaris je asi fanatik :-) tomu se urco libej i Incantation ;-)

Zkus tohle