DESPISED ICON - Day of Mourning

recenze
Bros
Hodnocení:
6.5

review_1276_px2

Na minulé desce The Ills of Modern Man byl jasně patrný příklon k sekačkám a rovnějším pasážím, v čem Despised Icon pokračují i na Day of Mourning. Hvězdoslavní Kanaďané vyrukovali s deskou, která je desce předchozí povětšinou podobná, čili už prakticky absentují pološílené běhačky a úchylárny á la Ion Dissonance, které vás donutily skákat tak, jak kanadští deathhopeři písknou na svou schizoidní píšťalku, kterou si vyrobili při pobytu v psychiatrické léčebně. Tady se hraje na zabíjení hřebíků, veslování, dupání do země. Brutální dřevorubecký sport, deska, která připomíná sekání dřeva nebo boxerské utkání.

První čtyři songy jsou všechny vážně maso a Despised Icon kopou a válí opravdu hrubě. Až by se chtělo říci, že jako zamlada. Závěr MVP je megabrutální sekanice („welcome to my team“), All for Nothing vyrukuje s nadupaným hardcorem a je to jedna z nejsilnějších věcí na albu, tahle má tah na bránu jak cyp. Za vypíchnutí stojí i například Sleepless (půjčili si název od rychlejších sousedů) s gradovaným atmosférickým závěrem, kde se vříská, jako kdyby Steva za koule nabrali; že by cesta, kterou se Despised Icon chtějí ubrat? Black Lungs nám opět naseká a Entrée Le Bien Et Mal (jeden ze dvou songů ve francouzštině) nabídne zpomalení. Eulogy a Made of Glass beru bohužel jako vatu, která v sobě nemá dostatečnou dávku taurinu a ani moc charisma.

review_1276_px3

Alexandre Pelletier doopravdy trénoval bpm a válcuje opravdu ukrutně, ale rychlý jako blesk byl i na deskách předchozích. Jeho spíše sportovní než vědecký výkon je jedním z největších kladů alba. Sóla a vyhrávky mi nesedí, asi jsem moc mladej na to, abych měl sóla rád. Dočkáme se spousty jednostrunných sekaček i poméně klasických deathových riffů, ovšem možná je to i kvůli zvuku, který je sterilnější a ne tak řízný jako třeba u The Healing Process, nějak to nekope tak jako dříve. Hluboké growly spoustě lidí vadily už na předchozí desce (nebo i dříve?) a doopravdy to není silná stránka kapely, i přesto zůstávají dva vokalisté jednou z hlavních deviz a koncertně to bude určitě úplně jiná káva (s pořádnou dávkou efedrinu) a to právě díky těmto dvěma boxerům.

Celkově Despised Icon zpomalili, posunuli se… ke Carnifex pyčo? a bohužel se už nejedná o nálož jako nedostižná deathcorová modla The Healing Process. Trošku jí chybí hitové momenty, opravdové bomby, co nakopávají a drtí vše kolem (i když taková All for Nothing by se za ni zřejmě považovat dala), chytré nápady a také masakrózní zvuk. Deska je zhruba rovnocenná s The Ills of Modern Man, ale zřejmě nikoho nepřesvědčí o tom, že deathcore není na ústupu. Možná kvůli vysokým nárokům a očekáváním zaostávají za letos zřejmě nejlepším deathcorem The Boy Will Drown, ale Despised Icon splnili svůj úkol a natočili dobrou desku. Nic víc, nic míň.

bizzaro
Hodnocení:
7

additional_review_5928_210_px4

Jo, souhlas, že se od minulého alba Despised Icon přiklonili k jasnějším deathcore sekačkám a rovnějším deathmetalovým pasážím, v čemž pokračují. Jo, souhlas, že skoro vymizely hopsačky, ale nesouhlas, že by zvuk byl sterilnější, aneb máme zde zaděláno na novou kauzu? ;) Ano, vskutku úplně stejný příklad, jak naše kauzička ohledně posledních Behemoth, ale jde jen o to, co od zvuku očekáváte. Na úkor síly a tlaku (a to je trošku škoda) je to prostě komplet čistší, méně nervózní, celkově pomalejší a vše je - snad až příliš - uvážené, ale poháněné robotem Alexandre Pelletierem.

Když si tak album pouštím, nabývám dojmu, že DI jsou čím dál hardcorovější bandou využívajících death metalu k větší zuřivosti (asi by jim to chybělo). Celkově je ale tvorba víc než kdy jindy podobná opravdu již žánrovým kapelám jako Whitechapel. Jasným poznávacím znamením pak nadále zůstávají oba pěvci, kteří jsou v daném ranku asi to nejlepší ke slyšení.

Ukončím to skoro stejně jak Bros, Despised Icon splnili svůj úkol a natočili dobrou desku, která hranice žánru nezbořila, nijak neprohloubila, ale do špičky žánru stále patří.

PS: Srovnání s The Boy Will Drown bych se asi bál, neb ti přece jen ještě přívlastek tech zaslouží. V průšlapech jako bych až cítil Továrnu strachu, je to možné?

Vložit komentář

bizz - 24.06.10 00:58:35
Sef neslysel. ale DI ho furt ba
stana - 23.06.10 19:18:39
mě se na těch novejch whitechapel strašně líbí prvních 50 vteřin z druhýho songu, jinak nuda :D
bros - 23.06.10 19:03:21
jak pokračuješ?
k.eight.a - 21.06.10 18:07:30
Tak podruhé poslouchám WhiteChapel - 2010 - A New Era of Corruption ...a vůbec nic to semnou nedělá... Je to tak přeprodukované, že to nekope. Je znát že se snaží být pestřejší, ale nějak to neukočírovali. Uvidím co další poslechy.
k.eight.a - 04.06.10 18:09:07
Uff, poslech Arsonists Get All the Girls - 2009 - Portals čím dál lepší, je to děsně produkčně vychytané a taktéž chytlavé. Velmi hravá deska, poslouchám několikrát denně.
k.eight.a - 03.06.10 02:10:48
Ti Arsonists Get All the Girls, to je fakt pecka... :-)
Sud - 02.06.10 17:34:28
u SS urcite The Cleansing a ja se teda nejak nemuzu smirit s tim, ze by Beneath the Massacre meli bejt deathcore..? WFAHM jsou vyborni, nejradsi mam splitko s Molotov Solution, ale bavi me vsechno..ono je to trochu do dilinek Impending Doom blbost Bring me the Horizon naprostej souhlas s brosem Annotations tu hrali pred Suffo, ale nejak me to nepresvedcilo..nehrajou sracky, ale vsechno je to strasne stejny, jejich koncert by byl super, kdyby mel ctvrt hodiny.)
bros - 02.06.10 17:09:18
bring me the horizon jsou gays, feťáci a beach boys, ale některý songy jsou pecky, o tom žádná
k.eight.a - 02.06.10 16:58:38
Myslím že ze mě asi deathcorovej fanda nebude, ale Despised Icon můžu, Beneath the Massacre a The Red Chord také. Naživo se mi líbili na BA War from a Harlots Mouth, The Red Chord, The Faceless, Beneath the Massacre. Tak jsem si říkal, že bych si mohl trochu víc rozšířit obzory o této "nové" škatulce. :-)
Annal - 02.06.10 16:54:08
Chelsea Grin jsou poslouchatelnej prumer. Annotation Of An Autopsy muzou na prvni poslech znit dobre, ale pozdejc prijdes na to, ze je to jen prumernej death metal
k.eight.a - 02.06.10 16:52:28
Sud: SS = Suicide Silence, takže The Cleansing (nebo EP) ? Bizz: No, mě je to vlastně jedno, prostě jen to co tady lidi považují za kvalitní. Já si vyberu téměř ve všech škatulkách něco pro mě kvalitního, takže mi šlo spíš o ten deathcore trend obecně... Jinak by mě zajímalo, zda ti Bring Me the Horizon jsou opravdu gays... :-D Teď jsem stahnul a poslouchal jakousi warez kompilaci "VA - Masters of Horror Best of Deathcore (2010)", to kvůli iTunes bonusovce z Day of Mourning... Zaujali mě tam Chelsea Grin - Cheyne Stokes, song Annotations of an Autopsy mi taky nepřišel zlý (ti předskakovali Suffo, že?) a pak je tam kuriózně i Rotting Christ - Noctis Era z poslední desky a překvapivě je ten začátek opravdu trochu do deathcore! :-D
Annal - 02.06.10 16:22:02
Ja byl schopnej dat Oceano, ale ne vic jak dve skladby;-) Painted In Exile slusny, co si tak pamatuju.
bizz - 02.06.10 16:10:07
K8: ono jde spis o to, co hledas. jestli hledas tech, slamu, brejkdaunovou klasiku, neco experimentalnejsiho (Paintred In Exile - klasicky zneni s breakdowny, teplotactvim, pianem, brnkackama, technikou, klavesami, klidne i nu/rapem). ja se klidne priznam, ze kdyz mam naladu, zkousnu klidne (i novy) SuiSil nebo I.Doom :))
Sud - 02.06.10 15:58:01
vod SS jen debut, na to se muzes zeptat brose, neasi.))
bros - 02.06.10 15:55:24
:)) peknej vypis, nechces z toho udelat clanek? z tech min znamejch sem vcera poslouchal Under the Scythe a je to super - 80,000 jsou co zac? Jinak podle scen mi prijde, jak probehlo i nedavno na foru, tak obecne australska a francouzska je dobra, nemecka podprumernej nudnej slam a breakdowny, uk mlady decka a dost trend, rusaci vetsinou bez napadu, v americe taky mlady decka a vetsinou dost technicky kvalitni
k.eight.a - 02.06.10 15:54:56
Hiroshima Will Burn, jsem už slyšel a myslím že se mi to líbilo.
k.eight.a - 02.06.10 15:53:59
Děkuju za komenty. :-) Postupně se k těm Vámi doporučeným dopracuju...
Annal - 02.06.10 15:49:23
Jeste moderni techdeathy: Hiroshima Will Burn (nastreleny Necrophagist) a Viraemia (nastreleny Beneath The Massacre)
bruth - 02.06.10 15:48:23
oceano nuda nebrat
Annal - 02.06.10 15:42:13
K8: Ty kapely ze seznamu sem vesmes slysel, tady je komentar: A Different Breed of Killer - uz si presne nepamatuju, ale nejspis blbost ABACABB - podprumernej klisovitej deathcore After the Burial, All Shall Perish - teplota Arsonists Get All the Girls - spis tvrdsi mathcore, ale gut Born of Osiris - technictejsi deathcore s klavesama, nekomu se to libi, rozhodne prevysuje vetsinu spriznenejch blbosti Car Bomb - spis mathcore, super viz recenze Carnifex - lopatacka picovina Conducting from the Grave - prumer Fate (francouzky) - lehce kultovni sebranka, jedni z otcu novejsiho deathcoru, kompilacka Odyssey Fate (US) - slusnej deathcorem deska Vultures a Demo 09 Here Comes the Kraken - deathcore/technickej death I Declare War - slamdeath/brutal deathcore asi jen pro ty, co to vyhledavaj Impending Doom - podprumernej breakdown/slam/deathcore Knights of the Abyss - deathcore/technickej death s nakejma melodiema, me to moc neba Oceano - br00tal slamdeathcore pro ty co pisou br00tal se dvema nulama nikoliv ze srandy Salt the Wound - podprumer Suicide Silence - tahle kapela je hodne chvalena, pac je to prece jen mensi picovina nez zbytek tyhle sceny Through the Eyes of the Dead - zase spis do technickyho (melo)deathu, myslim ze to byla jedna z tech trochu lepsich veci The Eyes of a Traitor - uz si to presne nepamatuju, asi blbost The Tony Danza TapDance Extravaganza - mathore magorina Veil of Maya - vcelku inteligentni a pestrej deathcore, ale zadnej narez War from a Harlots Mouth - taky moc dobry i kdyz se trochu zhorsili Whisteria Cottage - mam dojem ze picovina WhiteChapel - br00tal deathcore se trema kytarama, hodne popularni ale podle me (pod)prumer, dneska se objevila A New Era Of Corruption With Blood Comes Cleansing - pokud me pamet neklame tak picovina Jinak jak sem psal vejs: Zkus The Plasmarifle, Animosity, TBWD, The Red Chord. Z min znamejch pak treba Son Of Aurelius, Under The Scythe nebo 80,000 Dead. Z tech vic melo/experimenejsich veci Veil Of Maya nebo Viatrophy. Moderni death pak posledni desky Infested nebo Fleshgore.
bros - 02.06.10 15:41:15
jj ti jsou taky good... Veil of Maya až poslední (dvě?) desky. Z těch známejch ještě Zubrowska
Annal - 02.06.10 15:09:45
Oprava: Nejlepsi jsou The Plasmarifle a Animosity;-)
Annal - 02.06.10 15:08:54
Asi nejlepsi sou Animosity. Dobry sou The Boy Will Drown, Veil of Maya, The Red Chord nebo The Last Felony. Job For a Cowboy se daj poslouchat, ale sou to metalcoristi co si hrajou na death metal... Dobrej death/metalcore hrajou nemci Infested na posledni desce 1000 Doors.
bros - 02.06.10 14:53:53
TBWD je The Boy Will Drown, mladá kapela z Anglie, taky recenzovaná Z toho výčtu spousta kapel deathcore není (třeba Car Bomb, The Tony Danze Tapdance Extravaganza, Bring me the Horizon, All Shall Perish...), Beneath the Massacre a The Faceless jsou spíše technickej death než deathcore. Z těch známejch za nejlepší považuju Despised Icon, Job for a Cowboy, Born of Osiris, Viatrophy, Animosity... je toho spousta
k.eight.a - 02.06.10 14:33:35
Ahoj, já nyní poslouchám DoM hned po TIotMM a líbí se mi víc. Víc kope, víc energie a naprosto parádní zvuk. :-)) Bros: Co je zkratka TBWD? Mohl by někdo poradit další POVEDENÉ deathcory? Trochu znám Beneath the Massacre, The Faceless a The Red Chord. Jinak jsem trochu hledal "nejceněnější DC alba" a opakovala se alba od kapel jako: A Different Breed of Killer, ABACABB, After the Burial, All Shall Perish, Animosity, Arsonists Get All the Girls, As Blood Runs Black, Belay My Last, Born of Osiris, Bring Me the Horizon, Car Bomb, Carnifex (na BA děsný), Catalepsy, Conducting from the Grave, Elysia, Fate, For Today, Glass Casket, Here Comes the Kraken, Hester Prynne, I Declare War, Impending Doom, Knights of the Abyss, Legacy of Pain, Oceano, Rose Funeral, Salt the Wound, Suicide Silence, Through the Eyes of the Dead, The Acacia Strain, The Eyes of a Traitor, The Modern Age Slavery, The Tony Danza TapDance Extravaganza, Veil of Maya, War from a Harlots Mouth (na BA super), We Butter the Bread with Butter, Whisteria Cottage, WhiteChapel, With Blood Comes Cleansing, ... Spousta těch názvů kapel je komických a já nemám čas všechno to poslouchnat, doporučil by mi někdo něco co považuje za opravdu povedené (proč)?
brutusáček - 09.04.10 11:47:35
no štěstí že velkotovárník Violet je přiveze na buřtíky
bizz - 09.04.10 11:21:31
fanousci se vzdycky ozvou :)
brutusáček - 09.04.10 11:15:12
tomu se říká vděk pánové....
666 - 08.04.10 23:53:17
skvely, at jim to vydrzi
anonymní sráč - 07.04.10 22:34:48
hurá
DR - 07.04.10 21:13:00
a je to
brosqa - 07.04.10 18:27:48
Despised Icon is breaking up dle fb a myspace kapely
annal - 15.11.09 14:02:45
Koncim monolog a zkusim si pustit neco dalsiho...
annal - 15.11.09 14:01:49
S poctivym jecakem sem ustrelil... Je tam dost tech deathcore homoskrymu, byt sou dobre nafrazovany.
annal - 15.11.09 13:55:25
Je to na protrepani palice, ale pritom tech. Zboznuju ten zvuk basy, liba brnknuti ve stopkach. Bicmen z Orphans in Coma nahradil Simonetta dobre. Zpevak z Neuraxis taky dobrej. Narozdil od ostatnich deathcoru pouziva vcelku poctivej jecak. Songy z EP jsou vsechny i desce (v jinym kabatku).
annal - 15.11.09 13:48:59
LP je vic "deathcore". Z Plasmarifle ses zpocatku nadsenej na maximum, ale kdyz prohlidnes ty jejich triky, tak to nadseni opadne. Nicmene tedka sem je dal po delsi dobe a nadseni je zpet;-) Libi se mi, ze dovedou i nudou deathcore sekaci pasaz ozvlastnit vyhravkama tak, ze nejen nenudi, ale bavi.
brutusáčik - 15.11.09 13:35:46
asi jo....plasmarifle se mi na ípku líbili...na tom lp už moc jsem jim nedal
annal - 15.11.09 13:24:49
V porovnani s Day of Mourning je Consumed by Your Poison krasne brutaldeathovy... Pokud tesknite po okamziku, kdy ste poprvy slyseli Healing Process, tak si ho pripomente poslechem The Plasmarifle.
brutusáčik - 22.10.09 20:25:05
novinka red chord : despised icon - 1:0
helmut - 18.10.09 10:46:45
nudaaaaaaaaaaaa
bros - 15.10.09 11:46:20
anti: no není to vyloženě jako s těma TBWD kde je škoda si to neposlechnout, ale rozhodně to špatný není, zkus to nerad bych odrazoval. Zvlášť jestli Ills se ti líbí víc než THP tak bych neváhal.
bros - 15.10.09 11:43:40
anti: no není to vyloženě jako s těma TBWD kde je škoda si to neposlechnout, ale rozhodně to špatný není, zkus to nerad bych odrazoval. Zvlášť jestli Ills se ti líbí víc než THP tak bych neváhal.
antihumanoid - 15.10.09 11:32:26
brosu, já vím, já to myslim tak, že si asi vystačím s Ills. brut: až si SuSi budou muset jít hledat normální práci, tak je třeba v bance nezaměstnají... ;-)
bros - 15.10.09 10:54:36
antih: pepku zbytečně to převracíš. já tam vysloveně říkám že občas to kurevsky kope, že je to dobrá deska (pro fanoušky až povinnost, to sice napsáno není, ale myslím že je to jasně znát) a taky to dostalo 6.5 a 7, to zase není tak málo.
brutusáčik - 15.10.09 09:21:08
myslíš že kérky a tunely jsou záležitost deathcoru? :)
antihumanoid - 15.10.09 08:26:05
podle recky asi ani nemá smysl hledat a stahovat... btw deathcore na ústupu.. co budou teďka všichni dělat s těma rukávama, potetovanejma krkama a 10cm dírama v uších?
Sud - 14.10.09 14:15:15
jo, Čoklitovy videa na youtube leda
annal - 14.10.09 12:49:08
Od Healing Process to s nima jde z kopce... Momentalne me nejvic bavi Consumed by Your Poison. Disfiguring The Goddess nahodou imho maj neco do sebe...
Filipismo - 14.10.09 11:36:01
Doba si žádá takové produkty a pořád je to rozhodně to lepší z deathcore chlívku...je to víc nablýskané, ale naživo to určitě bude fungovat skvěle.
DR - 14.10.09 10:40:39
Od tý doby, co odešel St-Amand, už to není ono.
Sud - 14.10.09 10:25:36
i kdyz driv jsem vic smazil Ills teda
Sud - 14.10.09 10:23:22
wtz
brutusáček - 14.10.09 10:11:31
přesto healing proces vládne
bizz - 14.10.09 10:02:35
souhlas s Měchem ;-)
Sud - 14.10.09 10:01:27
Přísnej Bros.)) Ills tu dostali o bod min nez by se sluselo a ve srovnani s tim mi vychazi o bod min sem, takze zatim rikam 7,5, ale jeste si oboje sjedu (az vypnu Portal). Taky na me ma velkej vliv to, ze posledni dobou jenom zkusil hovna typu Disfiguring the Goddess a Impending Doom a jine, na jejichz jmena si uz ani nevzpomenu, takze to jsou body navic pro DI.
bros - 14.10.09 09:38:57
díky za view asi máš recht, v lecčem je to podobný, občas mi to přijde jako rozsekanej thrash :)

Zkus tohle