NECROPHAGIST - Epitaph

recenze
vitrail
Hodnocení:
10

 

Přesně nevím, co by měl člověk o takové nahrávce někomu jinému vykládat, nicméně už jsem se do toho pustil. Vemte si, že Epitaph je vlastně teprve druhý pokus Muhammeda Suicmeze uvést náročnější posluchače v úžas. Už onehdá, při prvním poslechu debutu, se dalo těžko uvěřit skutečnosti odvedeného výkonu, se vším tím krkolomným mazlením se se strunami, tehdy jednočlenného projektu. Bicí byly tenkrát naprogramované takovým způsobem, až se zdálo, že snad ani neexistuje člověk, který by to zahrál. Zrak Vám ovšem vytře současný bubeník kapely. “Šílený turek” se totiž obklopil třemi chlapíky, aby na tu makačku nebyl sám. Mimochodem, četl jsem recenzi, ve které zpochybnili kvalitu alba a vyjádřili se ve smyslu zbytečné techničnosti, aplikované na úkor kompoziční stránky. To je podle mě blbost, ale na druhou stranu se nedivím, že někomu to hlava nebere, ať se snaží sebevíc. Dokonalý zážitekk umocňuje krystalicky čistý zvuk, kde slyšíte každý úder, včetně dechberoucí kytarové práce. Není co dodat. Zapálení fandové kvalitního extrému si určitě tuhle pecku nenechají ujít. A nevypalujte tenhle skvost, byl by to hřích.

bizzaro
Hodnocení:
0

Necrophagist je banda (nebo spíš maxi Muf), kteréžto druhé cédé bylo velmi převélmi (asi jako skoro každé tady v této sekci popsané) v očekávání! A? Zpočátku jsem z Epitaph chcal krev, i když ihned nad prvními tóny bylo jasné, že nepůjde o takovou brutal masírku jako na Onset the Putrefaction. Ale.. chjo.. časem mé nadšení upadlo na nižší úroveň, kterou zase zpětně nabylo a naopak ještě poporostlo. A? Ona to totiž taková brutal masírka je o5! A snad ještě větší!!! Určitě!

additional_review_3579_26_px4

Ten úbytek nadšení byl samozřejmě způsoben změnami, které se v notičkách Necrophagist udály. Epitaph již není ve stylu maximálně technického snad BDM jako předchůdce, ale dostala se řada na melodiku více směřující do klasiky a heavy; někteří by nejspíš uvedli do teploty, a ono by tomu tak jakoby i bylo, ale po více posleších a rozboru jednotlivostí na stříbřité placičce zaznamenaných Vám je jasné, že toto fakt teplý není. Ano, je pravda, že kdyby Mufi některé z riffů a nedejbože jeho sólových flažoletových eskapád přeprezentoval do klasické kytary a ve fraku vystoupil kdesi v komornějším prostředí než před hlavami třepajícími metlos, možná by mu i mistr Brabec pogratuloval a poděkoval za zajímavý zážitek, ale teplota? To opravdu ne, s tím běžte za Mildou..

Ovšem všemu je jinak a z kapely kdysi čítající pouze jednoho Mufa se stala ‘live‘ působící sebranka, která po několika přetřesích zaznamenala i toto přeúctyhodné zmagořile rytmicky a riffově přetechnizo-vané nasypané cédé, z kterého si drásám tělo do ruda a výskám „juch, juch!“ Ta neuvěřitelná tempa a rytmické převraty jen v jednotlivých motivech, dechberoucí změny v riffáži, nepochopitelný zvuk všeho, souhra jednotlivých nástrojů rytmických i strunných… zkrátka šílené. A mám-li být za cokolipicha, mohl bych uvést snad jediný menší mínus, což by se dalo přičíst těžší oddělitelnosti skladeb. Ale zamyslete se, nepatříte-li k dřevním fans jakékoli kapely, rozeznáte její všechny jednotlivé kousky? Ne!

A proto.. toto cd si prostě musíte buď zamilovat anebo oblíbit! Ehm, pokud tedy jste fanouškem něčeho, co by se v hudebním měřítku dalo označit za Need for Speed či F1.

8 / 32:56

Vložit komentář

brutusáček - 27.11.24 20:31:39
Odpověď bizzaro: obcas si s Mufem pisu, ale rikam ne, dela byznys...
zrada na fans
bizzaro - 27.11.24 20:02:22
Odpověď brutusáček: 20 let je 20 let, teda né že bych v době vydání o tom věděl :), ale le...
obcas si s Mufem pisu, ale rikam ne, dela byznys
brutusáček - 27.11.24 19:05:40
20 let je 20 let, teda né že bych v době vydání o tom věděl :), ale letí to, dočkáme se někdy nové desky?
Franta N. - 19.12.23 18:20:58
Já si umím představit takhle dobrý výsledek dnes nebo řekněme v posledních pár letech, ale 20 let zpátky? Možná to už tenkrát šlo udělat takhle dobře, ale spíš bych řekl, že ty úpravy musely být menší. Ale nejsem studiový technik, nevím.
Wajt - 18.12.23 22:41:14
Jak jsem psal, přijde mi to hodně přehnaný tvrzení. Jasně punch-ins přiznával i Muhammed, prostě se opravuje. Ale nastříhat to tón po tónu je jiná liga. Hlavně mi jde o to, že si neumím představit, aby byl výsledek takový.
martin - 18.12.23 14:26:51
Matěji, doporučuju tenhle rozhovor, od 28:15 tam rozebíraj nahrávání kytar na Epitaph. https://youtu.be/agqlUmiILR0?si=C5MHSQDY7HCxFCuW&t=1694
m4xp4yn3 - 18.12.23 00:13:02
Představa nahrávání kytar pomocí midi a samplů jednotlivých not je absurdní, ale už nějakou dobu se používá comping - nahraje se pět verzí daného úseku a z nich se kompiluje výsledek. Takt po taktu, někdy i nota po notě, se vybírá tejk s nejlepší energií, přesností, dynamikou. Úplně běžné jsou punch-iny, kdy se nahraje třeba jenom samotný přechod nebo tón. Jestli to bude znít organicky záleží na citu toho kdo dělá mix. Tady třeba Billie Eilish ukazuje jak zpěv pro song slepili z 87mi tejků youtube.com/shorts/gI5HOHEnal8.
Franta N. - 17.12.23 21:20:04
Neumím si představit, jak by v roce 2004 někdo nahrál "studiovou skládačku", která by zněla takhle organicky a "souvisle". Nějaká editace se dělá vždy, ale tahle teorie mi přijde jako blbost.
Wajt - 16.12.23 23:03:30
Nedávno jsem narazil na diskuzi, kterou s ohledem na naprosto ikonický postavení týhle desky považuju za mimořádně zajímavou. Do jaký míry to bylo zahraný a nakolik je výsledek čistý studiový edit? Chris Münzner nedávno v reakci na poučování jednoho nejmenovanýho člověka (asi ho pár lidí tady zná), který tak nějak naznačoval, že Muhammed nesl hlavní zásluhu a zbytek osazenstva, především Münzner a Großmann, by bez něj nemusel nikdy prorazit, úštěpačně prohlásil, že Muhammed to nahrával "note for note". To může znamenat cokoliv, ale když se člověk povrtá v některých zvukařských fórech, najde tvrzení, že ta deska se zjevně nahrávala doslova note for note, tzn. náběr precizních jednotlivých tónů a následný sampling do midi šablony. Osobně mi to přijde dost ujetý, už jen z toho důvodu, že Epitaph na rozdíl od mnoha tech deathů zní velmi živě. Někdo tvrdí, že tam nejsou absolutně slyšet ataky na strunu, je maximálně potlačená dynamika úhozů...já to teda takhle nevnímám, přijde mi, že třeba alternate picking v sólech je právě parádně slyšitelný. Nicméně mě zajímá názor dalších. Z mýho hlediska to je asi nejlíp nazvučená tech-DM deska vůbec, takže nakolik je to editem a nakolik "rukama", mě dost tankuje. Vlastně by mě to nenapadlo řešit, páč jsem Necro viděl 7x živě a o tom, že to uměli zahrát bez problémů, nebyla žádná. Taky je známo, že Münzner a Großmann se s Muhammedem nerozešli v dobrém a dneska je Münzner hráčsky jistě výš, tudíž ho nepochybně sere, když mu každý píše v duchu "nice try but Epitaph was a work by the genius/God". Nejsem naivní, abych si myslel, že tohle je nahraný v kuse, na první dobrou. Muhammed sám říkal, že se opravovalo, dokud to nebylo dokonalý. Ale nevím, zda by ho těšilo udělat midi skládačku. A taky mě zajímá, jestli by šlo realizovat v roce 2004 z midi skládačky takhle skvěle znějící nahrávku. Postřehy vítány
Stana - 29.11.18 10:10:58
www.youtube.com/watch?v=cPTJzeEqkFs
bizzaro - 26.01.17 10:16:14
Hehe, ty fakt věříš, že ta kapela existuje?
dokad zije Muf, tak jo! :)
DR - 26.01.17 08:49:17
Hehe, ty fakt věříš, že ta kapela existuje?
brutusáček - 25.01.17 14:25:05
jebat, novou desku at dovalí, kurwa!
DR - 25.01.17 10:17:33
Relapse hlásí, že vydají Epitaph na LP. Zajímalo by mě, jestli dělali novej master na analog. Já bych do toho asi šel, hlaste se, kdo se přidá....? V e-shopu tam toho je dost na výběr pro všechny.
Stana - 25.10.12 22:09:24
Pěkně!
Wajt - 25.10.12 22:06:04
No ty krávo!
Pan Bö - 24.10.12 10:06:26
ty kokot youtu.be/uGgcAhBbLsU
....ty arpegia !! :)
bros - 23.10.12 22:22:28
DW - 04.12.11 16:25:07
tak on tam M. údajně vyrazil sám, takže bych ten bicmanův kec chápal tak, že M. si chce nahrát všechno sám jako kdysi Onset?? Spekulace, víme vlastně hovno :))
Stana - 04.12.11 16:05:41
myslím, že Varg z coremusic (už tam myslím ani nepíše) chtěl dělal rozhovor s drummerem a on ho odmítl s tím, že nemá co říct o kapele která nefunguje
bros - 04.12.11 15:42:25
nevím nic, jen jsem měl z poslední doby ten dojem. Jestli je ve studiu, tak tím líp, za šest let je tady deska jak na koni
DW - 04.12.11 14:21:07
se k tobě něco doneslo, že to def. odpískal? Poslední newsky okolo alba co sem četl byly, že se M. vydal do studia, co tam dělal už nikdo netuší :)
bros - 04.12.11 02:53:08
sakra, skoro jsem zapomněl, jak moc jsou ty dvě desky dobrý... z novýho alba teda definitivně sešlo?
bruth - 23.11.10 22:28:55
howgh ale jinak dobrý šéfe cpi to do nás dál :-)
CrusT - 23.11.10 16:43:28
souhlas...místy super, místy jaksi :-/
gianni - 19.11.10 11:31:12
Radiance tak nějak průměr...nějaký místa jsou fajn, ale někdy sem se modlil ať zpěvák drží hubu...a občas je to pěkná vata...
k.eight.a - 19.11.10 01:08:29
Zaznamenal jsme domnělý leak nové desky, je to debut DeadBorn, názvy skladeb jsou identické jen název alba je podle jiné skladby, tak pozor na to...
bizz - 18.11.10 14:07:43
nazpival to Mats Léven od Yngwieho Homoděje
CrusT - 18.11.10 13:23:34
zkusím, btw. slyšel někdo Codeon?
stana - 18.11.10 13:10:43
mě se ta sólovka moc nelíbí, spíš by si měli pohnout s novou deskou Necrožrouti
bizz - 18.11.10 12:39:58
do v Sosy jsem dal Radiance - The Burning Sun, solovka Samiho Raatikainena (prog, djent)
pf - 24.08.10 13:56:32
tak kdyby někdo chtěl, našel jsem ještě dva kusy us represu Onset na willowtip, po 180-
bros - 10.10.09 11:28:51
nový song na summer slaughter: http://www.youtube.com/watch?v=t8-JFXi8zK0
bizz - 16.03.09 16:46:23
tak nakonec me bulvarni citeni bylo jen bulvarni, jelikoz Necro "z důvodu přípravy nové desky odřekli všechna svá letní vystoupení"
bizz - 16.03.09 11:23:55
jj. pokud bysme aspon nekdy meli vyhrabat bulvarni minulost Marastu, tak bych rekl, ze se tam na jednom dvorku potkali dva kohout - Safo a Nekro ;-)
brutusáček - 16.03.09 09:45:06
doufam ž ejenom oni, že zbytek pojede...
bizz - 16.03.09 08:51:24
myslim, ze nakonec ejedou ten Summer Slaughter
brutusacek - 16.03.09 08:05:34
prečo je vlastně zrušenej?
bizz - 16.03.09 02:14:15
jsou tu nejaky dohady, jak bude znit novej heavy metal? uz to bude 5let od desky... a minimalne podruhy zrusenej gig u nas, narazim na BA samozrejme...
dr kotek - 05.10.06 11:36:02
moc pekny, uplne sem z toho zjihnul
bizz - 05.10.06 02:17:31
a neni to pekny, zrovna pres necro? .o))
dr kotek - 04.10.06 23:09:59
tak ted sem si na doporuceni kamarada vzdelanejsiho v klasicky hudbe poslech only ash remains a kurva je to tam, zhruba od 3:45 motiv z monteku a kapuletu, nene a este me navic prepadly nostalgicky vzpominky, protoze prave kvuli tyhle kapele sem se cvlastne dostal k psani na marast, hmmmm
dr kotek - 04.10.06 22:36:53
tak ted sem si na doporuceni kamarada vzdelanejsiho v klasicky hudbe poslech only ash remains a kurva je to tam, zhruba od 3:45 motiv z monteku a kapuletu, nene a este me navic prepadly nostalgicky vzpominky, protoze prave kvuli tyhle kapele sem se cvlastne dostal k psani na marast, hmmmm
bizz - 10.08.05 16:16:01
urcite to zni o moc prirozeneji, o moc. ale zase sem dlouho neslysel puvodni Onset, takze ted bych asi fakt kecal, kdybych tvrdil, ze Muf zmenil i ty figury. poslechnu
Strap - 10.08.05 16:07:34
Jako i figury?? ja myslel ze menil jen zvuk aby vyznival ziveji. Ja to cely neslysel tak se ptam.
bizz - 10.08.05 15:30:48
tak samozrejme pokud ted myslis Brutal Assult, tak v tom nebude problem :-)
annal - 10.08.05 15:25:05
a ja se tesil na onset s clovecima bicima :-(
bizz - 10.08.05 14:16:51
cece, ja mam takovej pocit, ze nektery kousky sou i predelany
Strap - 10.08.05 13:52:44
Neni to snad vylozene preprogramovany ale je to spis presamplovany ne??
pecorism - 10.08.05 13:34:22
je
bizz - 10.08.05 12:29:19
kdepak, ted na to mrkam a: "drum-sequences originally programmed in 1997 and re-edited in may 2004 by Muhammed Suicmez." staci? :) ale je to masakr, to jo!
annal - 10.08.05 12:03:17
Cuze, ja myslel, ze na ty Onset reedici sou zivy bici
bizz - 10.08.05 10:16:42
fu :-))) jinak na tom remasteru jsou Muffem i naprogramovany novy skopky! je to vycistenejsi, mozna pro nekoho to ztratilo tu hutnost, ale zase vylezla basa a celkove to vic poji dohromady
Strap - 10.08.05 08:34:06
Ne ale mohu ti darovat plakat Control Denied. A kdby si chtel dam ti plakat Tima Aimara.
bizz :: brawo box - 10.08.05 02:58:06
ahoj kluci, nemáte někdo náhodou plakát muhammada? může být i celý necrophagist, ale samotný muhammad by byl lepší. mně se moc líbí, jak zpívá a hraje na kytaru
bizz - 10.08.05 02:56:05
no ty woe, pxko! ten remaster Onset hraje jak sviňa! uplne je mi jasny, proc Epitaph zni jako Epitaph. no pomoc to je masakr!
Strap - 07.07.05 13:37:27
zBYTEK MAM
Strap - 07.07.05 13:37:10
Hledam kytaristu
bizz - 07.07.05 01:57:42
hned se ti ozyvam!!!! :)
David - 06.07.05 23:21:42
Pane bože, necrophagist jsou nejtechničtější a nejsložitější kapela co znám (tedy po technické stránce kytary ....). Když jsem si poprvé asi před rokem pustil "fermented offal discharge" --->nevěřil jsem, v tu chvíli jsem uplně změnil taktiku ve směřování hry .... začal jsem drtit sweepy a arpeggia a další prasárničky v tempu, prostě necrophagist mě maximálně ovlivnili. tak mě hned po skončení kousku "fermented offal discharge" a potom i "Foul body autopsy" - (to už je snad hymna), btw celá deska "onset ... " je výborná, ale zkrátka "epitahp" má odlišnější zvuk, a opravdu je trochu jinačí - ne tak extrémně brutal .... no napadlo mě založit podobnou squadru. hodně lidí mě od toho odrazovalo, ale ... Pokud někdo máte zájem tak hledám bubeníka - sypače a druhou kytaru ... je mi osmnáct hraju na kytaru zhruba 7 let .... dbela@seznam.cz
CannaX - 01.02.05 09:21:48
JUCHA JUGEEEEE E hh HHH E HHHH hh HHHH MCXV
akh - 17.01.05 19:47:06
to pecorism: vim ze immo nepatrido tyhle diskuse ale jeste neco. malo. Harnessing ruin jsem slysel, napsal jsem to spatne. Posloucham tedko skoro jenom tohle. troufam si tvrdit, ze to mam uz dobre naposlouchany. Najdu tam prvky, ktery mi ve srovnani s unholy vadej, ale celkove to zeru stejne jako unholy. Ve srovnani je to horsi, ale ve vysledku je to stejne, dobry, ne-li lepsi nez unholy. Neleze mi do hlavy cim to. vubec, to srovnani jsem myslel takhle: necro-onset je pro me vetsi nasup nez epitaph. V onset porad neco jede, je to skvela masaz. V epitaph uz se objevuji volnejsi chvile, ktere davaji moznost dychat Stejne to chapu i u harnessing ruin, kde se objevuje vic otevrenejch strun a dlouhoznejicich akordu.
LooMis - 12.01.05 10:22:13
hlavně kdyby opravdu hostoval na nových necro, tak by pak s nima mohl vystoupit třeba i na tom strahově, kde to svýho času s bráchou pěkně rozbalili :-)
piTRs - 11.01.05 17:41:39
NO TO JE PRAVDA, TEN SI TED TOHO TEPLA MOC NEUZIJE, TAKZE KDYBY HOSTOVAL NA NOVYCH NECRO, MOZNA BY SE TO PAK UZ NEZDALO VYMEKLY NIKOMU
LooMis - 11.01.05 15:24:32
to piTRs: nemám, ale můžu ti dneska přinýst plakát sámera issy, jsou si docela podobný, taky docela ulítám z tohodle borce, ale to už vlastně víš :-))
pecorism - 11.01.05 10:20:56
ja myslel ze uz jsi harnessing slysel...ja ho sjizdim docela dost a myslim ze je,ostatne jako kazde album immo, trochu jine...spousta novych genialnich napadu, novy bicmen, ...jasne ze srovnavani se nikdy neubranis,ale u immo me to proste nak nejde...
piTRs - 11.01.05 08:12:10
ahoj kluci, nemáte někdo náhodou plakát muhammeda? může být i celý necrophagist, ale samotný muhammed by byl lepší. mně se moc líbí, jak zpívá a hraje na kytaru, akorát mi na desce trochu chybí housle a ženský zpěv
akh - 10.01.05 19:25:32
pecorism: muzes mi to vysvetlit? nikdy se neubranim porovnani posledniho alba s predchozima. Proc myslis, ze to u immo nejde? vzdycky to jde, ale nechci tim rict, ze od harnessing ocekavam jinak poskladany unholy cult..
LooMis - 10.01.05 16:12:11
no já to mám mo-me(n)tálně jednoznačně ve prospěch Epitaph, právě proto, že to není až takovej tlak jako onset (o teplotě bych nemluvil ani náhodou, maximálně v tom úletu na konci "only ash Remains :-)); navíc důležitější mi připadá, že jsou necro poznat od prvních tónů, mají vlastní gesicht - Muhammed a jeho styl prostě rulezzz
pecorism - 10.01.05 09:02:08
porovnavat unholy a harnessing je peachovina...
The Violet - 09.01.05 23:51:40
V pohode to je, ale Onset muzu jeste vic, tam je ten heavy metal brutalni, tady uz tolik ne...
bizz :: tchoř - 09.01.05 21:39:10
akh: zvolnene mi to neprijde, naopak. je tu šupec jak sviňa!
akh - 09.01.05 20:57:05
bych se slovum vymekly a do tepla nevyhybal. Mam tohle album od cervna a uz je za mnou, takze muzu pohlednout do minulosti a rict, ze ve vysledku je horsi nez onset. byla to prvni deska u ktery sem zacal usinat. nekecam. je to cely zvolneny (cimz nechci rict ze nemam rad pomaly veci), asi jako kdyz porovnam immolation-unholy cult a immo-harnessing ruin ;-) ale na mesic to vydrzi
Strap - 09.01.05 14:18:24
Souhlas vyborna deska
ABRO - 09.01.05 13:43:26
JO NECRO GUT, SEM UZ KONECNE ONLINE HOMOKLADY

Zkus tohle