YANG - Designed for Disaster

kotek
8

Barevná cesta do artrockový minulosti, která pochmurný příběhy vypráví pěkně zeširoka.

YangPřed čtením dalších odstavců si je tentokrát užitečný zodpovědět pár rychlejch otázek. Jsou ti po chuti King Crimson cirka mezi Discipline a Red? A co trochu toho Reichiovskýho minimalismu, taky chutná? Pokud ano, můžu poslech Yang doporučit, protože tohle jsou přesně vlivy, ze kterejch se tu čerpá. Přesněji řečeno z nich čerpá francouzskej mozek zodpovědnej za celou tuhle operaci, kytarista Frédéric L’Epée (dříve třeba Shylock nebo Philharmonie, ale s Yang už to táhne takřka dvacet let).

A tak jsou svým způsobem Yang cesta do artrockový minulosti. Sází se hlavně na míchání přísně přesnejch brnkaček s atmosférickou riffáží v tmavě červený, tentokrát i s trochou zpěvů, který dají vzpomenout třeba na stájový kolegy Thinking Plague. Díky minimimalistickejm příchutím jde spíš o postupnej růst z kytarovejch kudrlinek než o přímočařejší rockový hymny, chce to trochu trpělivosti a pozornosti, ale Yang se za ní bohatě odmění. Výsledkem jsou výpravný kompozice, který rozvětvený příběhy vyprávěj pěkně zeširoka – pro někoho možná příliš pomalu, nebo příliš ‘akademicky’, za mě zcela v cajku.

Velký dobrý je u Yang budování atmosféry, který se, jak už název napovídá, spoléhá hlavně na pochmurnější, osudovější odstíny. Nosnou roli hrajou ústřední melodie a motivy, který se v různejch obměnách proplétaj skrz celý skladby. V hlavě mi utkvěla hlavně svůdně zlovolná melodie z La Voie Du Mensonge (aka cesty lží), nervní, proměnlivý brnkačky z takřka desetiminutovýho eposu Migrations, anebo zamyšlená melancholie z You Flower. Ale silnejch momentů je tu víc - vzhledem k tomu, jak barevná deska Designed for Disaster je, by si každej fanoušek art rocku měl najít aspoň pár favoritů.