ETEF 2025 / Enter the Eternal Fire

Akce

Termín konání jubilejního 10. ročníku Enter the Eternal Fire je 25.-26. červenec 2025, místo konání je beze změnyareál koupaliště Volyně v jižních Čechách.

Oznámené kapelyDØDHEIMSGARD (Norsko, avant-garde black industrial metal), BEWITCHED (Švédsko, thrash / black metal), ABYSMAL GRIEF (Itálie, gothic doom metal), ONDFØDT (Finsko, black metal), DISCREATION (Německo, death metal), PENTACLE (Nizozemí, ancient death metal), KROLOK (Slovensko, atmospheric black metal), HENYCH 666 (Česko, groove black metal), FUSION BOMB (Lucembursko, thrash metal), AEON WINDS (Slovensko, symphonic black metal), CEREMONY OF SILENCE (Slovensko, blackened death metal), ILL TIDINGS (Rakousko, black metal), BLACK MASS PERVERTOR (Finsko, black metal punk), ISACAARUM (Česko, grind / black metal), BOHEMYST (Česko, bohemian dark metal), MOORAH (Česko, black metal), MÖRGHUUL (Česko, thrash / black /speed metal), MOROUS (Česko, death metal).

První tří limitky lístků už jsou fuč, lístky jsou k zakoupení za 1600 Kč (+ transakční poplatek) > předprodej 

Vstupné na  místě:
Dospělý celý víkend – 1900 Kč
Teenager celý víkend – 950 Kč (15–17,99 let)
Pátek – 900 Kč
Sobota – 1200 Kč

V ceně vstupného je zahrnuto bezplatné parkování v okolí areálu nebo ve městě a stanování zdarma přímo v areálu.
Děti do 15 let (0–14,99) za doprovodu zákonného zástupce mají vstup ZDARMA. ZTP mohou zakoupit vstupenky s 50% slevou.

facebook / web

ETEF = (old school metal + přívětivé prostředí prvorepublikového koupaliště + rodinná přátelská atmosféra + levné občerstvení + stanování zdarma přímo v areálu + parkování zdarma max. pět minut pěšky) = zábava pro metalové tradicionalisty!

Kapely:

DØDHEIMSGARD (také jako DHG) je norská extrémně metalová kapela, která vznikla v roce 1994. Dødheimsgard si už třicet let razí vlastní cestu od black metalu, přes experimentální a avantgardní/industriální znění, až tam, kde se nachází dnes na jejich posledním albu „Black Medium Current“. Zřejmě směs všeho, co už tu bylo, avšak s nádechem dalšího nového experimentalismu, což je právem i nadále označuje za průkopníky. Neexistuje jiná opravdová norská blackmetalová kapela, která by měla tak skutečný a jednoznačný vliv na žánr, natož stejnou uměleckou váhu a zásluhy jako DHG. Zůstávají věrni onomu duchu individualismu, který ze scény udělal to, čím byla v době vzniku „Kronet Til Konge“ (1995). Těžko se dá vůbec vysvětlit, jaký seismický dopad měly po vydání „Monumental Possession“ (1996), „Satanic Art“ (1998) a „666 International“ (1999). Následovaly další albové skvosty „Supervillain Outcast“ (2007), „A Umbra Omega“ (2015) a aktuální „Black Medium Current“ (2023). Z posledního ročníku ETEF 2024 všichni víme, co Yusaf alias Vicotnikpředvedl s kapelou DVEN. A letos to bude v dresu DHG opět geniální šílenství naživo!

FUSION BOMB není jen další thrash revivalová kapela, která propásla vrchol nové vlny tohoto žánru v 21. století, ale kapela, která hodlá měnit zaběhnuté pořádky, kvůli kterým byl thrash metal v nedávné minulosti odstrčený na okraj zájmu. Kvartet vznikl v roce 2010 v Lucembursku a po EP nazvaném čert ví proč „Pravda“ vydal v roce 2019 vysoce ceněný debut „Concrete Jungle“. Nadcházející nové album „Gelid Remains“ naváže na hravější a experimentálnější thrashové rysy 90. let, které nikdy nedostaly šanci se plně rozvinout kvůli v té době rychlému vzestupu grunge stylu. Fusion Bomb namíchali neúprosné thrashové riffy s vlivy sahajícími od disko hudby 70. let, přes jazz až po death metal.

AEON WINDS je slovenská blackmetalová skupina založená v roce 2007 multi-instrumentalistou Svarthenem. Od samého počátku se skupina zaměřovala na vytváření jedinečné a evokující atmosféry. V roce 2012 vydali své debutové album „Those Who Will Remain Silent Forever“, po kterém následovalo několik pozoruhodných splitek, včetně spolupráce s takovými spolky, jako Midnight Odyssey nebo Troll. Jejich druhé řadové album „Stormveiled“ přiblížilo tvorbu Aeon Winds k symfonickému blackmetalovému stylu kapel jako Limbonic Art nebo Emperor. V roce 2023 vyšlo zatím poslední album „Night Sky Illuminations“ pod hlavičkou Avantgarde Music. Práce na jejich novém albu „An Ode to the Mountains“ byly dokončeny a kapela pevně věří, že jeho vydání bude ozdobou nadcházejícího roku. Hudba Aeon Winds se vyznačuje melancholickými melodiemi, symfonickými kompozicemi a atmosférickou hloubkou. Jejich texty se noří do mystiky Karpatských hor a slovenského temného folklóru. V loňském roce vystoupili například na festivalech Brutal Assault, nebo Under the Black Sun.

MOROUS. Nový projekt na živoucí jihočeské scéně. Potkali se v něm Žrout (kytara, zpěv; jinak bicí v Lahar), Míra (kytara, zpěv; jinak baskytara v Megelnyk) a Aleš (bicí; dříve Kaosquad, Mururoa ad.) a vrhli se na pravověrný death metal, jehož kontury rýsoval velký Chuck Schuldiner na konci osmdesátých let. Smrtící koktejl nemíchají Morous jen z jednoho žánru, přidávají do něj i prvky thrash a black metalu a výsledkem, který zatím předvedli pouze na živo, je dechberoucí jízda. Většinou vedená pěkně zostra, a s pestrými vokály, které se pohybují od hlubokého řevu po hysterický jekot. Na letošní rok chystají Morous debutovou nahrávku, kterou právě nahrávají ve studiu Hellsound pod dohledem Honzy Kapáka (Bohemyst, ex-Master´s Hammer ad.). 

MOORAH zrodil jako one-man projekt Count Hroozah koncem roku 2019. V dalším období se ke kapele přidali další členové a v úplné sestavě kapela vytvořila své debutové album „Marnost nad marnost“. Apokalyptický black metal v neotřelé podobě, to je Moorah. Určitě budou vzrušující nejen pro fanoušky Burzum, Deafhaven, Darkthrone, Master´s Hammer. V hudbě Moorah uslyšíte prvky, které používají klasické české a norské blackmetalové kapely, stejně jako i vlivy post-metalové, post-punkové či blackgazovské techniky. „Marnost nad marnost“ není koncepční album, avšak všechny písně spojuje společný motiv víry a osudu jedince v apokalyptickém světě (ať už tento pojem chápete jakkoliv). Některé texty hraběte Hroozaha byly dříve publikovány v literárních časopisech a v jeho knize poezie. Nahrávání probíhalo v českých lesích, v opuštěném vinném sklepě i v autě během covidového lock-downu. Byly použity obyčejné nástroje, které byly po ruce (nebo si je sami vyrobili). Závěrečný mix a mastering byl proveden s úkolem očistit zvuk, přitom zachovat autenticitu záznamu v celé jeho syrové nahotě. Letos je naplánováno vydání nového alba. Moorah k tomu říká, „skladby jdou ve výrazu do větších extrémů než předchozí, jsou mohutnější a organičtější, přitom část z nich zní přirozeně hitověji“.

ABYSMAL GRIEF je gothic/doommetalová kapela založená v Janově v roce 1996. Jejich hudební žánr přebírá typické prvky doom metalu s přídavkem kláves a syntezátorů v tradici italských hororových soundtracků a v kombinaci s použitím čistých a ječících vokálů, o živých koncertech je známo, že se vyznačují masivní scénografií složenou ze soch plačících krev, bohatých mlžných efektů, svíček, živých červů vrhaných na publikum a náboženských pohřebních předmětů (v minulosti skutečně ukradených ze hřbitovů). Během let uskutečnili mnoho evropských turné jako headliner a zúčastnili se významných festivalů.

ONDFØDT je blackmetalová kapela z Finska. Od roku 2013 brousí nový „ryzí surový“ pure raw black metal, na svém kontě mají již 4 dlouhohrající alba a 2 EP alba.

Pět alb, jedno EP a četné koncerty: DISCREATION jsou v německém undergroundu stálicí a s Marcem Grewem (ex-MORGOTH) u mikrofonu kapela zahajuje další útok.

Je těsně před půlnocí dne posledního soudu. Žít v časech blížícího se zániku a ostří nože vznášející se jen na šíři dlaně nad našimi hlavami, vydali se ILL TIDINGS nasměrovat své znechucení, zklamání a nespokojenost vůči lidské rase do hudební podoby. Lyrické metafory (texty), zabývající se zánikem všeho a všech, jsou podpořeny výpady rychlého black metalu, který kombinuje prvky původních i současných trendů tohoto temného žánru. 

BOHEMYST navazují na pětadvacet let trvající existenci podobně zaměřených AVENGER s ještě větším důrazem na majestátnost a temnotu - bohemian dark metal rozkročený mezi black, death a doom metal s orchestrálními prvky a texty přednášenými v mateřském jazyce.

Téměř jedenáct let trvalo období, kdy jste někteří možná museli pouze nostalgicky vzpomínat při poslechu starých nahrávek ISACAARUM. Ale nyní lze s radostí oznámit, že tato éra končí a ISACAARUM jsou zpět i s novým albem a připraveni znovu udeřit!

CEREMONY OF SILENCE budou jedním z černých koní festivalu! Produkují disonantní technicky dokonalý death metal s blackovým nádechem a nezadají si nic s kapelami jako ULCERATE či GORGUTS. Nové album Hálios vyšlo v USA u Willowtip Records a je vyzrálou nahrávkou, která se může bez ostychu popasovat se světovou konkurencí.

MÖRGHUUL, blackthrashing speedmetaloví maniaci z Brna! Nové skvělé album Domination Of The Beast vyšlo letos a kombinuje black, thrash a speed metal, který připomene nahrávky BATHORY, VENOM nebo raných DESTRUCTION a SODOM. Nábojáky, pyramidky a krev, to nejsou pouze osmdesátky.

Švédští BEWITCHED vykazují všechny obvyklé trendy skandinávského metalu. V jejich hudbě se objevují prvky death i black metalu, avšak nejsilněji rezonuje retro styl thrash metalu, který byl nejpopulárnější v první polovině 80. let. Ve skutečnosti je možné je dokonce označit za před-thrashovou záležitost, spíše podobnou speed metalu, jehož průkopníky byly kapely jako Venom a Exciter.

Začátkem osmdesátých let byli znesvěceni kulty jako Venom, Hellhammer, Celtic Frost, Possessed, Messiah, Bathory... tak vzniklo deathmetalové šílenství v podobě kapely PENTACLE. Po více jak 34 letech aktivního hraní je hudební koncept kapely stále pevně zakořeněn ve zlatých 80. letech, i když zdaleka není jen pouhou napodobeninou praotců extrémního metalu.

Finská kapela BLACK MASS PERVERTOR, jejíž historie sahá až do roku 1998, vznikla s cílem složit dohromady barbarský zvuk, který koluje v žilách takových kapel, jako Beherit, Impaled Nazarene a Repulsion. Po čtvrtstoletí tito tři neznabozi produkují divoký a zároveň výstřední black metal punk první vlny, na který jen tak nenarazíte každý den.

PERCHTA převzala své jméno po pohanské bohyni, v popředí se zpěvačkou Frau Percht jde o feministický manifest v mezích folklóru ovlivněného black metalem.

Po odchodu z Törr založil zpívající basák Vlasta Henych v roce 2010 kapelu HENYCH 666, která se od černého řemesla lehce odklonila a začala do něj míchat thrash, groove a industrial metal. V repertoáru stále převažují songy starého TÖRRU z dema „Witchhammer“ (1987) a alb z první poloviny devadesátých let, letos na speciálním koncertu skvěle přehráli legendární album Institut klinické smrti (1991).

DISCREATION jsou v německém undergroundu stálicí. Zuřivé útoky, chmurné melodie a ponurá stylizace, toť vlastní varianta německého death metalu s Marcem Grewem (ex-Morgoth) u mikrofonu.

Je těsně před půlnocí dne posledního soudu. Žít v časech blížícího se zániku se vydali ILL TIDINGS. Jejich výpady rychlého black metalu, který kombinuje prvky původních i současných trendů, doprovází lyrické metafory zabývající se zánikem všeho a všech.

KROLOK, atmosférická blackmetalová kapela ze Slovenska. Chlapci, patřící zároveň k bandě Malokarpatan, popisují svou hudbu jako návrat k tomu „jak se to dělalo v devadesátkách“. Temná doba, ponurý soumrak hlubokých lesů, toulky po hradech a ruinách Malých Karpat v duchu odkazu magicky inspirativního Quorthona (Bathory) a kytarové razantnosti Celtic Frost přinášejí pohled do nelehkých časů našich prapředků.

Vložit komentář

Zkus tohle